Szarpie podczas dodawania gazu

Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
stiv121
Posty: 17
Rejestracja: 2008-04-05 02:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Słupsk Koszalin
Kontakt:

Post autor: stiv121 »

z alternatorem to chodziło mi o napięcie a raczej jego brak, ale teraz jak tak myślę to trochę bez sensu...Choć w takich wypadkach okazuje się zwykle że jakaś pierdoła się popsuła.
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

No i mój problem został rozwiązany... Powód- wadliwy aparat zapłonowy... zmieniony na inny auto pięknie pomyka... aż dziś wysiadac nie chciałem:) ufff:) Pozdrawiam:)
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

mario88 pisze: zmieniony na inny auto pięknie pomyka... aż dziś wysiadac nie chciałem:) ufff:) Pozdrawiam:)
a co konkretnie ci siadło w tym aparacie?
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

Powiem tak. Podpinałem moduł zewnętrzny auto wcale nie odpaliło na następny dzien wcale, wywaliłem moduł odpalało normalnie ale szarpało... Nie wiem co było dokładnie w aparacie, cały zmieniłem bo mnie tanio wyszło i miałem akurat okazje kupic. wydaje mi sie ze moduł albo cewka bo palec i kopułke miałem nową.
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

Raf pisze:W bagażniku po lewej stronie jest bezpiecznik odcinający zasilanie pompy paliwowej w razie wypadku.....
A gdzie dokłądniej jest ten bezpiecznik?
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

zajrzyj do user manual ;) po lewej pod tapicerka na boku
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

Problem rozwiązany - nadtopiona cewka. Po wymianie jeździ normalnie tylko że spalanie wzrosło dwukrotnie!!

Czy odłaczenie akumulatora na 20 minut zresetuje pamięc komputera??
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

odkręcasz minusa od akumulatora i na 30 sekund wciskasz hamulec i jest szybciej niż 20 minut :)
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Być może się mylę, ale samo zresetowanie kompa raczej nie rozwiąże problemu nadmiernego zużycia paliwa.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
muzyk
Posty: 9
Rejestracja: 2008-07-07 09:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Probe II gen 93r. 2.5 benz+ gaz

Post autor: muzyk »

Witam mam taki podobny przypadek z szarpaniem auta. Z tym że niewiem czy to moge nazwać szarpaniem...na gazie chodzi jak złoto, przyśpieszenie zabójcze hehe. Ale na benzynie strasznie wolno się zbiera i dochodzi do około 3.5 tys obrotów i niechce więcej isć. Słychać jakby coś "pluło" z tłumika. Z tym że ostatnio zatkałem ten główny wlot powietrza i dostał wtedy dopiero porządnych obrotów więc niewiem czy gdzieś lewego powietrza nie dostaje:/ A nie do końca wiem jak się za to zabrać bo Probe mam od tygodnia a z mechaniką to u mnie na poziomie dopuszczającym:D
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: Pitbull »

Cześć wszystkim.
Odświeże troche temacik bo mam problem:

Mam probe 2.0 z 97 roku z sekwencyjną instalacja gazową, no i z dnia na dzień probek zaczął szarpać, przerywac i się dusić, dzieje się to tylko wtedy gdy jest już nagrzany, jak przyśpieszam obojętnie na którym biegu w zakresie od około 1 tyś do około 3 tyś obrotów, nie ma różnicy czy jade na gazie czy na benzynie. Dodam że stało się to z dnia na dzień.
4 miesiące temu jak go kupiłem to też troche szarpał ale mniej niż teraz więc wymieniłem kable na NGK i świece też na NKG do tej pory przejechałem jakieś 6 tyś km więc wątpie żeby to była wina kabli lub świec. Zaobserwowałem że w nocy jak otworze maske i pociągne go po obrotach to kable tak jakby świecą, tak jakby widać było jak przepływa przez nie prąd :shock: nie wiem czy tak powinno być ? Zauważyłem również że z pod tego urządzenia co wychodzą z niego kable do świec(to chyba aparat zapłanowy) cieknie olej. Prosze o jakieś sugestie co może być przyczyną tego szarpania. z góry dzieki

Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: RX »

Witam,

Jak świecą to niestety - do wymiany. Pewnie to jest przyczyną.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: Pitbull »

Kurede no a miały być takie dobre bo NGK, dałem za nie 260 zł... aj....

Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: RX »

Hey,

Masz szansę podmienić kable i sprawdzić czy pomoże?

5
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: Pitbull »

Siemanko.
Mój problem już rozwiązany, odkręciłem aparat zapłonowy, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko do sucha, świece tez wykręciłem i troche papierkiem ściernym przetarłem i teraz probek śmiga jak nowy :lol:

Pozdro :1111_bye:
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
maciejuuu
Posty: 31
Rejestracja: 2009-02-24 22:31
Samochód: Probe II '95 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=16689
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: maciejuuu »

podepnę się pod temat jeśli można. Odpalam probka ostatnio pod warsztatem gościa, który ustawiał mi zapłon po wymianie aparatu zapłonowego. Niby wszystko ok chodził całkiem równo wiec ruszyłem, przełączył się na gaz, przejechałem 2-3 km i zonk podczas przyspieszania zaczął strasznie przerywać i szarpać, trochę przyśmierdziało gazem. Zatrzymałem się i na wolnych obrotach niby ok, ale po ponownym ruszeniu znowu to samo, przełączyłem na benzynkę i tu też szarpanie, w zasadzie w całym zakresie obrotów nawet przy lekkim wciśnięciu pedału gazu, ciężko to nawet szarpaniem nazwać, w zasadzie nie da się jechać, tak jakby gubił zapłony????!!! jedynie leciuteńko muskając gaz jakoś w ogóle można ruszyć i się toczyć, co się mogło stać?? Dodam, że komp nie wywala ani jednego błędu i na wolnych obrotach jest git, aha no i najważniejsze chyba, po nocy przestanej w garażu na zimnym silniku po odpaleniu jest git w całym zakresie obrotów, ale jak tylko popracuje 2-3 min to sie zaczyna sajgon. HELP!!
probe II 2.0 '95
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: Lisiu »

Może mechanik nie dokręcił aparatu zapłonowego i podczas jazdy się przestawił :?: Sprawdź czy aparat na fasolkach mocujących nie jest w skrajnym położeniu.
Sprawdź też podstawową sprawę- kolejność podłączenia kabli zapłonowych :!:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: Robert »

Po pierwsze: uzupełnij stopkę maciejuuu-u, wpisz np. d.generacja 2.5 v6 tracąca moc po nagrzaniu ;)

Po drugie: znajdź w swojej generacji wątek "utrata mocy po zagrzaniu w probe 2,5 v6" - może coś Ci podpasuje :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
maciejuuu
Posty: 31
Rejestracja: 2009-02-24 22:31
Samochód: Probe II '95 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=16689
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: maciejuuu »

chciałem się podpasować lepiej pod temat, ale nie znalazłem nic ciekawego, ponieważ to nie jest utrata mocy, on po nagrzaniu w ogóle nie jedzie, przerywa, tak jakby gubił zapłony, nie przepalał, nie wiem, jedynie leciutko muskając gaz można ruszyć i jakoś jechać, na ssaniu jest wszsytko git, aha silnik 2.0 :slon:
probe II 2.0 '95
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: Ero »

Odgrzeje temacik :D

Od jakiegos czasu pojawilo mi sie szarpanie autka gdy silniczek jest pod duzym obciazeniem np 5 bieg i z 2 tys obrotow. Szarpniecie bylo pojedyncze ale takie jak by poprostu silnik zgasl na ten ulamek sekundy. Teraz problem postepuje bo autko potrafi juz przerywac na 3 biegu ale tez tylko pod obciazeniem. Przerwy sa na ulamek sekundy ale takie jak by silnik zgasl.

Postanowilem sprawdzic pewna rzecz :d mianowicie czy przebicie na kablu zaplonowym moze spowodowac takie szarpniecie i stanowczo moge powiedziec ze nie. Nasze probe V6 z odpieta jedna fajka jedzie normalnie.Tzn czuc ze jeden cylinder nie pracuje ale przerw w pracy silnika nie ma takich jak opisalem wyzej :d Sprawdzilem przypadek na kazdym cylindrze i zawsze jest tak samo :D

Ja obstawiam ze padniete jest cos w aparacie zaplonowym cewka lub modul :D Bo zaniki pradu sa na wszystkich kablach w jednej chwili(sprawdzilem to:D) Poprostu na ulamek sekundy nie ma iskry na swiecach :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: sziaba »

W taki sposób jak opisałeś nie można sprawdzić - wykluczyć że usterka o której mówisz nie jest spowodowana przebiciem kabla :wink: :!: :wink:
Jazda na pięciu garach a jazda na kablu(ach) z przebiciem to dwie różne sprawy ....... :idea:
Miałem osobiście podobny problem i po wymianie kabli byłó ok. .................... a po pół roku padł aparat :evil:
Pozdrawiam
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
jpiotr
Posty: 17
Rejestracja: 2006-10-10 20:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzesko

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: jpiotr »

Witam mam też problem z szarpaniem( 2.0 16v) , wszystko zaczęło się po zatankowaniu paliwa, potem padł moduł który wysłałem do Yakuzy do Torunia i mi go odesłali, po założeniu auto bez problemu odpala i trzyma wolne obroty natomiast po dodaniu gazu zawsze przerywa czy jest zimny czy też nie ;-/ Wymieniłem kable i świece nadal to samo. Zastanawiam się czy może w yakuzie źle aparat naprawili, lub czy przypadkiem jest syf w baku.
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: roman197002 »

Czesc
Moze zaplon przestawiles przy montarzu aparatu, lub badziewne paliwko.
pozdr.
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: Szarpie podczas dodawania gazu

Post autor: kwiatek8902 »

witam koledzy kupiłem sobie gt i juz 2 dnia miałem z nim problem a mianowice chodzi chyba o zapłon bo czysciłem i wymieniałem kable bo troszke nie rowno chodził i po tym czysczeniu zaczoł jeszcze gorzej chodzic ale to juz opanowałem poprostu pomyliłem 1 kabel, no i zajechałem do domu i zgasiłem auto a po chwili wsiadam i chce je odpalic a tu krece rozrusznikiem i nic i swieciła sie kontrolka chec engine ale zapalił w koncu i zaczoł nie rowno chodzic sam sobie podnosi obroty do 1500 i po chwili obroty sa normalne i jak obroty ida w gore to sie ta kontrolka znowu włacza i przy przyspieszaniu w momencie gdy załacza sie tyrbo zaczyna strasznie mocno szarpac , ale wczesniej chodził ok nie wiem pisaliscie tez cos ze to wina benzyny a własnie chwile przed tym zanim mi sie to stało to tankowałem na orlenie verwe 98 i oczywiscie silnik bez gazu, pomozcie bo jestem załamany nowe auto a juz problemy ;/
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”