Kolektor dolotowy Mazdy 2,5 a 2,0 V6- różnice

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Kolektor dolotowy Mazdy 2,5 a 2,0 V6- różnice

Post autor: Ada » 2006-08-17 15:53

Witam

Moje pytanko jest być może laickie ale kto pyta ten nie błądzi.
Więc do rzeczy, szukam wszedzie kolektora dolotowego do KLZE, wiem jak wyglada i o dziwo porównujac go ( oczywiście tylko na wygląd, zdjęcia) jest praktycznie taki sam jak do mazdy 2,0 V6.
Czy to przypadkiem nie te same kolektory?? Czy są jakieś różnice płynace z pojemności silników??

Pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Gallery: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin » 2006-08-17 16:39

Ada, mogą różnić się niuansami. Wydaje mi się że ten od 2.0 V6 będzie miał mniejszą pojemność?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)

Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Car: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc » 2006-08-17 19:02

wyglądają tak samo z tym że ten w xedosie produkowany na rynek europejski ma kanał EGR-u a ten od KLZE nie ma a co do pojemności to nie wiem

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2006-08-17 19:47

hm.. bo gdyby się okazało, że wiele się nie różnią ( czytaj wogóle) to byłaby bajka :D
EGR to nie problem, zresztą KL ma EGR więc byłoby nam to na ręke nawet.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2006-12-01 15:06

Odświeże temat, znalazłem kolektor dolotowy wyglada jak od KLZE do 2,5 v6 a dzwoniąc do gościa , który go ma dowiedziałem sie , ze on jest do KL :shock:
Wydawało mi się, że generalnie z tym wyglądem (zdjęcie poniżej) to zawsze bedzie kolektor do KLZE. Ma ktoś moze jakieś sugestie???
Obrazek
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Gallery: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) » 2006-12-01 15:51

co do kolektora ssącego to zerknij sobnie tu, tam wszystko jest napisane o klektorach i sa zdjęcia http://www.mx-3quebec.com/swap6.htm
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/

Awatar użytkownika
xXxXx
Posty: 18
Rejestracja: 2006-11-25 01:18
Car: brak
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: xXxXx » 2006-12-01 18:46

Kolektor dolotowy z Xedosa 6 2,0 V6 jest inny niż w KL-ZE, różni się kształem i przepustowością gałązek doprowadzających powietrze do głowicy, z wyglądu jest prawie identyczny, jednak nie w wyglądzie tkwi największa różnica...


Ktoś wyżej napisał, że kolektory różnią się EGR-em, ciekawe gdzie ?? Żaden Xedos 6 nie ma wyprowadzonego z kolektora dolotowego kanału do EGR-u...


Ten kolektor, którego zdjęcie jest na górze przedstawie jak widzę kolektor ogłoszony na allegro przez firmę z Krakowa. Oni nie powiedzą Ci prawdy, bo sami nie wiedzą jakie są różnice między KL a KL-ZE...

totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Gallery: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) » 2006-12-01 19:24

kolegą moze chodziło o kolektor wydechowy,? :)
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/

Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Car: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc » 2006-12-02 20:41

Żaden Xedos 6 nie ma wyprowadzonego z kolektora dolotowego kanału do EGR-u...
pewny jesteś?,xedos nie ma EGR-u? w kl-u ten kanał co zaznaczyłem jest połaczony z egr-em


Obrazek

@Ada zapytaj co jest napisane na przepustnicy ,powinno być tam wybite kl31 bynajmniej jest tak u mnie,chyba że ja też nie mam od klze kolektora?

Awatar użytkownika
xXxXx
Posty: 18
Rejestracja: 2006-11-25 01:18
Car: brak
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: xXxXx » 2006-12-03 15:36

Jezeli masz KL 31 to masz na bank kolektor od ZE, co do tego kanału to myślałem, że chodzi Ci o połączenie z kolektorem dolotowym tak jak to było rozwiązane z Xedosie 9 2,6 V6 KL oraz Milleni. To co zaznaczyłeś na zdjęciu zastanowiło mnie i zaciekawiło, nigdy nie zastanawiałem się nad tym pod kątek Xedosa 6 KF. Mam taki kolektor na wierzchu, więc zobaczę jak to wygląda...

Wychodzi na to, że ten kanał połączony jest z otworem w głowicy przy piątym cylindrze. Hymmmmm, ciekawe, ciekawe........

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-05-07 13:51

Panowie , znalazłem silnik, gdzie z wyglądu jest jak KLZE ale na przepustnicy jest KL30.
Stąd moje pytanie, czy jest to KLZE czy nie??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2007-05-07 15:38

Witam,

Możesz dać fotkę kolektora?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-05-07 15:57

taki jak powyżej na moim zdjęciu
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-05-07 16:33

Ada pisze:...na przepustnicy jest KL30.
:arrow: http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-other- ... print.html
KLZE PART NUMBERS
...
KLZE TB
KL30-13-640C
...
TB = Throttle Body = obudowa przepustnicy :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-05-07 16:38

Z tego morał znalazłem KLZE :D:D:D:
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2007-05-07 22:49

Witam,

Pochwal się gdzie jak i za ile :)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Car: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK » 2007-05-07 23:14

jak gdzie ? na allegro :P

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-05-08 14:07

Jak wiecie po wtopie jaką miałem przy remoncie silnika, zacząłem szukać silnika , najlepiej KLZE. Chaos dał mi namiary na firmę z Krakowa gdzie sprowadzają silniku prosto z Japonii, i okazuje się , że są to silniki KLZE. Jeśli chodzi o ceny, to wiele się nie różnią od cen silników KL w Polsce.
Mam nadzieje, też, że ich stan bedzie zgodny z tym co obiecuje sprzedawca, a jak wiadomo z tym już różnie bywa.
Na tą chwilę silnik mam odebrać w czwartek, mam też przepływkę Je50, ale brak mi oprogramowania do kompa, które ponoć jest niezbędne, a kompa mam dodatkowo pod OBD2. Mam nadzieje , że bedzie się dało z tego jakoś wyjść i zestroić razem ze sobą na hamowni w firmie , która sie też trudni chiptuningiem profesjonalnie. Pożyjemy zobaczymy.
Pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Car: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo » 2007-05-08 17:26

Mam orginal ECU do KLZE KL31 za 750 zl
2007 Toyota Camry Hybrid
Trek

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-05-09 12:17

Z tego co się orjentuję, komp ten ma całkowicie inne podłączenie w stosunku do mojego kompa, byłaby masakrycznie duża liczba przeróbek. Prościej sądzę, że będzie zestrojenie obecnego kompa do silnika niż przerabianie instalacji.
Na początek bedę się martwił wymianą silnika a później zajme się resztą.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-05-11 12:17

wczoraj wreszcie stalem sie posiadaczem silnika 2,5 KLZE :D :D , bede go zakladał w poniedzialek. Po krótkich oględzinach okazauje sie że jest tam inne sterowanie vrisami. jest tam po jednej cewce do kazdego ciengielka czyli w sumie tylko 2, a w Kl jest tych cewek 5. Jak to podłączyć do obecnej instalacji??? Czy ktoś z was już podłączał taki kolektor??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Car: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK » 2007-05-11 13:08

w KLZE masz tylko 2 elektrozawory bo nie ma EGRa ;-))) albo dorob EGR albo zmien czipa w ECU

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-05-11 14:20

Ale kompa mam na OBD2. Obawiam się , że to nie takie proste...
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
xXxXx
Posty: 18
Rejestracja: 2006-11-25 01:18
Car: brak
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: xXxXx » 2007-05-13 13:39

Każdy kolektor ma po jednym solenoidzie dla zaworu V-ris. Pozostałe solenoidy są od czego innego, kwestia odpowiedniego zamontowania i podłączenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”