Nie chodzi na benzynie:(

pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Nie chodzi na benzynie:(

Post autor: pablo » 2006-10-03 18:52

Siema wszytkim mam pewniem problem tz auto chodzi mi na gazie a jak przerzuce go na benzyne to skacza mu obroty od 1000-2000 i tak caly czas a jak sprobuje go przygazowac to sie dławi i gasnie..Czy to moze byc pompka od paliwa??Jesli macie jakies pomysly to bede wdzieczny..
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Gallery: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin » 2006-10-03 19:30

Sprawdz wtyczkę od przepływomierza na początek a też sam przepływomierz ("jajko" powinno się płynnie poruszać). Skontroluj też czy nie masz nieszczelności na dolocie. Jaką masz instalację gazową?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)

pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo » 2006-10-03 22:57

Niestety zwykła :( Ale chodzi na niej nawet-nawet. Przepływomierz nie może być zrąbany, bo nie chodziłby na gazie.

Obrazek
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Car: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil » 2006-10-03 23:19

Gaz w żaden sposób nie korzysta ze wskazań przepływki. Pali ci na wszystkie tłoki? Jak radził kolega sprawdź szczelność dolotu. Od pompy paliwa nie skakałyby obroty.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Gallery: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo » 2006-10-04 07:19

W pierwszej kolejności proponowałbym przeczytać kilka, kilkanaście tematów które znajdziesz na forum używając funkcji ObrazekSzukaj wpisując "falujące obroty", "skaczące obroty", itp.
Znajdziesz tam wszystkie sugestie dotyczące tego od czego zacząć w poszukiwaniu przyczyn podobnego zachowywania się silnika.
Naprawdę wielokrotnie było to przerabiane i to, co koledzy podają powyżej jest pierwszą rzeczą od której się zaczyna w poszukiwania problemów (nieszczelny dolot, przepływka, układ chłodzenia, itd.).
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-10-04 18:35

Voodoo - ale kłamiesz :) Pierwsza rzecz co do falujących obrotów to nieodpowietrzony układ chłodzenia :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian » 2006-10-04 21:10

Basf_Wrocław pisze:Voodoo - ale kłamiesz :) Pierwsza rzecz co do falujących obrotów to nieodpowietrzony układ chłodzenia :)
z tym ukladem sie zgadzam, jednak to pierwszay ale nie ostatniu powod,niestety :evil: :( .

u kolegi byla uszczela pod glowica peknieta i pompowal w uklad. tez szalal na obrotach ale tylko na postoju po tym jak sie nagrzal.jak zobaczylem napompowany na maxa przewod z chlodnicy, myslalem ze to korek....niestety, ta przygoda skonczyla sie dla kolegi tragicznie.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Gallery: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin » 2006-10-04 23:00

Chłopaki ale falujące obroty czy nieodpowietrzony układ nadal umożliwiają jazdę na benie... Pablo a obroty "skaczą" Ci szybko czy powoli w zakresie 1-2 k. obr? Sprawdz przepływkę(gaz ją pomija) jak i kostkę idącą do niej, podciśnienia i sam dolot pod kątem nieszczelności.

PS.Sebek a dla Ciebie przygoda z korkiem zakończyła się pomyślnie? :twisted: :D :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian » 2006-10-05 05:35

hehehe...

u mnie ta historia z obrotami itp. zakonczyla sie tez katastrofa, jednak za to nie byl odpowiedzialny tylko korek.

teraz zmienilem juz wszystko i dzieje sie znowu to samo,bardzo podobnie jak wtedy.
zobaczymy co mechaniol powie.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Car: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Nie chodzi na benzynie:(

Post autor: Greg » 2006-10-05 09:45

pablo pisze:Siema wszytkim mam pewniem problem tz auto chodzi mi na gazie a jak przerzuce go na benzyne to skacza mu obroty od 1000-2000 i tak caly czas a jak sprobuje go przygazowac to sie dławi i gasnie..
...możliwe, że:
a) badziewiasta benzyna,
b) syf w baku,
c)...albo (jeżeli jeździsz cały czas na gazie) zasyfiałe wtryski paliwa...
Rozwiązanie najprostsze moim zdaniem to zatankować do pełna porządną benzynkę i dodać środek do czyszczenia wtrysków.
Powodzenia :wink:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Nie chodzi na benzynie:(

Post autor: Jedrek » 2006-10-05 22:29

Greg pisze:...możliwe, że:
a) badziewiasta benzyna,
b) syf w baku,
c)...albo (jeżeli jeździsz cały czas na gazie) zasyfiałe wtryski paliwa...
Rozwiązanie najprostsze moim zdaniem to zatankować do pełna porządną benzynkę i dodać środek do czyszczenia wtrysków.
Powodzenia :wink:
Ech, tam..... pewnie to samo co u Ciebie czyli padnięta przepływka :?
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Car: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH » 2006-10-06 09:53

Potwierdzam - przepływka lub nieszczelny dolot ale i nie tylko.

Z przepływką jest tak: jak silnik jest całkiem zimny (np. rano) to komp benzynowy olewa wskazania przepływki i skupia się na utrzymaniu obrotów. Jak tylko silnik dostanie trochę temperatury to przy nieszczelności - przepływomierz mówi że powietrza jest mniej niż w rzeczywistości i silnik się dławi.

A co jeszcze może być?
1. Zacięty regulator obrotów (zwany nieraz silniczkiem krokowym) lub uszkodzone jego sterowanie.
2. Zacięty zawór od autossania, pęknięta sprężyna, zacięty korek)
3. Uszkodzony, przebity lub uszkodzone sterowanie zaworka regulacji ciśnienia magistrali (ta elektroprzepustnica która jest przy puszce fitra)
4. uszkodzony zawór parownika - nie domyka się do końca - przy ustawieniu na benz. część gazu cały czas odparowuje - zalewając silnik.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Car: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Nie chodzi na benzynie:(

Post autor: Greg » 2006-10-06 11:11

Jedrek pisze:
Greg pisze:...możliwe, że:
a) badziewiasta benzyna,
b) syf w baku,
c)...albo (jeżeli jeździsz cały czas na gazie) zasyfiałe wtryski paliwa...
Rozwiązanie najprostsze moim zdaniem to zatankować do pełna porządną benzynkę i dodać środek do czyszczenia wtrysków.
Powodzenia :wink:
Ech, tam..... pewnie to samo co u Ciebie czyli padnięta przepływka :?
...Jędrek na szczęście to stare dzieje :wink:

Podałem moją diagnozę bo sprawdzenie jej słuszności nie jest drogie, a efekt może być pozytywny, co szkodzi zwłaszcza, że większość osób jeżdżących na gazie rzadko tankuje autko do pełna benzynką :twisted:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)

pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo » 2006-10-08 12:20

panowie opisze wam ta sytuacje -- wsiadam nad ranem do auta probuje go odpalic on odpala ale zaraz po chwili gasnie --nastepna faza to jak go juz odpale to obroty sa za duze bo az 2000tys i nawet jak auto sie nagrzeje to i tak nie spadaja,przypominam ze one nie skacza tylko stoja w miejscu,kiedy przerzuce go z gazu na benzyne nie dotykajac gazu to chodzi ale kiedy nacisne pedał gazu to reakcji prawie jest zero tz słychac ze chce sie wkrecic ale cos go dławi lub dusi nie mam pojecia czasami uda mu sie wkrecic na 5000tys a powyzej jest takie cos jak by mu wache odcinało albo odcinało.Dzieki chlopaki za wszelkie sugestie ale nadal nic z tego a opcja szukaj tez nic nie pomogła:(:(Wydałem juz tyle kasy na czesci ktore sa sprawne i nadal lipa:( Zaprowadziłem ostatnio auto do sewrwisu zajmujacego sie tylko autami amerykanskimi i nawet oni nie dali rady, a co najlepsze powiedzieli ze to moze byc elektronika..Jeslo komus cos sie przypomni to walcie bede wdzieczny..[/size][/color].Silnik byl wymieniany,pompa rowniez...
Ostatnio zmieniony 2006-10-09 23:20 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)

pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo » 2006-10-09 22:49

Dzieki chlopaki za wszelkie sugestie ale nadal nic z tego a opcja szukaj tez nic nie pomogła:(:(Wydałem juz tyle kasy na czesci ktore sa sprawne i nadal lipa:( Zaprowadziłem ostatnio auto do sewrwisu zajmujacego sie tylko autami amerykanskimi i nawet oni nie dali rady, a co najlepsze powiedzieli ze to moze byc elektronika..Jeslo komus cos sie przypomni to walcie bede wdzieczny..
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)

pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo » 2006-10-09 22:54

Ostatnio zmieniony 2006-10-09 23:29 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-10-09 23:06

pablo rzuc okiem na pkt. 7 i popraw posty wg. jego przykazan.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3379
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Gallery: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek » 2006-10-09 23:11

pablo pisze: Zaprowadziłem ostatnio auto do sewrwisu zajmujacego sie tylko autami amerykanskimi i nawet oni nie dali rady, a co najlepsze powiedzieli ze to moze byc elektronika..
Nasze autko to MAZDA tak naprawdę więc serwis amerykańskich aut nic Ci nie pomoże, jak coś to gdzieś do japończyków.

Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania zagadki

P.S. Nie piszemy postu pod postem :wink:
ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”