Problem z pasami

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

O Mazurach jeszcze nie mówiłeś - tamten wykręt dotyczył wyłącznie Borków... Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

...dlaczego nie przyjechałem :evil:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Czyli na Mazurach jesteś na 100%?
Podpiszesz się tutaj? Obrazek


Pamiętasz zeszłoroczne Mazurki i transmisję online?
Drzymek pisze:Zaraz wyskoczę z krzesła !!!!
JA CHCĘ DO WAS!!!!
Co będzie w następnym odcinku???
NO CO?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Postaram się 8)
Ale nic nie podpisuję... (Szczególnie tak małym druczkiem - a nie daj Boże jest to akt darowizny mojego Probka, na rzecz Roberta) :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

pasy w jedynce

Post autor: enduro »

czy ktoś ma akurat zdemontowany lewy tylni bok tapicerki?potrzebuję informacji jakie kolory przewodów dochodzą do gniazda silnika od pasów(kiedyś moim Probkiem zajął się barbarzyńca i demontując silnik obciął wtyczkę przy samym wyjściu z wiązki)teraz gdy zdobyłem cały napęd muszę to podłączyć....
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Ja akurat mam (już od ponad dwóch tygodni tak jeżdżę) bo naprawiam lewy pas, a dokładniej próbuję zregenerować linkę.
Jutro Ci napiszę. W każdym bądź razie dochodzą tam dwa cienkie przewody - od krańcówki - możesz je podłączyć dowolnie ponieważ działa to na zasadzie włącznika i nie musi być zachowana żadna polaryzacja.
Natomiast przy dwóch grubszych polaryzacja jest ważna. Ale nawet bez kolorów przewodów można podłączyć silnik. Ewentualny błąd w podłączeniu będzie skutkował tym, że silnik będzie kręcił w druga stronę niż powinien, np. przy otwarciu drzwi będzie go naciągał do tyłu. Wtedy wystarczy zamienić te grube przewody.
Czyli bez kolorów można bez problemu podłączyć cały mechanizm pasa.
8)
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Nie mogę w serwisówce znaleźć rysunku wtyczki, ale:

Wtyczka (ta która jest na przewodach wychodzących z podłogi):
patrząc na nią z góry trzymając ją tak aby na dole był zatrzask:
lewy górny róg przewód: czarny (cienki od krańcówki)
lewy dolny róg przewód: niebieski z białym paskiem (też cienki od krańcówki
prawy górny róg to przewód: niebieski (gruby od zasilania silnika)
prawy dolny róg to przewód: żółty (też od silnika)

natomiast gniazdo to które idzie od silnika i całego mechanizmu to:
z lewej u góry jest przewód czerwony (od zasilania silnika)
z lewej ale na dole jest przewód zielony (też gruby)
natomiast po prawej są obydwa przewody cienkie, czarne - idą one do krańcówki.

Czyli po podłączeniu wtyczki z gniazdem kolory przewodów łączą się (od zasilania silnika - grube):
Niebieski z czerwonym i
żółty z zielonym
Krańcówka nie ma polaryzacji więc dwa czarne przewody można podłączyć dowolnie do tych dwóch (czarnego i niebieskiego z białym paskiem).
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

dzięki bardzo!!!! mimo święta chyba zajrzę do Probka...



no i zajrzałem....podłączyłem silniczek i nagle pasy ruszyły...i na tym koniec....obydwa ustawiły się w pozycji "zapiętej"i nic więcej się nie dzieje...kiedy powinny się otworzyć,a kiedy zamknąć?co nimi steruje?tzn.w którym momencie(po otwarciu drzwi,przekręceniu stacyjki,)powinny działać?
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Przy włączonym zapłonie i zamkniętych drzwiach powinny się zamknąć. Każde otwarcie drzwi powoduje ich przesunięcie do przodu.

Ps. mógłby ktoś wrzucić schemat podłączeń pasów?
dzisiaj mój lewy ześwirował, tylko się otwiera :(
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Pasy odjeżdżają po otwarciu drzwi - zawsze, bez różnicy czy masz przekręcony kluczyk w pozycję zapłon. Czujnik umieszczony jest w zamku w drzwiach.
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

chyba sie poddam...albo znajdę i zrobie duzą krzywdę(i bardzo bolesną)debilowi który pociął instalację w moim Probku...(poprzedni właściciel)właśnie zauważyłem ze w drzwiach brakuje mi (chyba wtyczek)i by ć może czegoś jeszcze...ma ktoś może zdjętą tapicerkę w drzwiach?gdyby dało radę to prosiłbym o fotki jak wygląda połączenie,patrząc od strony zamka (z zamka wychodzą dwa przewody),w kierunku całej wiązki...
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Uśmiechnij się do Oley'a ma całą wiązkę do drzwi... + dwie ode mnie, ale bez centralego i el. szyb.

Ps. I napisz co w sprawie silowników do zawiasów ;)
Zamówiłbym a nie wiem co...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Pasy bezpieczeństwa - wymiana taśmy

Post autor: ADTOM »

Cześc !!!

Szukałem i nic nie znalazłem. Czy ktoś z Was rozbierał pasy do tego stopnia żeby wymieni taśmę?? Ja mam pas od strony kierowcy strasznie postrzępiony a dobre pasy kupic to rzadkośc. Dostałem od kumpla pasy do proba ale tez ma tylko lewą stronę dobrą i chciałem wymieni tylko samą taśmę ale czy się da??? I czy jest to bezpieczne??
Obrazek
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Problem tkwi w znalezieni linki o odpowiedniej średnicy, takiej aby linka nie wypadała z prowadnicy. Pas mam rozebrany już od ponad miesiąca, ale takiej linki nie mogę nigdzie znaleźć. Są linki zalane jakąś gumą czy czymś takim (oryginalnie jest w plastikowej osłonce) mają nawet tą samą średnicę (ale średnicę linki) a ta guma w którą jest zalana ta linka jest niestety cieńsza i linka wypada z prowadnicy.
Gdyby nie ten problem to wymiana linki nie byłaby trudna. Ja linki szukam. Gdyby ktoś znalazł o odpowiedniej średnicy to bym był zainteresowany.
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

znowu wracam do tematu pasów.doszedłem już do tego że kiedy je mam w pozycji otwartej,załączam stacyjkę,zamykam drzwi- pas "jedzie" do tyłu...ale po otwarciu drzwi niestety nawet nie drgnie...żeby chciał wrócić muszę mu podać prąd "na krótko"....i...znalazłem jeszcze jedną przeciętą wiązkę pod fotelem kierowcy idącą do mocowania pasa przy tunelu...może ktoś mi podpowie co to za "ustrojstwo"???albo może schemat podrzuci?
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Waruś
Posty: 28
Rejestracja: 2004-07-09 22:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Waruś »

Witam zapraszam do Torunia wraz ze skorikiem mamy opanowane pasy do perfekcji. Naprawa twoich pasów zajmie mi max 30 min. Jak bys był przypadkiem w Toruniu do daj znać tel 600-811-562.
pozdrawiam Waruś
probe 91 2,2 GT
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

troszke odswieze temat.otoz co w sytuacji gdy pasy chcialyby sie caly czas zwijac/zamykac? mam zamiar w piatek zabrac sie za lewy pas (bo do prawego nie mam zastrzezen) choc minelo juz troche czasu odkad tam zagladalem ale zdaje mi sie ze przy otwarciu drzwi zwija a przy zamknieciu chyba tez ale nie pamietam.dodam ze gdy po raz pierwszy sie za to zabralem,udalo mi sie namierzyc przepalone uzwojenie silnika,ktory naprawilem i zamontowalem,stwierdzajac nastepnie w/w usterke.

i tu pytanie do obeznanych:

czy w pierwszej kolejnosci zajac sie krancowkami?czy one sa ze tak powiem zwierne czy rozwierne (tzn.pas dojezdza i zwiera czy rozwiera 8) styki)

czy jest to moze oznaka padnietej centralki?

no i zapomnialbym dodac ze kontrolka od pasow swiecila na stale od samego poczatku :( (ale wykrecilem zarowke i mam spokoj :twisted: )
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a ja mam pytanie z innej beczki:
czy u was tez pasu sie naciagaja same przy ostrzejrzej jezdzie?? bo u mnie wystarczy ze mocno dodam gazu i zaraz pasy sa napiete, ze sie ruszyc nie moge :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

pytlar pisze:a ja mam pytanie z innej beczki:
czy u was tez pasu sie naciagaja same przy ostrzejrzej jezdzie?? bo u mnie wystarczy ze mocno dodam gazu i zaraz pasy sa napiete, ze sie ruszyc nie moge :roll:
tak, to jest normalny objaw
Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

no i udalo sie naprawic moje upragnione pasy :D
przedewszystkim to przyczyna byla zamieniona polaryzacja silniczka,a pozatym krancowka musiala nie stykac bo w koncu od czegos musial sie ten silniczek spalic.ogolnie skonczylo sie na rozebraniu i zlozeniu centralki,kostek od krancowek i silniczka.

ehh..coz za piekne uczucie gdy wszystko dziala :D

a tak przy okazji:piszecie ze pasy sie napinaja przy ostrzejszej jezdzie i czy jest to pozytywny skutek uboczny czy tez kabelki biegnace do napinaczy maja z tym cos wspolnego?
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
fedor
Posty: 13
Rejestracja: 2006-10-09 21:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo Trójmiasto

pasy

Post autor: fedor »

Dolaczylem do grona posiadaczy FP1 GT 2.2 - i sie ciesze

ale juz na samym poczatku napotkalem problem..
pasy przez kilka pierwszych zamknieciu drzwi przechodzily do pozycji tylnej, przy otwarciu w przod... az tu nagle gdy tak stalem obok a drzwi byly otwarte, oba pasy pojechaly do tylu i nie mam mowy zeby poszly do przodu.....

ktos wie jaka moze byc przyczyna?? co moge zrobic...?

p.s. gdzie jest najblizszy zjazd w okolicach 3miasta??
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Pojade malego off'a.
Witamy w naszym gronie (oby nie wylocznie w kwesiach poblemu).
Przeczytajten temat co prawda nie dotyczy on bezposednio twojego problemu, niemniej jednak ulatwi ci przygode na naszym forum i uchroni przed roznmi uwagami.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

mam takie pytańsko :wink: bo mi jedna dioda nie pali sie przy tych zapieciach od pasów na dole :? tzn jest mozlwiosc jej wymiany :roll: albo cusik w tym stylu :roll: :roll: :roll:
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Dziwne, że masz tam spaloną diodę. Może nie masz podłączone pod siedzeniem lub nie dochodzi tam napięcie.
A jak byś chciał rozebrać ta zapinke to potem musiałbyś ją kleić - będzie paskudnie wyglądać.
Ale zapinki z tyłu wyglądają podobnie. Skołuj sobie taką bo one też mają (chyba) diody - tylko nie podłączone.
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

skorik pisze:Dziwne, że masz tam spaloną diodę. Może nie masz podłączone pod siedzeniem lub nie dochodzi tam napięcie.
A jak byś chciał rozebrać ta zapinke to potem musiałbyś ją kleić - będzie paskudnie wyglądać.
Ale zapinki z tyłu wyglądają podobnie. Skołuj sobie taką bo one też mają (chyba) diody - tylko nie podłączone.
no wlasnie nie wiem na setke czy jest spalona;/ ale innych powodów raczej nie ma :?
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”