Problem z pasami

Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arnie (caruso) »

Mnie niestety też nie chodzą.
W lewym nie mam linki a w pasażera właśnie mi się przetarła i się zablokowała.
Kaszana
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

kontrolka pasów i zerwana linka

Post autor: Kay »

Witam wszystkich jak niektórzy pamiętają niedawno miałem inny problem z pasami a mianowicie raz chodziły a raz nie tym razem proszę o pomoc w innej sprawie. W między czasie urwała mi się linka przesuwna pasa od strony kierowcy no i myślałem że wystarczy kupić podobnej średnicy i wymienić ale nie bardzo wiem jak, zdjąłem całą szynę wyjąłem szczątki starej linki kupiłem kawałek linki o średnicy 2mm bo oryginalna ma 2,3mm a takiej w sklepie nie uraczysz no i amba linka w jedną stronę daje się swobodnie ręcznie popychać zaś z powrotem na łuku wyskakuje nie dosyć że nie mam pomysłu jak to ma działać to jeszcze musiałem wyłączyć silniczek z kostki bo cały czas pracował, na domiar wszystkiego znajomy elektryk powiedział że chyba prowadzenie jest wyrobione w szynie dlatego linka wyskakuje no i jeszcze kontrolka pasów cały czas świeci chyba zwariuje ludzie pomóżcie napiszcie na jakiej zasadzie chodzi ta linka, może ktoś ma prowadnicę do pasa od strony kierowcy i może ktoś mi wytłumaczy gdzie jest czujnik wyłączenia kontrolki czy przy szynie czy przy pasie.Help!!!!!
Awatar użytkownika
tomek1979
Posty: 86
Rejestracja: 2004-09-03 01:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Goleniów

Prowadnica

Post autor: tomek1979 »

mam troche gratow od el. pasow ale niestety nie wiem jak wyglada ta prowadnica (nie mialem okazji zobaczyc jak to wszystko wyglada w calosci) zalatw jakas fotke to napewno sie dogadamy
Pozdrawiam
audi a8 4.2 quattro
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Mam dokładnie ten sam problem. Linka od strony kierowcy jest urwana+świecąca kontrolka.... Jak się z tym uporać..??
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Co do kontrolki to u mnie jest tak;
wystarczy wpinać pas w ucho lub,
jeżeli ucho masz wyjęte razem z linką to wyciągnąc trochę pas z mechanizmu zwijającego(przy ręcznym) bo tam jest czujnik i wtedy kontrolka zgaśnie.Trzeba tylko jakoś pas zabezpieczyć,żeby się nie zwijał do końca z powrotem.
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

tylko jest mały problem ,pas wyciągam a kontrolka dalej nie gaśnie,przed rozbieraniem całej prowadnicy właśnie tak działało i nie wiem czy nie ma jakiegoś przejścia przez krańcówki na szynie lub przez silniczek bo też go odpiąłem z kostki a co do tej prowadnicy to chodzi mi o tą szynę w której przesuwany jest ten zaczep pasa no i jak by była możliwość to i linka.szyna ta jest zakończona z dwóch stron krańcówkami które wyłączają mechanizm przesuwu
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

oki lecimy z tą prowadnicą!
jak już ją wyciągniesz to zauważysz, że są tj 2 rowki!
w jednym idzie linka a w drugim element prowadzący - i to wszystko!

teraz tak! miałeś sobie linkę i ona idealnie pasowała ale się zerwała
włożyłeś nową - inną! oki ale jeśli nie będzie miała takiej samej średnicy to będzie dokładnie tak jak to opisałeś

przy otwieraniu linka jest pchana czyli po łuku idzie go góry i nie ma się prawa zaklinować chyba że prowadnica jest krzywa!

natomiast przy zamykaniu pasów linka jest ciągnięta czyli...
na łuku będzie się wżynać pomiędzy ścianki oddzielające rowek prowadzący linkę, a prowadzący uchwyt pasów!

dlaczego? proste - linka jest za cienka! musisz założyć taką samoą - choć z tego co się nie mylę to tam było jeszcze troszkę miejsca więc ewentualnie grubszą!


możesz też spróbowac dogiąć lekko prowadnicę na długości łuku - powinno pomóc jako że jest tam troszkę zapasu, ale za to nie ręczę!

silniczek:
sprawdź czy w ogóle masz podłączony czujnik krańcowego wyłącznika prądu - wtyczka przy prowadnicy od strony szyby
prawdopodobnie to będzie powodem

co do kontrolki to...
czujnik w rolce pasów, ewentualnie podany wcześniej powód...
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A drugi pas masz zapięty?
Bo wtedy też będzie świecić.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

drugi jest zapięty,jutro z powrotem biorę się za rozbieranie ponowne i może coś wyjdzie a jak nie to się chyba załamię
Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arnie (caruso) »

Wyjmij z kostki prądowej silniczka kabel odcinający prąd-chyba kolor żółty. Podepnij kostkę.
Wyjmij ten kabelek -cały- co jest przy prowadnicy pasów.
Oba wyjęte zaizoluj.
I już.
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Myślisz ,że ma to coś wspólnego z kontrolką?
Mi się wydaje,że to są dwie niezależne od siebie rzeczy
(ale głowy sobie nie dam uciąć)
Może po prostu coś się stało z czujnikiem.
Najlepiej by się było do niego dostać i sprawdzić.
Mówiąc o drugim pasie mam na myśli pas pasażera
a nie ten dolny wpinany ręcznie.Te akurat są bez czujek.
Ps.Zamiast ciąć przewody wystarczy wyjąć bezpiecznik.
Tylko,że wyjęcie bezpiecznika nie spowoduje zgaśnięcia lampki.
Stawiam na czujnik
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

pisałem o pasie od pasażera, ale miałem taką sytuację że zapiąłem pas kierowcy i lampka nie gasła po poruszaniu uchwytu pasu w położeniu zamkniętym coś pyknęło i lampka zgasła
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sorki,sorki :oops:
Jednak jest to ze sobą powiązane.
Ucho musi być w pozycji zamkniętej,żeby lampka zgasła
a gdyby tak wypiąć wtyczkę z szyny i zewrzeć (rozewrzeć) styki
(na zasadzie "pas zamknięty) i wtedy wyciągnąć pas z rolki
wtedy powinna zgasnąć.
Ps.Z tego co napisałeć problem w tej wtyczce.
Pozdro
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

dzięki za próbę pomocy chętnie przyjmę kilka rad na ten temat , dzisiaj popołudniu wszystko rozbieram od nowa i zobaczymy co będzie dalej,
podrawiam
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

jestem po rozbierance i jestem załamany siedzenie linki w prowadnicy jest wyrobione i nic mi nie pomorze jak nowa prowadnica najlepiej z linką mam zdjęcia tej prowadnicy mogę ewentualnie przesłać mailem. pozdrawiam i liczę na pomoc.
Awatar użytkownika
kesal
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-14 21:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

pasy

Post autor: kesal »

Chlopacy! Mam jeszcze jeden maly problem - otoz kompletnie nie dzialaja mi pasy- wczesniej nie mialem modulu wiec oki - teraz kupilem modul- wszystko pasuje - wtyczki i wogole a pasy nawet nie drgną.... - wymienilem bezpiecznik i nic- kompletnie zero reakcji- tylko taka roznica ze bez modulu na liczniku pojawiala sie dioda z pasami i po 5 sek gasla a jak podpialem modul to ta dioda pali sie caly czas.....Gdzie szukac przyczyny tej usterki? Powiedzcie mi w jakim momencie pasy wam "zjezdzaja"- po zamknieciu drzwi?? Co zrobic z tym fantem? Pozdro i dzieki za wszelkie proby pomocy!!
kesal
Gość

Post autor: Gość »

Najlepiej podmienić moduły w samochodzi w którym działają pasy w 100% ja bym jednak ból upatrywał w module, albo w silniczkach. Ale ja to się na tym nie znam, moge tylko poradzić żeby sprawdzić te moduły w innym samochodzie.
Awatar użytkownika
kesal
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-14 21:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

pasy

Post autor: kesal »

ma ktos moze Probiaka w okolicach Torunia aby sprawdzic ten moduł???
kesal
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

a pasy ani drgną? a może jednak? nie słychać nic? to może przewody? sprawdź miernikiem! silniczki się raczej nie palą!
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
Awatar użytkownika
kesal
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-14 21:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Post autor: kesal »

Nie wiem czy dobrze przypuszczam - ale moze to miec chyba jakis zwiazek z lewa krancowka- bo ona nie zapala mi wewnatrz oswietlenia- a prawa dziala - czy moze miec to jakis zwiazek z pasami??
kesal
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Włącznik od oświetlenia jest inny niż od pasów - te od pasów są w zamkach. To nie to. Sprawdziłeś czy do modułu dochodzi napięcie? Spróbuj może zasterować silniki przy odłączonym module z zewnątrz - będziesz wiedział czy są na 100% sprawne. Jeśli one są ok to tylko moduł lub instalacja...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

kesal pisze:Nie wiem czy dobrze przypuszczam - ale moze to miec chyba jakis zwiazek z lewa krancowka- bo ona nie zapala mi wewnatrz oswietlenia- a prawa dziala - czy moze miec to jakis zwiazek z pasami??
To nie ma związku.
Jeżeli chodzi o tę krańcówkę to wyjmij ją (delikatnie) ,żeby nie zrobić zwarcia(nie dotykaj spinką masy) jak wyjmiesz,przeczyść styk i powoli włóż z powrotem.Gwarantuję ,że będzie działać(zapalać światło) :D
Co do pasów faktycznie najprościej byłoby podmienić moduł(tak jak pisze Sqad).Wtedy naprawdę będziesz miał pewność czy to moduł czy nie.
Pasy zamykają się nawet jeżeli drzwi są przymknięte "na pierwszy ząbek"
ale wtedy pipczy "pipczek" :D
Sprawdz jeszcze połączenia kostek na jednym i drugim końcu szyny a też podłącz silniczki na "krótko" aby mieć pewność,że też działają.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

znowu pasy:( (

Post autor: Pelot »

Witam
Panowie prosze o jakas rade,mam w dalszym ciagu problemy z pasami tylko teraz jest troche lepiej poniewaz zaczely dzialac od zeszlego tygodnia przez co moja kolezanka nabila sobie guza poniewaz podczas wsiadania z malym opoznieniem zadzialal :shock: i bum 8) w glowe :lol:
ale raz dzialaja a raz nie,dzisiaj rano troszke walczylem posprawdzalem kostki,bezpieczniki,zamek wszystko ok.Przekrecilem kluczyk i wlaczylem zaplon otwieram i zamykam drzwi dzialaja a po odpaleniu silnika otwieram drzwi nie dzialaja :? otworzylem drzwi zgasilem silnik i nagle przy otwartych drzwiach zadzialal :shock: wniosek moj jest ze po odpaleniu nie dzialal.
Ale wczoraj jak wracalem z pracy to normalnie dzialal na zapalonym silnik tez :shock:
Prosze o jakies info, ja juz poleglem :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A sprawdzałeś jak wygląda sytuacja w silniku?
Może wyrobił się już ten kwadratowy otwór w puszce,która nawija linkę?
Stąd może działać po czasie.A słychać silnik zanim pas ruszy?
Sprawdz jeszcze tak: zapal silnik,otwórz drzwi i jakimś przedmiotem(śrubokręt) symuluj zamknięcie i otwarcie zamka.Może być,że nie zawsze łączy styki w zamku.
Powodzenia.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Aha.Jeszcze pytanko.
Oba pasy czy jeden???
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”