Problem z pasami

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

adas_katowice pisze:No dziś postanowiłem się zabrać za te pasy szukałem szukałem i tak se myślę że ktoś pisał coś o czymś tam kolo zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy i patrze a tam nic nie ma postanowiłem się dokopać tam i znalazłem to okazało się ze nie miałem tylko styku tam przeczyściłem to wszystko i działa jak należy ale z pasem od pasażera mam lipę bo zacina się na zgięciu bo ta rynna jest uszkodzona przez poprzedniego właściciela i teraz muszę ja jakoś dostać jak ktoś ma do sprzedania to kupie...
Heh, kolejne tasiemcowate zdanie...
Panowie ja zaczynam wymiękać przy tej polskiej młodzieży...
Normalnie armagedon... :evil:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Pasy bezpieczeństwa - wymiana taśmy

Post autor: K4mil »

Odkurzam topik i pytam...
mianowicie od kiedy jakis jelop zacial mi pasy ( otworzyl bardzo szybko drzwi i zamknal bo wczesniej nie domknal wystarczajaco)
wypada mi linka z prowadnicy, linke ogladalem na tyle ile wyszla i wyglada ze smialo moze jeszcze po latac tylko prowadnice chyba pokrzywilem
jak probowalem odblokowac pasy i tu moje pytanie:
Jak zabrac sie do rozmontowania tych pasow i wyciagniecia tej prowadnicy zebym mogl ja po prostowac ? :roll:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pasy bezpieczeństwa - wymiana taśmy

Post autor: OLEY »

Wszystko jest opisane dość szczegółowo w którymś z topików.
Wystarczy się wysilić i przeszukać forum, a nie odnaleźć pierwszy, lepszy temat i pytać.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Pasy bezpieczeństwa - wymiana taśmy

Post autor: K4mil »

zebys ty wiedzial ile ja tematow z tymi pasami przeczesalem :shock:
ale w koncu znalazlem dzienks za rade :mrgreen: pozdro :1111_bye:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Pasy automatyczne :(

Post autor: K4mil »

Mr. Cynk pisze:No i jest super,

rozebrałem moje pasy od strony kierowcy i okazało się że moja linka umarła (czyli zwinęła się w origami,z okrągłej zrobiła się płaska i wyłazi permanentnie z prowadnicy).
wiem moze ze to z przed paru lat temat ale i mi linka zrobila sie plaska, udalo sie linke zregenerowac, jak? juz opisuje:

1.wyciagamy linke i bierzemy na stol operacyjny
2.kupujemy koszulke termokurczliwa ( dobrze nadaje sie rowniez izolacja sciagnieta z kabla jakiegos tylko musi byc dopasowana)
3.naciagamy i do goracej wody zeby sie skurczyla i ladnie przylgnela do linki ( nie opalac zapalniczka czy czyms podoobnym bo nierownomiernie skurczy sie!)
4.i tak o to mamy linke po regeneracji :mrgreen: :D

nie wiem tylko ile to wytrzyma ale po zalozeniu pieknie chodzi i nie wypada z prowadnicy napewno na troche bedzie Pozdro :1111_bye:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: pasy w jedynce

Post autor: Sebastian »

witka.

kurna mam maly prolemik z taka czerwona lampka :D od pasow.
ja w swoim probku niemam orginalnych pasow i podczas ostatnich prac przy zegarch zmienilem spalone lampki i ...SIE ZAPALILA hehehe

ktos wie gdzie jest ten czunik z pasow? ...mosze to odlonczyc bo mi po oczach swieci :twisted:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: pasy w jedynce

Post autor: adrian_seki »

Możesz wyjąć żarówkę co jest najszybszym rozwiązaniem. Śmie twierdzić że ten czujnik jest pod podłokietnikiem tam przy zwijanej szpuli. Jak oba pasy wyciągniesz do drzwi (tam gdzie powinny być wpięte do automatycznych pasów) Wtedy kontrolka zgaśnie.

Podpinam się pod temat. Jak ciach... Czy to podpięcie jest o pasach?
wojtek40
Posty: 2
Rejestracja: 2009-09-28 19:25
Samochód: brak

Re:

Post autor: wojtek40 »

enduro pisze:chyba sie poddam...albo znajdę i zrobie duzą krzywdę(i bardzo bolesną)debilowi który pociął instalację w moim Probku...(poprzedni właściciel)właśnie zauważyłem ze w drzwiach brakuje mi (chyba wtyczek)i by ć może czegoś jeszcze...ma ktoś może zdjętą tapicerkę w drzwiach?gdyby dało radę to prosiłbym o fotki jak wygląda połączenie,patrząc od strony zamka (z zamka wychodzą dwa przewody),w kierunku całej wiązki...
W BAGARZNIKU PO LEWEJ STRONIE JEST ZBIORNICZEK NA PŁYN OBOK JEST MODUŁ ODCIĘCIA PALIWA IMA CZERWONYGUZIK WDUŚ JAK PASY NIEWYSTARTUJOM WYPNIJ MODUŁ IZMOSTKUJ DWA KABELKI TYLKO OMIŃ TEN CIENKI ZAELONY UMNIETO PSKUTKOWAŁO
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Re:

Post autor: OLEY »

wojtek40 pisze:W BAGARZNIKU PO LEWEJ STRONIE JEST ZBIORNICZEK NA PŁYN OBOK JEST MODUŁ ODCIĘCIA PALIWA IMA CZERWONYGUZIK WDUŚ JAK PASY NIEWYSTARTUJOM WYPNIJ MODUŁ IZMOSTKUJ DWA KABELKI TYLKO OMIŃ TEN CIENKI ZAELONY UMNIETO PSKUTKOWAŁO
[o]Oj Wojtuś!
Jak Ty mi się nie poprawisz z pisownią, to będziemy mieli na pieńku... :twisted: :wink:

Proponuję zapoznać się z regulaminem użytkowania forum.
Znajdziesz go na początku każdego działu.[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
wojtek40
Posty: 2
Rejestracja: 2009-09-28 19:25
Samochód: brak

Re: pasy w jedynce

Post autor: wojtek40 »

POSTARAM SIE
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: pasy w jedynce

Post autor: Prezes »

A u mnie jest taki motyw, że kontrolka przestaje się świecic jak pasażer zapnie pasy, jak ja mam zapięte to pali się cały czas. Ale ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy potrafi sama zgasnąc potem się zapalic i brzęczy ten sygnał.. ale kij z tym właśnie przeczytałem, że pasy automatycznie napinają się przy szybkiej jeździe a więc moje pytanie jest takie: czy jak świeci się ta kontrolka że są niezapięte pasy nawet jak mam je zapięte to mogą się one same nie napinac podczas szybszej jazdy? :? Jest to jakoś od siebie uzależnione? No w sumie banał ale jeśli od tego ma zależec bezpieczeństwo to wolałbym wiedziec.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: pasy w jedynce

Post autor: adrian_seki »

Same napiąć? o co chodzi?

Mam dokładnie tak samo jak kolega wyżej.
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: pasy w jedynce

Post autor: Bendek »

pasy się same nie napinają....one się po prostu blokują....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: pasy w jedynce

Post autor: OLEY »

Bendek pisze:pasy się same nie napinają....one się po prostu blokują....
Dokładnie.
Przy mocnym wciśnięciu gazu, pasy się blokują i trzymają nas w fotelu tak, że nie wykonamy
ruchu do przodu, np. w celu sięgnięcia po coś.
Trzymają tak jeszcze przez krótki okres po zakończeniu ostrej jazdy i dopiero potem odpuszczają.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: pasy w jedynce

Post autor: adrian_seki »

A to wiem - doskonale znam ten przypadek zwłaszcza po 1-m biegu :twisted:
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: pasy w jedynce

Post autor: Prezes »

Acha czyli u mnie jest podobnie :) właśnie się nad tym zastanawiałem dlaczego czasem nie mogę się ruszyc w fotelu jak depnę w podłogę. :mrgreen:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: pasy w jedynce

Post autor: archeolog »

OLEY pisze:
Bendek pisze:pasy się same nie napinają....one się po prostu blokują....
Dokładnie.
Przy mocnym wciśnięciu gazu, pasy się blokują i trzymają nas w fotelu tak, że nie wykonamy
ruchu do przodu, np. w celu sięgnięcia po coś.
Trzymają tak jeszcze przez krótki okres po zakończeniu ostrej jazdy i dopiero potem odpuszczają.
Ale że niby co ?? uklad sterowania pasami dostaje info O prędkości ?tak jak ecu ? i blokuje rolkę?? jakoś mi sie w to nie chce wierzyć :D
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: pasy w jedynce

Post autor: Robert »

OLEY nie pisał słowa o prędkości - w pasach bezwładnościowych rolka "dostaje info" o przyspieszeniu (przeciążeniu).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: pasy w jedynce

Post autor: Eli »

Wyzsza technologia z konca lat 60' :D
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: pasy w jedynce

Post autor: archeolog »

Rolka ma jakiś mechanizm elektryczny w sobie ?? :D Nowość dla mnie :shock: Taki system tylko w Probe ?? :lol:
Mało wiem o pasach bo ich raczej nie używam ... chyba ze szelkowe
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: pasy w jedynce

Post autor: Eli »

Genialny wynalazek Christiana van Belta i Rogera Interia. W roku 68' zalozyli prototyp swojego microchipu analizujacego sile z jaka dziala cialo na fotel i pasy (w ktorych byly czujniki) i jednoczesnie dostosowujacy napiecie pasa poprzez bierzace regulowanie rolki napinacza. W 69' roku Volvo z powodzeniem wypuscilo na rynek pierwszy model samochodu wyposazony w tzw. pasy bezwladnosciowe ( nazwa pochodzi od tlumaczenia nazwisk tych dwoch panow Belt- pasek, Interia-bezwladnosc). Volvo nie bylo jednak zainteresowane tym patentem, bo mieli juz poduszki powietrzne, abs, asr i diesla na common railu, wiec wystawili je na sprzedaz na targach motoryzacyjnych za cene symbolinej flaszki. Kupil go Henry Ford gdy przechadzal sie ze swoim slynnym platynowym balkonikiem na 22" chromowanych felach z diamentami Svarowskiego po targach motoryzacyjnych w Genewie. Rychlo jednak zmarl a zakupiony patent poszedl do szuflady, gdzie przelezal sie az do roku 88'. Wtedy to w zwiazku z tym, ze firma odpowiedzialna za realizacje zlecenia na elektryczne pasy do nowego modelu Forda- Probe dala ciala z braku laku zastosowano wyzej opisany system. Co ciekawe polacy odcieci od swiata przez zelazna kurtyne wymyslili zupelnie to samo juz wczesniej(choc kapitalistyczny zachod twierdzil, ze ukradli). Nazwali to rowniez pasami bezwladnosciowymi i wprowadzili po raz pierwszy w duzym fiacie. Pomineli zbedne elementy jakimi jest micrchip i czujniki w szelce pasa. Zamonotwali jedynie bloker w rolce napinacza, ktory przy mocnym szarpnieciu blokuje pasy. Ten pomysl wykradli amerykani uzywajac do tego 32 bombowow typu b2 i 16 samolotow szturmowych typu f-22 raptor oraz ponoc (tu naukowcy wciaz sie spieraja) jednego niewidzialnego dla radarow f-117a. Majac plan konstrukcji uproszczonej przez Polskie umysly wprowadzili ja w seryjnie produkowanym modelu Probe, rowniez nazywajac ja pasami bezwladnosciowymi. Tak po krotce przedstawilem Ci historie cudenka, ktorego nie uzywasz, a ratuje zycie od pokolen. Pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: pasy w jedynce

Post autor: Scyzor »

Hmmmm....... ciekawe.... fakt, nieraz da się człowiekowi odchylić z pasami a czasami nie... przeanalizuję...
Ale powiedzcie mi tak - bo nie rozumiem do końca - mechanizm napinania pasów zależny od prędkości to jedno (silniczek w bębnach tak?) a kulka blokująca pas w momencie wystąpienia PRZECIĄŻENIA UJEMNEGO to drugie prawda :?: :P
Bo nie przypuszczam, żeby zabezpieczenie BEZWŁADNOŚCIOWE pasów (wypadek) było zależne od elektryki :?: :P
To musi być PEWNE i PROSTE, mechaniczne zabezpieczenie.

Te kabelki co idą do bębnów to od silniczka?

Nie wiem jak tam było z tą kulką w PF125p ale w Kadetcie kaście tak było na pewno.
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: pasy w jedynce

Post autor: Robert »

Ja nie pisałem słowa o elektryce. "Dostaje info" nawet specjalnie ująłem w cydzysłów. :roll:
Podkreśliłem też brak jakiejkolwiek zależności od prędkości, a tylklo związek z jej pochodną. :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: pasy w jedynce

Post autor: Scyzor »

Ano fakt. Czyli sprawa jasna: żadnego tam elektrycznego napinacza. Po prostu rolka "zaciska pas" przy dużym DODATNIM przyspieszeniu, natomiast (zapewne) kulka blokuje pas przy gwałtownym UJEMNYM przyspieszeniu.
Czyli suma sumarum fjuczer taki niespotykany, że jest ta rolka i tyle.
A kabelki które idą do zwijaczy pasów... do czego są?
Obrazek
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: pasy w jedynce

Post autor: Prezes »

No właśnie bo też się nad tym głowie i jakiegoś sensownego wytlumaczenia nie mogę wymyślec.. :? A wy też macie tak u siebie że pasy nie zwijają się do końca bo u mnie to po jakieś 10-15 cm. zawsze zostają z jednej i z drugiej strony. Tak powinno byc czy raczej mam już coś wyrobione w tym mechaniźmie?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”