Problem z pasami

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1048
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: pasy w jedynce

Postautor: Scyzor » 2009-10-27 11:05

Mi też się tak zwijają - myślę że to raz, że mało znaczące i potrzebne, a dwa że wynika pewnie ze słabości sprężyny zwijającej (w końcu całymi latami jest generalnie zawsze rozciągnięta) i/lub stanu samych pasów - wiadomo jak się strzępią itp. :roll:
Obrazek

adrian_seki
Posty: 825
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: pasy w jedynce

Postautor: adrian_seki » 2009-10-27 11:11

Ja też mam że nie zwijają się do końca - jak mam swoją stronę zapiętą to wtedy tamta się wciągnie do końca i odwrotnie. chciałem to rozebrać i odkręcić rolkę żeby się zwijało więcej ale dobrze że nie mogłem rozkręcić bo chyba bym zepsuł coś z tego co tu czytam nie takie hop siup :D

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: pasy w jedynce

Postautor: Prezes » 2009-10-27 12:10

A to już wiem dlaczego tak jest bo te 2 rolki jak są na nie pasy nawinięte to się o siebie stykają i dlatego nie można ich dalej zwinąc bo po prostu miejsca brakuje. Czyli skoro nie ma miejsca to nie wiem czy to się da tak latwo zrobic.. No niby nic nie znaczący szczegół ale mnie trochę denerwuje :|
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1048
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: pasy w jedynce

Postautor: Scyzor » 2009-10-27 14:56

A po co Wam to zwijanie pasów :?: :shock: Odpinacie je ręcznie :?: :twisted: :twisted:

Co do kontrolki od pasów (i brzęczyka): będzie ona świecić jeśli:
a) pas jest ZWINIĘTY a więc niezapięty
b) jeśli mechanizm automatu nie dojedzie do końca (wyłącznik krańcowy w słupku) 8)

Ewentualnie - nie rozgryzałem - ale słychać jeszcze po tym jak pas się zapnie jakby zaskakiwała jakaś blokada - o ile taka jest w ogóle :roll: - może to też ma znaczenie.
Pewnie jest bo skoro można imbusem odpiąć/zapiąć pas (prowadnica) to mogłoby się zdarzyć że w momencie uderzenia i sił działających wtedy na pas sam by się "odpiął" :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
CowboysFromHell
Posty: 3
Rejestracja: 2010-09-03 17:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Pasy - prowadnica.

Postautor: CowboysFromHell » 2010-09-04 11:12

mam małe pytanie bo stalo mi sie coś podobnego jestem świeżak i nie wiem co jest grane rano otwierałem jeszcze drzwi i pasy działały jak wracałem z roboty to już nie i to z obu stron i nie wiem czy przypadkiem sam tego nie wyłaczyłem jakoś ( o ile sie da ? ) mam Forda Probe I GT z 1992 dzieki z góry za jakieś info

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontaktowanie:

Re: Pasy - prowadnica.

Postautor: Robert » 2010-09-04 12:04

Jakbyś się odrobinę wysilił i nie czepiał pierwszego tematu, który zwróci wyszukiwarka, to znalazłbyś rozwiązanie na jednej z 10 stron wątku, w którym pojawił się problem identyczny z Twoim.
Ja znalazłem, to i :arrow: Ty sobie poradzisz. :1111_ok:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

dudus
Posty: 54
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Czarny mruczek GT
Lokalizacja: OLKUSZ

Re: Pasy - prowadnica.

Postautor: dudus » 2010-09-08 09:58

Panowie i Panie
Jezeli ktos kiedys dorabialby linke u jakiegos zaciskacza linek,to bardzo prosze o wykonanie dodatkowej sztuki dla mnie.
podchodzilem juz 3 razy do tematu i mi sie zepsula po 2-3 tygodniach
pozdrawiam

turboBiedro
Posty: 17
Rejestracja: 2010-09-27 23:36
Samochód: probe 91r. 2.2 gt
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pasy - prowadnica.

Postautor: turboBiedro » 2010-10-13 12:03

Witam pojawił się u mnie problem z pasem lewym a dokładnie to chodzi o to że pas się ,,zamknął" i teraz się nie otwiera. Gdy otworze go za pomocą imbusa przez otwór w tapicerce z tyłu to po zamknięciu drzwi przekręceniu stacyjki zamyka się płynnie ale już nie chce wrócić. Co może być przyczyną ??

dudus
Posty: 54
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Czarny mruczek GT
Lokalizacja: OLKUSZ

Re: Pasy - prowadnica.

Postautor: dudus » 2010-10-13 12:17

a stuka jak juz sie zamknie - tak jakby co jakis czas "kilka sekund" probowal sie domknac
albo czy stuka jak jest otwarty?
bo jezeli tak to masz zrabana krancówke

turboBiedro
Posty: 17
Rejestracja: 2010-09-27 23:36
Samochód: probe 91r. 2.2 gt
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pasy - prowadnica.

Postautor: turboBiedro » 2010-10-13 19:31

nic nie słychać.

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 15:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z pasami

Postautor: pusher1 » 2010-10-14 16:42

To najprawdopodobniej zerwało linkę , poszukaj na allegro bądź na forum i kup cały mechanizm z silniczkiem kompletny ja jak swojego kupiłem to tak zrobiłem za 100 już znajdziesz.pozdro
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z pasami

Postautor: OLEY » 2010-10-14 17:14

Nie mogło zerwać linki, skoro pas się płynnie sam zamyka. :D

Całkiem możliwe, że przy zamykaniu linka wrzyna się w szynę, a zadzior nie pozwala jej wrócić.
Hmm... ale wtedy by znów silniczek stukał co jakiś czas...

Jeżeli linka chodzi be zarzutu w jedną stronę, to najprawdopodobniej chodzi o jakieś słabe styki.

Bajerek odpowiedzialny za zasuwanie i odsuwanie pasa jest w zamku drzwi (wszystko jest na forum).

Może spróbuj otworzyć drzwi i "pomieszać" trochę ich mechanizmem zatrzaskowym. Jak pojawi się chociaż jakieś drgnięcie pasa, to będziesz "w domu". :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

turboBiedro
Posty: 17
Rejestracja: 2010-09-27 23:36
Samochód: probe 91r. 2.2 gt
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Problem z pasami

Postautor: turboBiedro » 2010-10-14 23:01

Oley dzięki za podpowiedz bo mam problemy z zamkiem od strony kierowcy, zmienię zamek w lewych drzwiach jutro może się poprawi. Napisze jutro czy zabieg coś dał. I jeszcze jedno co miałeś na myśli pisząc żebym w nim ,,pomieszał"?

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Problem z pasami

Postautor: Prezes » 2010-10-14 23:16

turboBiedro pisze:co miałeś na myśli pisząc żebym w nim ,,pomieszał"?


Pociągał za klamkę przy otwartych drzwiach? :) Próbuj może się uda :wink: . Myślę, że to wina zamka - jak wymienisz powinno wszystko wrócic do normy.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z pasami

Postautor: OLEY » 2010-10-15 10:33

turboBiedro pisze:Oley co miałeś na myśli pisząc żebym w nim ,,pomieszał"?


:arrow: viewtopic.php?p=36612#p36612

Najzwyczajniej przy otwartych drzwiach "okłam" pas, że są zamknięte (zatrzask drzwi w dół, a potem klamką w górę). Wszystko przy włączonej stacyjce.

Pisałeś coś o problemach z zamkiem. Z samym zamkiem (wkładką) czy całym elementem (klamka, zamek i reszta)?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

turboBiedro
Posty: 17
Rejestracja: 2010-09-27 23:36
Samochód: probe 91r. 2.2 gt
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Problem z pasami

Postautor: turboBiedro » 2010-10-17 21:50

z wkładką ciężko przekręcić kluczyk przy otwieraniu. A dziś pojawił się nowy problem. Dobry początek znajomości z proboszczem :shock:

Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 12:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Problem z pasami

Postautor: K4mil » 2010-10-18 05:10

Do tych aut trzeba się trochę przyłożyć i satysfakcja gwarantowana więc nie poddawaj się :)
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:

turboBiedro
Posty: 17
Rejestracja: 2010-09-27 23:36
Samochód: probe 91r. 2.2 gt
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Problem z pasami

Postautor: turboBiedro » 2010-10-18 16:16

mam nadzieje że jak dojdzie do takiego stanu, że już wszystko będzie nowe to nie będzie się psuł. na razie musi poczekać aż się zwolni miejsce na podnośniku. Probe jest moim 4 fordem i z żadnym nie miałem tyle problemów.

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z pasami

Postautor: OLEY » 2010-10-18 16:21

Problemy nie mają związku z tym, że to Probe.
Problemy, to przede wszystkim niedbający (poprzedni?) właściciel...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

turboBiedro
Posty: 17
Rejestracja: 2010-09-27 23:36
Samochód: probe 91r. 2.2 gt
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Problem z pasami

Postautor: turboBiedro » 2010-10-18 16:34

i tu się zgodzę ale postanowiłem że go reanimuje :D

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z pasami

Postautor: OLEY » 2010-10-18 20:09

Trzymam Cię za słowo. :D
Cenię ludzi ambitnych, a Twoje powyższe słowa o tym świadczą.

Powiedz jak tam sprawa z pasami?

Napisałeś, że pojawiły się nowe problemy.

Pytaj w odpowiednich wątkach, a jak będę potrafił, to postaram się pomóc,
bo widzę, że warto pomóc, i że auto nie wyląduje za miesiąc na Allegro...

Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

turboBiedro
Posty: 17
Rejestracja: 2010-09-27 23:36
Samochód: probe 91r. 2.2 gt
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Problem z pasami

Postautor: turboBiedro » 2010-10-18 21:54

problem z pasami jeszcze nie został rozwiązany z powodu braku miejsca do naprawy a pogoda nie sprzyja do napraw w plenerze. A co do nowego problemu musze najpierw zobaczyć spód auta i w tedy będę pisał co i jak. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DeViL268
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-30 16:40
Samochód: Ford Probe 2.2 GT
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Problem z pasami

Postautor: DeViL268 » 2010-11-07 19:18

Pisze bo z tego co czytam z waszych wypowiedzi to ja juz nic nie wiem kto jaki ma problem. U mnie wyglada tak ze nawalila czesc od strony pasazera. Przy zamykani drzwi pasy domknely sie do polowy. Jest spory looz na czesci do ktorej sie wklada pas tzn jak reka nim ruszam to chodzi dosyc lozno gdzies po 2 cm w lewo i prawo. Pasy od strony kierowcy chodza bardzo dobrze. Teraz sprawa silniczka czy czegos tam. Slychac dzwiek jakby cos tam chcial zdzialac.Rozebralem wszystko i wyciagnolem caly zestaw do reki. Okazuje sie ze podczas zalaczenia tych pasow silniczek probuje zwinac lub rozwinac. Wyglada to ze linka zostaje troszke szarpnieta badz poluzniona i nic wiecej. Przy silniczku znajduje sie taka jakby "tuba" ktora sie cholernie grzeje od tego zabiegu. Nie wiem co teraz zrobic. Bawic sie w naprawe czy moze odrazu caly zestaw zmienic ?? Boje sie ze jak kupie nowy zestaw i go podlacze to nie bedzie dzialal bo calosc wyglada tak jakby silniczek nie mial sily. Bo chyba jezeli by cos blokowalo linke to by jej nie zwijaj ale rozwijal cala. Jak wyciaglem silnik to potrafilem bez wiekszego trudu wyciagnac gdzies 20 cm tej linki owinietej w jakas szara izolacje z mnostwem brudu. Nawet po wyciagnieciu tej linki silniczek dalej leciutko szarpal badz rozwijal kawalek linki. Mysle ze juz duzo napisalem i jasniej sie nie da :) Co do czujnika w drzwiach to raczej dziala.
Mistrz improwizacji.

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 15:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z pasami

Postautor: pusher1 » 2010-11-07 21:28

Najlepiej będzie jak kupisz cały kompletny mechanizm i będzie git :lol: :lol: Naprawa trochę skomplikowana no chyba że chcesz się pobawić :lol: :lol: Mógł się zrobić zadzior na lince mały i to wystarczy że nie będzie działało :wink: Ogólnie poszukaj na allegro za ok 100 złoty kupisz cały używany sprawny mechanizm z silniczkiem , ja tak zrobiłem i chodzi do dzisiaj bez zarzutu :wink: pozdrawiam
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z pasami

Postautor: OLEY » 2010-11-07 23:51

DeViL268 pisze: Mysle ze juz duzo napisalem i jasniej sie nie da :)

:D :D :D
Ja prawie nic nie zrozumiałem. :wink:
Ale spoko. Jutro rano zrobię sobie kawkę, zasiądę przed kompem, przeczytam z piętnaście razy
Twój post i wtedy zrozumiem.
(chyba) :wink:
A jak zrozumiem, to Ci odpowiem dlaczego ta "tuba" się cholernie grzeje od tego zabiegu. OK? :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]


Wróć do „I gen (1989 - 1992)”