Coś..?? gdzie to zamontować?? (VMM)

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-02-18 19:26

To jak jest z tymi czujnikami spalonych żarówek ?? A może to tylko podpina się same kabelki do obiegu i nie ma żadnego czujnika oddzielnie tylko mierzenie natężania odbywa się w tym komputerku ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-02-18 23:11

Po pierwsze Robert to tamten temat co podałeś linka dotyczy Trip Mindera a tu chodzi o VMM.
Więc gdzie jest to badziewie wrzuciłem do strefy zrzutu i jest: tu. Na tym schemacie jest układ od sprawdzania przepalonych żarówek stopu i tylnych.
W środku jest rezystor który jest włączony szeregowo z żarówkami. Wzmacniacz operacyjny mierzy spadek napięcia na tym rezystorze. Jeżeli jakaś żarówka się spali to w obwodzie będzie płynął mniejszy prąd czyli wystąpi mniejszy spadek napięcia na tym rezystorze. Wzmacniacz operacyjny zmieni swój stan na wyjściu na niski i na VMM zapali ci się dioda od przepalonej którejś żarówki.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-02-18 23:59

Niby racja - ale w GT oba układy są chyba połączone (np. żółto/czerwonym kabelkiem) - nie występują osobno, czyż nie?
Więc jak już się porywać na instalację to może całości?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-02-19 00:14

Bogdan jest taki odważny i się "porywa" :twisted: więc może i racja - całość! VMM i trip do tego! :lol:
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-02-19 01:55

Chłopaki zwolnijcie narazie jestem przy kupnie tego i zbieram wiadomości co trzeba wyciągnąć od dawcy. Potem będę się martwił jak to podłączyć ale jak coś czuje to do końca pójdzie w pizdu klawiatura.
A i dzięki za pomoc a jeszcze jedno skorik jak możesz to zapodaj jakieś materiały do sterowania nawiewem elektrycznie.
Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-03-02 14:14

Na prośbę jednego z klubowiczów:
  • The vehicle maintenance monitor (VMM) system consists of switches, sensors and a VMM module. The switches and sensors are located throughout the vehicle and the VMM module is located on the front center of the headliner above the rearview mirror.

    The VMM is not illuminated with the headlamps on or the engine running. The only time the VMM will illuminate is with the ignition ON (engine OFF) or to indicate a warning.

    Obrazek

    The function of the VMM is to alert you to the status of one or more of the following systems in this order of priority:
    1. Door Ajar Warning
    2. Deck Lid Ajar Warning
    3. Low Coolant Level Warning
    4. Low Fuel Level Warning
    5. Stoplamp Out Warning
    6. Tail Lamp Out Warning
    7. Low Windshield Washer Fluid Level Warning
    8. Headlamp Out Warning
    9. Service Interval Check
  • How The Circuit Works

    Obrazek

    Obrazek

    With the Ignition Switch in the RUN or START position, battery voltage is applied to the Vehicle Maintenance Monitor (VMM) through the MONITOR fuse of the Interior Fuse Panel.

    The VMM is contained in one module. The monitor consists of an Indicator Module and various system sensors. The Indicator Module is a display that is mounted to the overhead lamp console. Readout signals are displayed on the VMM Indicator Module.

    If the VMM receives a signal from a related sensor of switch, the monitor lights the appropriate message to signal the driver of the vehicle condition. The Central Processing Unit (CPU) will also generate a chime when one of the conditions exists. The chime will sound only when the condition is first noted by the VMM.

    The VMM receives inputs from the Washer Level Sensor, Engine Coolant Level Sensor, and Fuel Sender or Digital Cluster.

    On models equipped with Digital Cluster these function are performed by the System Scanner.

    The VMM monitors the following conditions:
    • Fuel
      When the Fuel Pump/Sender Unit signal low fuel, this indicator will light.
    • Coolant
      This indicator will light when the Coolant Level Switch is closed with a low coolant level. The information is first processed by the Central Processing Unit.
    • Service
      This indicates to the driver that it is time to have the vehicle serviced. The condition is activated by a counter located at the odometer assembly. A cancel switch is located directly above the VMM.
    • Washer
      the Washer Level Sensor closes with low washer fluid levels and supplies a ground to the VMM.
    • Door Ajar
      The Door Jamb Switches signal the VMM through the Central Processing Unit if one of the doors is not securely closed.
    • Headlamp
      The Headlamp Checker informs the VMM of a headlamp outage.
    • Stop Lamp
      The Stop/Tail Lamp Checker informs the VMM of a Stop Lamp outage.
    • Tail Lamp
      The Stop/Tail Lamp Checker informs the VMM of a Tail Lamp outage.
  • Removal
    1. Disconnect the negative battery cable.
    2. Remove the overhead console. Refer to «Section 01-17».
    3. Disconnect the VMM electrical connector.
      Obrazek
    4. Remove four attaching screws from the VMM housing.
      Obrazek
    5. Remove the VMM assembly from the overhead console.
      Obrazek
  • Installation

    To install, reverse the removal procedure.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Gallery: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol » 2008-08-17 11:49

Czy kontrolki VMM świecące się na pomarańczowo oznaczają problem? Co w takim razie oznacza kolor czerwony?

Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Car: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Post autor: I_Mat » 2008-08-17 12:19

z tego co zauważyłem:
-pomarańczowy - jest problem, ale da rade jechać :wink:
-czerwony - jest problem, da rade jechać, ale nikt nie gwarantuje, ze daleko zajedziesz :twisted: (u mnie np. kontrolka od płynu chłodzącego świeci się na czerwono)
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-08-17 15:16

Tak jak napisał Pierwszy Mat: z pomarańczową bez problemu pojedziesz - najwyżej po ciemku lub bez świateł stopu i ktoś w Ciebie wjedzie albo dostaniesz mandat. Przy kończącym się paliwie też dojedziesz o wiele dalej, niż bez oleju czy płynu chłodzącego (te dwie są na czerwono).
:arrow: Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Gallery: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol » 2008-08-17 18:10

Bez problemu powinny świecić się na zielono czy wcale? W mnie wszystkie na pomarańczowo, oprócz dwóch, które na na czerwono (chłodzenie i olej- btw. gdzie są czujniki?). Powoli zaczyna mnie przerażać ilość elektryki i elektroniki w tym samochodzie.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-08-17 23:01

Na zielono świecą (zawsze) napisy i ramki - trójkąty po prostu gasną.
Czujniki znajdziesz :arrow: tu (z omówieniem) albo :arrow: tu (samo położenie).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”