demontaż licznika

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Robert »

micek pisze:Kupiłem drugi licznik i jak się okazało niby taki sam a jednak inny:

Obrazek Obrazek

Oba mają od przodu wszystko tak samo. Jakieś pomysły do czego może być ta dodatkowa elektronika?
Szkoda, że nie pokazałeś przodu - sądząc po samym tyle na lewym zdjęciu (tym z płytką obwodu ciśnienia oleju) masz licznik od 3.0 (MTX/ATX), a na prawym 2.2 (bez turbo, też manual i automat), więc oba nie powinny mieć wskaźnika TURBO BOOST pod obrotomierzem.
2.2 GT MTX ma trochę inaczej poprowadzone przewody biały i żółty (trochę wyżej podłączone - tam, gdzie na swoim zdjęciu masz 2 białe śrubki na prawo od płytki, biały na prawo i w górę od żółtego), a w automacie są jeszcze dodatkowo dwa przewody (niebieski i zielony) przy tejże płytce.

Tylko dotyczy to rocznika 1992 - niestety źródła milczą nt. jedynek GT'93 - może popraw w końcu stopkę zgodnie z VINem, następnym razem nie będę się wysilał, by udzielić odpowiedzi dot. nieistniejącego modelu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: demontaż licznika

Post autor: micek »

Tak jak już pisałem oba mają to samo, a więc: aku, temp, olej, paliwo, predkościomierz, obrotomierz, boost, 2 liczniki km: total i dzienny, po 4 kontrolki z każdej strony. Oba są sprawne i wszystko chodzi jak mniemam normalnie. Jeden jest oryginał (ten który był w trakcie kupna) drugi jest odkupiony i też miał być od turbo, no i jest.
Oba wyglądają tak samo z przodu dlatego nie zamieszczałem takich zdjęć. Jak wygląda mój, po przeróbkach - w dziale tuning, temat o podświetleniu licznika.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Robert »

Cóż poradzę... Może to kwestia rocznika? W '92 wyglądają tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: demontaż licznika

Post autor: Mr. Cynk »

jest jeszcze taka kwestia, że mogło być to od modelu z VMM komputerem i trip komputerem gdzie z jakichśtam powodów właśnie licznik może zawierać dodatkowe klamoty.

VMM ma sporo macek rozprowadzonych totalnie po całym aucie i być może w liczniku jest też coś jak np. układ kontrolki rezerwy paliwa czy jakiś licznik km do obsługi serwisowej... VMM takie dane musi skądś otrzymywać. :)
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: kwiatek8902 »

witam mam pewne pytanko w moim probe jest troche inny licznik niz w wiekszosci probe a mianowicie mam na tarczy skale tylko do 140 km/h no i przelicznik na milwe oczywiscie w sumie to jest odwrotnie mam 80 mph i przelicznik na km/h bo to wersja USA i sie zastanawiam czy jak był załozył inne zegary np od wersji gt to czy to by pasowało i najwazniejsze czy licznik by nie oszukiwał??? czekam na wasze opinie
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: demontaż licznika

Post autor: Pelot »

Kup inny licznik i się przekonaj :wink:

Wydaje mi się, że nie powinien przekłamywać. W IGT jest linka do prędkościomierza, nie ma w tym nic nadzwyczajnego :)

A demontaż starego i poskładanie tego do kupy w ciepłym garage 30 min i po sprawie :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: demontaż licznika

Post autor: Prezes »

Pelot napisał:
w ciepłym garage
Może byc i w nieogrzewanym + jakiś dopalacz procentowy :twisted:
Radzę przy okazji uważac na śrubki szczególnie te które odkręca się po zdjęciu kiery, plastik już swoje lata ma. Ja ostatnio urwałem te dwa połączenia elelmentów obudowy zegarów, nie wiem czy rozpadły się zaraz po tym jak ruszyłem śrubki czy za mocno walnąłem kierownicę jak ją ściągałem i elementy się naruszyły ale jakoś wszystko poskładałem.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Kayl »

witam ja mam taki problem, że odpiąłem zegary, czyli te 2 wtyczki, linke prędkościomierza i obudowe od zegarów, bo chciałem przeczyścic tarcze bo było tam troche syfu i zaparowane były częśćiowo, akurat podświetlenie zmieniałem, no i podłączyłem je z powrotem tak jak było..., wtyczki podpiąłem wszystko gitez majonez, a tu niespodzianka ! przy przekręceniu kluczyka na pozycje zapłonu zegary się nie włączają, nic kompletnie ani wskazówki (aku, olej, paliwo temp.) ani nawet check engine itp. jak myślicie co to może być ? powiem od razu że bezpiecznik na 100 % jest dobry bo sprawdzałem kontrolką i działa pomocy bo chcę już złożyć auto i nie wiem co mam zrobić :(
Obrazek
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Re: demontaż licznika

Post autor: weteran »

Może brak masy.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Kayl »

a i powiem jeszcze jedno... sprawdzałem na wtyczkach kontrolką na których kablach jest zasilanie i tylko na jednym kablu znalazłem stały +
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Robert »

Sprawdziłeś bezpiecznik METER? Może coś zwarłeś przypadkiem przy odpinaniu lub podłączaniu wtyczek.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Kayl »

-- oryginalny post 2011-06-11 09:32 --

tak, sprawdzałem, kontrolką nawet i jest ok

-- dodano 2011-06-12 22:03 --

no to już wiem dlaczego zegary nie działają http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsc00118pb.jpg da się to jakoś naprawić ? proszę o jakieś porady :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: demontaż licznika

Post autor: Patryk- »

ja znam metodę człowieka nie znającego się na tych tematach: w radiu odbudowałem ścieżke poprostu lutownicą i cyną :mrgreen: tu też powinno się dać 8)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: demontaż licznika

Post autor: Bogdan9999 »

Widzisz mówiłem błahostka lutownica i cyna załatwi sprawę ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: demontaż licznika

Post autor: micek »

Można też spróbować "preparatem" do naprawy ogrzewania tylnej szyby. Powinien być podobny efekt bo może nie być łatwo naprawić te ścieżki lutownicą.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: demontaż licznika

Post autor: Prezes »

Fakt, ja ostatnio bawiłem się ze starymi zegarami i nie za bardzo chciał się trzymac lut do tych ścieżek no ale lutnik ze mnie marny, więc możesz spróbowac :) .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: demontaż licznika

Post autor: Bogdan9999 »

Fakt ścieżka jest na plastiku a plastik będzie sie topił ;/
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Robert »

Ale można przecież zrobić skrót kawałkiem izolowanego przewodu w 3 wymiarze. :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: demontaż licznika

Post autor: Patryk- »

no właśnie też to chciałem zaproponować tylko nie wiem jak dalej się ta ścieżka kończy? jest jakiś lut żeby złapać czy to wszystko idzie po foli?
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Robert »

W cytacie na samej górze strony jedna z fotek przedstawia ten licznik, widać na niej, że ta ścieżka to masa i ma wiele punktów lutowniczych do złapania - ciężej będzie przy wtyczce, ale delikatnie da się przecież złapać do wierzchu ścieżki (i nawet pociągnąć lakierem po wierzchu albo przykleić taśmą izolacyjną, by się nie oderwało mechanicznie po byle dotknięciu).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Kayl »

ta ścieżka, która się przepaliła to jest + po stacyjce,czyli ścieżka nr 2. Więc jakby tu zrobić żeby było najlepiej ? hmmm...??
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Robert »

Z tą masą zgadywałem, bo idzie do kilku żarówek - równie dobrze może to rzeczywiście być plus podświetlenia. Nie zmienia to, że ma wiele punktów lutowniczych w rogu, więc tylko z jednej strony trzeba byłoby lutować bezpośrednio do ścieżki.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
luki2006
Posty: 247
Rejestracja: 2010-12-03 19:21
Samochód: FORD PROBE 2.2GT 92
Lokalizacja: Szczecin

Re: demontaż licznika

Post autor: luki2006 »

Garett pisze:ta ścieżka, która się przepaliła to jest + po stacyjce,czyli ścieżka nr 2. Więc jakby tu zrobić żeby było najlepiej ? hmmm...??
najlepiej kupic licznik :wink: :lol:
najszybszy smakosz piwa, zwycięzca Biegu o kufel-Niechorze 2011
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: demontaż licznika

Post autor: Kayl »

licznik już zrobiłem, zlutowałem tamto i przeprowadziłem kabelkiem, dziękuje za porady :)
Obrazek
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: demontaż licznika

Post autor: LukaszV8 »

Od czego jest kontrolka "MAN SHIFT" w liczniku? Automaty w 1genie miały możliwość ręcznej zmiany biegów ?
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”