zegary

Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: zegary

Post autor: Sam »

pewnie ;P mnie to leży ;p jakby co to pisz na priv bo zaś nas będą chcieli zlinczować że giełda jest w innym dziale.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: zegary

Post autor: --C-- »

Sam pisze:... bo zaś nas będą chcieli zlinczować że giełda jest w innym dziale.
Ordnung muss sein :D
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: zegary

Post autor: wujeksex »

Sam pisze:ja założyłem licznik z 2.5 do 2.0
Sam pisze:Oszukuje mi obrotomierz, co najśmieszniejsze to jeszcze wydaje mi się że nie liniowo. Mianowicie wolne obroty wskazuje mniej więcej poprawnie czym większe tym więcej oszukuje
Dlatego, że na obrotomierz podawane są impulsy z modułu zapłonowego. 2.0 podaje 4 impulsy na obrót, a 2.5 podaje 6 impulsów na obrót, stąd właśnie nieliniowe przekłamanie.
O ile przy niskich obrotach nie ma tak wielkiej różnicy, tak przy wyższych różnica będzie ogromna - przy 3000 obrotomierz będzie wskazywał 2000, przy 5000 wskaże 3333.

Co do wskaźnika ciśnienia oleju nie mam pojęcia czemu Ci nie działał.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: zegary

Post autor: Sam »

znaczy ja kiedyś czytałem gdzieś na tym w 2.5 były dwa rodzaje czujników ciśnienia oleju chyba od 96 roku (nie jestem pewny czy nie 95) i wówczas wraz z licznikiem inny czujnik ciśnienia jest.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: zegary

Post autor: bogdano »

To jeszcze może w kwestii rozwiązania kompletnych zagadnień z tematu sygnałów do liczników w proboszczach proszę o info, jaki zakres oporności ma pokazywać czujnik ciśnienia oleju przy minimum i maximum i jak to się ma do temperatury tego oleju.

Jeszcze pytanie mam, w jakim położeniu macie przy normalnej jeździe wskazówkę na wskaźniku temperatury po rozgrzaniu silnika? U mnie jest tak ok 70-80%. Wyhylenie 80% jest przy temperaturze silnika ok. 100 st. C. Nie wiem czy to jest dobrze czy np. powinno przy 100 st. wyhylać się już na maksa?

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: zegary

Post autor: Robert »

Czujnik oleju: 20 omów na biegu jałowym.
wskaznik oleju.GIF
wskaznik oleju.GIF (2.43 KiB) Przejrzano 12361 razy
Czujnik temperatury płynu: 1150 omów przy 20°C i "stopniowo maleje przy nagrzewaniu silnika".
wskaznik temperatury.GIF
wskaznik temperatury.GIF (2.19 KiB) Przejrzano 12361 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: zegary

Post autor: bogdano »

Robert pisze:Czujnik temperatury płynu: 1150 omów przy 20°C i "stopniowo maleje przy nagrzewaniu silnika".
Ok :) a przy 25 Ohm z tego co widzę 80% skali jaka powinna być temperatura silnika? Bo u mnie jest ok 100 st. C (na bloku silnika obok czujnika temperatury, w tym momencie na wężu wychodzącym na chłodnicę temperatura wynosi ok 85 st. C). Pomiar wykonywałem pirometrem laserowym.
Z temperatury wrzenia płynu która wynosi ok. 130 st. wnioskuję że jest ok. ale się chciałem upewnić bo załączenie wentylatora na chłodnicy nastepuje przy ok. 100 st. C (mierzone na bloku obok czujnika). W tym momencie wskaźnik temperatury znajduje się na wysokości ok 80% właśnie. Z tego co wywnioskowałem wskoczenie wskazówki na czerwoną kreskę powinno nastąpic przy ponad 120 st. C

Pozdrawiam.

Temat w końcu rozwiązałem dzięki koledze "Samowi". Okazało się, że problemem był nieprawidłowy model licznika po pierwsze a powodem braku działania poziomu paliwa było uszkodzenie wskaźnika (chyba jakieś zwarcie na cewce).
Po podłączeniu prawidłowego licznika wszyskie kontrolki mi działają nawet ciśnienie oleju :) I przebieg teraz mam rewelacyjny :)

Pozdrawiam.

P.S. Jeszcze co do tego nieszczęsnego licznika to jakby ktoś miał rozpiskę kontrolek dla zegarów 2.0 i 2.5 to będę wdzieczny bo zauważyłem, że są różnice.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Angello2135
Posty: 18
Rejestracja: 2009-10-22 18:09
Samochód: Czerwony Probo 2.0 16V
Lokalizacja: Wieluń

Re: zegary

Post autor: Angello2135 »

Witam podpinam sie pod temat z zegarami
Mam problem nie świeci mi kontrolka na zegarze Fuel Cutout Indicator(Wyłącznik wskaźnika paliwa) gdy przekręcam kluczyk w pozycje 'ON ' w Probe 2.0 94r.
Co może być nie tak .Probe odpala bardzo fajnie ale ta kontrolka się nie świeci. Gdzie szukać przyczyny niesprawności.?
Proszę o pomoc :) :(
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: zegary

Post autor: vitek »

A żaróweczkę od tej kontrolki kolega sprawdzał :?: :wink:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: zegary

Post autor: TYGRYSEX »

Czytając watek doszedłem do wniosku, że można w II gen. GT można zamontować licznik 2.0 bez problemu - z tym że wskazania poziomu oleju, temp. czy innych ( poza oczywistymi obrotami i prędkością ) mogą się znacznie różnić od rzeczywistych ...
Czy dobrze rozumuję ? Mam licznik do kupienia za grosze ale od 2.0 a potrzebuję go do eksperymentów - więc czasem chciałbym go zamontować do mojego GT w celu sprawdzenia np. jakiegokolwiek ruchu wskazówek lub podświetlenia.
Proszę o info osób zorientowanych .
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Angello2135
Posty: 18
Rejestracja: 2009-10-22 18:09
Samochód: Czerwony Probo 2.0 16V
Lokalizacja: Wieluń

Re: zegary

Post autor: Angello2135 »

Sprawdzałem jest dobra .Ale wiem juz dlaczego nie świeci.A mam pytanko czujnik od temp. wody ten co na zegarze pokazuje sie zawiesił w jednej pozycji poniżej N jak jest nazwa 'NORMAL' po podgrzaniu go zapalniczką wskazówka ledwo wskoczyła na N a nie do końca skali.Czemu tak jest czy jest nie dobry? Czy da sie kupic nowy lub uzywany ale dobry ?A wogole to potrzebuje zapasowej zaróweczki do kontrolek w zegarach cała z tym plastykowym uchwytem?.Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: zegary

Post autor: Sam »

tygrysex potwierdzam - poza tymi różnicami liczniki pasują jeśli chodzi o kontrolki to wszystko świeci prawidłowo, ja mam zamontowany z 2.5 w swoim 2.0 wymieniłem tylko blok od oleju bo nie pokazywał wcale- prędkość pokazuje dobrze oszukuje mi tylko obrotomierz
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: zegary

Post autor: TYGRYSEX »

-- oryginalny post 14 sierpnia 2010, o 11:57 --

Dzięki z info Sam - w takim razie licznik będzie na dniach i zaczynam eksperymenty :D

-- dodano 17 sierpnia 2010, o 21:13 --

Potrzebny jest maleńki magnes / kawałek folii magnetycznej - na tyle mały aby umieścić go na wskazówce obrotomierza. Ktoś ma pomysł gdzie tego szukać ?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: zegary

Post autor: Sam »

na lodówce ;) - w przylepach do lodówki montują takie cudo ;)
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: zegary

Post autor: bogdano »

Cały licznik składa się z 3 modułów wskazówkowych :)
Na pierwszym są poziom paliwa i temperatura, na drugim prędkościomierz i obrotomierz, na trzecim ładowanie i ciśnienie oleju.
Ja na początku ten licznik co miałem to oznaczenia modułów miałem 005 a teraz mam od Sama 001 więc pewnie 002, 003 i 004 też są w zależności od wersji.
Wskazanai temperatury też się różnią w modelach od 2.5 i 2.0 bo mnie wskaźnik w liczniku od 2.5 źle pokazywał temperaturę czyli w module 005 a teraz jak mam 001 to temperaturę mi pokazuje dobrze. Ciśnienie oleju też pokazuje mi dobrze a było źle ale to jest spowodowane chyba rodzajem tego czujnika ciśnienia oleju.
Natomiast nie rozumiem jakim cudem temperature mi pokazywało źle skoro są takie same czujniki w silnikach 2.0 i 2.5. Pozatym patrząc na kontrolki to też są różnice w 2.0 i 2.5 bo są niektóre pozamieniane.

"Angelo2135" sądząc po tym co napisałeś najprawdopodobniej możesz mieć zwarcie na cewce wskaźnika bo ja miałem podobny objaw przy wskaźniku poziomu paliwa. Tylko że u mnie wskazówka szybowała na maksa. Albo druga możliwość to taka, że właśnie masz zy moduł. Najprawdopodobniej z licznika 2.5

Moim zdaniem całe problemy ze wskazaniami liczników w proboszczach wzięły się z tego, że goście sprzedajac auto z dużym przebiegiem szukali licznika z mniejszym i nie patrzyli na wersję i podmieniali. Potem się okazuje, ze kupuje się auto z przebiegiem 300.000 i podmienionym licznikiem na 90.000 :) z innej wersji probasa i jest jazda ze wskazaniami parametrów.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: zegary

Post autor: Sam »

Wydaje mi się że są mniej kosztowne sposoby cofania licznika niż jego wymiana ;P aczkolwiek przy takowych zabiegach należy pamiętać że licznik jest dość delikatnym urządzeniem ;P wiec jak ktoś z łapami do łopaty chce bawić się w zmniejszanie przebiegu może go uszkodzić. Z tego mogą się brać różne anomalie choć oczywiście mogą być inne powody.

Co do oznaczeń tych modułów to o ile pamiętam są one oznaczane na foli cyferblatu - więc mogą one oznaczać wersje właśnie tej folii. Co do kontrolek racja są różnice w wyglądzie symboli i możliwe że rozmieszczeniu ale jak pisałem że licznik pasuje chodziło mi głownie o to że podłączasz inny licznik i wszystko świeci tak jak powinno ;P.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: zegary

Post autor: bogdano »

-- oryginalny post 2010-08-20 12:25 --

W moim przypadku pewnie kręcili licznik i go spierniczyli to kupili od innej wersji i wsadzili bo moze był tańszy a nie sprawdzili że są różnice. Zresztą w moim przypadku to qiększość była skopana jak kupowałem Probasa nie wspominając że na maksa jest pokopane w instalacji elektrycznej. No ale to jest tak jak jak się człowiek napali na zakup ukochanego autka :)

-- dodano 2010-08-20 12:29 --
Sam pisze:na lodówce ;) - w przylepach do lodówki montują takie cudo ;)
Zawsze mozna odłupać z większego magnesu mniejszy kawałeczek poprzez przywalenie młotkiem w większy kawałek i pozbieraniu małych kawałeczków :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: zegary

Post autor: Robert »

bogdano pisze:nie wspominając że na maksa jest pokopane w instalacji elektrycznej.
Różnice wskazań mogły więc wynikać choćby z innego napięcia dochodzącego do licznika.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: zegary

Post autor: bogdano »

Robert pisze: Różnice wskazań mogły więc wynikać choćby z innego napięcia dochodzącego do licznika.
No ale podpiąłem inny licznik i pokazuje dobrze to jakim cudem inne napięcie mi mogło dochodzić do licznika?

Z pokopaną instalacją chodzi mi o inne rzeczy, np namieszane w instalacji sterowania wentylatorem chłodnicy, kompresorem klimy itp.

Pozdr
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: zegary

Post autor: Robert »

Może po prostu masz równie "pokopany" ten poprzedni licznik?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: zegary

Post autor: MatiLP640 »

Mam pytanie odnośnie różnicy w zegarach europejskich a kanadyjskich. Po pierwsze założyłem teraz kanadyjski i check engine w ogóle nie świeci a w EU świeci. Kontrolki od ABS w kanadyjskim chyba nie ma, jest "Anti Lock", "Anti Thief " i "Fuel Cutout" Co one w ogóle oznaczają w stosunku do EU tzn które odpowiadają którym, dodam że świecą wszystkie przed zapaleniem i później gasną, kolejna rzecz, wydaje mi się że nie działa zegar od poziomu paliwa ale rezerwa świeci ;) i ostatnia rzecz zegar od ciśnienia oleju na zapłonie jest na samej górze, prawie pionowo a jak zapalę silnik to opada jak na wyciągniętym kluczyku. Reszta chyba działa prawidłowo i czym to może być spowodowane? Dodam że na EU wszystko działa jak talala ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: zegary

Post autor: quarth »

protip: slownik
antilock - abs
anti theft - alarm
fuel cutout - odciecie wachy
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: zegary

Post autor: MatiLP640 »

czyli abs działa jak należy, poducha, alarm, i odcięcie też ale check engine w ogóle nie świeci a w tamtym świeci i gaśnie, jak można sprawdzić czy działa w ogóle ta kontrolka? wystarczy odpiąć wtyczkę np. od VRIS? Czy nie?
Ostatnio zmieniony 2012-07-27 22:54 przez MatiLP640, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: zegary

Post autor: quarth »

protip2: sprawdz zarowke
a najprosciej bedzie odpiac wtyczke od przeplywomierza
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: zegary

Post autor: MatiLP640 »

ok, to sprawdzę to ;) a żarówka jest ok bo zakładałem różne które gdzieś indziej działają ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”