Podświetlenie wnętrza - problem ogólny.

Awatar użytkownika
MiczuTG
Klubowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Car: Lada Niva
Gallery: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Podświetlenie wnętrza - problem ogólny.

Post autor: MiczuTG » 2016-10-16 20:50

Jako, że zauważyłem brak tematu o błędach we wnętrzu myslę że dobrze będzie jak opiszę swój problem. (kontynuacja, coby galerii nie zaśmiecać)

Opis problemu:
Coś dziwnego dzieje się w środku forda, sprawdziłem to nie alarm. Usterki główne to: brak światła w sufitowej konsolce, brak światełka w bagażniku, brak/błąd zegara, brak prądu w radiu oraz coś ekstra - mam podświetlaną gałkę.
Problemem gałki jest to, że jest podłączona pod żarówkę od zapalniczki, więc powinna świecić się jednostajnie. Dzisiaj odkryłem, że kręcąc pokrętłem zmieniania jasności podświetlenia zegarów gałka też przygasa!
Problem zegara - zegar resetuje się za każdym razem gdy wyłączam silnik. Jego cyferki albo się nie świecą, albo pulsują. Czasem od początku, czasem po pewnym czasie.
Problem z lampką sufitową - nie odpowiada na przyciski, czasem zdarza jej się zaświecić np. przy zapalaniu silnika.
Problem świateł awaryjnych - podejrzewałem wcześniej alarm, teraz odkryłem coś nowego. Mianowicie światła awaryjne mają tendencję zamrugać raz czy dwa przy przełączaniu ze świateł mijania na postojowe/brak czyli po prostu przy przekręcaniu manetki/chowaniu się świateł.

Cuda wianki, mam nadzieję że znajdziemy jakąś solucję tutaj, jeśli nie to mechanik może znajdzie to wtedy opiszę co się stało, coby była instrukcja :)
Pozdrawiam

dorzucam zdjęcia "bicia serca" zegara.
Obrazek
Obrazek
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==

Awatar użytkownika
KonraL
Posty: 13
Rejestracja: 2014-09-15 22:03
Car: Probe II 2,5 V6 '93
Lokalizacja: Lublin i okolice :)

Re: Podświetlenie wnętrza - problem ogólny.

Post autor: KonraL » 2016-11-04 15:29

Ja bym zaczął tak:
1. Sprawdzić bezpieczniki od oświetlenia we wnętrzu kabiny, koło sprzęgła, może akurat coś tam.
2. Ogólnie jak wyjdzie że nie bezpiecznik to jakiś wskaźnik napięcia i sprawdzić czy z przewodów będzie dochodzić ładne 12-14V
3. Jak dochodzi i dalej lipa to można podgiąć blaszki które odpowiadają za styk, jak to nie pomaga to sprawdzić czy izolacja nie jest "zmęczona" i potraktować taśmą izolacyjną lub termokurczem.

Osobiście stawiam że możesz mieć poprzecierane przewody, bo sporo rzeczy na raz, ale ciężko coś przez neta powiedzieć. Trzeba coś widzieć

Najprościej zdemontować elementy i obejrzeć przewody, jak napięcie dochodzi i nikt nie pomieszał na instalacji to wystarczy sprawdzić przewody i poprawić styk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”