Pasy bezpieczeństwa

Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Pasy bezpieczeństwa

Post autor: MiRON »

witam...
być może jestem jednym z nielicznych ale używam takiej rzeczy w samochodzie jak pasy ale.. problem się pojawił ponieważ odkryłem że owe urządzenia w moim probku nie działają a mianowicie pasy sie nie blokują przy mocniejszym szarpnięciu czy przy ostrym hamowaniu...na dodatek same do końca nie chcą się zwijać (trzeba pomóc)...
czy ktoś może miał już podobny problem?? może ktos wie jak to zreperować?? lub gdzie kupić nowe??

dzieks za info pozdrawiam
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
labudin
Posty: 38
Rejestracja: 2005-06-20 20:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: labudin »

No witam nie jestes jedyny ktory jezdzi w pasach mnie akurat nauczyly niemcy jezdzic w pasach ale nie wazne. Naprawialem raz pasy ale to w Toyocie gdzie odpowiednie za sciaganie pasowa byly dwie sprezyny, z czego jedna byla walnieta. Natomiast jesli chcesz kupic nowe to nie ma sensu lepiej popytaj w dziale gielda od osob ktore maja Probaska, ale juz tylko w czesciach.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Problem wynika z tego, ze pasy w probku ciezko zablokowac. Pisane bylo juz pare razy na ten temat na forum. A Twoje pasy pewnie blokuja tylko trzeba umiejetnie sprawdzic - naciagnij pas jedna reka, a druga energicznie uderz w naciagniety kawalek - na bank sie zablokuja. U mnie normalnie jak sie szarpnie tez nie blokuja. W przypadku zderzenia przeciazenia sa pewnie odpowiednie do blokady - mam nadzieje :lol:
A co do zwijania - u mnie tez koncowce pasa trzeba pomoc, bo sam sie nie nawija na maksa i delikatnie zwisa - to wina sprezyn pewnie.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Był temat na forum. Dodam, że wygląda na to, że 1993 miały jakiś inny system, bo w 94 euro blokują się od razu, wystarczy trochę mocniej zahamować i blokada działa, z ręki to w ogóle lekkie szarpnięcie wystarczy.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Jeśli chodzi o siłę zwijania tych pasów w Probku to faktycznie nie jest za dobrze. To normalne że już słabo się zwijają pod koniec, zaobserwowałem to w wielu Probe. Ale w innych samochodach, nawet starszych jest czasem lepiej. Więc to chyba po prostu wada konstrukcyjna że z wiekiem te sprężyny tracą na mocy. :(
Obrazek
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

w starym golfie II 90r działają bez zarzutu!!
spróbuje tak jak mówicie sprawdzić czy się blokują... a czy warto zabierać się za te sprężyny żeby się ściągały do końca??czy to zabawa zbyt upierdliwa??
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

MiRON pisze:...być może jestem jednym z nielicznych ale używam takiej rzeczy w samochodzie jak pasy...
Jest nas więcej:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 35&start=0
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: krzysx »

MiRON pisze:...pasy sie nie blokują przy mocniejszym szarpnięciu czy przy ostrym hamowaniu...
Spróbuj szarpnąć podczas gwałtownego hamowania...
Kiedyś w większości amerykańskich fordów pasy blokowały się nie "na szarpnięcie" ale "na przeciążenie". Jakieś 15 lat temu sam rozbierałem żeby sprawdzić dlaczego nie blokują się tak, jak w europejczykach ;) Okazało się, że mechanizm blokujący uruchamiany był przez ciężarek, który wyzwala blokadę odchylając się od pionu, na przykład podczas uderzenia albo ostrego hamowania. Szarpanie podczas postoju nic nie dawało, ale już podczas hamowania blokowało skutecznie aż do momentu zatrzymania.
W moim Probku też tak jest, że podczas hamowania nie można się pochylić, bo pasy nie puszczają. A czy blokują "na szarpnięcie" nie sprawdziłem...
_________________
Obrazek __94
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

labudin pisze:Natomiast jesli chcesz kupic nowe to nie ma sensu lepiej popytaj w dziale gielda od osob ktore maja Probaska, ale juz tylko w czesciach.
Niestety, już za późno, jak zauważył M-Pro weszło nowe rozporządzenie http://moto.onet.pl/1259131,2246,artykul.html
Pasy w związku z tym powinieneś wymieniać na nowe :(
Natomiast w papierach od swojego, też r.93 wyczytałem że pasy są aktywne (cokolwiek by to miało znaczyć) i napinają się dopiero kiedy trzeba. Szarpanie u mnie też nic nie daje.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Tak jak napisał krzysx - zróbcie sobie ostre hamowanie na prostej, pustej drodze - powinny i pewnie zadziałają.
Wuax - to dotyczy warsztatów... Nikt Ci jeszcze na ręce nie patrzy, co robisz w czasie wolnym.
Napisałem jeszcze, bo przecież sami wybraliśmy (?) model państwa prokuratorskiego...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

W końcu sobie przypomniałem że sprawdziłem pasy u siebie. No więc czy stoje czy jade czy hamuje czy pierdze :D, pasy mi sie zablokują od szarpnięcia. Czy ktoś tak ma czy jestem wyjątkiem??
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Nie jesteś wyjątkiem. U mnie też zawsze gdy szarpnę pasy się zablokują. Zarówno ten kierowcy jak i pasażera.
Obrazek
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

A u mnie blokowały się przy hamowaniu, a tak przy szarpnięciu podczas postoju nie było szans na blokadę.
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bo I gen każdy ma przeciążeniowe.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

U mnie też, bez najmniejszego kłopotu pasy zacinają się na postoju po lekkim szarpnięciu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: szpagat »

Mam takie pytanko: zapięcie pasów bezpieczeństwa (ta końcówka w którą wkładamy koncówkę pasa) ma jakieś przewody na końcu, które następnie idą do kostki pod fotelem. Ale dotyczy to tylko fotela kierowcy, u pasażera żadnych kabli nie ma. Od czego są te kable??? Że może czujnik nie zapietych pasów czy jak?
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: Kocureq »

Dokładnie. U pasażera nie ma, bo nie zawsze wozimy ze sobą pasażera :)
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: szpagat »

Dzięki. Tak też myślałem. Znaczy że podpiąłem te kabelki odwrotnie bo przy niezapiętych pasach nic mi nie pika, ani żadna kontrolka nie świeci, ale nie szkodzi - tym lepiej hehe :mrgreen:
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: OLEY »

szpagat pisze:Mam takie pytanko: zapięcie pasów bezpieczeństwa (ta końcówka w którą wkładamy koncówkę pasa) ma jakieś przewody na końcu, które następnie idą do kostki pod fotelem. Ale dotyczy to tylko fotela kierowcy, u pasażera żadnych kabli nie ma. Od czego są te kable??? Że może czujnik nie zapietych pasów czy jak?
Nie wiem jak w dwójkach, ale w jedynkach (przynajmniej z automatycznymi pasami), kable te
odpowiadają za podświetlenie końcówki.
Czujniki niezapiętych pasów są w bębenkach zwijających pasy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: 2Ya »

W IIgen. jest tylko czujnik w zapięciu/zatrzasku kierowcy i nie wiem czy dobrze teraz pamietam z serwisówki ale bez zapiętego pasa nie ma prawa wystrzelić poduszka.
Jest też kontrolka na zegarach ale po przekreceniu zapłonu gasnie po ok 5 sekundach niezależnie od tego czujnika.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: szpagat »

no właśnie kontrolka mi kiedyś działała, ale wymianiałem fotele, zaś zatrzaski musiałem przełożyc stare bo w 93 są inne niż w pózniejszych modelach, a fotele miałem z pózniejszego rocznika. Musiałem więc przeciąć te przewody, a teraz przy okazji bawienia się w "odpicuj se probe" wyciągałem fotel i łączyłem te kable, a jako że sa dwa po prostu czarne - nie wiem czy dobrze. Sprawdzę czy kontrolka rzeczywiście jest i po jakim czasie gaśnie. Ale myslałem że skoro jest taki czujnik to powinno być tak jak w nowych autach że jak się pasów nie zapnie to cosik pika albo kontrolka swieci cały czas. też będę wdzięczny za info - jak to jest u większości z Was.
Pozdro
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: 2Ya »

Nic nie pika nic nie świeci chyba ,że w ten sposób jak :
Robert pisze:Tytuł: Pasy bezpieczeństwa
2Ya pisze:gasnie po ok 5 sekundach
Po 4-8s wyłącza się brzęczyk, lampka gaśnie po ok.60.

Pozdr.
Gdzies mi 0 wcięło ;) :P

Dziękuję Robert za info - chyba nie masz nic przeciwko,że zacytowałem ku dobru ogólnemu ;)

Te kabelki to raczej jak pamietam wsio jedno,bo zamykaja tylko obwód.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: szpagat »

No i tak właśnie jest. Czyli wsio ok. Dzięki
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: sawmaster »

czy ktoś wie jak można poprawić siłę zwijania pasów bezpieczeństwa? U mnie to ciągle trzeba uważać żeby nie przytrzasnąć wystających z samochodu pasów :|
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pasy bezpieczeństwa

Post autor: Sam »

Dwójki to chyba taką wadę mają - mnie też ten pas się wiecznie zacina. U mnie to nawet nie to że nie ciągnie tylko że się zacina na tej prowadnicy u góry, też chętnie bym poznał sposób na poprawę komfortu. Bo to strasznie wkurza;/
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”