Dziwne zachowanie silniczka amortyzatora - stuka sobie...

Awatar użytkownika
tarsar
Posty: 32
Rejestracja: 2006-10-15 16:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice

Dziwne zachowanie silniczka amortyzatora - stuka sobie...

Post autor: tarsar »

No właśnie - puka tzn. ten trzpień , który wychodzi z silniczka elektr. sterującego a wchodzi w amorek (żeby go regulować) na wybojach stuka w niego :?:

Umacnia się to w trybie "sport", na sofcie prawie wcale tego nie ma, a na normal czasem.
Próbowałem podłożyć podkładki pod silniczek,żeby go podwyższyć i w ten sposób ograniczyć to dobijanie w amorek ,ale bez żadnego efektu.

Cisza jest dopiero po całkowitym ściągnięciu silniczka, więc ten sposób odpada.

Jakieś szalone pomysły na ten problem? :?
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Może odbój się wyrobił? Obrazek Obrazek

(dodałem schemat tyłu)
Ostatnio zmieniony 2007-04-27 18:11 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
tarsar
Posty: 32
Rejestracja: 2006-10-15 16:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: tarsar »

Masz na myśli Bump stopper z rysunku?

To raczej by stukało przy dobijaniu, a tu jest nawet na małych krótkich nierównościach. Dziś rozbiore to ponownie,może coś wykukam.

Następnym razem drugi post ulegnie autodestrukcji. Patrz :arrow: FAQ.
Robert


Chyba doszedłem co to. Jednak guma , ale ta w górnym mocowaniu amorka ma luz i cały amor trzęsie na dziurach i wtedy zaczyna pukać w silniczek. Bez silniczka więc też puka,tyle że tak głucho.

Wymieniał ktoś może tą gumę w górnym mocowaniu tylnego amorka? Można ją kupić samą czy wchodzi w skład całego mocowania?

Dzięx 8)
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

To stuka w amortyzatorze :( Też tak mam i ten stukot wydobywa sie wtedy jak amor wychodzi do końca. Jedyna rade wymienić amory :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
tarsar
Posty: 32
Rejestracja: 2006-10-15 16:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: tarsar »

[quote="tarsar"]

Następnym razem drugi post ulegnie autodestrukcji. Patrz :arrow: FAQ.
Robert


Nie widzę w tym nic dziwnego, ot analiza danej sytuacji...
Nie robie żadnych klonów itp, nie mówiąc o nabijaniu postów...

To lepiej nie odzywać się wcale tak?
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Tersar przyzwyczaj sie , musisz sie stosować do zasad , ja to juz odczułem :wink: :wink:
Jak coś to mas temat skorika , o "ale " do modelatorów.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
tarsar
Posty: 32
Rejestracja: 2006-10-15 16:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: tarsar »

No masz rację davidlive.

Temat uważam za zamknięty - do wymiany nadaje sie górne mocowanie tylnego amorka prawego (na schemacie to MOUNTING BLOCK).

Tam był luz, który powodował skakanie (2-3mm) całego amorka i to powodowało to stukanie w strzpień silniczka do regulacji twardości.

Cena za sztukę od 100 do 300zł (np. Sachs).
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”