Drżenie kierownicy

dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Drżenie kierownicy

Postautor: dudu1978 » 2007-05-15 11:39

szanowni klubowicze dzieje się coś dziwnego z moim probkiem 2.2 gt r.92.Podczas jazdy z prędkością powyżej 130 km/h zaczyna kierownica razem z podłogą wpadać w taki dziwny rezonans w jednakowych odstępach czasu i czym szybciej jadę to mocniej zaczyna drżeć (bez przesady żeby ktoś nie pomyślał że mi wyrywa kierownicę z rąk) .Od razu mówię, mechanicy powiedzieli że to na pewno amortyzatory więc zmieniłem na nowe, opony wyważone, i tak wulkanizator powiedział że gdyby było to od opon to drżało by cały czas ( więc opony odpadają, amorki też bo nowe) klocki zmienione z przodu i z tyłu miesiac temu .A więc pytam Was użytkowników czy kiedykolwiek coś takiego wam się przytrafiło i co z tym fantem zrobić bo jeśli mam słuchać każdego mechanika to niedługo zmienię wszystko bo oni co jeden to mądrzejszy( a jeszcze jedno na trzepakach wszystko z zawieszeniem w porządku i przy ręcznym sprawdzaniu tych wszystkich sworzni i gumek powiedzeli że nie ma tragedii i jest dobrze) :shock:
Ostatnio zmieniony 2007-05-15 17:19 przez dudu1978, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontaktowanie:

Postautor: Jedrek » 2007-05-15 12:00

Mi już tylko przychodzą na myśl tarcze hamulcowe :?
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Postautor: Mr. Cynk » 2007-05-15 12:00

krzywa felga tak może tłuc i tłucze tylko w konkretnym zakresie prędkości.
spróbuj dać tak na 150-170 i powinno ci sie wyciszyć.


koło nie wyważone, może zerwana poduszka od silnika (ale ja na to nie stawiam) albo krzywe tarcze hamulcowe ale przy lekkim hamowaniu na małych prędkościach to byłoby też odczuwalne na kierownicy o ile nie na pedale dodatkowo.
nierówna nawierzchnia... :twisted: probek nieciekawie jedzie jeśli chodzi o komfort gdy lecisz po nasypie kolejowym :twisted:


Jędrek, opony to nie koła i nie fele... więc może jednak ma felę trachniętą.

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: Drzymek » 2007-05-15 12:10

1.Jak masz nie seryjne felgi, to przyczyną mogą też być pierścienie centrujące - właściwie ich brak.
2.Przejedź się chwilę tak żeby Ci szarpało kierą, a potem stań (najlepiej wyhamuj biegami) i sprawdź czy masz ciepłą tarczę - zapieczony zacisk hamulcowy.
3.Tak jak mówią chłopaki - krzywa fela, albo Ci wywaliło bulę na oponie (miałem tak kiedyś w omedze).
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: J@cekW » 2007-05-15 13:45

Sprawdz osoiście tuleje wahacza, wsadź tam mały łomik i zobacz. Możesz mieć na nich niewielki luz i już ci kiera będzie drgała...
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

cos dziwnego

Postautor: dudu1978 » 2007-05-15 17:16

felga na pewno nie i buła na oponie też nie bo to nie drga cały czas tylko w odstępach co 2,3 sekundu i drży też 2,3 sekundy ale myśle że te tuleje moga jednak mieć coś z tym wspólnego i od razu pytanko jaki koszt jest wymiany takich tuleji wachacza

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: J@cekW » 2007-05-15 18:11

Około 28zł za sztukę J43008B tylko nie wiem czy warto kupować te najtańsze. Poszukaj gdzieś, na forum już o tym było.
Wymiana tulei nie jest trudna, można to zrobić samemu.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

stu1pak
Posty: 83
Rejestracja: 2006-12-24 11:04
Car: brak
Lokalizacja: Ustroń

Postautor: stu1pak » 2007-05-15 19:59

lożysko kola daje takie objawy ,a ciężko wyczuć to na postoju. Nie kupuj tulei z JC bo nie warto ,dobry stosunek jakości do ceny mają tuleje z 555. Jeśli będziesz sam wymienial zwróć uwagę na ustawienie pierwszej tulei w wahaczu (WAżNE)

dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Drżenie kierownicy

Postautor: dudu1978 » 2007-05-16 17:28

Więc pomęczę was jeszcze troszkę i zadam kolejne pytania.Czy te całe tuleje z gumami pasują od mazdy 626 GD i jak sprawdzić to łożysko jeśli mówicie że na postoju ciężko sprawdzić i jeszcze jedno czy ten sklep 555 zajmuje się sprzedażą wysyłkową a jak nie to gdzie go znajdę najbliżej częstochowy .To już chyba wszystko co mi się przypomniało więc na razie tyle.Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi i pozdrawiam

stu1pak
Posty: 83
Rejestracja: 2006-12-24 11:04
Car: brak
Lokalizacja: Ustroń

Postautor: stu1pak » 2007-05-16 18:45

tak pasują od mazdy GD,,,,,,555 to nie sklep a firma ,,,,,,lożysko trzeba czasami rozebrać żeby się o tym przekonać,i mieć trochę szczęścia żeby trafić na to uszkodzone. Sprawdz nakrętki na piastach czy są mocno dokręcone i zabezpieczone

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Postautor: HellHound » 2007-05-16 19:12

Ja stawiam na nie wy warzone koło.Jak odpadnie "ciężarek"(nie wiem jak to sie dokładnie nazywa) to są dokładnie takie objawy tłuczenie kierownicą w przedziale 100/150km/h powyżej ustępuje.Pozdr
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: J@cekW » 2007-05-16 20:44

HellHound pisze:Ja stawiam na nie wy warzone koło.Jak odpadnie "ciężarek"(nie wiem jak to sie dokładnie nazywa) to są dokładnie takie objawy tłuczenie kierownicą w przedziale 100/150km/h powyżej ustępuje.Pozdr

Owszem może to mieć wpływ ale mając objawy drgań na kierownicy od razu pojechałem wyważyć koła i dalej to samo... po wymianie tulei poprawiło się i to znacznie. Jeszcze oponki zmienię i sprawa powinna być załatwiona a jeśli nie to będzie trzeba dalej szukać przyczyny, może to poduszka jak Mr. Cynk pisał?
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

drżenie kierownicy

Postautor: dudu1978 » 2007-05-28 09:45

Szanowni klubowicze jestem bardzo wam wdzięczny za wszystkie rady dotyczące tej usterki w postaci drżenia kierownicy.Usterką okazało się wybite tuleje wahacza i jeden ze sworzni wahacza ale i tak wymieniłem wszystko tuleje i dwa sworznie na nowiutkie.Jeszcze ustawiłem zbieżność i teraz autko jeździ jak po maśle nic nie drży i nie trzęsie i nie stuka .Więc bardzo jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Postautor: Destroyer » 2007-08-13 11:52

Witam!
A ja mam taki objaw że jak jadę nawet powoli to mi się rusza kierownica tak o kilka milimetrów. Jak przyspieszam to zaczyna drżeć i tak pozostaje w całym zakresie prędkości, im szybciej tym bardziej drży. Wskazywało by to na krzywą felgę jednak ostatnio zmieniałem oponki i jedną przednią felgę zamieniłem na tylną bo ta przednia była krzywa. Tylna była o wiele prostsza więc zamieniłem. Zaznaczam że przed wymianą też mi drżała kierownica więc to na 99% nie jest wina felg. A i jeszcze przypomniałem sobie że delikatnie mnie ciągnie w prawą stronę, jak puszczę kierownicę. Może to ma jakieś znaczenie. Więc co może być przyczyną takiego drżenia???
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

drżenie kierownicy

Postautor: dudu1978 » 2007-08-14 15:11

jak pewnie czytałeś wcześniej miałem podobne objawy wiec powiem ci tak na pewno to drżenie było spowodowane wybiciem tych wszystkich gum z zawieszenia a co do ściągania na strone to stawiałbym na ustawienie zbieżności lub wybite sworznie

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Re: drżenie kierownicy

Postautor: J@cekW » 2007-08-14 20:58

dudu1978 pisze:...a co do ściągania na strone to stawiałbym na ustawienie zbieżności lub wybite sworznie

lub końcówka drążka kierowniczego...
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Postautor: ZENiTH » 2007-08-15 15:01

powodów może być wiele:

Wybite końcówki drążka kierowniczego
Wybite sworznie wahacza
Nie wyważone felgi
Bulwy lub inne uszkodzenia opon
Krzywe tarcze hamulcowe

Pierwsze co to podnieść autko złapać za koło i ruszając w kilku płaszczyznach sprawdzić czy nie ma luzów.
Zweryfikować stan gumowych elementów zawieszenia
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Postautor: Destroyer » 2007-10-12 10:38

No i już naprawiłem dziadostwo ostatnio. Rozsypała mi się końcówka drążka. Teraz już jest idealnie. Jeszcze tylko sobie zbieżność szczele i gitara .

Pozdrawiam!
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D


Wróć do „I gen (1989 - 1992)”