drgania ukladu kierowniczego..

Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

drgania ukladu kierowniczego..

Post autor: Tomi »

jak w temacie - interart kiedys o tym wspominal, aczkolwiek wpadlem na cos... Ale od poczatku - wszystko ok do 180/h... Po przekroczeniu tej predkosci pojawiaja sie drgania calego ukladu kierowniczego, jakby jechalo sie po kostce brukowej... No nie musze wspominac, iz przy tej predkosci to nie jest do konca mile... i bezpieczne...
Dwie mozliwosci:
1. Koncowki drazkow... ale czy to mozliwe, iz dopiero przy 180 zaczynalo walic? a wczesniej nie?
2. brak obciaznika na feldze - a mogl se gdzies poleciec (qna mam auto u mechaniora wiec nie moge sprawdzic - ale przypomnialo mi sie ze cos takiego moze zaistniec) O ile pamietam to moze byc typowy obiaw takiego drgania.. Ale znowu pojawia sie pytanie - dlaczego akurat przy 180/h?
Temat wywazenia felg i zlej jakosci opon pomijam...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
Laki
Posty: 131
Rejestracja: 2004-02-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Laki »

Elo Tomek, ale to właśnie może chodzić o wyważenie felg.

Niewywazenie statyczne kół jezdnych występuje wówczas , gdy środek koła nie leży na osi jego obrotu. Wyważenie statyczne polega więc na takim rozmieszczeniu masy koła, aby jego środek ciężkości znajdował się na osi obrotu.
Niewyważenie dynamiczne występuje wówczas, gdy główna centralna oś bezwładności nie pokrywa się z osią obrotu. Wyważenie dynamiczne polega na takim rozmieszczeniu mas koła, aby jego główna oś bezwładności pokrywała się z osią obrotu.

Niewyważenie dynamiczne 10g powoduje:

-przy prędkości 50 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 400g - podrywającej koło od jezdni;

-przy prędkości 100 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 1700g - mogącej już oderwać koło od jezdni;

-przy prędkości 150 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 3800g, a w skrajnym przypadku powodującej oderwanie koła od jezdni :!: :!: :!:
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

no wlasnie - dlatego odzucilem ta mozliwosc - bo po prostu czuloby sie o wiele wczesniej - na zle wywazonych to przy 180/h bym sie pewnie ......
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

hmmm... kiedyś mój kuzyn miał podobny problemik i co zabawne okazało się że powodem było źle dokręcone jedno koło! oczywiście zawsze to może też być wina ich wyważenia (jak opisano to wyżej) ewentualnie możesz sprawdzić zbieżność...
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

miałem coś podobnego i okazało się że do wymiany były dolne sworznie
a ponadto pourywane były łączniki stabilizatora :evil:
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Gość

Post autor: Gość »

no wlasnie - sklon sie ku radzie adikos'a

Powyzej pewnej predkosci auto nie majace przedniego niskiego spojlera zaczyna sie minimalnie unosic. Nie wnikajac w szczegoly dlaczego i jak sie to dzieje w roznych autach, efekt zawsze jest ten sam - wychodza nawet minimalne luzy na elementach zawieszenia i przeniesienia napedu, ktorych nie wykaze diagnostyka w n.p. ASO.

Moj ostatni przypadek z podobnym problemem - slabe amortyzatory. Mialy zbyt mala sprawnosc.
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Podam jeszcze jeden pomysl sprawdz cisnienie w kolach musisz miec mniej wiecej równe na osiach, bo jezeli nie masz to to tez moze byc powodem ze bedziesz mial drgania.
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

Jeżu pisze:Podam jeszcze jeden pomysl sprawdz cisnienie w kolach musisz miec mniej wiecej równe na osiach, bo jezeli nie masz to to tez moze byc powodem ze bedziesz mial drgania.
z tym, że niedobór powietrza to czuć od razu, bo samochodzik zaczyna nam się na boki puszczać:-) nie trzeba wcale jechać 160 km/h, ale sprawdzić warto :-)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

A ja bym zrobił tak:
1. Auto jest u mechaniora - więc niech sprawdzi dolne swożnie i łączniki stabilizatorów - nie sądzę żeby były pourywane, ale mogą być luzy.
2. Zaraz z warsztatu - na wyważarkę - coby mieć pewność że to nie koła
3. Jeśli nie ma problemu z pkt1. - sprawdziłbym zbieżność.

PS. Ktoś mi opowiadał o takim efekcie. Efekt znikł po przełożeniu gum. Te same felgi, te same gumy, ale założone na nowo i na nowo wyważone. Dziwne - prawda? Mnie też się nie chce wierzyć ale gość jest poważny.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ty jednak sprawdź te gumy i felgi pomimo że za nie ręczysz. Ja też kiedyś kupiłem nową kopułkę aparatu zapłonowego i dawałem sobie głowę uciąiąć że to nie ona jest przyczyną strzelania gazu. Żeby dojść do tego że to kopułka, zajęło mi to 3 miesiące!!!
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

heh oki - dzieki chlopaki - napisze co i jak pomoglo.

Autko jest u elektromechanika - chlopaki sa od wiazek elektrycznych i alarmow wiec mi raczej nie pomoga :(

A tak na marginesie - niedawno robilem diagno i mam wydruk:

Test zbieznosci:
wskaznik ustawienia kol przodu [m/km] 2,4
wskaznik ustawienia kol tylu [m/km] -2,1

Ze mnie lajkonik jesli o to chosi... to dobrze czy zle?
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Jeszcze co do drgań - sprawa może okazać się banalna - jakość ogumienia.

Podobne objawy miałem jeszcze w Mondeo - do 140 wszystko było OK - potem zaczynał się horror!!

Oczywiście na tapetę poszło wywarzanie kół, przegląd zawieszenia - na koniec zmieniłem opony i szok :shock:

Okazało się, że winne były opony które wizualnie wyglądały dobrze, ale do jazdy to się już nie nadawały :idea:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

nic to... 3a bedzie na zlocie, gdy wszyscy padna w obiecia Morfeusza - tudziez swoje hyhy, postawic jakiegos zablakanego probaska na cegielkach i sprawdzic jakosc ogumienia hehehe :twisted:
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”