drgania ukladu kierowniczego..
drgania ukladu kierowniczego..
jak w temacie - interart kiedys o tym wspominal, aczkolwiek wpadlem na cos... Ale od poczatku - wszystko ok do 180/h... Po przekroczeniu tej predkosci pojawiaja sie drgania calego ukladu kierowniczego, jakby jechalo sie po kostce brukowej... No nie musze wspominac, iz przy tej predkosci to nie jest do konca mile... i bezpieczne...
Dwie mozliwosci:
1. Koncowki drazkow... ale czy to mozliwe, iz dopiero przy 180 zaczynalo walic? a wczesniej nie?
2. brak obciaznika na feldze - a mogl se gdzies poleciec (qna mam auto u mechaniora wiec nie moge sprawdzic - ale przypomnialo mi sie ze cos takiego moze zaistniec) O ile pamietam to moze byc typowy obiaw takiego drgania.. Ale znowu pojawia sie pytanie - dlaczego akurat przy 180/h?
Temat wywazenia felg i zlej jakosci opon pomijam...
Dwie mozliwosci:
1. Koncowki drazkow... ale czy to mozliwe, iz dopiero przy 180 zaczynalo walic? a wczesniej nie?
2. brak obciaznika na feldze - a mogl se gdzies poleciec (qna mam auto u mechaniora wiec nie moge sprawdzic - ale przypomnialo mi sie ze cos takiego moze zaistniec) O ile pamietam to moze byc typowy obiaw takiego drgania.. Ale znowu pojawia sie pytanie - dlaczego akurat przy 180/h?
Temat wywazenia felg i zlej jakosci opon pomijam...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Elo Tomek, ale to właśnie może chodzić o wyważenie felg.
Niewywazenie statyczne kół jezdnych występuje wówczas , gdy środek koła nie leży na osi jego obrotu. Wyważenie statyczne polega więc na takim rozmieszczeniu masy koła, aby jego środek ciężkości znajdował się na osi obrotu.
Niewyważenie dynamiczne występuje wówczas, gdy główna centralna oś bezwładności nie pokrywa się z osią obrotu. Wyważenie dynamiczne polega na takim rozmieszczeniu mas koła, aby jego główna oś bezwładności pokrywała się z osią obrotu.
Niewyważenie dynamiczne 10g powoduje:
-przy prędkości 50 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 400g - podrywającej koło od jezdni;
-przy prędkości 100 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 1700g - mogącej już oderwać koło od jezdni;
-przy prędkości 150 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 3800g, a w skrajnym przypadku powodującej oderwanie koła od jezdni
Niewywazenie statyczne kół jezdnych występuje wówczas , gdy środek koła nie leży na osi jego obrotu. Wyważenie statyczne polega więc na takim rozmieszczeniu masy koła, aby jego środek ciężkości znajdował się na osi obrotu.
Niewyważenie dynamiczne występuje wówczas, gdy główna centralna oś bezwładności nie pokrywa się z osią obrotu. Wyważenie dynamiczne polega na takim rozmieszczeniu mas koła, aby jego główna oś bezwładności pokrywała się z osią obrotu.
Niewyważenie dynamiczne 10g powoduje:
-przy prędkości 50 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 400g - podrywającej koło od jezdni;
-przy prędkości 100 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 1700g - mogącej już oderwać koło od jezdni;
-przy prędkości 150 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 3800g, a w skrajnym przypadku powodującej oderwanie koła od jezdni
no wlasnie - sklon sie ku radzie adikos'a
Powyzej pewnej predkosci auto nie majace przedniego niskiego spojlera zaczyna sie minimalnie unosic. Nie wnikajac w szczegoly dlaczego i jak sie to dzieje w roznych autach, efekt zawsze jest ten sam - wychodza nawet minimalne luzy na elementach zawieszenia i przeniesienia napedu, ktorych nie wykaze diagnostyka w n.p. ASO.
Moj ostatni przypadek z podobnym problemem - slabe amortyzatory. Mialy zbyt mala sprawnosc.
Powyzej pewnej predkosci auto nie majace przedniego niskiego spojlera zaczyna sie minimalnie unosic. Nie wnikajac w szczegoly dlaczego i jak sie to dzieje w roznych autach, efekt zawsze jest ten sam - wychodza nawet minimalne luzy na elementach zawieszenia i przeniesienia napedu, ktorych nie wykaze diagnostyka w n.p. ASO.
Moj ostatni przypadek z podobnym problemem - slabe amortyzatory. Mialy zbyt mala sprawnosc.
- Jeżu
- Posty: 79
- Rejestracja: 2004-01-30 00:36
- Galeria: viewtopic.php?t=5700
- Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws
z tym, że niedobór powietrza to czuć od razu, bo samochodzik zaczyna nam się na boki puszczać:-) nie trzeba wcale jechać 160 km/h, ale sprawdzić wartoJeżu pisze:Podam jeszcze jeden pomysl sprawdz cisnienie w kolach musisz miec mniej wiecej równe na osiach, bo jezeli nie masz to to tez moze byc powodem ze bedziesz mial drgania.
A ja bym zrobił tak:
1. Auto jest u mechaniora - więc niech sprawdzi dolne swożnie i łączniki stabilizatorów - nie sądzę żeby były pourywane, ale mogą być luzy.
2. Zaraz z warsztatu - na wyważarkę - coby mieć pewność że to nie koła
3. Jeśli nie ma problemu z pkt1. - sprawdziłbym zbieżność.
PS. Ktoś mi opowiadał o takim efekcie. Efekt znikł po przełożeniu gum. Te same felgi, te same gumy, ale założone na nowo i na nowo wyważone. Dziwne - prawda? Mnie też się nie chce wierzyć ale gość jest poważny.
1. Auto jest u mechaniora - więc niech sprawdzi dolne swożnie i łączniki stabilizatorów - nie sądzę żeby były pourywane, ale mogą być luzy.
2. Zaraz z warsztatu - na wyważarkę - coby mieć pewność że to nie koła
3. Jeśli nie ma problemu z pkt1. - sprawdziłbym zbieżność.
PS. Ktoś mi opowiadał o takim efekcie. Efekt znikł po przełożeniu gum. Te same felgi, te same gumy, ale założone na nowo i na nowo wyważone. Dziwne - prawda? Mnie też się nie chce wierzyć ale gość jest poważny.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Ty jednak sprawdź te gumy i felgi pomimo że za nie ręczysz. Ja też kiedyś kupiłem nową kopułkę aparatu zapłonowego i dawałem sobie głowę uciąiąć że to nie ona jest przyczyną strzelania gazu. Żeby dojść do tego że to kopułka, zajęło mi to 3 miesiące!!!
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
heh oki - dzieki chlopaki - napisze co i jak pomoglo.
Autko jest u elektromechanika - chlopaki sa od wiazek elektrycznych i alarmow wiec mi raczej nie pomoga
A tak na marginesie - niedawno robilem diagno i mam wydruk:
Test zbieznosci:
wskaznik ustawienia kol przodu [m/km] 2,4
wskaznik ustawienia kol tylu [m/km] -2,1
Ze mnie lajkonik jesli o to chosi... to dobrze czy zle?
Autko jest u elektromechanika - chlopaki sa od wiazek elektrycznych i alarmow wiec mi raczej nie pomoga
A tak na marginesie - niedawno robilem diagno i mam wydruk:
Test zbieznosci:
wskaznik ustawienia kol przodu [m/km] 2,4
wskaznik ustawienia kol tylu [m/km] -2,1
Ze mnie lajkonik jesli o to chosi... to dobrze czy zle?
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Jeszcze co do drgań - sprawa może okazać się banalna - jakość ogumienia.
Podobne objawy miałem jeszcze w Mondeo - do 140 wszystko było OK - potem zaczynał się horror!!
Oczywiście na tapetę poszło wywarzanie kół, przegląd zawieszenia - na koniec zmieniłem opony i szok
Okazało się, że winne były opony które wizualnie wyglądały dobrze, ale do jazdy to się już nie nadawały
Podobne objawy miałem jeszcze w Mondeo - do 140 wszystko było OK - potem zaczynał się horror!!
Oczywiście na tapetę poszło wywarzanie kół, przegląd zawieszenia - na koniec zmieniłem opony i szok
Okazało się, że winne były opony które wizualnie wyglądały dobrze, ale do jazdy to się już nie nadawały
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version