Amortyzatory 2.2 GT

adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: adrian_seki »

Witam

Nie czytałem do końca i ze zrozumieniem ale jak będzie ktoś chciał silniczki do amortyzatorów to mogę komuś przesłać za tzw browara ... Leżą w kartonie i się marnują a są dobre. Mam chyba z 2 czy 3szt - jedna na 100% gdzieś jest.

Przejedz się po "szrotach" okolicznych - ja kupiłem dwa lata temu do swojego probka regulowane amortyzatory ze sprężynami po 50zl/szt - sprawne działają po dziś dzień - na sport mają sprawność powyżej 85%.
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: fazario »

No niestety w mojej okolicy raczej nie znajdę auto-złomu na którym mógłby być taki samochód. Mam kilku znajomych którzy mają rozeznanie co jest na szrotach. Nie widzieli takiego auta niestety. Gdybym znalazł sprawne amorki regulowane to kupiłbym z pocałowaniem ręki.
Zastanawiam się czy silniczki można przekładać tzn. silniczek pochodzący z prawego przodu może być zamontowany np na lewym tyle lub gdzie indziej. Ciekawe czy te obracające się trzpienie mają takie same ustawienie - tak więc i silniczki inaczej się obracają, czy też dla każdego amorka inaczej ustawiony jest trzpień i nastawy silniczka - tak by obracał się w określony sposób dla każdego amorka.

A co jeśli chodzi o te głuche uderzenia dochodzące z tylnego prawego amorka o których pisałem post wcześniej? Miał ktoś podobne problemy?
Dzięki i pozdro ;)
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Maxxum »

fazario pisze:No niestety w mojej okolicy raczej nie znajdę auto-złomu na którym mógłby być taki samochód. Mam kilku znajomych którzy mają rozeznanie co jest na szrotach. Nie widzieli takiego auta niestety. Gdybym znalazł sprawne amorki regulowane to kupiłbym z pocałowaniem ręki.
Zastanawiam się czy silniczki można przekładać tzn. silniczek pochodzący z prawego przodu może być zamontowany np na lewym tyle lub gdzie indziej. Ciekawe czy te obracające się trzpienie mają takie same ustawienie - tak więc i silniczki inaczej się obracają, czy też dla każdego amorka inaczej ustawiony jest trzpień i nastawy silniczka - tak by obracał się w określony sposób dla każdego amorka.

A co jeśli chodzi o te głuche uderzenia dochodzące z tylnego prawego amorka o których pisałem post wcześniej? Miał ktoś podobne problemy?
Dzięki i pozdro ;)
Z tego co wiem, to silniczki możesz dowolnie przekładać, zastępować.

Jeśli chodzi o głuche uderzenia - duże prawdopodobieństwo, że Ci się już zużyły poduszki amorów - taka guma u góry amortyzatora, która niejako oddziela amor od karoserii. Oczywiście, jeżeli nie wylały Ci się amorki. Mi nie tak niedawno się wylały i też strasznie stukało a na "trzęsawce" pokazywało, że są w porządku.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: fazario »

-- oryginalny post 2014-06-20 14:30 --

Po oględzinach na podnośniku okazało się, że to poduszka kolumny Mc Phersona (mocowanie górne amortyzatora) - praktycznie całe to mocowanie szlag trafił. Cały Mc Pherson lata jak chce, można unieść całe koło rękoma i słuchać jak uderza i kielich. Patrząc od dołu widać dziurę między kielichem a ty mocowaniem. Sprawcą oczywiście jest czas. Dobrze, że kielich wygląda na niesfatygowany... Zamówiliśmy z mechanikiem dwie takie poduszki marki MAGNUM TECHNOLOGY. Założę na obie strony. Z lewej strony też słychać już lekkie pukanie.
Oto moje zamówienie:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... rsona.html

W poniedziałek będziemy montować - dam znać co i jak.
Pozdro.

-- dodano 2014-07-03 12:55 --

Witam. Poduszki tylnych amorków zamontowane, nowe odbojniki i osłony też. Auto zrobiło się bardziej stabilniejsze ale odgłosy z tylnego zawieszenia nie ustąpiły w stu procentach. Owszem jest o niebo ciszej ale dalej słychać postukiwania przy nierównościach. Być może to wina plastików w bagażniku ale wątpię. Albo może należałoby wymienić w końcu amortyzatory, bo to może też w nich tkwi problem??
A jak jest u was? Czy u was w autach też są takie postukiwania czy jest cichutko na nierównościach?
A może to jest po prostu typowe dla tych aut gdyż przestrzeń bagażnika i kielichów oddzielona jest od wnętrza kabiny tylko półką podnoszoną razem z klapą bagażnika więc nie ma takiego wygłuszenia z tyłu i słychać stuki.
Pozdro
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Eli »

Jeśli masz starsze amory (szczególnie oryginalne) to stukają na 99% one. Sprawdź mocowania wahaczy wzdłużnych (wleczonych). Jeśli gniazdo jest pordzewiałe to wahacz może mieć luz i pukać. Może też pukać wywalona tuleja na którymkolwiek wahaczu, lub stabilizator - aczkolwiek zawias z tyłu jest pancerny.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Maxxum »

A ja mam jeszcze jeden trop.
Masz może w bagażniku po prawej stronie oryginalny podnośnik ? Taki przykręcany jedną śrubką do karoserii ?

On potrafi tez nieźle stukać, jak nie jest dobrze przykręcony.
Koło zapasowe również.

Warto i te elementy sprawdzić.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: fazario »

Maxxum pisze:A ja mam jeszcze jeden trop.
Masz może w bagażniku po prawej stronie oryginalny podnośnik ? Taki przykręcany jedną śrubką do karoserii ?

On potrafi tez nieźle stukać, jak nie jest dobrze przykręcony.
Koło zapasowe również.

Warto i te elementy sprawdzić.
Te elementy na pewno nie stukają - podnośnik i koło zapasowe wyjmowałem i sprawdzałem podczas jazdy. Też myślałem, że to te elementy ale u mnie są na sztywno skręcone. Są to odgłosy z zawieszenia. Skłaniać się będę ku sugestii Eli. Tylne zawieszenie w ogóle nie było naprawiane odkąd mam to auto i oczywiście jeżdżę na oryginalnych amorach, które trzeba w końcu wymienić. Więc to na pewno kwestia amorków, stabilizatorów i tulei. Gumy na tulejach nie wyglądają za ciekawie... Dzięki Pany za pomoc. Pozdro ;)
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Lukasz »

sprawdź dobrze łączniki i gumy stabilizatora,najlepiej w kanale żeby auto stało na kołach w tedy ci się nie napnie drążek stabilizatora,ew.jeszcze upewnij się czy w tylnej klapie zawiasy nie mają luzu,u mnie jak miały to pukanie tak się z nich niosło jak by stukało zawieszenie.Amorki możesz sprawdzić w prosty sposób jak ugniesz furę i odskoczy to usłyszysz takie jednorazowe głuche "puknięcie"
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: fazario »

No i jednak chyba będę musiał wymienić amorki z tyłu. Myślę, że to na pewno one tak stukają, tym bardziej, że są to oryginalne amory ze sterowaniem - więc miały prawo się rozlecieć. Stukanie z tyłu jest uciążliwe, szczególnie na poprzecznych nierównościach. Zamierzam kupić KAYABY choć są trochę drogie.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... r-tyl.html
Ale Intercars proponuje zamiennik marki MAGNUM TECHNOLOGY
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ntent.html
Zastanawiam się nad tymi zamiennikami. Macie może jakieś doświadczenia z tymi zamiennikami tej marki?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Wosek
Posty: 191
Rejestracja: 2012-09-23 00:24
Samochód: Ford Ka 1.2
Galeria: viewtopic.php?t=22034
Lokalizacja: Niemcy, Niedersachsen

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Wosek »

Czyli chcesz zrezygnować z regulacji twardości zawieszenia? :/
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: fazario »

Hmm. Innego wyjścia nie mam niestety. Regenerować amorki niby można ale efekty są różne - a kupno nowych regulowanych kosztuje sporo kasy. A biorąc pod uwagę inne rzeczy jakie chcę zrobić w tym aucie (sporo rzeczy już w sumie zrobiłem) np maglownica, hamulce, zawieszenie, tylna belka - muszę nieco liczyć się z kasą.....
Amorki mam oryginalne i zamierzam je zatrzymać - być może kiedyś wpadnę na pomysł przywrócenia im drugiego życia...kto wie - ale na razie nie teraz.
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Wosek
Posty: 191
Rejestracja: 2012-09-23 00:24
Samochód: Ford Ka 1.2
Galeria: viewtopic.php?t=22034
Lokalizacja: Niemcy, Niedersachsen

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Wosek »

Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem. Tym bardziej, że lewy tylny ostatnio mi wylał i niby mam jeden na podmiankę w piwnicy ale jednak jakby wymienić te 22-letnie (w moim przypadku) oryginały na coś współczesnego to dopiero musi być komfort jazdy :) Tylko nie mogę przeboleć utraty takiego bajeru jak regulowana twardość zawieszenia :(
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: fazario »

Montował ktoś z was amorki firmy magnum technology? Są o jakieś 50 zł tańsze na sztuce od Kayaby.
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Lukasz »

Ja osobiście do własnego samochodu ich nie zakładałem ale montowałem to samochodów klientów w warsztacie jakoś gwarancji nie było,musisz tylko pamiętać że są to amorki z dolnej półki i nie wymagaj od nich za wiele ale na pewno będą lepsze od dwudziesto paro letnich
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
sylwia_adam
Posty: 66
Rejestracja: 2011-09-21 21:35
Samochód: I-2.2GT-1991
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: sylwia_adam »

sprzedajemy amoryzatory magum(AH3008MT) powiem ze osobiscie ich nie polecam dużo reklamacji i problemy z jej uznaniem dołuz 50 i kup kyb
PROB 2.2 GT 91r Szary
PROB 2.2 GT 92r Czarny
PROB 2.2 GT 91r czerwony
PROB 2.2 GT 91r Czarny
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: fazario »

-- oryginalny post 2014-12-04 12:46 --

Dzięki wielkie - tak czułem, że lepiej dołożyć i kupić KYB...

-- dodano 2014-12-04 13:46 --

Zastanawiam się czy oprócz osłon i odbojów, które należy wymienić przy okazji amortyzatorów - trzeba też wymienić sprężyny.....czy może ktoś wymieniał zachowując stare sprężyny?

Co do osłon i odbojów to znalazłem taki zestaw na obie strony. Specjalnie dzwoniłem do nich i powiedziano mi że ten komplet ma zintegrowane odboje....ale coś nie chce mi się w to wierzyć. W innych pozycjach obok same osłony (bez odbojów) wyglądają tak samo jak w tym niby kompletnym zestawie.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... atora.html

-- dodano 2014-12-30 07:52 --

Pewna firma oferująca amortyzatory KAYABA zaproponowała mi amorki marki TOKICO. Są tańsze o około 40 zł na sztuce od KAYABA. Z tego co czytałem są to całkiem dobre amortyzatory nie odbiegające jakością od KAYABA a mające nieco bardziej komfortową charakterystykę tłumienia (są bardziej miękkie). Ponoć na TOKICO wyjeżdżają (bądź wyjedżały kiedyś) fabryczne Hondy.
Czy ktoś ma jaką opinię na temat TOKICO?
Pozdro!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
dawiddec
Posty: 32
Rejestracja: 2013-03-13 17:43
Samochód: Probe I GT 2.2 Turbo 91'
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów
Kontakt:

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: dawiddec »

fazario pisze: Czy ktoś ma jaką opinię na temat TOKICO?
Miałem kiedys TOKICO i dwa zaczęły lać po ~3-4 miesiącach - co prawda nie było to w Probe tylko w Mazdzie ale mówię o samym fakcie. Teraz mam w swoim Probku SRLa na przodzie, nieco niższa półka niż KYB, ale jeżdzę już na nich dłuższy czas i na przeglądzie nadal 81-82%. Ale co KYB to KYB :)
Ford Probe I GT 2.2 Turbo 91'

aejuQWZ8@spamtrap.pl
CfVLAYd@spamtrap.pl
XNxRS@spamtrap.pl
biSVulV@spamtrap.pl

Przyłącz się do łapania niechcianych maili. Dodaj w swoim podpisie losowy adres w domenie @spamtrap.pl.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Romas »

KyB też nie są wcale takie dobre jak je ludzie zachwalają. wszystko zależy o klasy tego amora.
Ja osobiście polecam Monroe i koniecznie gazowe, ceny nie są niskie ale za to jakość o wiele lepsza.
Co do Tokico, to sorry ale szkoda się wypowiadać nawet na ich temat, po prostu tanie badziewie :wink:
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Lukasz »

Ogólnie kicha jest z amorami dobrych firm do jedynki kyb są ale tylko olejowe w JC a allegro jest zalane badziewiem,znalazłem na stronie bilstein gazówki b4 za110euro przód i 120 tył
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Maxxum »

Ja brałem olejowe KYB do LX-a z Mazdaspeed, ale gościu miał również dostępne gazówki - oczywiście inna cena ;)

Jak ktoś chce to niech do niego napisze, to myślę, że załatwi w dobrej cenie.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: KrecioPL »

K.A.W produkuje komplety zawieszeń do probasów.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Lukasz »

-- oryginalny post 2015-01-27 23:51 --

wysłałem zapytanie,czy mają dostępne i co zawiera komplet do jedynki

-- dodano 2015-01-29 01:16 --

Komplet czterech amorków i sprężyn 2000pln,dokładnie tych http://www.kaw-fahrwerke.de/de/ford-pro ... 050-1.html
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: KrecioPL »

amory + sprężyny (bez mocowań górnych)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: Eli »

Ktoś tu na tym jeździł obojętnie którą generacją?

Wiem, że pewnie nie ma co porównywać, ale od czasów Jamexów bardzo sceptycznie podchodzę do sprężyn progresywnych :roll:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Amortyzatory 2.2 GT

Post autor: mysz »

Wg. tego co podają na mazdaspeedzie jamex jest bardzo miękką sprężyną w porównaniu do zestawu k.a.w.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”