Regulacja twardośći zawieszenia.

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Waluś pisze:Kurcze a mi wczoraj przestała działać regulacja zawieszenia :cry: Nic nie odzywa, silniki nie pracują. Ale diody na przełącznikach sie świecą. Od czego zacząć szukanie ??
No więc szukanie zacząć od:

Tak jak wyżej napisałem.
Między akumulatorem a światłem są dwa przekaźniki.Sprawdzcie czy one są sprawne.Jeden jest odpowiedzialny za działanie ogólne amorków i podobno chłodzenie oleju w skrzyni a drugi jest odpowiedzialny za prawy przedni amorek.Przynajmniej u mnie tak jest.Jak wyciągnąłem jeden to działały 3.A jak drugi to żaden nie działał.
Oczywiście diody przy przełączniku działały .
Więc 90% ,że macie do wymiany przekaźniki.
ja naprawiłem sobie amorki przez przypadek, robiąc światła:))
Powodzenia
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

A jak sprawdzić sprawność owych przekaźników ??
Obok akumulatora nie znalazłem żadnych, ale są dwa za prawą lampą :| to mogą być te ??
Neo61, pamiętasz oznaczenia tych przekaźników ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Heh, bingo, już działa :) :)
Wysunęła mi się kostka z komputera pod fotelem 8)
I już wszystko w normie. Ostry, sprawdź to u siebie. Pierwszy komputer od drzwi pod fotelem pasażera
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

oks...sprawdze! tylko ja sam nie wiem czy u mnie to w ogole dzialalo!

POZDRAWIAM!
Gość

Post autor: Gość »

neo61 pisze:Moment.

A nie czasem kiedy jest na Norm i Sport??
Komputer może ustawiać z soft na normal lub sport (ale i tak wrócu do pozycji soft), lub z normal na sport lecz też będzie wracał do pozycji normal. Ze sporta nie zmiękczy ci zawieszenia, będzie cały czas miało tą samą chrakterystyke.
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Problem z regulacją zawieszenia - może elektryka?? help !

Post autor: SieMA »

Witam!

Mam taki problem, że zawieszenie (oryginalne) nie działa poprawnie, otóż:

w obu kielichach, jak wyjme te urządzenia do przekręcania amorka, pod które są podłączone 4 przewody, to samo pokrętło ustawia się następujaco:

soft-no to sobie np. stoi
normal-przekręca się o pewien kąt
sport-wraca do poziomu softa

czy ktoś z was miał podobny problem?? ja myslę, że to coś z elektroniką, sprawdzałem bezpieczniki i działają, kabli nie ruszałem, a wcześniej działało...

z góry dzięki za pomoc!!
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Gość

Post autor: Gość »

jedź na diagnostyke i niech Ci sprawdzą na poszczególnych ustawieniach jak.
Jeśli będą różnice w wynikach to znaczy że wszystko działa. Pytanie czy amorki żyją.
Awatar użytkownika
Waruś
Posty: 28
Rejestracja: 2004-07-09 22:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Waruś »

Witam
Ja też miałem taki sam objaw i przyczyną był zepsuty przełącznik sport-normal-soft. Rozebrałem go, przeczyściłem i do dziś działa bez zarzutu.
proponuje sprawdzic Ci ten przełącznik
pozdrawiam Waruś
probe 91 2,2 GT
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Aby nie zakładać nowego topicu skorzystam z tego, mianowicie przestała mi działać regulacja zawieszenia, chcąc ją naprawić zauważyłem ślady czyjejś ingerencji w instalacje elektryczną od zawiechy.Jednym słowem bałagan :? tu moja prośba, czy ma ktoś może schemat instalacji od zawieszenia :?: Jeśli tak to proszę o podrzucenie do strefy zrzutu.
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Anonymous pisze:
neo61 pisze:Moment.

A nie czasem kiedy jest na Norm i Sport??
Komputer może ustawiać z soft na normal lub sport (ale i tak wrócu do pozycji soft), lub z normal na sport lecz też będzie wracał do pozycji normal. Ze sporta nie zmiękczy ci zawieszenia, będzie cały czas miało tą samą chrakterystyke.


gówno prawda moi kochani bo komputer posiada jeszcze dwie niedostępne przyciskiem opcje ustawienia zawieszenia "very hard" oraz "very soft" i sam sobie ustawia te opcje.
Komputer steruje zawieszeniem niezależnie od tego co my sobie ustawimy, przełącznik wskazuje jedynie styl jazdy i przełącza komputer w inny tryb reagowania oraz inne poziomy wyjściowe zawieszenia ale i tak przy przekraczaniu pewnych prędkości będzie utwardzał nam zawieszenie a przy ostrym hamowaniu nawet w pozycji sport komp ma jeszcze w rękawie dostępną pozycję very hard ktrą właśnie między innymi w tych okolicznościach uaktywnia.
jeśli prędkość jest za mała na pewne ustawienia komputer uwzględnia to ( tak samo jak ABS który nie zaskoczy jeśli za wolnojedziesz... lub jaśki które nie strzelają kiedy wygongujesz w budę od psa cofając na podwórku)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Dokładnie Cynki ma rację. Komputer w zależności od prędkości i zachowania się auta przełącza sobie twardość zawieszenia.

Jutro jak będę miał chwilę wrzucę tabelkę i jak zrobić zmianę, żeby ustawienia zostały na stałe - choć jak już to kiedyś pisał Cynki może to być niebezpieczne.

Informację mam z niemieckiej stronki dzięki klubowiczowi z pod Hannover-u o nicku Thomas.P

Pozdrowienia :wink:

Tak jak mówiłem sterowanie twardością zawieszenia pokazuje tabelka:

Obrazek

Jeżeli chcemy, aby zawieszenie na stałe miało ustawienia zadane z przełącznika należy pod siedzeniem kierowcy rozciąć zielono-czerwony przewód (i oczywiście zaizolować, żeby nie powstało zwarcie z masą).

Jest to przewód który podaje prędkość auta. Po tej operacji sterownik myśli że auto cały czas stoi i nie robi korekt dla twardości zawieszenia.

Pozdrowienia :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a ja mam taki problem ze mam nowy samochodzik czyli probe, ktory niby jest wyposażony w taki bajer jak regolowane zawieszenie:]
jednak nie dziala mi ono!!:[
bezpieczniki wszystkie dobre... przelacznik widac chyba dziala... ale dziala podswietlanie tylko Sport.. innych juz nie. Zamienialem zaroweczki miejscami i zadne nie dzialalo podswietlanie:P
sprawdzalem miernikiem czy prad dochodzi do amorkow i przy przelaczaniu tak skakalo po 0,05V raz na + raz na -...
gdzie moze byc jeszcze przyczyna?????

a i pod siedzeniem kierowcy mam jakis komputerek chyba... i z niego wychodzi biala kostka ktora nie jest do nieczego podlaczona i nie ma czego do niej podlaczyc!! jest ona zaraz na wierzchu!! 4 kable w niej sa:]
Obrazek
Awatar użytkownika
szerszeń
Posty: 214
Rejestracja: 2005-12-03 10:04
Samochód: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
Lokalizacja: Belchatow

Post autor: szerszeń »

Witam zawieszenie mozesz sprawdzic przy włączonym zapłonie przełączaj i nasłuchuj czy przy amorkach jest takie cykniecie a tą kostke tez mam luzna niewiem moze jest od wzmacniacza
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

czerwony pisze:Witam zawieszenie mozesz sprawdzic przy włączonym zapłonie przełączaj i nasłuchuj czy przy amorkach jest takie cykniecie
wiem!! juz tak sprawdzalem!! i zadnego odzewu!! :(
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

a sprawdzałeś przekaźnik za lewym przednim reflektorem - on też odpowiada za regulację zawieszenia (między innymi)...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Maxxum pisze:a sprawdzałeś przekaźnik za lewym przednim reflektorem - on też odpowiada za regulację zawieszenia (między innymi)...
a jak on wyglada?? bo ja tam nic nie znalazlem niestety...:/
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

pytlar pisze:
Maxxum pisze:a sprawdzałeś przekaźnik za lewym przednim reflektorem - on też odpowiada za regulację zawieszenia (między innymi)...
a jak on wyglada?? bo ja tam nic nie znalazlem niestety...:/
Powinien być zawieszony dokładnie między lampą a akumulatorem, ale często zdarza się że jest oberwany, jak ktoś nieumiejętnie wkłada akumulator, wtedy może wisieć pod lampą.
Przekaźnik jest w takim gumowym "kondomiku" trzeba go zdjąć żeby się do niego dostać.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ok! rano poszukam!! a idzie jakos go zdiagnozowac, czy jest sprawny??;>
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

pytlar pisze:ok! rano poszukam!! a idzie jakos go zdiagnozowac, czy jest sprawny??;>
Hmm... mój miał po prostu dziurę po odłamaniu się zaczepu na którym wisiał i wlał się do niego kwas z akumulatora więc sprawa była prosta. Myślę jednak że trzeba sprawdzić czy przewodzi prąd, chociaż nie bardzo się znam, więc mogę się mylić. Niech się wypowie ktoś mądrzejszy 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

DZIALA!!:D:D:D jeden kabelek od tego przekaznika sie urwal!!:D wystrczy ze go polaczylem i dziala elegancko!!:D:D
na soft to plynie jak lodka na morzu:P ale jak na sport sie teraz wrzuci to cos pieknego :twisted: jak on sie drogi trzyma!!:D:D:D

WIELKIE DZIEKI ZA POMOC!!:D jak dobede na jakis zlocik to bedzie po browarku za pomoc :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Odświeżam.
Podajcie mi symbol tego przekaźnika.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

H270
DC 12V20A
NO
IMASEN
0107

Te ostatnie cyfry mogą się różnić...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

czy ten przekaźnik przypadkiem nie odpowiada za dmuchawę? jest oznaczony jako blower relay.
Ostatnio zmieniony 2006-09-30 21:33 przez Gacek Wrocław, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

H270
przeca to przekaźnik od klimy i dmuchawy klimy :o
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No właśnie. Cosik mi tu nie pasiło,ale skoro chłopaki kombinowali przy tym przekaźniku i zawieszenie zaczynało działać, to coś w tym musi być.
Tutaj jest schemat:
http://www.fordprobe.pl/upload/files/sc ... szenia.jpg

Powiedzcie mi gdzie jest ten przekaźnik, bo ja go tutaj nie widzę. :D
Poza tym, jak widać, prąd idący z komputera idzie bezpośrednio do silniczków.

EDIT.
Ha!
A jednak idzie!

TO BLOWER MOTOR RELAY. - to zapewne będzie ten przekaźnik :D
(prawy, górny róg schematu)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”