Regulacja twardośći zawieszenia.

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Car: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Regulacja twardośći zawieszenia.

Postautor: neo61 » 2004-06-25 18:35

Witam
Chciałem zapytać czy ktoś z was wie może dokładnie na jakiej zasadzie działa ta regulacja.Czy to jest hydrauliczne utwardzanie amorków, czy jakieś zaciski na amortyzatorach.Czy to się lubi zepsuć??
Narazie działa i bardzo fajnie można to odczuć przy przełączeniu z soft na sport.ALe nie wiem czy mogę sie tym bawić na mieście i dopasowywać do sposobu jazdy czy lepiej jedno ustawić i nie kombinować??
Boje się ,że jak klęknie to będzie bardzo drooogie do naprawienia :( Wie ktoś może dokładnie??

Pozdrawiam
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.

Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Car: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: flanker » 2004-06-25 19:31

Reguluje cisnienie w amorkach... jak klęknie to kicha, ale jest to wytrzymałe więc myślę, że spoko :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra

Gość

Postautor: Gość » 2004-06-25 19:46

Rozebrałem od góry te silniczki i one przekręcają takie cuś w środku. Czy nie można by ręcznie tego podkręcić np. Cęgami aby troszke zawieszenie uwardzić. Przekręcając z normala na sport bodaj jest 1/4 pełnego obrotu to jak by przekręcić o 2 pełne obroty jeszcze dalej to dało by to pożądany efekt?????

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Gacek Wrocław » 2004-06-25 20:59

wariat :wink:

Gość

Postautor: Gość » 2004-06-25 22:06

ale tak na logike powinno się dać może ktoś odpowiedzieć z fachowego punktu widzenia :D :D :D

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Postautor: Mr. Cynk » 2004-06-26 09:17

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-17 13:16 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Car: brak
Lokalizacja: Narew

Postautor: AXEL » 2004-06-26 12:44

Więc można je zregenerować?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Car: brak
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: MiH » 2004-07-01 02:45

AXEL pisze:Więc można je zregenerować?

nie można... trzeba...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Car: brak
Lokalizacja: Narew

Postautor: AXEL » 2004-07-01 06:21

Może ktoś już regenerował regulowane?
Co ,gdzie ,za ile?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC

I am a baaad boy!

Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Wojtecki » 2004-07-01 07:43

AXEL pisze:Może ktoś już regenerował regulowane?
Co ,gdzie ,za ile?


przeszukaj forum... gdzies juz byla o tym mowa :-)
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Car: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Sterowanie zawieszeniem!!

Postautor: neo61 » 2005-03-26 20:23

Witam

Wszystkim , którym nie działa sterowanie zawieszeniem a nie mają serwisówki tak jak ja oznajmiam ,że po wymianie dwóch przekaźników sterowanie owo zaczeło mi działać i ja jestem w niebo wzięty!!!!:)

Podczas naprawy świateł(których i tak nie naprawiłem) wymieniłem przekaźniki , które znajdują się pomiędzy prawą lampą a akumulatorem.
Od razu zaczął być słyszalny dźwięk silniczków-wszystkich:)))

Ale teraz mam z tym problem i pytanie do Was.Czy jeżeli nie działało a ja uruchomiłem to czy trzeba coś ustawiać lub resetować kompa albo cuś??Sprawa wygkląda tak ,że jak jade na normal to samochód jest bardzo miękki i jedzie się bardzo przyjemnie, jak zrobie na sport to jedzie się normalnie ale nie mogę zrobic na sztywny.Tak jakby coś się przestawiło i kiedy mam na soft lub normal jest tak samo.Silniczek działa na każdej pozycji i jest słyszalny dźwięk, ale tak jakby omineło jedną pozycję.
Co wy na to??

pozdr
BYŁ:( -- Probe GT '89

2,2 TURBO



Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...



Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.

Gość

Postautor: Gość » 2005-03-26 20:36

Pojedź na diagnstyke to dowiesz się dlaczego nie możesz usztywnić zawiechy. Poprostu powoli ci się zużywają amortyzatory, normalna kolej rzeczy.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Postautor: Pelot » 2005-03-26 20:41

a u mnie nie słychać silniczków od amorków ale twardośc się zmienia
Obrazek

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Car: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Postautor: neo61 » 2005-03-26 20:41

Cześć Sqad.
Dzwoniłem dzisiaj do Ciebie z pytaniem pewnym ale nie odbierałeś.
Byłem na diagnostyce i wszystkie amorki wykazało powyżej 80% sprawności.Myślę ,że niezły wynik i ,że powinno się dać usztywnić.??
Ale nie o to mi przecież chodzi.
Sęk w tym ,że jak mam na soft jest miekki, jak na normal tak samo miekki a jak na sport to sie robi sztywniejszy.Tak jakby nie widział jedenj pozycji.Zastanawiam się ,czy podczas uruchamiania lbu kiedy padł przekaźnik jeżeli był na sporcie to czy teraz Sport nie jest dla niego normal a normal- Soft??i wtedy sport by nie działał.

Czy jeżeli macie serwisówke możecie sprawdzić czy to sie jakoś resetuje , a może razem z kompem i wtedy w jakiej pozycji powinno być ustawione??
BYŁ:( -- Probe GT '89

2,2 TURBO



Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...



Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Car: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Postautor: neo61 » 2005-03-26 20:44

pelot pisze:a u mnie nie słychać silniczków od amorków ale twardośc się zmienia


Tak naprawde to nie jest dźwięk silniczków tylko lekkie puknięcie.
Jak zgasisz silnik to wyłącz radio i przeklucz zapłon i wtedy zmieniaj jeżeli działa zmiana twardości to na 100% usłyszysz lekkie puknięcie przy amorkach.Jak masz kolege to podejdź i niech on zmienia a Ty zobacz.Na amorku z przodu jest mała dziurka i wystaje "cycek".Ona się bedzie krecił jak będziesz zmieniał:)

Pozdro
BYŁ:( -- Probe GT '89

2,2 TURBO



Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...



Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Postautor: Pelot » 2005-03-26 20:46

neo61 pisze:
pelot pisze:a u mnie nie słychać silniczków od amorków ale twardośc się zmienia


Tak naprawde to nie jest dźwięk silniczków tylko lekkie puknięcie.
Jak zgasisz silnik to wyłącz radio i przeklucz zapłon i wtedy zmieniaj jeżeli działa zmiana twardości to na 100% usłyszysz lekkie puknięcie przy amorkach.Jak masz kolege to podejdź i niech on zmienia a Ty zobacz.Na amorku z przodu jest mała dziurka i wystaje "cycek".Ona się bedzie krecił jak będziesz zmieniał:)

Pozdro


Tzw,silniczek krokowy :wink:
Obrazek

Gość

Postautor: Gość » 2005-03-26 20:48

pelot pisze:a u mnie nie słychać silniczków od amorków ale twardośc się zmienia


U mnie słychac ale jak jest głucha cisza i wyłączony silnik.

neo61 pisze:Cześć Sqad.
Dzwoniłem dzisiaj do Ciebie z pytaniem pewnym ale nie odbierałeś.
Byłem na diagnostyce i wszystkie amorki wykazało powyżej 80% sprawności.Myślę ,że niezły wynik i ,że powinno się dać usztywnić.??


Przepraszma że nie odbierałem, ale leciałem katowicką a przy moich tłumikach nie usłyszałem telefonu :P


neo61 pisze:Sęk w tym ,że jak mam na soft jest miekki, jak na normal tak samo miekki a jak na sport to sie robi sztywniejszy.Tak jakby nie widział jedenj pozycji.Zastanawiam się ,czy podczas uruchamiania lbu kiedy padł przekaźnik jeżeli był na sporcie to czy teraz Sport nie jest dla niego normal a normal- Soft??i wtedy sport by nie działał.


Komputer jest, zlicza: prędkość, siłe hamowania, i coś jeszcze.
Co do amorków zachodzi taka ewentualność że ktoś nałożył źle silniczek, teraz musisz metodą prób i błędów, kręcić. W amorku masz trzpień który jest obracany przez silniczek. Najlepiej sprawdź czy z tyłu jest różnica na trzech pozycjach albo na diagnostyce - w końcu te maszyny czasem przekłamują wyniki, ale mają powtarzalność i to jest ważne. Może być też tak że według polskich norm jest ok. Ale różnice między pozycjami przestają być zauważalne.
Jeśli chodzi o reset kompa to nic takiego nie istnieje do zawiechy.

Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Car: brak
Lokalizacja: Lubań

Postautor: Kula » 2005-03-26 21:29

Hejka. U mnie na sporcie jest dosc twardo i mozna wchodzic fajnie w zarety. Na normal dosc mocno buja a na soft to szkoda gadac:) Czytajac to co napiales widze ze u Ciebie jest tak samo. Masz wszystko ok. To nasze polskie drogi nie pozwalaja na normalne uzytkowanie regulacji zawieszenia. Pozdro.
Czerwona jedynka GT 91'

Gość

Postautor: Gość » 2005-03-26 21:41

Zrób tak:

Zdajemij silniczki i patrz w którą strone obraca się trzpień żeby przestawić na sporta z softa. Nie wiem jak to jest dokładnie, ale spróbuj obrócić tak samo trzpień w amorze (u góry) ustaw silniczki na sport i załóż, i zobacz jak działa. Jeśli tak samo jest to troche za bardzo sprawe roztrząsasz.

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: OLEY » 2005-03-27 21:26

Pamiętajcie o tym. :D
Cytat Cynkiego:
"a! pamiętaj że czy sobie ustawisz na soft czy na sport to i tak komputer bierze sygnał z licznika o prędkości pojazdu, z abs o hamowaniu i na podstawie tego samodzielnie zmienia ci ustawienia położenia silniczków."
Cytat Sqada:
"Po pierwsze faktycznie szok
A to cytat z serwisówki: "

The Programmed Ride Control System monitors the following conditions to determine when to alter the amount of damping if the PRC switch is set in the automatic modes of "NORM" or "SPORT":

-- Vehicle Speed

-- Steering Wheel Angle

-- Abrupt Acceleration

-- Hard Braking
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
TOMEK
Posty: 69
Rejestracja: 2005-01-08 10:05
Gallery: viewtopic.php?t=15028
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

"a! pamiętaj że czy sobie ustawisz na soft czy na sport

Postautor: TOMEK » 2005-03-27 21:58

A jak komputer steruje tymi silniczkami jak nie ma ABSu bo w mojej wersji ABSu nie ma? A regulacja twardosci zawieszenia jest..
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--

Gość

Postautor: Gość » 2005-03-27 22:09

Komputer jak napisał OLEY zlicza prędkość samochodu, siłe hamowania (nie uślizg kół), kąt skrętu kół, i przyśpieszenie. W zależności od tych czynników charakterystyka się sama zmienia. Ale charakterystyka się zmienia tylko jeśli zawiecha jest na soft albo normal, na sporcie już nie.

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Car: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Postautor: neo61 » 2005-03-28 14:00

Moment.

A nie czasem kiedy jest na Norm i Sport??
BYŁ:( -- Probe GT '89

2,2 TURBO



Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...



Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Car: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontaktowanie:

Postautor: waluś » 2005-03-28 17:24

Kurcze a mi wczoraj przestała działać regulacja zawieszenia :cry: Nic nie odzywa, silniki nie pracują. Ale diody na przełącznikach sie świecą. Od czego zacząć szukanie ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Car: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Postautor: Ostry » 2005-03-28 17:53

o...siamanko MazdaSpeed!! ja mam to samo...diody się świecą, ale po działaniu zawiechy "ni widu ni słychu"...

POZDRAWIAM!


Wróć do „I gen (1989 - 1992)”