geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)

Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No to w sumie prosta regulacja, bo tylko zbieżność, chyba że przy sworzniu wahacza mogło dojść do przesunięcia w co wątpię.

Przód ma być na zero i niech ci gość nie wciska, że może mieć inaczej.

Sprawdź sobie od razu tył. :)

A i jeszcze najlepiej jakbyś pojechał na stację gdzie mają najazdowe sprawdzanie geometrii.
Wjeżdżasz na ruchome płyty i od razu widzisz czy jest ok.

pozdro!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

No to i po frytkach, zbieznosc ustawiona, ale co mnie zdziwilo najbardziej, to ze w Probe nic sie wiecej nie ustawia :shock: pochylenie - nie, wyprzedzenie - tez nie, poprstu nic, tylko zbieznosc. Najwazniejsze jednak, ze przestaly piszczec :D :D Andrzej no bylem na tych ruchomych plytkach, takie okragle co sie kreca wokol wlasnej osi razem z kolem o to chodzi?
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Nie, właśnie nie o te.

Te o których pisałem pokazują zbieżność podczas jazdy. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Dokladnie, sam przejazd przez nie odrazu pokazuje zbieznoc. Dobre stacje diagnostyczne je maja.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

pochylenie - nie
jak to nie ?? U mnie się ustawia. Nawet w książce mam jak to zrobić. Najprościej poluzować zwrotnice i przepchnąć koło, ale innym sposobem jest obrócenie na samochodzie górnego mocowanie (w jakiejś literaturze wyczytałem) I też mi wpajano że nie reguluje się kątów pochylenia, tyle że po ustawieniu zbieżności nadal rzucalo mi kierwą przy zmianie nawierzchni i wjeździe w wodę np. (ale auto jechało prosto i nie ściągało) Więc zażyczyłem sobie kontrole i co ? okazało się że prawe koło stoi bokiem, lewe też ale minimalnie i pozostało tak jak było, a opona prawie się skończyła. A mój wozak bankowo nie jest walony.
Teraz za każdym razem jak coś robie z przodu robie kompletną geometrię a nie tylko zbieżność.
No ale to mazda, ale zawieche mamy zdaje się idento więc ?
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Oczywiście że ustawia się pochylenie i wyprzedzenie. nawet z tyłu.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Potwierdzam pochylenie też się robi
rozwierca się otwór w amorku
sam niedawno robiłem , koła z jednego boku miałem tak pochylone że regulacji brakło :lol:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

rozwierca się otwór w amorku
a nie próbowałeś obrucić mocowania górnego ??
Odkręcasz mocowanie, podnosisz auto opuszczasz kolumne tak aby wysunęły się szpilki z nadkola i obracasz mocowanie o 90 st. wkładasz kolumnę i skręcasz. I tak do skutku masz 3 możliwości ustawienia :) każdy obrót to + lub - 27' kąta koła i wyprzedzania swożnia zwrotnicy
Tak mam napisane w mondrej książce :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Niestety jak pisałem miałem za mocno pochylone i to sporo nawet na oko było widać
a amorki miałem już rozwiercone więc musiałem tylko pochylić na maksa
aż brakło rozwiercenia ale zmieściłem się w normie :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

No to mnie teraz chlopaki rozwaliliscie, ale za to teraz ja chyba sie przejade rozwalic pewien autoryzowany serwis mazdy w Szczecinie :evil: Waluś - mam prosbe - masz mozliwosc zeskanowania tego ze swojej ksiazki, napewno beda dyskusje, ze oni wiedza lepiej i nie beda chcieli uznac reklamacji, pomimo iz zaplacilem za ustawienie geometrii, a nie samej zbieznosci :evil:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

hmmm gdzieś miałem xero z mazdowskiego manuala, musze poszukać, może znajde. A to co napisałem wyżej pochodzi z publikacji typu "sam naprawiam"
Jutro się tym zajmę :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Znalazłem ten skanik o którym mówiłem. Są to dane dla 626 coupe/MX6 GD pochodzą z Manuala z ASO Mazdy :)
Obrazek
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

Dzieki Walus, ale mialem na mysli nie wartosci jakie ma miec, tylko opis jak ustawic reszte parametrow oprocz zbieznosci, czyli np. wychylenie. Za pomoca, ktorych srub, itd.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Mówisz i masz. Skan Manuala Typu "Sam naprawiam"
ObrazekObrazek
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

Jak bylem dzis w Mazdzie to otrzymalem odpowiedz, ze oczywiscie mozna ale poprzez obrocenie... amortyzatora? W kazdym bac razie trzeba go wyjac do tego, czy to o to chodzilo, czy mniej wiecej o to samo chodzi w tym opisie z ksiazki, bo juz jakos nie bardzo rozumiem o czym oni pisza.
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Simones pisze:Jak bylem dzis w Mazdzie to otrzymalem odpowiedz, ze oczywiscie mozna ale poprzez obrocenie... amortyzatora? W kazdym bac razie trzeba go wyjac do tego, czy to o to chodzilo, czy mniej wiecej o to samo chodzi w tym opisie z ksiazki, bo juz jakos nie bardzo rozumiem o czym oni pisza.
Nie obraca się samego amortyzatora, tylko górne mocowanie. Trzeba go odkręcić od góry (te cztery nakrętki na klucz 14), podejrzewam że łącznik stabilizatora też, bo inaczej nie ugnie się na tyle mocno wahacza do dołu i można już obracać mocowaniem. Roboty naprawdę niewiele.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Gość

Post autor: Gość »

Maciucha pisze: ...Roboty naprawdę niewiele.
Niestety nie dla tego serwisu :? ... i pomyslec, ze jezdzilem tam i slono placilem, bo gdzie jak gdzie ale w Mazdzie... Czy ktos zna dobry serwis w Szczecinie, najlepiej taki, ktory jak zainkasuje 80PLN za geometrie to ustawi nie tylko zbieznosc ale i pochylenie :?: Zeby bylo smiesznie specjalnie dzis, zadzwonilem do nich z pytaniem ile kosztuje ustawienie geometrii, no to odpowiedzial mi ze 80PLN, ale draze temat i mowie nie, mi chodzi o ustawienie nie tylko zbieznosci, ale i pochylenia i kata wyprzedzenia swoznia, na to on mi znowu ze no tak - calosc 80PLN. Kilka dni wczesniej kiedy to robilem u nich uslyszalem tylko, ze tego sie nie ustawia. Dzis, jak bylem osobiscie, ze ustawia ale oni tego nie zrobia za 80, bo to jest od groma roboty, a i tak nie wiadomo czy sie uda. Brak slow, ale kolo mojego Probka tam juz nie postanie :evil:
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Chyba zrobię sobie małe odświeżenie pamięci i sam Ci ustawię. Ostatni raz geometrię ustawiałem z 10lat temu i muszę sobie na nowo przypomnieć. Dostęp do sprzętu mam u kumpeli na warsztacie.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Zapraszam do mnie na bazę PKS :) Ja płacęod 30 do 40 zł za całość hehe w zależności od nakładu pracy. Za samą zbierzność ostatno płaciłem 15 zł :P
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

Dzieki chlopaki, Walus Wlodawa powiadasz, ta Wlodawa jakies 800km od Szczecina? Spoko, codziennie tamtedy przejezdzam jadac do sklepu, wiec moze nawet jeszcze dzis sie zjawie :lol: Maciej, wiesz no, jakby to powiedziec, do Ciebie mam za daleko, podjade do Walusia :lol:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

hie hie no cóż :|
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: geometria

Post autor: archeolog »

Ja też po wymianie zwrotniczki i amorka pojechałem na zbieżność facet sie troche napocił ... pojezdził ... :wink: zainkasował 45zł za sam przód oczywiście dane do ustawiania z mazdy 626GD ale widać na oko że koło pasażera nie przylega całą powierzchnią do podłoża auto sie nieźle prowadzi jak dla mnie o dziwo do tego uważałem przy montażu amorka . Wiadomo że gniazdo Maka ma wypustkę na jednym z boków w nie ruszanej ćwiarze zawiechy wypustka była na zewnątrz i tak samo zrobiłem montując nowe ... Co z tego wynika ? skrzywione coś ?? czy wcale wypustki nie muszą być symetrycznie ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)

Post autor: HellHound »

Hey. Mam mega problem. Na wiosnę jak wytargałem auto z garażu, zachciało mi się normalnego zawieszenia. Od tej pory nie jestem w stanie ustawić geometrii :roll: Ale od początku, najpierw zakupiłem dwa Macphersony od deejeya. Oczywiście okazało się że amortyzatory w kolumnach są dwa różne :evil: i po założeniu Probe stało krzywo. Zaadoptowałem z tych kolumn sprężyny do moich amortyzatorów i nie mogę ustawić geometrii. Po puszczeniu kierownicy, skręca ona w prawo i samochód ucieka w bok. Próbowałem już w trzech różnych warsztatach, w tym Aso w Świnoujściu i dalej dupa. Pomimo dobrej zbieżności, prawe przednie koło odstaje od budy:

Obrazek Obrazek

Dla porównania lewa strona pojazdu:

Obrazek Obrazek

Ewidentnie widać że prawe koło odstaje :roll: Podobno od regulacji kąta pochylenia koła, służą mocowania amortyzatora. U mnie ustawione są tak:

Obrazek Obrazek

Nazwijmy to w ten sposób, że "jajka" są ustawione symetrycznie do komory silnika. Czy takie ustawienie jest poprawne? Czy to może mieć wpływ na taki stan rzeczy?
Zastanawiam się też, czy może sprężyny mogą mieć taki wpływ. Może one tak jak i amortyzatory są inne :-k Wszelkie sugestie są mile widziane, 27 będzie ósma próba ustawienia geometrii. Więc powiem krótko: HELP :wink:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Galeria: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)

Post autor: Xandr »

Dziwne zjawisko :D
może jedna sprężyna jest ubita i krzywo stoi i dlatego ściąga a geometria tego nie chwyta w ASO :lol:
jeszcze jedno ja miałem kiedyś felgę stalową z otworem centrującym większym i mi skręcał na te koło co ma otwór za duży
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)

Post autor: HellHound »

Nie stoi krzywo. Stoi prosto, tylko jedno koło bardziej odstaję od nadwozia :roll: Wygląda to tak jakby dać dystans z jednej strony :roll: W felgach są pierścienie centrujące. Ta sama sytuacja była na tych felgach przed regeneracją i na poprzednich oponach, na oponach i kołach 15" oraz teraz po regeneracji na nowych oponach. Więc winę felg można na 99% odrzucić.

Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”