geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)

Awatar użytkownika
lolek
Posty: 28
Rejestracja: 2004-04-23 08:05
Car: brak
Lokalizacja: Kielce

geometria (zbieżność, kąt nachylenia kół)

Postautor: lolek » 2004-12-07 09:07

w szukaj nie znalazłem od razu uprzedzam
byłem ustawiać zbieżność i pan fachowiec nie znalazł w książkach mądrych parametrów dla Probe I gen
jakie powinny być?
ustawił mi jak dla mazdy 626 ale odnoszę wrażenie że coś jest nie tak
jest "pływający"
dodam, że wymieniłem amortyzatory, sprężyny, końcówki drążków, wszystkie tuleje w wahaczach i nie ma luzu na sfożniach
była piękna, a te jej długie, czarne, kręcone zęby...

Gość

Re: geometria

Postautor: Gość » 2004-12-07 12:59

lolek pisze:ustawił mi jak dla mazdy 626 ale odnoszę wrażenie że coś jest nie tak
jest "pływający"


Maglownica Panie, przykre ale prawdziwe, aczkolwiek nie są drogie więc warto
to zrobić

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Gacek Wrocław » 2004-12-07 14:46

niekoniecznie - mozna auto ustawic zbieznie lub rozbieznie (tak mi sie wydaje) i może stąd byś efekt pływania

Gość

Postautor: Gość » 2004-12-07 14:55

Gacek Wrocław pisze:niekoniecznie - mozna auto ustawic zbieznie lub rozbieznie (tak mi sie wydaje) i może stąd byś efekt pływania


Ale czy aby na pewno od zbieżności. Zbieżnośćć ma wpływ na ciachanie opon
skałdanie się w zakręty ale jeśli kierwonica pływa na prostej drodze to magiel
jak nic, bo amory są wykluczone chyba że jakieś tanie były i już puściły

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Gacek Wrocław » 2004-12-07 15:06

kiedys tak mialem w fordzie windstarze - byla zle ustawiona zbierznosc i auto bylo strasznie nadsterowne, po poprawce wszystko wrocilo do normy.
Koles, ktory ustwial pomylil rubryczkę w książce.

Gość

Postautor: Gość » 2004-12-07 15:12

Gacek Wrocław pisze:kiedys tak mialem w fordzie windstarze - byla zle ustawiona zbierznosc i auto bylo strasznie nadsterowne, po poprawce wszystko wrocilo do normy.
Koles, ktory ustwial pomylil rubryczkę w książce.


Ale nie pływała kierownica przy większych bujnięciach.

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Gacek Wrocław » 2004-12-07 15:19

tak, zgadzam sie - zalezy tylko co Lolek mial na myśli pisząć pływający

Gość

Postautor: Gość » 2004-12-07 15:23

:D Zgadza się

Lukas
Posty: 61
Rejestracja: 2004-05-06 23:00
Car: brak
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Lukas » 2004-12-07 19:22

do strefy wrzuciłem tabele z geometrią gen 1

pozdro
Obrazek '89, manual, RED "if your gonna be a bear be a grizzly"

Awatar użytkownika
lolek
Posty: 28
Rejestracja: 2004-04-23 08:05
Car: brak
Lokalizacja: Kielce

jw

Postautor: lolek » 2004-12-08 00:05

miał na myśli pisząc pływający, że zdaży mu się zmienić prostolinijność toru jazdy bez specjalnej przyczyny, luzów na kierownicy brak - więc wykluczałbym maglownicę

miałem podobne objawy w IIGen Probe 95r tylko wtedy przyczyną były wywalone tulejki od wahaczy
była piękna, a te jej długie, czarne, kręcone zęby...

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Postautor: piotrek » 2004-12-08 00:21

ja mam tak że tył mi pływa ale to włśnie od ustawienia zbieżności opony mi ztarło że szkoda gadać w 4 miesiące.
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Postautor: kollek » 2004-12-08 09:01

Sprawdź jeszce łączniki drążka stablilizacyjnego czt nie są gumy wybite na nim lub rurka zbyt krótka. Ja miałem 2 łączniki za krótkie. 2 lata tak jeździłem i nie wiedziałem co się dzieje bo geometria było wporzo a gumy ścinało po zewn. stronie. I auto po drodze pływało.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

BALA
Klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 2004-09-09 13:17
Car: PROBE I MTX R4 EURO
Lokalizacja: INOWROCŁAW

KĄTY KÓŁ

Postautor: BALA » 2005-06-20 12:44

WITAM
Czy ma ktoś jakieś informacje na temat regulacji zawieszenia pod względem ustawienia kątów kół,chodzi o to,że wymieniłem sworznie,tuleje na wahaczu,łączniki stabilizatora,drążki kierownicze i końcówki kierownicze i pojechałem na zbieżność,gość ustawił,ale sam już zauważyłem,że jedno koło(lewe)dołem jest odchylone na zewnętrzną stronę,a taka geometria zawieszenia to koszt 90 złotych,czy ktoś coś mi poradzi.
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2GL 89 DIGITAL
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2LX 89 DIGITAL

CZERWONY
PROBE 2.2GT 92 TURBO

CZARNY
PROBE 2.2GT 91 TURBO

GRAFITOWY METALIC
PROBE 2.2GT 91 TURBO

CZERWONY
MUSTANG 3,8L V6,94

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4010
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Postautor: Bogdan9999 » 2005-06-20 21:44

Zrób geometrie kół koszt jak piszesz 9 pak ale robota będzie zrobiona fachowo i co najważniejsze właściwie !!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Car: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontaktowanie:

Postautor: waluś » 2005-06-20 22:51

O bosze, współczuje wam :D u mnie pełna geometria na diagnostyce w PeKaeSie kosztuje 30 PLN robiłem w zeszłym tygodniu, jak klient powiedział cene to szczena mi opadła, odbiła sie od podłogi i wpadła do kanału, ale nie negocjowałem :lol:
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91

BALA
Klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 2004-09-09 13:17
Car: PROBE I MTX R4 EURO
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Postautor: BALA » 2005-06-21 09:21

Jeśli już mówicie,że cena nie gra roli,to to zrobię,ale mnie tylko interesuje z jakiego powodu jest teraz coś żle,skoro wcześniej było dobrze,co jest tego przyczyną,czy mogłem coś nie tak złożyć,może ktoś coś podpowie.
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2GL 89 DIGITAL
SANDALWOOD METALIC
PROBE 2.2LX 89 DIGITAL

CZERWONY
PROBE 2.2GT 92 TURBO

CZARNY
PROBE 2.2GT 91 TURBO

GRAFITOWY METALIC
PROBE 2.2GT 91 TURBO

CZERWONY
MUSTANG 3,8L V6,94

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

zbieznosc kol i katy pochylenia w GT ??

Postautor: kicur » 2005-10-22 00:59

witam! czy ktos posiada moze info na temat katow pochylenia kol przednich i tylnich a też ich zbieznosci?? bylem u kolesia i w zadnym katalogu nie mial forda probe wiec bedzie mi ustawial na przykladzie mazdy :lol: tylko czy to jest dobry pomysl bo te dane w mazdzie moga sie roznic- poradzcie cos - z gory dzieki -pozdrawiam 8) :D aha chodzi oczywiscie o jedynke 89' GT
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Gość

Postautor: Gość » 2005-10-22 09:08

Obrazek
Obrazek[/url]

Gość

Postautor: Gość » 2006-04-10 08:27

Zamierzam dzis jechac na ustawienie zbieznosci kol, bo strasznie piszcza mi opony na zakretach (np. przy 10km/h co raczej nie jest normalne :? ) ale zastanawiam sie czy nie potrzeba jakichs danych, parametrow miec ze soba, tym bardziej ze w warsztacie do Probe i to I gen. jak znam zycie napewno nie beda mieli. Czy ma ktos potrzebne dane do tej operacji? Na co zwrocic uwage i za inne wszelkie wskazowki z gory dzieki!

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Postautor: wingerman » 2006-04-10 08:48

Lukas
do strefy wrzuciłem tabele z geometrią gen 1

no to Simones, masz co przeszukiwac :D proponuje zwrocic uwage na date posta to bedzie Ci latwiej :)


[edit]
a co mi tam, poszukalem :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2006-04-10 09:14 przez wingerman, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Gość

Postautor: Gość » 2006-04-10 09:08

Sorry, nie zauwazylem wpisu Lukasa, tez juz znalazlem - DZIEKI :!:

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontaktowanie:

Postautor: Jedrek » 2006-04-10 09:16

Simones pisze: bo strasznie piszcza mi opony na zakretach (np. przy 10km/h co raczej nie jest normalne :? )


To raczej nie jest normalne, żeby tak z nikąd pojawił się taki efekt. Wymieniałeś coś w zawieszeniu??
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Gacek Wrocław » 2006-04-10 09:42

ewentualnie zimówki + nagrzany asfalt :roll:

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontaktowanie:

Postautor: Jedrek » 2006-04-10 10:47

Gacek Wrocław pisze:ewentualnie zimówki + nagrzany asfalt :roll:


NIc z tego, nie przy 10km/h :twisted: :twisted: :twisted:

Jak założyłem krótszy drążek kierowniczy w AUDI to nawet jak koła stały patrząc jedno na maroco drugie na kaukaz, to dopiero przy ponad 30km/h zaczynały piszczeć, :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Gość

Postautor: Gość » 2006-04-10 11:22

Problem w sumie nie pojawil sie z nikad, tylko wynikl podczas wymiany maglownicy, regeneracji swoznia wahacza, wymiany drazkow kierowniczych, a czekalem z tym az bedzie to wszytsko zrobione, bo inaczej moglo nie byc sensu ustawiac zbieznosci i geometrii. Mam nadzieje tylko, ze to to i bedzie juz jak nalezy. Dzieki :D


Wróć do „I gen (1989 - 1992)”