Lozysko na McPersonie

Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Car: Ford Probe 2.2 Turbo
Gallery: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

Lozysko na McPersonie

Postautor: sliwka » 2005-06-23 11:47

jestem uzytkowinikiem forda probe z 90 roku.Przy maksymalnym skrecie w lewo lub w prawo strzeela w kolumnie.Podejrzewam ze jest to lozysko na McPersonie.Szukalem juz praktycznie po calym miescie tego lozyska ale dostac niemoglem. :( Jak ktos ma jakies informacje gdzie moge dostac takie lozysko nowe lub uzywane ale w dobrym stanie to prosze o informacje.Z gory dzieki
Sliwka

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Postautor: wingerman » 2005-06-23 12:53

opisz dokladniej.
Czy slyszysz to tylko podczas jazdy, czy moze rowniez gdy krecisz kierownica na postoju?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Gallery: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postautor: nikosnikos » 2005-06-23 13:44

wingerman pisze:opisz dokladniej.
Czy slyszysz to tylko podczas jazdy, czy moze rowniez gdy krecisz kierownica na postoju?

No wlasnie - to dosc istotne - mi na postoju "terkotalo" - dalem do przeczyszczenia (nowy smar) i mam spokoj od prawie 2 lat :twisted: Ale zlodzieje policzyli sobie po 50zl za jedno :evil: Ale juz tam nic nie robie - zawsze wymysla 3 razy tyle co bylo do zrobienia :lol:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630

Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Car: Ford Probe 2.2 Turbo
Gallery: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

lozysko w kolumnie McPersona

Postautor: sliwka » 2005-06-23 14:54

slysze to na postoju i jak powoli jade i skrecam.Tylko jak skrecam.Gdy jade z wieksz predkosca nieslychac tego ale pewnie dlatego ze niemam maksymalnego skretu

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontaktowanie:

Postautor: Jedrek » 2005-06-23 15:21

ja bym obstawiał przegub :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Gallery: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: lozysko w kolumnie McPersona

Postautor: nikosnikos » 2005-06-23 15:25

sliwka pisze:slysze to na postoju i jak powoli jade i skrecam.Tylko jak skrecam.Gdy jade z wieksz predkosca nieslychac tego ale pewnie dlatego ze niemam maksymalnego skretu

A jaki to dzwiek? - u mnie to tak terkotalo jak przerzutka w rowerze :lol: - jesli tak to ja bym obstawial wlasnie lozysko - mialem identycznie - mozna samemu sie bawic - ja dalem zrobic i cisza :twisted:
Kiedyś był mój... :-(

Obrazek

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version

Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'

Moje V6 w całej okazałości

GG 2435630

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Postautor: wingerman » 2005-06-23 15:39

a ja stawiam na lozysko MC Phersona. Przegub nie powinien stukac na postoju.
Obrazek



Rowy dla rowerzystow.

I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontaktowanie:

Postautor: Jedrek » 2005-06-23 15:55

Aby sprawdzić czy to przegub, skręć koła na max i rusz. Jak będzie strzelać to właśnie przegub. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Gość

Postautor: Gość » 2005-06-23 22:41

Sluchaj Wingermana - dobrze gada! (w koncu to stary wyjadacz) 8-[

Awatar użytkownika
biker
Posty: 46
Rejestracja: 2005-03-13 01:09
Car: brak
Lokalizacja: Wołomin

Postautor: biker » 2005-06-23 22:50

To my mamy łożyska na MC Pherson -ach ??? Myślałem że ślizga się to po teflon -ie czy czymś takim ( łożysko ślizgowe)
2,2 GT 89r.

Gość

Postautor: Gość » 2005-06-23 23:00

To ja dożuce swoje trzy grosze i stawiam na magiel, albo tak jak inny wspomnieli na łożysko wszystko rozchodzi sie o to jaki to jest dźwięk.
Czy jeśli skręcasz to jest to kilka razy czy tylko raz i czy w równych odstępach.

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Sh(.)(.)ters » 2005-06-24 00:48

To ja też dorzucę swoje 3 grosze. Jak już koledzy pisali mogą to być objawy 3 rzeczy. Łożysk McPhersona, maglownicy lub przegubów.

Jeżeli nie możesz, czy też machanicy nie mogą tego zdiagnozować zacząłbym od najtańszych rzeczy - łożysk McPhersona. Są to jak dobrze zauważył Biker łożyska ślizgowe - powinno im pomóc smarowanie, chyba że są już zatarte na maxa. W popularnych sklepach (hmm...na przykład JC) ciężko kupić jedynie to łożysko. Występuje w komplecie z kolumną, więc 3ba się zakręcić za jakimś dobrym warsztatem od zawieszeń, np. regeneracji amortyzatorów. Koszt to ok. 120 pln (100 wyjęcie amortyzatorów + max. 20 smarowanie/wymiana łożysk).

Maglownica - akurat mam do GT na sprzedaż po regeneracji (większa pewność niż w przypadku świeżo wyrwanej z auta pokrojonego na części. Jakby co to cena 400 pln za przekładnię + jakieś 200 pln za montaż.
Niesprawna przekładnia zagraża tym, że twoje auto będzie miało odmienne zdanie co do sposobu pokonania ostatniego zakrętu (ty będziesz chciał skręcić, a ono nie bardzo). :twisted:

O przegubach się nie wypowiadam bo nie znam dokładnych cen, ale jak każdą część zawieszenia zapewne warto je mieć sprawne.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: J@cekW » 2006-04-24 10:35

Witam.
Może ktoś z was wie jak dostać się do tego łożyska? Trzeba odkręcać amortyzator czy może jest inny sposób?
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Postautor: Mr. Cynk » 2006-04-24 11:08

jasne że nie trzeba odkręcać...
wystarczy zapukać i krzyknąć "Policja, wychodzić!"

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: J@cekW » 2006-04-24 14:18

No dobrze okręcam amortyzator czyszczę łożysko daje nowy smar i co po przykręceniu? Czy jest konieczne ustawianie zbieżności? A wracając do tematu stukania przy skręcaniu może to wina otworu w wahaczu przez który przechodzi łącznik stabilizatora (jeśli otwór jest wyrobiony to łącznik będzie latał na boki). Co o tym myślicie?
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontaktowanie:

Postautor: Maciucha » 2006-04-24 19:39

Przy wyciąganiu musisz zwrócić uwagę w jakiej pozycji założone jest całe górne mocowanie amortyzatora. Załóż je w takiej samej pozycji ponieważ ma ono wpływ na kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Wyrobiony otwór może powodować przesuwanie łącznika, ale jak sam łącznik będzie dobry to ni powinno pukać. Zawsze otwór możesz stuningować spawareczką :D
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Postautor: Pelot » 2006-04-25 10:02

pukanie też może być spowodowane wyrobionymi gumami na stabilizatorze,przy mocowaniu do ramy.
Wymiana ich to koszt 7plnów za szt. czas to nawet 3h :lol:
Ja wymieniałem u siebe dwa razy w ciągu 3miesięcy i dalej puka:(
Obrazek

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: J@cekW » 2006-04-25 11:07

Miałem problem ze stukaniem po obu stronach ale po wymianie łączników kiedy skręcam stuka tylko po jednej i to właśnie tam gdzie jest wyrobiony otwór w wahaczu. Tak jak pisze Maciucha będzie trzeba potraktować to spawarką. Zobaczymy może obejdzie się bez wyciągania tego łożyska.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................


Wróć do „I gen (1989 - 1992)”