Wymiana klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: jagger »

witam
postanowilem wymienic hamulce tyl i przod,nigdy tego nie robilem i pytani ejest takie czy dam sobie rade czy nie warto zawracac sobie glowy tylko jechac na wymiane do warsztatu,jezeli jest to latwe czy ktos z was moglby mi po kolei opisac jak to sie robi??

pozdrawiam i dzieki
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Co do wymiany hamulców, to żadna skomplikowana operacja. Jeśli wymieniasz klocki, to tak naprawdę masz tylko do odkręcenia dwie śruby znajdujące się od wewnętrznej strony, które mocują cały zacisk. Zsuwa się on pięknie wtedy z tarczy i bardzo łatwo wyjąć stare klocki.
Następnie trzeba wsunąć tłoczek, który jest teraz mocno wysunięty. Zdarza się czasami, że wpierw trzeba go lekko oczyścić papierkiem ściernym wokoło pod tą gumową uszczelką, ponieważ czasami dostaje się tam woda i lekko koroduje. To tak aby nam się potem nie zacinał po wsunięciu go do końca.
Następnie zakładasz nowe klocki i mocujesz zacisk z powrotem. Z tyłem i przodem postępuje się podobnie.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

a ja uderzé z innej manki ,
Jagger :1111_bicz: wszystko to juz jest na Forum , a jesli nie to podobno nalezy rozwijac tematy, a nie zakladac nowe, poza tym nazwa tematu tez jest wzorcowa :evil:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Voodoo - żebyś się nie zdziwił z tą wymianą klocków :) Nie będę tutaj rzucał nickami ale jeden z aktywnych uczestników forum gadając ze mną na gg wymieniał klocki i tłoczek nie chciał wejść do środka :) Nie pytając mnie co zrobić zaczął pompować hamulcem :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

dzieki voodoo ,a teraz powiedz mi czy trzeba wymieniac plyn i odpowietrzc hamulce,czy tylko sie wymienia klocki i po sprawie
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Jagger i pamiętaj że będzie Ci potrzebny imbusik number 7 i jak już będziesz zakładał nowe klocki, to nie przestrasz się jak nie będzie Ci chciał zacisk wejść - to pamiętaj że musisz tłoczek wcisnąć, a jak nie będzie chciał wejść to spuść trochę płynu i wejdzie (szczególnie prawa strona - tak było u mnie)
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Jak juz tak Cie wszyscy radzá i majá w nosie mojego posta, to Ci tylko dodam od siebie , zebys sie nie zdziwil jak zaczniesz wciskac tloczek w tylnych zaciskach. A jak juz sie zabierzesz za wciskanie tych tloczków , to sobie przygotuj od razu drugi komplet na wymiane tych wcisnietych :lol:

a calej reszcie równiez zycze powodzenia przy wciskaniu tloczków w tylnych zaciskach i gratuluje takiego pomyslu :lol:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

MYK pisze:A jak juz sie zabierzesz za wciskanie tych tloczków , to sobie przygotuj od razu drugi komplet na wymiane tych wcisnietych :lol:

a calej reszcie równiez zycze powodzenia przy wciskaniu tloczków w tylnych zaciskach i gratuluje takiego pomyslu :lol:
To może zamiast wypisywać takie rzeczy, to może byś nas wszystkich uświadomił, bo pewnie jesteśmy bardzo niewtajemniczeni w tą, jakże zagmatwaną sprawę wymiany klocków z tyłu. Jakoś nie musiałem mieć przygotowanego drugiego kompletu zacisków na wymianę.
A jeśli chodzi Ci o to, że tłoczki należy przy wciskaniu wkręcać, to ameryki nie odkryłeś.

A reszty nie zamierzam komentować. Pozdro.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Voodoo pisze:
MYK pisze:A jak juz sie zabierzesz za wciskanie tych tloczków , to sobie przygotuj od razu drugi komplet na wymiane tych wcisnietych :lol:

a calej reszcie równiez zycze powodzenia przy wciskaniu tloczków w tylnych zaciskach i gratuluje takiego pomyslu :lol:
To może zamiast wypisywać takie rzeczy, to może byś nas wszystkich uświadomił, bo pewnie jesteśmy bardzo niewtajemniczeni w tą, jakże zagmatwaną sprawę wymiany klocków z tyłu. Jakoś nie musiałem mieć przygotowanego drugiego kompletu zacisków na wymianę.
A jeśli chodzi Ci o to, że tłoczki należy przy wciskaniu wkręcać, to ameryki nie odkryłeś. .
Skoro dla Ciebie wciskanie to to samo co wkrécanie to zycze powodzenia , tym którzy zastosujá sie do Twoich wskazówek.

co tam odróznianie nakretek , od sróbek , czerwonego od zielonego , wymiana klocków to przeciez nic trudnego, kazdy to zrobi , wystarczy posluchac pewnych rad.
Voodoo pisze: A reszty nie zamierzam komentować. Pozdro.
reszte masz w Core
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Najwyraźniej nie znam się w ogóle pewnie na samochodzie :D bo bez młota to nie robota. Myślę że zostanę chyba kowalem :P:D
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

dzieki voodoo,pod koniec tygodnia bede wymienial wiec dam jak poszlo,ale jeszcze ta sprawa z odpowietrzaniem --trzeba po wymianie klockow czy nie??
dzieki
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Zmieniłem tytuł i zrobiłem troszkę porządku, aby temat był czytelny
dla innych
.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
HUNT18
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-01 12:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: HUNT18 »

Sprawdź grubośc tarcz!. Gdzieś czytałem że nie powinna byc mniejsza niż 18/18.5 mm ale głowy nie daje :D
Ford Probe 2.0 16v 1994r.
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Witam, właśnie w sobotę spróbowałem wymienić klocki z przodu, ale się okazało, że w żaden sposób nie mogłem wcisnąć tłoka. Czy w takiej sytuacji jedynym sposobem jest zapowietrzenie układu przez poluzowanie odpowietrznika?
Tłok jest sztywny, nie można go przekręcić, ani wcisnąć, popsiukałem trochę odrdzewiaczem pod jego uszczelką, ale nie wiem, czy to coś da.
A może powinno się wciskać tłok na włączonym silniku?
Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli poluzuję odpowietrznik, będę musiał odpowietrzać też sprzęgło, czy tylko przednie hamulce?
Pozdro
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: cacek »

ŁUKASZ V6 pisze:Witam, właśnie w sobotę spróbowałem wymienić klocki z przodu, ale się okazało, że w żaden sposób nie mogłem wcisnąć tłoka. Czy w takiej sytuacji jedynym sposobem jest zapowietrzenie układu przez poluzowanie odpowietrznika?
Tłok jest sztywny, nie można go przekręcić, ani wcisnąć, popsiukałem trochę odrdzewiaczem pod jego uszczelką, ale nie wiem, czy to coś da.
A może powinno się wciskać tłok na włączonym silniku?
Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli poluzuję odpowietrznik, będę musiał odpowietrzać też sprzęgło, czy tylko przednie hamulce?
Pozdro
Pytanie zasadnicze, czy do tej pory ten zacisk pracowal prawidlowo??? być może tłoczek jest "zapieczony"? wtedy spuszczanie płynu na nic się zda ;).
Suma sumarum i tak będziesz musial odkręcić cały zacisk = i czeka Cie nieuniknione odpowietrzanie układu. Pamiętaj nie ma czegoś takiego jak odpowietrzenie przednich hamulców :!: :shock: . Hamulec w autku jest jeden! (nie liczymy ręcznego :wink: ) tylko że działa na 4 koła :wink: . Co do sprzęgła to jeśli mnie pamięć nie myli też trzeba będzie odpowietrzyć.

pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Basf_Wrocław »

Sprzęgła nie trzeba odpowietrzać. Zbiorniczek na płyn jest jeden ale ma dwie komory. Przed wciskaniem tłoczka trzeba odkręcić pokrywkę zbiornika spryskiwacza ;) Tłoczek wciskasz specjalnym narzędziem lub ściskiem stolarskim. Jeśli auto przy hamowaniu nie ciągnęło Ci, w którąś stronę to nie ma bata żeby tłoczek stał.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: ŁUKASZ V6 »

No właśnie autko mi ściąga w prawo trochę, pomimo zrobionej zawiechy. Ale z drugiej strony mogę auto na luzie przepchnąć, a na podnośniku normalnie się kręcą koła - nic tam nie zacina, musiałbym sprawdzić.
A czy nie ma przypadkiem oddzielnego układu dla kół przednich i tylnych? Czyli będę musiał odpowietrzyć 4 koła osobno?

Dzięki Basf, spróbuję przy odkręconym wlewie paliwa - może pójdzie :)
pzdr
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: tom87dg »

jak odkrecisz juz korek od plynu do spryskiwacza to nie zapomnij 2 razy psiknac na szybe w tedy hamulce sie odpowietrza :) a na powaznie jezeli sciaga w ktora strone a na bank nie trzyma zaden zacisk to na poczatek sprawdz cisnienie w oponach w najgorszym wypadku jedz na zbieznosc kol, jezeli robiles zawieszenie i zmieniales cos typu wahacz, koncowki drazkow itp
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Romas »

tom87dg pisze:jak odkrecisz juz korek od plynu do spryskiwacza to nie zapomnij 2 razy psiknac na szybe w tedy hamulce sie odpowietrza


Buahaha #-o :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Jedrek »

Podpowiem Ci co zrobić:
Wyjmij klocki bez odkręcania przewodu z zacisku, włącz silnik żeby działało serwo i deptaj po hamulcu, aż tłoczek wyskoczy z zacisku (razem z płynem) inaczej w warunkach domowych nie wyciągniesz tłoczka.
Następnie wyczyść tłoczek drobnym papierem, wyciągnij gumkę z zacisku i oczyść to co pod gumką, zamontuj wszystko z powrotem, uzupełnij płyn w zbiorniczku i odpowietrz.
Pozdro.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Dzięki,powiedzcie czy zaciski w obu wersjach silnikowych są takie same?
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Basf_Wrocław »

A hamulce nie działają na zgaszonym silniku ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Zrobiłem tak jak pisał Jedrek tylko odwrotnie:-)
Bez odpalania silnika.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: OLEY »

Basf_Wrocław pisze:A hamulce nie działają na zgaszonym silniku ?
:D
Niby działają, ale jak będziesz kiedyś holowany z niesprawnym (niedziałającym) silnikiem,
to zapewne zauważysz różnicę w ich działaniu. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”