Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: kocurro »

no tak. racja
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: baRtek94 »

Malowałem ostatnio zaciski z przodu i zamiast zabezpieczyć wszystko i pomalować je tak jak są to w niewiadomym celu rozebrałem klocki i tarcze i zaciski. Po pomalowaniu i złożeniu wszystkiego do kupy zaczęło mnie znosić w prawo przy prostej kierownicy. Żeby jechać prosto muszę ją skręcić troszkę w lewo :?

Wewnętrzny klocek z prawej strony, ten przyciskany przez tłoczek, obciera mi tarcze i dlatego znosi mnie na prawo. (tak mi się przynajmniej wydaję że to przyczyna)

Widać to tutaj,
tj klocek zewnętrzny, ładny prosty
20160510_171044.jpg
a to jest wewnętrzny, starty przy krawędzi, tak jakby obcierał tarcze
20160510_171052.jpg
Czyściłem prowadnice zacisku tak jak podpowiedział mi derek, rzeczywiście, farba albo jakiś syf mógł się dostać, ale nie pomogło.

Co przychodzi mi do głowy to że może trzeba cofnąć tłoczek, ale nie jestem pewien bo gdyby tłoczek za bardzo dociskał to klocek chyba nie był by starty tylko przy krawędzi, co nie? :oops: :oops: Może ktoś ogarnia temat dobrze i wie czy to pomoże a jak nie to co mógłbym zrobić? :( Dodam jeszcze że nie rzuca mną po ulicy, nie znosi mnie jak hamuje i jeśli skręcę kierownice tak żeby jechał prosto i puszczę ją to jedzie prościutko. :cry:
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: infernoblade »

A prowadnice na jarzmie lekko ci chodzą?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: baRtek94 »

infernoblade pisze:A prowadnice na jarzmie lekko ci chodzą?
Dzisiaj jak wyjąłem klocki i chciałem poruszać jarzmem to chodziło ciężko, wyczyściłem wszystko, nałożyłem smar miedziany na prowadnice i chodziło gładko a nadal go znosi.
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: infernoblade »

Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: Patryk- »

ja smaruję z umiarem miedzianym i nie miałem z tego powodu problemów....chyba ile smarów tyle opinii :)
a lece na prowadnice, miedzy zaciskiem a blaszkami trzymającymi klocki i między klockami a blaszkami
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: duracell »

Jako, że auto podnosiłeś do roboty to sprawdź sprężyny zwłaszcza u samej góry czy aby któraś nie jest pęknięta i tylne gumy wahacza.
Gdyby ściągało od hamulca to za daleko byś nie pojechał bo raczej spaliłbyś "koło".
Raczej naruszyłeś zawieszenie.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: Romas »

infernoblade pisze:Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?
Smar miedziany jest bardzo dobry, tak samo jak i ceramiczny, tyle że miedzianego nie można stosować jeśli zacisk jest aluminiowy :wink:
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: baRtek94 »

infernoblade pisze:Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?
Mam blaszki pod klocki, ruchy tłoka sprawdzę jutro, dzisiaj nie miałem już kiedy.
duracell pisze:Jako, że auto podnosiłeś do roboty to sprawdź sprężyny zwłaszcza u samej góry czy aby któraś nie jest pęknięta i tylne gumy wahacza.
Gdyby ściągało od hamulca to za daleko byś nie pojechał bo raczej spaliłbyś "koło".
Raczej naruszyłeś zawieszenie.
Jutro obejrzę te elementy o których mówisz i dam znać.
Romas pisze:
infernoblade pisze:Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?
Smar miedziany jest bardzo dobry, tak samo jak i ceramiczny, tyle że miedzianego nie można stosować jeśli zacisk jest aluminiowy :wink:
To jak z tym smarem miedzianym? :shock: dobrze czy nie dobrze że nim posmarowałem?


A nic dzisiaj nie zrobiłem dlatego że Probe miały schadzkę :D
20160511_190347.jpg
20160511_190400.jpg
Pozdro dla damian951113 :D
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: duracell »

baRtek94 pisze: Jutro obejrzę te elementy o których mówisz i dam znać.
Sprawdź bo u mnie w jednej sztuce tak było, jeździł normalnie a po zmianie kół na zimowe nagle zaczął ściągać.
Po dokładnych oględzinach okazało się, że pęknięcie było na ostatnim zwoju na samej górze 20cm od końca zwoju a widać to było bardzo słabo w głębi kielicha os tyłu.
Wymiana koła spowodowała że sprężyna się rozciągnęła inaczej ułożyła.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: baRtek94 »

Sprężyna nie jest pęknięta, przynajmniej nie zauważyłem nic. Dorwałem cały zacisk, spróbuje wymieć najpierw samo jarzmo a jak to nie pomorze to cały zacisk i zobaczę wtedy czy jest różnica.
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: DNF91 »

Problem zapieczonych hamulców, nawet w minimalnym stopniu możesz sprawdzić na stacji diagnostycznej bez rzeźbienia z wymianą zacisków.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

Post autor: Romas »

jeśli koło po puszczeniu hamulca luźno się kręci to nic nie masz zapieczonego, a jeśli koła się luźno kręcą to nie ma to związku ze ściąganiem :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”