Wahacze i sworznie

Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wahacze i sworznie

Post autor: nikosnikos »

Wlasnie wrocilismy z przegladu... no i mam maly problem. Mam wyrobiony sworzen kulisty dolnego wahacza po stronie kierowcy z przodu. No i teraz pytanko - co kupic, gdzie polecacie no i jakie sa ceny?
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Dodam jeszcze, ze slychac delikatne stukania przy skrecaniu, szczegolnie przy wolnej jezdzie!!! Mozliwe zeby te stuki pochodzily tylko od tego sworznia czy moze jeszcze cos warto sprawdzic? Moze lozysko McPer... (czy jakos tak :D ) Choc koles na przegladzie stwierdzil, ze tylko sworzen jest do wymiany. Poszukalem w JC, do mazdy 626 54 zl/sztuke. Co myslicie?
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Prawdopodobnie będzie to łożycko McPersona ale spróbuj je najpierw wyciągnąć i przesmarować świerzym smarem. Powinno pomóc jeśli nie masz mocno wychurane. Ktoś już tak robił i pomogło. Nie wiem czy nie Raf???? W każdym bądź razie pomogło.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

O ile dobrze pamietam to Olo cos takiego robil i pomoglo. Jak bede mial chwile czasu i ochote :) to sprobuje to zrobic. Oby pomoglo - zawsze lepiej placic za naprawe 0zl!!!!!!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ja dzis wymieniałem wahacz,bo na przeglądzie wyszło że jedna tuleja padła--Grzesiu mi załatwił cały nowy wahacz i jest git(bo samej tuleji nie mozna dostać!)A stukanie przy skręcie to łożysko kolumny McPersona
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

Ja podobna sprawe miałem u siebie jak stuka przy skręcaniu to z dużym prawdopodobieństwem któraś końcówka drążka kierowniczego u mnie też tak było nawet specjalnie nie było czuć luz na tej końcówce drązka i jak wymieniłem to stukanie przy skręcaniu ustąpiło. A jesli chodzi o wahacze to można je dostać za jakies 300 za sztukę ale lepiej wymienić sam swożeń
Gość

Post autor: Gość »

max pisze:A jesli chodzi o wahacze to można je dostać za jakies 300 za sztukę ale lepiej wymienić sam swożeń
1. można kupić w JC za 220 zł

2. Lepiej kupić na giełdzie za 100 - 130 bo wtedy jest oryginał od mazdy i jest napewno lepszy od nowego JC

3. Swożnia na którym trzyma sie zwrotnica nie da się wymienić - chyba że wspawasz nowy swożeń ale wtedy wytopisz smar - swożeń jest na stałe
Gość

Post autor: Gość »

strober pisze: (bo samej tuleji nie mozna dostać!)
jak chodzi o ta tuleja pierwsza od przodu - bo zawsze ta sie wyrabia - to jest dostepna w sklepie z cześciami do japończykó za 25 zł :D
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Grzesiu Nasz Nadworny Mechanik ktory ma do dyspozycji Hurtownie i wiele kontaktów nie zdobył tuleji(która to była nie wiem,a tak wogole togałka w wahaczu tez była styrana)Grzesiu te fachura-spec i ufam mu bardziej niz sobie :roll:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
lajman
Posty: 93
Rejestracja: 2003-10-07 18:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lajman »

tez mi stukal, okazalo sie ze wyskoczyl sworzen kulisty i przyskrecaniu jedno kolo pojechalo w prawo a drugie w lewo (cale szczescie ze bylo to na parkingu)
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Konrad dobrze prawi sworzeń jest na stałe (nie ladnie z nami zagrali bo inne autka naja wymienialne ) ale jest na to sposób nie wiem jak uwas ale u mnie jest taki zakład który sworznie regeneruje koszt okolo 70pln (wprawdzie nie jest to nowka ale zawsze można pojeżdzic troche )
co do tuleji metalowo gumowych to można je dostać a jak nie to można dorobić z innych na przykład od mercedesa (tak z pieć lat temu ja tak robilem bo dostanie czegos takiego graniczylo z cudem )
pozdrawiam
ps. co do sworzni to ja mam nie wymienne może sa jakies wymienne na przykład w mazdach (ktos pisał że sa dostepne wiec musza być wachacze do których możnnna je zamontować
Gość

Post autor: Gość »

Konrad pisze:3. Swożnia na którym trzyma sie zwrotnica nie da się wymienić - chyba że wspawasz nowy swożeń ale wtedy wytopisz smar - swożeń jest na stałe
Mozna wlozyc nowy. Fakt. Z obspawaniem jest problem, ale jest to do zrobienia.
Tuleje przednie tez idzie wymienic na porzadne, a nie z JC (mam takie u siebie).
Michal
Posty: 3
Rejestracja: 2004-04-20 09:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Koło

Post autor: Michal »

a gdzie mozna kupic "porzadny" tylny wahacz do I gen?
2.2T GT
92r
Czarny
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

ciekawe czy nie daloby sie go przerobic tak zeby byl skrecany na sruby ? musze zobaczyc jak wyglada ten z jc zaminnik sprzedawany bez wachacza moze cos takiego uskutecznie u siebie :)
pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

Mam w katalogu, ale brak na magazynie - tylko na indywidualne zamowienie, a to sporo trwa. Niestety koszt tez jest spory. Wahacz firmy SIDEM na tyl I gen. kosztuje ok. 400zl/szt. Sworzen przedniego wahacza do II gen. mam na miejscu po 45zl/szt., ale tak jak pisalem - trzeba go umiejetnie obspawac, tzn. powoli, zeby nie doprowadzic do zagrzania sie smaru w srodu, o czym wczesniej napisal Konrad.
Gość

Post autor: Gość »

strober pisze:Grzesiu Nasz Nadworny Mechanik ktory ma do dyspozycji Hurtownie i wiele kontaktów nie zdobył tuleji(która to była nie wiem,a tak wogole togałka w wahaczu tez była styrana)Grzesiu te fachura-spec i ufam mu bardziej niz sobie :roll:
No - w takim wypadku to ja chyba nie kupiłem tej tuleji......

Ale....... kur.. wymienilem na nową - juz sam sie nie moge połapać - no bo jak Grzesiu nie mogł kupić to jak ja mogłem :?: Chyba jednak kupiłem - bo jezdze - i nic nie stuka -
Gość

Post autor: Gość »

Greyg pisze:Mozna wlozyc nowy. Fakt. Z obspawaniem jest problem, ale jest to do zrobienia. .
W obecnych czasach gdzie możliwe są loty na księżyc - dużo żeczy da się zrobić - ale pytanie jakim kosztem ?

ja osobiście bym nie jeździł na spawanym swożniu - choćby ze względów bezpieczeństwa
Gość

Post autor: Gość »

no coz, nie do konca sie moge zgodzic

Jezdzilem ponad rok na obspawanym sworzniu i wymienilem na uzywany wahacz. Wytrzymal pol roku, wiec wymienilem na nastepny. Ten niestety tez dlugo nie pociagnal, wiec nie majac za bardzo wyboru, wrocilem do tego spawanego i znow problem z glowy.

Mam swoje pewne przemyslenia po walce z tym tematem. Zdaje sie, ze powraca stara zasada - szukaj przyczyny, a nie lecz tylko skutek.
Gość

Post autor: Gość »

Przy spawaniu swożnia - gdzie są elementy teflonowe i gumowe, zakładam ciągłe chłodzenie - zeby nie wytopić plastików - co niestety obniża wytrzymałość spawów - oczywiście nie można powiedzieć ze zawsze coś sie stanie - ale zaufajmy konstruktorom co to projektowali ze nie przewidzieli tam wymiany więc zaspawali!
juz bardziej odpowiednie było by wstawienie nowego swożnia na połączenie skręcane
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

No i ja wlasnie zaspawalem nowy sworzen i stuki co jest ok. Oby jak najdluzej. Przeczyscili i przesmarowali nowym smarem tez oba lozyska McPersona i jest cisza!!!!!!!!!!!!!! :twisted: Teraz mi sie podoba!!!!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Konrad pisze:Przy spawaniu swożnia - gdzie są elementy teflonowe i gumowe, zakładam ciągłe chłodzenie - zeby nie wytopić plastików - co niestety obniża wytrzymałość spawów - oczywiście nie można powiedzieć ze zawsze coś sie stanie - ale zaufajmy konstruktorom co to projektowali ze nie przewidzieli tam wymiany więc zaspawali!
juz bardziej odpowiednie było by wstawienie nowego swożnia na połączenie skręcane
Więc swożeń od Mazdy 626 GE pasuje dokładnie wymiarem, jednak rowki nie są idealnie spasowane. Dlatego dla PEWNOŚCI i TRWAŁOŚCI obspawuje się swożeń. Niebeizpieczeństwo wypadnięcia jest niewiększe niż w orginalnym rozwiązaniu, gdyż swożeń ma płaszcz zabezpieczający.
Aby nie uszkodzić elementów niemetalowych należy po prostu zanurzyć wachacz w wodzie. wystaje wtedy nad wode dolna częśc swożnia i wahacza - wystarczająco do obspawania.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

nikosnikos pisze:No i ja wlasnie zaspawalem nowy sworzen i stuki co jest ok. Oby jak najdluzej. Przeczyscili i przesmarowali nowym smarem tez oba lozyska McPersona i jest cisza!!!!!!!!!!!!!! :twisted: Teraz mi sie podoba!!!!
dziś jest cisza ale pamiętaj że standardowe łożyska miały końcówki szyjek wykonane z teflonu, dopiero po jakimś czasie ktoś w Fordzie (a właściwie w Maździe) się zorientował, że lepsza i trwalsza bedzie szyjka metalowa. To czyszczenie i przesmarowanie da ci efekt na rok może dwa a później znowu będziesz ściągał McPersona... Polecam właśnie w/w łożyska z JC (u mnie są po 60PLN/szt.) tu masz gwarancję że nie będą terkotać nawet po 200 tys. teflon po prostu się nie wyrabia a co za tym idzie nie ma możliwości takiego zabrudzenia łożysk - będę je teraz wymieniał.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

BIENIAS - GDP pisze:dziś jest cisza ale pamiętaj że standardowe łożyska miały końcówki szyjek wykonane z teflonu, dopiero po jakimś czasie ktoś w Fordzie (a właściwie w Maździe) się zorientował, że lepsza i trwalsza bedzie szyjka metalowa. To czyszczenie i przesmarowanie da ci efekt na rok może dwa a później znowu będziesz ściągał McPersona... Polecam właśnie w/w łożyska z JC (u mnie są po 60PLN/szt.) tu masz gwarancję że nie będą terkotać nawet po 200 tys. teflon po prostu się nie wyrabia a co za tym idzie nie ma możliwości takiego zabrudzenia łożysk - będę je teraz wymieniał.
Ale za to rok spokoju :!: :lol: :twisted: Tez juz o wymianie myslalem, nastepnym razem (oby w jak najdalszej przyszlosci) przy terkotaniu na pewno je wymienie!!!!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Wahacze i sworznie

Post autor: derek »

Panowie , jakiej marki wahacze przednie polecacie do dwójki? Zastanawiałem sie nad Delphi - ale podobno aktualnie robią szajs bo firme kupili Chinole..

Padł mi sworzeń wahacza, wybiłem go i wprasowałem nowy ale niestety sworzeń nie siedzi ciasno w "oczku" i finał taki że szukam nowego wahacza.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wahacze i sworznie

Post autor: Spider33 »

Kilka dni temu przechodziłem przez to samo. Sworzeń Lemforder. Daj do kogoś kto Ci to przyłapie spawarką tylko tak żeby go nie przegrzać. Nie ma prawa puścić. No chyba że reszta gum już zmęczona to szukaj nowego ale licz się ze sporym wydatkiem. TRW polecam. Nie pakuj się tylko w chinola typu Denckermann czy Maxgear bo po roku wszystko się rozsypie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”