tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

franki
Posty: 16
Rejestracja: 2010-07-06 20:11

tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: franki »

Witam,

Mam taki objaw: kiedy jadę po śliskiej nawierzchni, tył samochodu myszkuje, to w lewo to w prawo, mechanik mówi, że przyczyną mogą być wybiete/spruchniałe gumy które trzymają tylny most, wahacze wzdłużne itp.
1. Czy ktoś miał kiedyś taki objaw?
2. Zna w Warszawie/okolicach serwis gdzie znają Probe i mogliby to wymienić w rozsądnych cenach
3. Zna jakieś kody części zamiennych (tych gum) które można kupić i wymienić, ewentualnie może wie że pasuja od tego i tego samochodu.

Mam Probe II gen. 93r. 2,5V6, ....czerwony ;)

pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: pawlacz »

Jakikolwiek Probe miał tylny most?
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Sallmo »

Opony,amortyzatory,wachacze,gniazda amortyzatorów to możesz sprawdzić. Ale mostu to nie znajdziesz chyba że nad rzeka ;) Zmień mechanika przy okazji ;)

Tylne wahacze ciężko kupić a resztę to nowe na Allegr..atach kupisz.


P.s przyjedź dziś na sporą pod Arkadie na 20 to się popatrzy ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: KrecioPL »

serwis w wwa jest :)
Przyjedź dziś o 20 pod arkadię, zatoczka przy torach kolejowych.

Mechanik ma rację, może być tylny zawias do roboty... albo jest inna przyczyna - przekoszona buda.
a tłucze Ci na dołach? Jakieś luzy mechanik stwierdził?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Destroyer »

To samo co u mnie :) Brak zbieżności z tyłu... Przód mam idealnie na 0, a tył o około 8 stopni odbiega od normy. Stąd odpowiedź na pytanie, czemu jakoś tak nerwowo prowadzi mi się auto na lodzie itd...
Teraz absolutnie to nie przeszkadza, opon nie ścina, nie piszczy na zakrętach ani nic w tym stylu, jedynie na lodzie itp, mam wrażenie jakby tył chciał gdzieś uciec, co powoduje wolniejszą jazdę w zimę ;)
Jeżeli znajdziesz magika który stwierdzi, że nie ustawia się zbieżności z tyłu w probe, to pozdrów go serdecznie i jedź w inne miejsce. U mnie na 5 stacjach diagnostycznych tylko jeden człowiek, sam stwierdził, że zbieżność w probe (mazdach mx6 itp.) ustawia się również z tyłu, drugi po moich wywodach na ten temat, sprawdzeniu w komputerze itd. stwierdził że jednak faktycznie miałem racje, tym samym nie krył swojego zdziwienia tym faktem. Trzech gości natomiast, na pewniaka powiedziało mi coś w stylu: niech pan nie czyta internetu i nie słucha tych wszystkich "panów mietków" bo tacy mechanicy robią samochody, a potem z tego są wypadki... :D:D:D I to słowa diagnostów na stacjach diagnostycznych :D
też przed zimą mam wydatek na zrobienie zbieżności z tyłu.
Jeżeli chodzi o części to powiem tylko tyle, że są ogólnodostępne na allegro i to w śmiesznych cenach, absolutnie nie opłaca się wymieniać samych tulei, płacić za robociznę itd. cały wahacz z tulejami itd jest sporo tańszy niż wszystkie elementy kupowane osobno + jeszcze robocizna (wybijanie / wyciskanie starych przyrdzewiałych tulei itd). No chyba że chcesz doinwestować w poliuretan itp... ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: waldii »

zazwyczaj wala scieme,ze z tylu regulacji nie ma,bo w 80% te sruby sa w masakrycznym stanie a dobra sciema nie jest zla ;)
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Destroyer »

U mnie są pod takimi plastikowymi klapkami, ale w jakim stanie tego sam nie wiem. Jeżeli nie da się tego ruszyć to niech wytną w pi...u a ja kupię nowe i sprawne, ale niech nie pieprzą, że nie ma regulacji i niech mi nie wmawiają wielcy profesjonaliści, że głupot się naczytałem itd...
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: avel »

Pod klapkami będą w idealnym stanie, ale nakrętki to inna historia, pociągniesz i urwiesz. Śruba ma ściętą krawędź więc z automatu jest osłabiona a dodatkowe dwie dekady na podwoziu robią swoje. Tutaj uwaga, jedna taka śruba oryginalna mazdy kosztuje 90zł (śruba + podkładka, trzeba kupować komplet bo takie jak są w Probe nie są już dostępne, Mazda zmieniła ich budowę, te nowe według mnie są lepsze)
Da sie to oczywiście odkręcić nie urywając, ale polecam najpierw odwiedzić mechanika z palnikiem, a nie takiego z kluczem i rurą 1,5m
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Destroyer »

Nie no 90 zł to jeszcze nie tragedia. Zobaczę bliżej zimy jak to się prezentuje i w razie czego będę wymieniał. Serwis mazdy mam na miejscu też jakoś poradzę :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: KrecioPL »

To zróbcie Panowie zdjęcie o które śruby/nakrętki/klapki chodzi bo od zawsze byłem przekonany że tyłu się nie ustawia.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: batigol67 »

KrecioPL pisze:To zróbcie Panowie zdjęcie o które śruby/nakrętki/klapki chodzi bo od zawsze byłem przekonany że tyłu się nie ustawia.
wejdz pod tył samochodu i na środku belki tylnej masz 2 śruby.Innych śrub tam nie ma.Widzisz tu na środku te 2 śruby?To jest akurat mondeo ale w probe też jest podobnie.Jak nimi kręcisz to wysuwa/wsuwa się wahacz i zmienia zbieżność bo te sruby sa jajowate.Nie pamiętam jak sie to nazywa.
Załączniki
tył probe.jpg
franki
Posty: 16
Rejestracja: 2010-07-06 20:11

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: franki »

Witam,

Strasznie przepraszam, że nie zauwazyłem wczoraj waszych odpowiedzi na posty, zarobiony byłem... muszę zmienić coś w ustawieniach forum, bo nie przyszły powiadomienia.
Więc mam objaw podobny jak Destroyer, tak jakby tył chciał mi uciec i owszem tylko na śliskiej nawierzchni.
Co do tłuczenia w zawieszeniu to i owszem, ale raczej z przodu, natomiast z tyłu... no cóż dopuściłem się grzechu pożyczenia samochodu siostrze jednego dnia... no i mam wgniecenie na tylnym błotniku, połamane listwy itp... słupek był wysoki na parkingu w markecie... teraz jak o tym myśle, to być może uderzenie było na tyle silne, że to koło nieco zmieniło ustawienie...
Ta opcja z Arkadią o 20 jest dziś aktualna?

PS. Rzeczywiście ciężko o tylny most w Probe.

Marek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Romas »

kolego sympatyczny, spoty pod arkadią są w czwartki :wink:
franki
Posty: 16
Rejestracja: 2010-07-06 20:11

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: franki »

oki, dzięki :)
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Odgrzeję temat.
Mam taki sam problem. Zbieżność ustawiona ale oczywiście tylko przód bo tył - wiadomo - śruby.
Efekt taki, że na śliskim tył ucieka i auto myszkuje. Odczuwalne przy >= 60 km/h na na prawdę śliskim.

Mam wydruk ze stacji po ustawianiu. Jest tu jaki mądrala (Romas :?: :wink: ), który z jakimś prawdopodobieństwem po zerknięciu na to powiedział by mi czy wystarczy kupić nowe śruby i dać ustawić znowu czy będzie problem z tulejami wahaczy :?: :roll:

BTW: Miałem to samo w jedynce i regulacja tyłu załatwiła sprawę na cacy. No ale to pancerna jedynka... wystarczyło śruby podgrzać i dały się odkręcić 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: KrecioPL »

Scyzor - należy zwrócić uwagę na kilka kwestii.
1. Koła - czy nie są krzywe, a opony nie wyząbkowane
2. Tuleje wahaczy - nie oszukujmy się, czas robi swoje. Wszyscy teraz cierpią na ten problem - niby zawias jest z tyłu sztywny, ale tuleje już są skoszone
3. Ustawienie zawiasu tył.

Ja miałem tak, że uciekał mi tył na mokrym przez krzywą felgę.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Romas »

Panie, wymiana śrub, wahaczy i zbieżność. Generalnie wtedy zapomnisz o temacie na długi czas, a opony jak jeździły na takim ustawieniu jak teraz i tak są już wycięte ;)
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Pitul27 »

ObrazekObrazek

Ja miałem podobne objawy. Dziwiłem się że tulejki itp, ale okazało się ze nie było żadnych luzów bo były tak zapieczone ze żaden wahacz nawet się nie ruszał. Wymieniłem 14 tulejek na poliuretany, efekt? Kosmos! Polecam zainwestowanie paru złotych i paru godzin roboczych ale efekt będzie w 100% pozytywny
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Spider33 »

Chyba paru dni roboczych ;) Jak poradziłeś sobie z ta długa śruba? Palnik?
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Pitul27 »

Akurat ja miałem pecha, kupiłem samochód który stał 8lat. Przy demontażu urwałem 5 śrub. Były odkręcane z głowa. Oczywiście najpierw oczyszczone, psikane różnymi sprayami penetrującymi, ale nic nie dawało rady ani palniki ani pneumatyk nic. Na tak zapieczony śruby nie ma raczej sposobu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Romas »

To nic nie zmienia czy stał czy nie, najlepiej odrazu kupić nowe, nasmarowac i po problemie, stare na ch ... się nadaja ;)
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: pawlacz »

Jakby ktoś szukał śrub do zbieżności tyłu, to od Focusa pasują.
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Pitul27 »

Romas apropo nowych śrub ma 100% racji zwłaszcza że nie jest to jakiś duży koszt.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Prezes5G19 »

A i diagnosta się ucieszy na widok nowych śrób. Jak pojechałem pierwszy raz na ustawianie zbieżniści to niechętnie wchodził do kanału z myślą że w 20 letnim probe zastanie widok wszędobylskiej rdzy. Gdy tylko zabrał się za robotę pochwalił stan zawieszenia i ustawił je szybko i bezproblemowo ;-)
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Dzięki chłopaki wszystkim za info :1111_ok:

Ponieważ nie mogę odstawić auta na parę dni a i za wiele kasy inwestować nie chcę, to chyba zrobię takie założenie, że
tuleje są OK (przebieg to tylko 185 tys.) czyli pół nominału na ten rocznik i zainwestuję w śruby+zbieżność.
A nuż widelec się poprawi.
No tak a wcześniej fele u gumiarza sprawdzę i opony zlustruję :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”