tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Prezes5G19 »

Romas pisze:Krecik, co ty za głupoty opowiadasz, spójrz sobie na budowe tylnego zawieszenia i pomyśl czy sie da czy się nie da ;)
Nie prawda . Przy seryjnym zawieszeniu nie ma regulacji zbieżnością z tyłu.
Jest zbieżność przednich kół
Regulacja kąta kół tylnych
Regulacja kąta kół przednich . Ta jest chyba równoznaczna w z wyprzedzeniem kąta zwrotnicy .
Scyzor pisze:Była była robiona. Ale tylko przód. Tyłu nie ruszali.
Tyłu nie ruszali bo jest zapieczony i nie chciało im się robić . Na stacji w której ja zawsze ustawiam geometrię jest osobny cennik w którym wyraźnie rozpisane są ceny i zakres pracy w przypadkach extremalnie zapieczonych elementów . Mają nawet specjalne urządzenia do rozgrzewania śrub .

Kup Scyzorze odrdzewiacz firmy Caramba , jest na prawdę rewelacyjny jeśli chodzi o skuteczność działania . Przeczyść wszystkie śruby szczotką drucianą i zlej to 2-3 razy tym preparatem kolejno 2 i 1 dzień przed udaniem się za zbieżność .
Patrz cały czas na ręce kolesiowi który to ustawia , na monitorze obserwuj wskazania . Tam wszystko jest jasno rozpisane , wartość nominalna , tolerancja błędu , wartość rzeczywista .
Ważne jest aby w ciśnienie w każdym z kół było takie samo . Jeśli diagnosta tego nie zrobi na początku , jest to pierwsza oznaka braku fachowości z jego strony . Ja sam pilnuję ciśnienia w kołach na bieżąco więc mój diagnosta wie że tego nie musi sprawdzać .
Kolejną ważną rzeczą jest sprzęt na którym pracuje Twój ustawiacz . Powinien być odpowiednio skalibrowany i w należytym stanie bo to od niego w głównej mierze zależy precyzja w ustawieniu twojej zbieżności .
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Prezesie: grzebać ze śrubami nie będę bo efekt nie pewny i kanału brak. Ale namierzyłem nowe ori chyba 100 czy 120 komplet. mechanik wymieni i jadę na zbieżność.
Co do wskazań - mogę zeskanować wydruk po ustawieniu.
Sprzęt mają raczej super - z czujników bezprzewodowo wszystko idzie na kompa...
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Romas »

Prezes5G19 pisze:Nie prawda . Przy seryjnym zawieszeniu nie ma regulacji zbieżnością z tyłu.
No to u ciebie się nie e ustawia a u mnie tak, może mam jakieś chiper super zawieszenie z tyłu ;)
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Prezes5G19 »

Czekam na wskazówki . Nie być taki tajemniczy Romku i podpowiedz gdzie się ustawia zbieżność z tyłu żebym mógł wreszcie zwrócić Ci honor . :newcolor:
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: pawlacz »

Śruby od focusa jedynki do zbieżności na tył pasują, coś koło 70zł komplet.
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Dzięki. Gdzieś już o tym czytałem, ale wolę dołożyć parę dyszek i mieć pewność. Różnie bywa. Kiedyś np. zamiast prawego wahaczy przysłali mi lewy :lol: A auto na kołkach :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: KrecioPL »

Ja kupowałem ostatnio komplet mazdowski. Jak trzeba to mogę Ci ogarnąc - śruba, nakrętka i podkładka.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

No i jeszcze tuleje wziąć radzili.

Oto fotka opony i wydruk po zrobieniu zbieżności PRZODU.
Zdjęcie-0232.jpg
zbiezn.jpg
Ostatnio zmieniony 2017-04-06 09:09 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: duracell »

Scyzor pisze:No i jeszcze tuleje wziąć radzili.
I to wszystko weftej "igle" Ciebie się porobiło :roll:
:mrgreen:
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Ano coś widać się zrobiło zgryźliwy tetryku ;)
Obrazek
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Prezes5G19 »

Jak bym widział zimówki z mondeo mojego ojca :1111_bicz:
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: infernoblade »

Ile przejeździłeś na tych oponach w zimie?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Romas »

Prezes5G19 pisze:Czekam na wskazówki . Nie być taki tajemniczy Romku i podpowiedz gdzie się ustawia zbieżność z tyłu żebym mógł wreszcie zwrócić Ci honor . :newcolor:
No stary czy naprawdę ciężko się domyślić do czego służą mimośrody na tylnym wahaczu poprzecznym po stronie wózka ?
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Benet »

Jak widać zbieżność z tyłu się ustawia ;) Scyzor weź sobie ustaw pełną geometrię bo masz tam nieźle przekoszone te wartości. Tamtą jedną wartość co mam źle ustawioną to już poprawiłem. Te jełopy nie mogły odkręcić nakrętki na drążku kierowniczym porządnymi narzędziami, a ja z ojcem na lewarku francuzami żeśmy to ruszyli :lol: No ale ważne, że już wszystko mam ustawione.
Załączniki
001.jpg
Ostatnio zmieniony 2017-04-07 08:48 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

infernoblade pisze:Ile przejeździłeś na tych oponach w zimie?
Licząc na oko 5 m-cy po 20 dni roboczych plus jakieś dodatkowe wyjazdy to na oko pewnie z 6-7 tysięcy.

Benet dzięki za skan, ale mógłbyś w kolorze zapodać? I tak patrzę na to jak szpak w pi.. tzn. w czereśnie ale może coś to da na stacji dla porównania.
Rozumiem, że ten wydruk jest dla dobrych ustawień :?:
Benet pisze:Jak widać zbieżność z tyłu się ustawia ;)
No to kurnia ustawia się w końcu czy nie :?: :roll: Od urodzenia słyszałem, że tylko pochylenie a teraz namieszaliście :twisted: #-o

Ma to dla mnie o tyle znaczenie, że jeśli kupię śruby od POCHYLENIA, pojadę na zbieżność, zapłacę a okaże się, że są jakieś inne śruby od ZBIEŻNOŚCI, których nie daje się ruszyć i znowu będzie du... i stracona kasa :|
Ostatnio zmieniony 2017-04-07 08:48 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Benet »

Poprawiłem. Na tym skanie jest źle ustawione (jak widać na czerwono) wyprzedzenie sworznia zwrotnicy na przedniej osi bo nie mogli sobie poradzić z nakrętką na drążku kierowniczym. Przy jeździe na wprost miałem kierownicę 1/5 obrotu w prawo przestawioną.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Ok. Dzięki. Przeanalizuje to sobie. A co suma sumarum z tą zbieżnością tyłu :?:
Ile płaciłeś :?: Ja 80.
Ostatnio zmieniony 2017-04-07 09:07 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Benet »

U mnie też wołają 80 za samą zbieżność, ale ustawienie tylko zbieżności to bezsens. Za pełną geometrię zapłaciłem 140 zeta. Co do tej nieszczęsnej tylnej osi to musisz mieć sprawne oba te mimośrody bo inaczej nie ustawią. Do tego nakrętki na drążkach z przodu i opcjonalnie w sumie nie wiem czy to konieczne te dwie grube śruby na każdy amortyzator co go mocują. Mówili mi, że na nich też regulowali ale nie bardzo wiem jak :D W każdym razie jak wymieniałem teraz amory to wszystko poskładałem na nowych śrubach więc z tym problemu nie miałem. Ku mojemu zdziwieniu te śruby mimośrodowe z tyłu poluzowali bez najmniejszego problemu a one nie były ruszane nie wiadomo ile, ale to tak jak wcześniej wspomniano dzięki temu, że mam te plastikowe zaślepki od spodu więc ani brud ani korozja ich nie dotknęła.
Ostatnio zmieniony 2017-04-07 14:13 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Benet pisze:Co do tej nieszczęsnej tylnej osi to musisz mieć sprawne oba te mimośrody bo inaczej nie ustawią.
Będę miał sprawne. Pytanie czy to wszystko do ZBIEŻNOŚCI tyłu, o której tu piszą bo t chyba tylko do POCHYLENIA :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Benet »

Z tego co patrzyłem to u mnie z tyłu nic innego nie kręcili niż mimośrody i jak widać na wydruku zmieniło się zarówno pochylenie jak i zbieżność.
Ostatnio zmieniony 2017-04-07 15:16 przez Benet, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

A widzisz :!: I to może być rozwiązanie moich problemów :1111_ok:
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Romas »

Zapewne przy kręcenia tymi śrubami z przodu, to myśleli że ustawia się jak w innych japończykach np subaru gdzie górna śruba jest z brzuszkiem i działa jak mimosrod, ale niestety u nas ustawia się to górna poduszka macpersona, i szkoda ze im tego na e powiedziałeś
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Zima idzie, czas zabrać się za zrobienie z tym porządku...
Kupiłem śruby, auto idzie do mechanika, a później na zbieżność.

Ale: niedawno pewien bystrooki imigrant (tak, tak ONI już tu są :!: :twisted: :mrgreen: ) stwierdził, że prawy tylne koło ma spory skos względem osi wzdłużnej :shock:
Fakt - latem zaczął mi sporo ściągać. Ale skąd, jak, dlaczego :?: #-o
Żadnego dzwona nie było, żadnego uderzenia w krawężnik itp. Więc :?: :roll:
Coś się poluzowało :?: No bo samo nie skrzywiło :|
Obrazek
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: Scyzor »

Superrr.... #-o :evil:

Śruby regulacyjne kupiłem, symbol CA35-28-66ZA, do tego podkładki mimośrodowe CA35-28-473.
Ale mechanik mówi, że jeszcze tuleje trzeba nowe dać.
Dzwoniłem do serwisu Mazdy i... mają tylko z wahaczami. Koszt - nie pytajcie nawet #-o

Zna ktoś jakąś możliwość zakupu tych tulei :?:
Ostatnio zmieniony 2017-11-27 15:24 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni

Post autor: pawlacz »

Ja tylne ale podłużne kupowałem na mazparts około 200zł komplet, może mają też poprzeczne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”