Wymiary śrub tylnego zawieszenia

Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Samochód: Probe'94 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Wymiary śrub tylnego zawieszenia

Post autor: geraldoff »

Witam, w związku z remontem tylnej zawiechy, część śrub, które trzymały wszystko w kupie bardzo się zmęczyły i nie nadają się do ponownego użycia. Część trzeba było również uciąć, żeby wyjąć wahacze itd. Dlatego muszę skompletować nowe śrubki ale bez odwiedzin w ASO Mazdy, z uwagi na astronomiczne ceny, dlatego będę szukał identycznych śrub albo podobnych w ASmet w Warszawie i ewentualnie u tokarza przerabiał. Dlatego potrzebuję waszej pomocy, może ktoś z was ma dostęp do tylnego zawieszenia i mógłby posprawdzać wymiary śrub:

1) Śruby mimośrodkowej regulacji zawieszenia. (Mam tę srubę tylko z uciętą końcówką i nie wiem jaką ma długość całkowitą)
2) Śruby zwrotnicy tylnej (tej długiej, łączącej wahacze poprzeczne) - tutaj również potrzebuję tylko długość całkowitą

Jak skończę, to wrzucę tu namiary na wszystkie śruby i ewentualnie co i jak trzeba w nich przerobić, żeby nie nawpychać kasy w kieszenie dyrektorów ASO Mazdy.
Pzdr!
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wymiary śrub tylnego zawieszenia

Post autor: Spider33 »

Wymiary tej od zbieżności mam gdzieś zapisane. Postaram sie dzisiaj podać.
Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Samochód: Probe'94 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiary śrub tylnego zawieszenia

Post autor: geraldoff »

OK, więc po zmierzeniu tego co mi zostało z tych śrub i dołożeniu tulei i przymiarce, śruby powinny być o wymiarach podanych w rysunku. Byłem dzisiaj w ASMET na Jerozolimskich 280 i dałoby nawet rade dorobić wszystkie śruby tylnego zawieszenia na zamówienie lecz koszt takiej operacji byłby zbyt wielki jak na jeden komplet. Przy większym zamówieniu miałoby to sens, lecz robi się coraz zimniej a auto pod chmurką stoi więc muszę na szybko dokończyć zabawę z zawiechą, dlatego po przedstawieniu obsłudze ASMET wymiarów śrub, udało się dobrać jak najbardziej podobne śruby do orginalnych. I ze śrubami regulacji nie będzie problemu, gdyż kupiłem śruby bardzo podobne i tak samo twarde co orginalne, a ta przesunięta podkładka zostanie zrobiona ze zwykłej podkładki do śrub, która kupiłem w sklepie o średnicy 37 mm, czyli wystarczy nawiercić nowy otwór zgodnie z rysunkiem, a podkładkę przyspawać do łba śruby, zasklepiając również stary otwór po dziurze w środku podkładki. Co do rowku, to zwykłym diaksem już sam porobiłem, bez najmniejszego problemu :) Co do tej długiej śruby wchodzącej w tylna zwrotnicę - nie ma takich śrub o średnicy 14 i długości 250 mm i z gwintem o średnicy 10 mm, lecz kupiłem śrubę o średnicy 16 mm, na długość 250 mm, o gwincie również na M16. Po konsultacjach z pracownikami obróbki metalu, pomysł przetoczenia kupionej śruby na M14 i gwintu na M10 musiał uledz odsunięciu, gdyż podczas obróbki śruba straciłaby swoje właściwości jeśli chodzi o twardość i ocynk. Dlatego poprostu najlepiej będzie przetoczyć (rozwiercić) te 2 otwory przez które przechodzi śruba z fi 14 na fi 16 :) A tuleje i tak będę miał dotaczane w Zielonce pod wymiar, dlatego nie ma tu żadnego problemu. Twardość śruby oczywiście 10.9 :) W ASMET kupiłem również sporo innych śrub, które użyję do skręcenia zawieszenia, a łączenie koszt zakupu wyniósł mnie ok 60 zł, też doliczając zapewne niewielki koszt rozwiercenia otworów w tylnej zwrotnicy, myślę, że można złożyć tylny zawias na nowych śrubach, równie twardych co orginalne nie pchając przy tym pieniędzy w kieszenie prezesów Mazdy za troszkę przekombinowane ŚRUBY. Zapewne tych mimośrodkowych będę robił kilka kompletów, więc za symboliczną cenę będę mógł komuś w potrzebie oddać jak już je zrobię.
Załączniki
Picasso to nie jest ale chyba cos tam widać ;)
Picasso to nie jest ale chyba cos tam widać ;)
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiary śrub tylnego zawieszenia

Post autor: waldii »

omg polak to zawsze cos wymysli hehe.A nie lepiej bylo pobawic sie palnikiem i uratowac ori sruby??
Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Samochód: Probe'94 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiary śrub tylnego zawieszenia

Post autor: geraldoff »

-- oryginalny post 2014-10-03 09:21 --

Najpierw trzeba miec palnik, poza tym mam potwornie zapieczone te sruby, a te ktore sa cale to sa zbyt skorodowane i sprochniale, zeby spowrotem te zgnilizny pakowac do auta... gdyby byly dobre i dalo sie je odkrecic to bym ich nie wymienial i nie cial. A to sa zwykle sruby, tylko z rowkiem i podkladka przesunieta w dol, wiec nie widze powodu placic 160zl za 2 szt.

-- dodano 2014-11-25 00:26 --

Miałem dać znać jak poszło z tymi śrubami - otóż wszystko pięknie wyszło (czy do końca - zobaczymy na ustawianiu zbieżności ;P) Jednak jak skręcałem tylny zawias i bawiłem się tą śrubą mimośrodkowa własnej produkcji to widziałem, że fajnie pracowały wahacze, też chcę tylko powiedzieć, że posiadając śruby ze sklepu o podobnych wymiarach, podkładki do śrub np. z mrówki, suwmiarkę, diaxa, prostej spawarki - można samemu dorobić te śruby :) a co do śrub w zwrotnicach - tokarz przetoczył te śruby m16 do rozmiarów oryginału i wszystko ładnie się złożyło :) Koszt jednej takiej śruby to ponad 70 zł w sklepach, podczas gdy kupienie dwóch śrub m16 o długości 25 cm to 20 zł, a wytoczenie przez tokarza do oryginału to 50 zł, co razem daje 70 zł - czyli połowę tego co w sklepie motoryzacyjnym. Więc jak ktoś ma możliwość i chce przyoszczędzić chociażby te 150 zł - to da się :) Dorobiłem sobie jeszcze jeden komplet mimośrodkowych na czarną godzinę. CO do 4 śrub trzymających tylną belkę - w ASMET można kupić idealnie pasujące śruby z tymże bez tego małego stożka - ale to nie problem - u mnie wszystko się elegancko trzyma, za to gwarantuję, że po wykręceniu ori śrub z auta, nie chcielibyście ich zakładać spowrotem :P

edit: możliwe, że robota tokarza będzie kosztować mniej bo w moim przypadku zostawiłem, mu również zwrotnice razem z pozostałością tych długich śrub do zabawy z ich wybijaniem, a to cholernie ciężkie :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”