Dziwne pukanie w przedniej części auta ?
Dziwne pukanie w przedniej części auta ?
co moze byc ze jak ruszam to cos mocno puknie tak jakby z prawej z przodu i to samo sie dzieje jak mocniej przyhamuje, czasami to az podskocze tak pierd...
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
2,5 GT - poszło w ręce brata
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No troche przyczyn by moglo byc. Ja obstawiam sworzem kulisty dolnego wahacza - tez mi pukalo przy ruszaniu - wstawilem nowy i bylo po sprawie - puscily spawy i chyba jeszcze w tym tygodniu podjade podspawac, bo mnie denerwuja wszelkie pukania. Niektorzy zalecaja wymiane calego wahacza, bo na wstawianie sworznia gwarancji sprawnosci nie daja. Ale ja pokazalem ostatnio mechanikowi w mazdzie to i stwierdzil, ze bez bolu mozna podspawac - juz bym mial spokoj, ale akurat podnosnik mial zajety Moze lacznik stabilizatora - ale to bardziej na nierownosciach by dawalo o sobie znac.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
mam dokladnie ten sam objaw... puk przy ruszaniu (troszke po prawiej stronie - jakby wtedy, gdy przod auta delikatnie sie unosi) i puk przy hamowaniu (gdy delikatnie nurkuje). Do tego slychac jakies delikatne pukanie na wybojach.
Wczoraj bylem na przegladzie i wyrobione mam laczniki stabilizatora... wiec isnieje duuuuze prawdopodobienstwo, ze u Ciebie jest to samo... robota na szczescie niewielka i niedroga
Wczoraj bylem na przegladzie i wyrobione mam laczniki stabilizatora... wiec isnieje duuuuze prawdopodobienstwo, ze u Ciebie jest to samo... robota na szczescie niewielka i niedroga
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
dak znak, czy to to... jak spojzysz od spodu, to wyraznie widac czy gumy sa oki, czy jakies powalone...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
Potwierdzam takie puknięcia tyle że mi się to zdaża raz na miesiącWojtecki pisze:mam dokladnie ten sam objaw... puk przy ruszaniu (troszke po prawiej stronie - jakby wtedy, gdy przod auta delikatnie sie unosi) i puk przy hamowaniu (gdy delikatnie nurkuje). Do tego slychac jakies delikatne pukanie na wybojach.
Wczoraj bylem na przegladzie i wyrobione mam laczniki stabilizatora... wiec isnieje duuuuze prawdopodobienstwo, ze u Ciebie jest to samo... robota na szczescie niewielka i niedroga
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A mi juz 2 razy zaczelo pukac po lewej Po prawej na szczescie ciszaKonrad pisze:Logiczne ze z prawej strony - pobocza i dziury w jezdni.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Hmmm ze temat juz umarl i sie wszystko "Technicznie" wyjasnilo ja mam jeszcze jeden pomysl na to stukanie. Szczegolnie ze jest to slyszalne przy ruszaniu i hamowaniu.
Po prostu, podczas ruszania murzyn pod maska tak szybko startuje, ze wali glowa po podluzynicy. A z hamowaniem podobnie. My hamujemy a murzyn chce biec dalej i znow wali glowka.
A nie tam jakies sworznie od dziur i kanalow
Po prostu, podczas ruszania murzyn pod maska tak szybko startuje, ze wali glowa po podluzynicy. A z hamowaniem podobnie. My hamujemy a murzyn chce biec dalej i znow wali glowka.
A nie tam jakies sworznie od dziur i kanalow
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Na diagnostyce podobnie wyszło tylko bez swożnia że pukanie przylajman pisze:wracajac do tematu tyo dzisiaj sie wkoncu pozbylem pukania, wywalilem i sworzen i lacznik stabilizatora i okazalo sie ze obie czesci ledwo zyly ale teeraz sa nowe i jest wszystko ok
ruszniu i hamowaniu to łącznik stabilizatora
tralalala
a ja wiem ze jak mu pier@#$^@#$% olnie to nie koncowki tylko sworzen bankowo, chyba ze ma wyrobiona piaste w ktorej ten sworzen chodzi to gorzej sprawa sie ma...a lekkie pukania na wybojach to laczniki stabilizatora. No i nie mylic mi prosze
/Roofio Probe II 1995 USA
Re: tralalala
Popieram.Roofio pisze:a ja wiem ze jak mu pier@#$^@#$% olnie to nie koncowki tylko sworzen bankowo, chyba ze ma wyrobiona piaste w ktorej ten sworzen chodzi to gorzej sprawa sie ma...a lekkie pukania na wybojach to laczniki stabilizatora. No i nie mylic mi prosze
Raz miałem przypadek ze poluzowaly sie nakretki srub zaciskajace stozek swoznia
stukanie w zawieszeniu i rozrzad
Ja rowniez mam takie pukanie na nierownosciach tylko ze bezprzerwy i zastanawiam sie czy przypadkiem trzeba wymienic dolne wachacze z przodu bo chyba nie da sie samych sworzni a laczniki mam dobre ikoncowki wymienione i mam jeszcze pytanko czy idzie wymienic sam pasek rozrzadu cz raczej z rolkami bo to kosztowna przyjemnosc a tak wogole jakby ktos polecil mi mechanika do mojego v6 w Krakowie to bylbym wdzieczny zebym nie musial jezdzic do pseudo fachowcow
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
stukanie w zawieszeniu i rozrzad
Dzieki za dobra rade a jaki olej moge nalac do mojegov6 95 rok obecnie jezdze na polsyntezie 10w-40 orlen prosze o rade jaki olej wyciszylby to klekotanie zaworka na zimnym i bylby odpowiedni i jeszcze jedna sprawa a mianowicie chuczenie przednich kol podejrzewam ze lozyska i czy to jest jakis problem moze sie myle
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Apropo tego na czym tezaz jeżdzisz to ja nie ufam niczemu co ma w swojej nazwie logo orlen.Ale na poważnie to zdania są podzielone jest to zależne od tego ile kasy chcesz na to wydać.Ja jeżdziłem na mobilu 5w30 potem na 10w40 a teraz na carlube 10w40 z niego jestem bardzo zadowolony,tylko nie wiem jak z dostempnością tego oleju. Słyszałem też o orginalnym mazdowskim ponoć dobry i wycisza tylko drogi.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
stukanie w zawieszeniu i rozrzad
Dzieki za kujawski ale taki to mozesz sobie sam nalac i to z pierwszego tloczenia ha ,ale na powaznie to chcialem sie dowiedziec co koledzy wlewacie do swoich v6 a moj ma przejechane 200 000 wiec moje pytanie jest jak najbardziej uzasadnione.Chce jeszcze pojezdzic moim swiezo zakupionym probikiem. Pozdrawiam
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Odświeżam temat, żeby nie zakładać nowego
Przy ruszaniu mi czasem puknie, przy cofaniu też, przy gwałtowniejszym hamowaniu również, a częściej zdarza się to przy skręconych kołach niż przy jeździe na wprost. Dźwięk takie głośne puknięcie jakby coś przeskoczyło gdzieś. Wobec powyższych postów obstawiam sworzeń kulisty wahacza. Jakie to koszty, żeby się nie dać zrobić w przysłowiowego ptaszka ? Jeden mechanik po jeździe próbnej obstawił jakiś element skrzyni biegów i chciał całą skrzynmię zmieniać więc wolę się zorientować jakie widełki cenowe będą w miarę uczciwe. To się wymienia, naprawia ?
Druga rzecz, łączniki stabilizatora - widzę że niezbyt to kosztowne a jakoś na dziurach tak nie mam takiego komfortu jak w nowym aucie więc może też by to wymienić ? Czy to że mi auto lata na dziurach zdecydowanie bardziej niż inne którymi jeżdżę to zasługa np. charakterystyki zawieszenia lub 16-calowych felg ? szczerze w sumie wątpie, ale pytam dla pewności, bo jeździłem już na 20" felgach kolegi samochodem i tak nie waliło Tzn o co mi chodzi - nie puka mi konkretnie żadna jedna rzecz na dziurach tylko jakoś tak dużo hałasu się ogólnie robi.
Reasumując mój post dla leniwych
a) jakie koszty niesie za sobą wymiana sworznia kulistego wahacza i czy to się naprawia czy wymienia ?
b) czy łączniki stabilizatorów są odpowiedzialne za dużo hałasu na dziurach i niepewne zachowanie auta na tych samych dzirach ?
Przy ruszaniu mi czasem puknie, przy cofaniu też, przy gwałtowniejszym hamowaniu również, a częściej zdarza się to przy skręconych kołach niż przy jeździe na wprost. Dźwięk takie głośne puknięcie jakby coś przeskoczyło gdzieś. Wobec powyższych postów obstawiam sworzeń kulisty wahacza. Jakie to koszty, żeby się nie dać zrobić w przysłowiowego ptaszka ? Jeden mechanik po jeździe próbnej obstawił jakiś element skrzyni biegów i chciał całą skrzynmię zmieniać więc wolę się zorientować jakie widełki cenowe będą w miarę uczciwe. To się wymienia, naprawia ?
Druga rzecz, łączniki stabilizatora - widzę że niezbyt to kosztowne a jakoś na dziurach tak nie mam takiego komfortu jak w nowym aucie więc może też by to wymienić ? Czy to że mi auto lata na dziurach zdecydowanie bardziej niż inne którymi jeżdżę to zasługa np. charakterystyki zawieszenia lub 16-calowych felg ? szczerze w sumie wątpie, ale pytam dla pewności, bo jeździłem już na 20" felgach kolegi samochodem i tak nie waliło Tzn o co mi chodzi - nie puka mi konkretnie żadna jedna rzecz na dziurach tylko jakoś tak dużo hałasu się ogólnie robi.
Reasumując mój post dla leniwych
a) jakie koszty niesie za sobą wymiana sworznia kulistego wahacza i czy to się naprawia czy wymienia ?
b) czy łączniki stabilizatorów są odpowiedzialne za dużo hałasu na dziurach i niepewne zachowanie auta na tych samych dzirach ?