sworzeń wahacza

Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

jak wyjalem bez prasy to znaczy ze jestem lepszy od Pudziana... :lol:
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Dzisiaj byłem w Norauto na wymianie drążków kierowniczych i niestety jednak mam do wymany prawy sworzeń :cry: przez który to nie mogą mi ustawić zbierzności. Wymienię jednak cały wahacz, bo wymiana sworznia w probe to według nich od ch#@$ja roboty i kasy bo liczą wtedy wg roboczogodziny, a wymiana wahacza to ryczałt 80zł... a że są mi krewni 50zł rabatu więc całą operację przeprowadzę u nich :wink: no i ustawię zbieżność :twisted:
Kalii nie obraź się, ale w tej sytuacji z Twoich usług zrezygnuję, bo nie ma nawet szans żebym do Ciebie na wymanę dojechał :cry:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

...i po sprawie, w sobotę wymieniłem sam sworzeń :D
Chciałem zakupić sworzeń 555, ale przesyłkę miałbym dopiero we wtorek :cry: ,a że probka potrzebowałem koniecznie na chodzie w sobotę to zaryzykowałem i w Focie zakupiłem sworzeń niemieckiego Krugera za 44 zł :lol: mam nadzieję, że na tym pojeżdżę :roll:

...a jeżeli chodzi o koszty tak to wygląda w IIgen. 2.0 16V 1994 r.: wymiana sworznia w Norauto to koszt 120zł, z ustawieniem zbieżności (kolejne 60zł) po piątkowej wymianie drążków kierowniczych zajęło im to 3,5 godz. :!: ...dobrze że w pobliżu jest Promenada :lol:
Trochę kaski poszło, ale nie żałuję bo czuję się teraz przede wszystkim bezpieczniej i pewniej na drodze :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Re: sworzeń wahacza

Post autor: modano »

hej,
przymierzam się do wymiany sworzni w obydwu wahaczach. Jakie polecacie
1
2
3
4
i dlaczego jest między nimi taka rozpiętość zakładając ze te najtańsze to g[r]...[/r] to z czego zrobione są te lepszej jakości zeby było aż takie przebicie. Moim zdaniem jest to lekkie nadużycie cenowe
Ostatnio zmieniony 2009-04-01 16:12 przez modano, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
kamyk4141
Posty: 36
Rejestracja: 2009-01-20 19:34
Samochód: brak
Lokalizacja: skarżysko -kam

Re: sworzeń wahacza

Post autor: kamyk4141 »

jest róznica duza ,czyli w twardosci materiału i jakosci wykonania sam sprawdzałem lepiej kupic ten drozszy duzej wytrzyma, a co do wymiany sworznia w wachaczy nie obejdzie sie bez wyciągniecia wachacza i prasy sprawdzałem nie raz i Kalowi przyznaje razcje
ford probe 2.5 v6 bordowy
aandrzejj4321
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-15 15:41

Re: sworzeń wahacza

Post autor: aandrzejj4321 »

najlepiej kupić takie na których pisze made in Japan NKN/NSK albo NTN
meg_82
Posty: 44
Rejestracja: 2008-01-12 18:52
Galeria: viewtopic.php?t=16461

Re: sworzeń wahacza

Post autor: meg_82 »

a jeżeli chodzi o kompletny wachacz to jakiej firmy musi być i jaki jest koszt zakupu? z góry dziękuję za podpowiedź:)
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re:

Post autor: seru »

Zolak pisze:jak wyjalem bez prasy to znaczy ze jestem lepszy od Pudziana... :lol:
wyjąłęm wahacz, oparłem na rurce większej średnicy niż sworzeń. Jeden strzał młotkiem o wadze ok 1,5-2kg - sworzeń wyskoczył. tyle mojej relacji :)

P.S. naczytałem się tego tematu i obawiałem się, że bez prasy się nie uda i będę musiał łazić z wahaczem w ręce po mieście ale... okazało się, że miałem niemniej szczęścia niż Zolak :D
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: sworzeń wahacza

Post autor: CBR »

Mam pytanie :arrow: Gdzie dostanę śruby które łączą przegub z piastą :?:
Chodzi oczywiście o jedyną śrubę która przechodzi przez piastę i po drodze zabezpiecza sworzeń :)
Norauto, castorama, sklep motoryzacyjny nic nie miały.
W Leroy Merlin dostałem identyczne (prawie 8) ) z pewnością ich twardość nie jest odpowiednia :roll:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: sworzeń wahacza

Post autor: Lisiu »

cbr900 pisze: W Leroy Merlin dostałem identyczne (prawie 8) ) z pewnością ich twardość nie jest odpowiednia :roll:
To odczytaj twardość z oryginalnej śruby i kup nową o takiej samej wartościi :D Bez problemu dostaniesz śruby 8.8 czy nawet 10.8, chociaż obstawiam, że oryginalna jest właśnie 8.8 :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: sworzeń wahacza

Post autor: CBR »

Oryginalna śruba jest tak przegnita że nawet archeolodzy jej nie odczytają :lol: 8)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: sworzeń wahacza

Post autor: archeolog »

Pokaż przeczytam ;] :lol: :lol:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re:

Post autor: batigol67 »

KALI pisze:Słuchaj czy my mówimy na pewno o sworzniu kulistym który jest na skrajnej części wachacza bo jeżeli tak to ja stawiam ci super flaszkę jeżeli na moich oczach zdemontujesz go bez użycia prasy :!: :arrow: i jestem pewien tego co piszę bo nie raz robiłem takie rzeczy skoro tak to powiedz może jakich narzędzi używałeś??
Przegrałbyś flaszke. :lol: bo akurat dzis go wybijałem własnorecznie i idzie go wybić ale trzeba miec rurke metalowa .
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”