Stabilizator tył (sprawdzenie, łączniki, gumy, ...)

eren
Posty: 18
Rejestracja: 2005-04-09 19:31

Stabilizator tył (sprawdzenie, łączniki, gumy, ...)

Post autor: eren »

Witam, ostatnio w moim Probie II słychać jakieś dziwne stuki na nierównościach, okazało się ze wybił sie łącznik stabilizatora z tyłu, odrazu pojechałem to pobliskiego serwisu, a oni podzwonili po swoich dostawcach, ale mi powiedzieli, że nie mają szans załatwić i odesłali mnie do serwisu. Czy ktoś może wie gdzie mogę taką część kupić, lub ewentualnie czy pasuje taka część od innego samochodu, bo wiem że silnik jest od mazdy, ale reszta to chyba amerykańska. Bede wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Szukaj w JCAUTO albo na http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... t=21&gr=46. Pasuje od Mazdy 626 GE (J63002JC).
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

potwierdzam - pasuje od mazdy 626, kupisz to spokojnie w JC.
wymieniałem to miesiąc temu....
pozdrooo
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

dodam jeszcze że cena wynosi 35zł za NO NAME (badziewie) lub 55zł za japońskie (trochę dłużej na nich pojeździsz :) )

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Re: Łącznik stabilizatora tył do Proba II

Post autor: Yaneeck »

eren pisze: okazało się ze wybił sie łącznik stabilizatora z tyłu, odrazu pojechałem to pobliskiego serwisu,
łacznik nie ma wplywu na bezpieczenstwo a jedynie na komfort jazdy... nie trzeba od razu gnac do serwisu :twisted:

w mnie w Katowicach w "Kapitanie" podróba 26zł orginał 50zł
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Re: Łącznik stabilizatora tył do Proba II

Post autor: MiH »

Yaneeck pisze:łacznik nie ma wplywu na bezpieczenstwo a jedynie na komfort jazdy...
Co Ty piszesz człowieku?! Czy Ty wiesz w ogóle jaką funkcję spełnia stabilizator? Po kiego grzyba on w ogóle jest w aucie? Proponuje Ci jedź na tor, przejedź się 180km/h a potem zdemontuj stabilizator i przejdź się jeszcze raz... tylko uważaj na zakrętach.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

he he tylko samochód będzie się mocniej przechylał :lol:
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Re: Łącznik stabilizatora tył do Proba II

Post autor: Yaneeck »

MiH pisze:
Co Ty piszesz człowieku?! Czy Ty wiesz w ogóle jaką funkcję spełnia stabilizator? Po kiego grzyba on w ogóle jest w aucie? Proponuje Ci jedź na tor, przejedź się 180km/h a potem zdemontuj stabilizator i przejdź się jeszcze raz... tylko uważaj na zakrętach.
sie tak nie ekscytuj bo sie spocisz... wiem jaka role spełnia i z pewnoscia wybicie łacznika nie zmusza do NATYCHMIASTOWEJ wizyty w warsztacie... jak koles chce jezdzic 180km/h na torze to musi zmienic auto albo wymienic 60% podzespołów.. ale chyba nie o to chodzi...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:shock: Ale czemu "na torze"? :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Łącznik stabilizatora tył do Proba II

Post autor: majcher »

Yaneeck pisze:
MiH pisze:
Co Ty piszesz człowieku?! Czy Ty wiesz w ogóle jaką funkcję spełnia stabilizator? Po kiego grzyba on w ogóle jest w aucie? Proponuje Ci jedź na tor, przejedź się 180km/h a potem zdemontuj stabilizator i przejdź się jeszcze raz... tylko uważaj na zakrętach.
sie tak nie ekscytuj bo sie spocisz... wiem jaka role spełnia i z pewnoscia wybicie łacznika nie zmusza do NATYCHMIASTOWEJ wizyty w warsztacie... jak koles chce jezdzic 180km/h na torze to musi zmienic auto albo wymienic 60% podzespołów.. ale chyba nie o to chodzi...
jak mi się łacznik stabilzatora kiedys rozpadł (dokładniej to małzonce jak jechała i uczynny pan na stacji benzynowej drutem stanilizator z łacznikiem skręcił i zapomniała mi o tym powiedzieć) to na osrtym szybkim zakręcie już wiedziałem że cos jest nie tak
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Re: Łącznik stabilizatora tył do Proba II

Post autor: Yaneeck »

eren pisze:wybił sie łącznik stabilizatora
majcher pisze:jak mi się łacznik stabilzatora kiedys rozpadł
"drobna" róznica :)
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Łącznik stabilizatora tył do Proba II

Post autor: nikosnikos »

majcher pisze:jak mi się łacznik stabilzatora kiedys rozpadł (dokładniej to małzonce jak jechała i uczynny pan na stacji benzynowej drutem stanilizator z łacznikiem skręcił i zapomniała mi o tym powiedzieć) to na osrtym szybkim zakręcie już wiedziałem że cos jest nie tak
Ja rok temu ze zlotu na Mazurach wracalem z rozwalonym lacznikiem z tylu i skreconym drutem :lol: - bez szalenstw jechalem i w zasadzie nie czulem zadnej roznicy! W sumie jakies 500km zrobilem.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Stabilizator tylnym zawieszeniu-jak go sprawdzić?

Post autor: R.K »

Dokładniej chodzi o ten pręt.Wystaje beznadziejnie,był wgięty do tyłu kiedy nabyłem auto,mechanik go wyprostował,stuka na nierównościach teraz.Mam pytanie-jak go mam sprawdzić czy jest ok.??kiedy ręką nim ruszam kiwa się jakby był lużno podwieszony,czy tak ma być?Na końcach ma uszczelki gumowe częściowo zdeformowane ale nie lużne,te końcówki
wchodzą wokół osłon gumowych gdzies w podłogę i tam pracują najbardziej.Jak to ocenić czy to jest sprawne?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
nerVous
Posty: 238
Rejestracja: 2003-08-13 12:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: nerVous »

Ten pret to stabilizator na koncach ktorego powinny byc laczniki stabilizatora,takie male ... ale wazne.Z tego co piszesz cos masz nie tak :? Tam nic w podloge nie wchodzi.
kom. 504308665
reddi28@wp.pl
II gen.2.0 93'USA
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Masz pewnie do wymiany mocowania gumowe stabilizatora i z tego co zrozumiałem z opisu to łączniki też. Wszystko dostaniesz na http://www.moto.sklep.pl ale najlepiej jedź do jakiegoś mechanika. Za wszystkie części zapłacisz koło 100 zł. Części szukaj do Mazdy 626 GE.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja też mam łączniki z tyłu do wymiany. Mi jak jadę to dzwonią, bo są wyrobione, warto wymienić dwa, kosztuje grosze a człowiek pewny będzie.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ja prawie 15kkm wymieniłem jeden bo się rozleciał i do dziś jest OK. Do wymiany konieczna była kątówka żeby odciąć stary, całość zajęła mi 130 min. Warto na śruby łącznika naładować tawotu po skręceniu żeby następnym razem nie trzeba było ciąć :)
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Czyli po wymianie łączników stabilizator powinien raczej sztywny,ruszając nim ręką nie powinien obijać się o te osłony po bokach,ani stukać na nierównościach w czasie jazdy.?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

R.K pisze:Czyli po wymianie łączników stabilizator powinien raczej sztywny,ruszając nim ręką nie powinien obijać się o te osłony po bokach,ani stukać na nierównościach w czasie jazdy.?
Dokładnie tak jak piszesz, powinien być naprężony i absolutnie nie powinien wydawać jakichkolwiek dzwięków :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

R.K pisze:Czyli po wymianie łączników stabilizator powinien raczej sztywny,ruszając nim ręką nie powinien obijać się o te osłony po bokach,ani stukać na nierównościach w czasie jazdy.?
Pod warunkiem, że gumy stabilizatora są ok bo inaczej będziesz słyszał stukot. Normalnie nie ma szans ruszyć stabilizatora gdy jest sprawny.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

nie wiem czy we właściwym temacie umieszczam mój post, ale ok nie będe zaczynał nowego tematu, mam taki problem, kiedy jade swoim probkiem i hamuje np. z 80 km/h do zera to słysze dziwny stukot taki rytmiczny co 2 - 3 sek. nie mam pojęcia co to może być i co do tego ma hamowanie ??

ps. odgłosy są słyszalne z tylnej części auta :evil:

ktoś napisał:
Na diagnostyce podobnie wyszło tylko bez swożnia że pukanie przy
ruszniu i hamowaniu to łącznik stabilizatora
ktoś jeszcze inny napisał tak
to może być sworzeń
pzdr. Kamil
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Kamil_01 pisze:nie wiem czy we właściwym temacie umieszczam mój post, ale ok nie będe zaczynał nowego tematu, mam taki problem, kiedy jade swoim probkiem i hamuje np. z 80 km/h do zera to słysze dziwny stukot taki rytmiczny co 2 - 3 sek. nie mam pojęcia co to może być i co do tego ma hamowanie ??

ps. odgłosy są słyszalne z tylnej części auta :evil:

ktoś napisał:
Na diagnostyce podobnie wyszło tylko bez swożnia że pukanie przy
ruszniu i hamowaniu to łącznik stabilizatora
ktoś jeszcze inny napisał tak
to może być sworzeń
pzdr. Kamil
ODŚWIEŻAM napewno ktoś z was miał taki problem :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Z tego co mi wiadomo to sworzeń jest tylko wtedy gdy kolumna musi się obracać.
Z tyłu nie masz sworznia. :twisted:


Może klocki się kończą i wypadają z prowadnic :wink:

Łączniki stabilizatora usłyszysz na bruku jak dzwonią, ale nie koniecznie bo nieraz tulejka się blokuje na śrubie. Ja ostatnio u siebie z przodu wymieniałem.

Najszybciej pojedź na stację albo na kanał i zobacz czy mają luz.

Pozdro!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Klocki są wporzo ostatnio jak wymieniałem piaste to sprawdzałem, a jaka powinna być grubość klocków ale takich względnych, bo bym musiał zmierzyć u siebie ale myśle że są ok :-k Więc jeśli nie klocki, stabilizator to co :?:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
malin
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-22 00:26
Galeria: viewtopic.php?t=8862
Lokalizacja: Józefów I Pruszków

Post autor: malin »

Ja dzis bylem u mechanika i probowal mi tlumaczyc, ze tylne zawieszenie nie jest od Mazdy:) pokazal mi, ze mam sprarcialem gumy w lacznikach i caly drazek stabilizatora chodzi luzno (w to mu wierze bo sam ruszalem). Powiedzial, ze w sumie sa 3 takie laczniki na strone, moje pytanie czy wszystkie 3 sa takie same?
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”