wymiana amortyzatorów przód

Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

wymiana amortyzatorów przód

Post autor: romulus »

czy ktoś rozkręcał mcpersona? potrzebuję info czy są jakieś problemy z rozkręceniem... nie chciałbym sytuacji że porozbieram a okaże się że jakiś dziwny klucz potrzeba czy coś; zapytam od razu czy łożyskowanie kolumny to droga rzecz? a może da się wymienić samo łożysko w nim tak jak w niektórych autach?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Ja sobie wymieniałem amory z przodu, raczej prosta robota, co nie jest jasne?

4 śrubki z góry, 14? Dwie wielkie na dole, 17? 19? jakiś tam jeszcze czujnik od ABESU siedzi 12? No i spinka do przewodu hamulcowego. Raczej prosta robota. No i kolumna wychodzi. Potem trzeba ścisnąć sprężynę i odkręcić tą wielką śrubę z góry. Nie próbuj jej odkręcać przed ściśnięciem sprężyn! :lol:

Warto zaznaczyć sobie jakimś rysikiem jak siedział ten cały górny element na sprężynie przed jej wyjęciem, nie jest symetryczny. :?
Obrazek
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

no wszystko jasne,ale jak zablokować tłoczysko do okręcenia tej "wielkiej" śruby z góry, bo w różnych autach są różne patenty np. w golfie jest imbus wkładany w środek. i jak jest z łożyskowaniem?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

napiszę parę punktów dla potomnych umiejących korzystać z opcji "szukaj"...

1. popuszczamy nakrętki koła i nakrętkę centralną amortyzatora od góry,
2. podnosimy auto, zdejmujemy koło,
3. odkręcamy mocowanie przewodu czujnika ABS (nasadka 12), zdejmujemy zawleczkę mocującą przewód hamulcowy do amortyzatora (kombinerki),
4. odkręcamy 2 śruby amortyzatora dół (klucz 19),
5. odkręcamy 4 nakrętki mocowania amortyzatora na górze (klucz 14),
6. wyjmujemy mc persona,
7. zaznaczamy miejsce zakończenia sprężyny na talerzyku z gumą na górze,
8. jeśli mamy ściągacze ściskamy sprężynę,jeśli nie,radzimy sobie innymi metodami typu dźwignia, odkręcamy nakrętkę centralną i rozbieramy kolumnę na części,
9. wymieniamy amortyzator (osłony amortyzatorów, odboje, ew. sprężynę i łożysko /ten mały plastikowy obrotowy talerzyk/) i składamy do kupy pamiętając o wcześniej zrobionym znaczku,
10. skręcamy w kolejności odwrotnej niż rozbieraliśmy,
11. cieszymy się z jazdy :wink:

uwagi:
do pkt.2- dla pewności że nam auto nie spadnie na głowę polecam podłożyć coś solidniejszego niż lewarek,
do pkt.7- ten punkt jest ważny, jeśli go pominiesz możesz się przygotować na ponowne rozkręcanie...,
do pkt.8- metoda "na dźwignię" może być niebezpieczna i spowodować utratę zębów, jednak z dobrym kumplem i po dwóch browarkach sobie poradzicie,
do pkt.9- warto wymienić osłony, nawet jeśli są całe, bo kosztują grosze, odboje w/g uznania, moje wyglądały jak nówki więc zostawiłem, łożysko jeśli sie swobodnie obraca też może zostać,
do pkt.11- do pełni szczęścia warto pojechać na geometrię
do ogółu operacji- mając odkręconą piastę możemy wymienić uszkodzone osłony przegubów, co i jak zrobić po kolei opiszę może później.
myślę, że komuś się przyda 8) pozdro :!:
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

romulus pisze:6. wyjmujemy mc persona
Uwaga do punktu 6. :wink: Warto podłożyć coś, na przykład kawałek gumy na osłonę przegubu aby nie poharatać jej dołem wyjmowanej kolumny. :roll:
romulus pisze:jak zablokować tłoczysko do okręcenia tej "wielkiej" śruby z góry

Z tym nie powinno być problemów. Tłoczysko jest ścięte i aby odkręcić tą śrubę wystarczy przytrzymać tylko ten cały górny element, ale to chyba już wiesz... :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Superowo :D Do pełni szczęścia brakuje tylko dokumentacji fotograficznej. A może cyknąłeś jakieś fotki? :wink:
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

darel pisze:Superowo :D Do pełni szczęścia brakuje tylko dokumentacji fotograficznej. A może cyknąłeś jakieś fotki? :wink:
łapy miałem całe w smarze więc nie bardzo chciało mi się focić :lol:
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Kilkastow
Posty: 9
Rejestracja: 2013-05-12 17:08

Łożyska McPersona - wymiana

Post autor: Kilkastow »

Witam. Mam problem ze wspomaganiem w probku, które działa nie równo, zacina się i przeskakuje. Po przeczytaniu tematów na innych forach doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie są to łożyska na amortyzatorach. Z tego co się dowiedziałem ,były ponoć niedawno wymieniane(zapewne mechanicy założyli jakieś tanie) i się szybko posypały. Pasowałoby wymienić je na coś lepszego, co polecacie? Do tego jakie są koszta robocizny? Później zapewne trzeba ustawić zbieżność?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska McPersona - wymiana

Post autor: Romas »

Widzę że jesteś nowym użytkownikiem naszego forum dlatego najpierw zapraszam tutaj http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
A zapewne zrozumiesz jak sie poruszać prawidłowo po forum , i bedziesz wiedział jak korzystać z wyszukiwarki :wink:
Poszukasz a zapewne znajdziesz odpowiedź na Twoje bolączki, bo zakładanie co chwile tematu o podobnej nazwie mija sie z celem, i nie obrażaj sie kolego jak Temat który założyłeś zostanie zamknięty, ponieważ trzeba dbać troszkę o porządek na forum :wink:
Mi znalezienie tematu zajęło minutkę, i jak byś nawet nie znalazł w takowym odpowiedzi to dopisz do niego swój problem a zapewne ktoś ci pomoże :wink:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Łożyska McPersona - wymiana

Post autor: quarth »

masz do wyboru kupic cale poduszki, ewentualnie rozebrac kolumne i przesmarowac je, to tez powinno pomoc. ostatecznie idziesz do serwisu i kupujesz oryginaly :]
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Łożyska McPersona - wymiana

Post autor: wujeksex »

Kilkastow pisze:Witam. Mam problem ze wspomaganiem w probku, które działa nie równo, zacina się i przeskakuje. Po przeczytaniu tematów na innych forach doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie są to łożyska na amortyzatorach. Z tego co się dowiedziałem ,były ponoć niedawno wymieniane(zapewne mechanicy założyli jakieś tanie) i się szybko posypały. Pasowałoby wymienić je na coś lepszego, co polecacie? Do tego jakie są koszta robocizny? Później zapewne trzeba ustawić zbieżność?
Jak siadają łożyska kolumn, to słychać takie stuki/stuki/trzaski, ale wspomaganie działa dobrze. Pisząc działa dobrze mam na myśli to, że nie czuć oporów kręcąc kierownicą.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: wymiana amortyzatorów przód

Post autor: quarth »

jesli ci wspomaganie przeskakuje i sie haczy to szukaj sobie nowego magla
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”