tuk tuk tuk przy skrecie kierownica

Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

tuk tuk tuk przy skrecie kierownica

Post autor: amra »

to ze wrocilem do gry to jeszcze nic. 2 dni temu odebralem samochod od gazola bo mialem 3 wystrzal w swoim zyciu i sie cos schrzanilo. nie chcial jechac na gazie a na benzynie jechal. okazalo sie ze pekla membrana w kolektorz mieszajacym gaz/powietrze + zsunely sie 2 przewody (jakies tam). 200 PLN extra :cry:
ale nie w tym rzecz. jak skrecam kierownica, nawet delikatnie to slysze stuki. nie jestem pewien ale chyba gdzies na koncu kierownicy. przeguby wymienialem pol roku temu. moze po tym jak plot wyskoczyl mi na droge cos sie przesunelo/uszkodzilo???
amra 2.5 94 V6 24V
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja w swoim tak miałem jak kupiłem auto. Jak skręcałem w lewo to tak zaj.....ście się tukło. Okazało się że mam wachacz do wymiany. Wybiły się gumy. Po zmianie jak ręką odjął a wystarczył nie duży skręt w lewo.

Więc sprawdź wachacze.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

a czy moga byc jakies koncowki drazka kierowniczego lub cos podobnego??? a moze maglownica.
ile taki wahacz w JC???
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Czy na postoju podczas skrecania kierownica rowniez slychac??
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

sprawdze. a jak bedzie stukac to co???
amra 2.5 94 V6 24V
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Gdyby na postuju podczas skręcania kierownicą czuć było przeskoki i stuki to powodem mogło by być łożysko mcpersona.

Wachacz w JC ale do 1gen. kosztuje 220 zł.
Za łożysko mcp Mokry płacił chyba 60 zł ale kupił jeszcze pod nie gumy oryginalne i kąplet 200 zł na jedną stronę (tak mi się wydaje)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ALE WTEDY BEDZIE STUKAC W JEDNA STRONE CZY NIEZALEZNIE OD SKRETU???
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Zgadzam sie z kollkiem
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

niezależnie od skrętu

Łożysko pracuje wraz ze skrętem to w jedną to w drugą. Dlatego będzie go słychać cały czas.
Ostatnio zmieniony 2003-09-18 12:32 przez kollek, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

reasumujac: stuki w czasie jazdy = prawd. wahacz(e), na postoju = lozysko McP. tak????
amra 2.5 94 V6 24V
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

można by tak powiedzieć.

Wachacze łątwo sprawdzić.
Łożysko mcp też bo będziesz czuł jak na postuju podczas skręcania przeskakuje kierownica zamiast chodzić płynnie.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

poza tym 100 roznych powodow???? :D
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Remik »

kollek pisze:Gdyby na postuju podczas skręcania kierownicą czuć było przeskoki i stuki to powodem mogło by być łożysko mcpersona.

Wachacz w JC ale do 1gen. kosztuje 220 zł.
Za łożysko mcp Mokry płacił chyba 60 zł ale kupił jeszcze pod nie gumy oryginalne i kąplet 200 zł na jedną stronę (tak mi się wydaje)
umnie wlasnie tak stuka ale kierownica nie pszeskakuje, ale podczas jazdy nic mi nie stuka. To tez moze byc lozysko mcpersona?
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

prawdopodobnie tak. Problem może być ten sam a objawy nieco różne. U jednego przeskakuje kierownica (Probert - przynajmniej takie miałem wrażenie) u dugiego nie ale słychać łożysko (u mokrego) a przyczyna jest ta sama.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

a w jaki prosty sposob mechanior moze to sprawdzic (zebym wiedzial ze mnie nie orznie). dajcie linka do cennikow czesci. prosze :D
amra 2.5 94 V6 24V
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Tu masz linka: http://www.moto-sklep.pl/
Podobno mają tanio.

Jak sprawdzić? hmm.. najlepiej samemu. Wg powyzszego co pisaliśmy.
Nie masz jakiegoś zaufanego mechanika??? Wiem, chodzi o to żeby nie powiedział np. że masz padnięte łożysko i przy tym amortyzator żeby na Tobie zarobił.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

badz wymiana calego przodu. :D :D ale mam jednego zaufanego wiec go poprosze o sprawdzenie tego wlasnie elementu + wahaczy. dzieki za info, poinformuje jak postepy :D
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
dodge
Posty: 32
Rejestracja: 2003-03-16 17:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dodge »

Ja też miałem stukanie podczas postoju przy skręcaniu. Okazało się, że końcówki drążka były do wymiany i swożeń. Po wymianie jak ręką odjął. Cisza aż miło.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

czyli to tez do sprawdzenie. dzieki !
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
OLO
Posty: 199
Rejestracja: 2003-05-10 14:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: OLO »

Co do lozyska w Mcpersonie to wystarczy je wyjac , przeczyscic i posmarowac (chyba ze sie rozlatuje,jest to lozysko igielkowe)Ja tez tak mialem ,przy okazji jak wymienialem sprezyny to tak zrobilem i jak reka odjal,Duzo roboty nie ma tylko musisz miec sciagacz do sprezyn :wink:
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

wiekszy zaklad chyba ma wiec nie powinno byc problemow.
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

a moze to cala maglownica? dzis mam sprawdzic to co radziliscie to zobaczymy. czy maglownica moze dac taki efekt???
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Nie sadze by to byla wina maglownicy. No chyba ze ktos juz ja rozbieral i wtedy jesli sa zle spasowane tulejki to moze sie kopac.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

maglownice rzekomo wymienial mi jeden mechanior z rok temu (fachowiec w sandalach z dziura na duzym palcu :D ) ale nie widzialem ani tej "nowej" anie tej wymienionej.
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

amra pisze:maglownice rzekomo wymienial mi jeden mechanior z rok temu (fachowiec w sandalach z dziura na duzym palcu :D ) ale nie widzialem ani tej "nowej" anie tej wymienionej.
no widzisz - problem masz rozwiązany, zacznij wobec tego od maglownicy. Czytam uważnie te posty i coś mi się wydaje że po maglownicy warto sprawdzić sworznie na wahaczach i końcówki drążków. Kolejny raz odwołam się do rupieci których była w moim posiadaniu niezliczona ilość - z reguły to właśnie po pojawieniu się stuków wymieniałem sworznie górne i dolne + końcówki. Koszty :cry:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”