Centralny zamek

Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Car: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Gallery: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: Centralny zamek

Post autor: Xandr »

szkoda że nie mieszkasz bliżej byśmy to zrobili za free, generalnie to jest bardzo prosta sprawa Pozdrawiam :scramble
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Awatar użytkownika
pumba
Posty: 25
Rejestracja: 2008-10-05 20:13
Car: brak
Lokalizacja: Poznań

Re: Centralny zamek

Post autor: pumba »

Powiedziałbym ,, Wielka szkoda ,,. Za free to też tak nie bardzo. Na pewno odwdzięczyłbym się bez grymasu na twarzy.
Znalazłem takie coś i nie wiem czy sam sobie to założę. Może gdy już kupię to urządzenie :

http://www.allegro.pl/item580470256_ala ... model.html

to udzielisz mi kilu wskazówek i damy radę to zamontować. Dzięki za chęci i pozdrawiam.
Był :(2,2 GT I-gen. 91r Nie zaszkodzi zapytać ... :)
Jest Jeep Grand Cherockee 4.7 v8 + BRC
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Centralny zamek

Post autor: adrian_seki »

Przewód Centralnego zamka do którego należy się dopiąć zgodnie ze schematem gdzieś wcześniej zamieszczonym znajduje się wysoko przy słupku lewym. Jest głęboko schowane i to nie są te które są widoczne po zdjęciu osłony przy lewej nodze. Siedzi głęboko - ale jest - przychodzi z drzwi :) Potwierdzam że jest kolory zielonego z czarnym paskiem - nie zauważyłem aby miał srebrne kropki jak te które są niżej i łatwiej dostępne ale to nie te :) Probe 2,2T 1992r
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 142
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Car: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Niedziałający UNLOCK - zamek centralny

Post autor: fazario »

Witam. w moim autku nagle przestały działać przyciski UNLOCK po obu stronach jednocześnie. Wszystkie bezpieczniki są ok. LOCK działa, podświetlenie też. Nie mam zamka z pilota ani żadnych modyfikacji. Zawsze podczas zimy mam jakieś cyrki z elektryką mimo tego że jest garażowane.
Czy to może być wina centralki koło głośnika z tyłu po lewej stronie?
Spotkaliście się z takim problemem?
Wielkie dzięki za pomoc.
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5184
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedziałający UNLOCK - zamek centralny

Post autor: Romas »

Albo zgubil mase, podlacz mase na krótko i zobaczysz czego wina :wink:
Ostatnio zmieniony 2013-01-30 22:04 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Car: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Niedziałający UNLOCK - zamek centralny

Post autor: askot »

Za zamykanie i otwieranie zamków odpowiada centralka o której wspominasz. Składa się ona z dwóch przekaźników. Jeden odpowiada za zamykanie a drugi za otwieranie. Bardzo możliwe że przekaźnik odpowiadający za otwieranie nie działa. Można to sprawdzić otwierając puszkę tzn. wyciągając płytkę z puszki na której przylutowane są dwa przekaźniki. Naciskając przycisk na przemian, zamknij otwórz, widać który przekaźnik działa a który nie działa.
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 142
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Car: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Centralny zamek

Post autor: fazario »

-- oryginalny post 2013-02-02 20:17 --

dzięki za odzew, nie miałem jeszcze sposobności by dobrać się do tej centralki. Warunki pogodowo garażowe nie pozwalają póki co. Jestem ciekaw czy może jeśli faktycznie przekaźnik odpowiedzialny za unlock padł, to czy można go jakoś reanimować czy też będę musiał poszukać używanej centralki. Być może jakiś kabelek na złączu zaśniedział przez dużą wilgotność przy tej pogodzie lub coś w tym stylu. Z autopsji jeśli coś mi szwankuje z elektryką to zazwyczaj są to jakieś banalne usterki typu zaśniedziałe złącze lub coś podobnego.

-- dodano 2013-04-21 16:49 --

Dostałem się do centralki zamka. Przed demontażem Lock jeszcze działał - Unlock nie - po obu stronach.
Mając centralkę przed oczyma zamykanie działało - słychać było dźwięk przekaźnika. Przy otwieraniu głuchy jak pień. Odłączyłem wtykę od puszki w której znajduje się płytka z dwoma przekaźnikami. Wyczyściłem wtyki (które wyglądały jak nowe barwy żółtej). O dziwo po ponownym podłączeniu przestał się zamykać. A wiec teraz nie działa LOCK i UNLOCK. Przyciski w obu drzwiach - nie działają. I teraz ciekawa rzecz. Nie znam się za bardzo na obwodach elektrycznych. Gdy wyjąłem płytkę z puszki, wyglądała ona na nienaruszoną. Zdjąłem osłony obu przekaźników - też ładnie wyglądają. Gdy palcem naciskam nań to o dziwo zamki zamykają się i otwierają - tak jak powinny - czyli prąd dochodzi do silniczków zamka. Tylko szkoda, że nie dzieje się to po naciśnięciu przycisków w drzwiach. W załączeniu fotka centralki z przekaźnikami. Czyżby szlag trafił całą centralkę? Reszta chyba działa skoro ręczne zwarcie przekaźników wywołuje prawidłowe zamykanie i otwieranie. Co o tym myślicie?
Załączniki
2013-04-21 14.27.26.jpg
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Car: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Centralny zamek

Post autor: askot »

Do centralki dochodzi cienki, zielono czarny przewód. Jest to przewód którym dostarczamy impuls zamykania i otwierania zamków. żeby sprawdzić czy centralka jest sprawna należy do tego przewodu doprowadzić +12V. Bezpiecznie można to zrobić wykorzystując próbówkę samochodową 12V.Końcówkę z krokodylkiem podłączamy do plusa a końcówkę z lampką do pinu z przewodem ziel/czarn, spowoduje to zadziałanie zamka /warunek sprawna centralka/.
Informacja dodatkowa ,impuls zamk. i otw.przekazywana jest jedno przewodowo. Zamyka imp.12V a otw.imp. 12V pomniejszony o spadek napięcia na oporniku 4,3koma
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 637
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Centralny zamek

Post autor: pusher1 »

Mam problem z centralnym zamkiem po podpieciu aku centralny się zamyka w lewych i prawych drzwiach i niechce puścić słychać jak dociąga po próbach naciskania wkońcu puszcza ale wtedy słychać tylko cykanie przekaznika w dwóch drzwiach i nic więcej tak jakby przestawał dzialac po odpieciu i podpieciu aku problem powraca na nowo
Ostatnio zmieniony 2020-02-24 12:20 przez pusher1, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 81
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Car: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Gallery: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Centralny zamek

Post autor: Bogusieg »

pusher1 pisze: 2020-02-24 12:19 Mam problem z centralnym zamkiem po podpieciu aku centralny się zamyka w lewych i prawych drzwiach i niechce puścić słychać jak dociąga po próbach naciskania wkońcu puszcza ale wtedy słychać tylko cykanie przekaznika w dwóch drzwiach i nic więcej tak jakby przestawał dzialac po odpieciu i podpieciu aku problem powraca na nowo
Podpinam się, mam wręcz identyczną sytuację
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 637
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Centralny zamek

Post autor: pusher1 »

Widzę że problem się powiela widocznie ten typ tak ma :) Masakra jest z tym jakby zwarcie czy coś może centralka pada niewiem już ale w momencie jak zamknie to słychać że w prawych drzwiach tak jakby silnika nie odcinalo takie brzeczenie
Ostatnio zmieniony 2020-02-25 15:04 przez pusher1, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 81
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Car: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Gallery: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Centralny zamek

Post autor: Bogusieg »

U mnie wygląda to tak, że kiedy podepnę aku to drzwi się ryglują, ale gdy próbuję je otworzyć lub zamknąć guzikami w aucie to słychać tylko przekaźnik a rygle nie reagują.
Ostatnio zmieniony 2020-02-25 19:03 przez Bogusieg, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 637
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Centralny zamek

Post autor: pusher1 »

Dokładnie to samo u mnie po pewnym czasie jak zapalę auto puszczaja ale później po wcisnieciu przycisku lock słychać tylko cykanie w lewym boczku tylnim tak jakby przekaznik ale centralny nie dziala
Ostatnio zmieniony 2020-02-25 20:21 przez pusher1, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 81
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Car: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Gallery: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Centralny zamek

Post autor: Bogusieg »

pusher1 pisze: 2020-02-25 20:20 Dokładnie to samo u mnie po pewnym czasie jak zapalę auto puszczaja ale później po wcisnieciu przycisku lock słychać tylko cykanie w lewym boczku tylnim tak jakby przekaznik ale centralny nie dziala
Hej, ja dzisiaj zreanimowałem swoją centralkę :D Zmieniałem mechanizm od pasów od strony kierowcy i przy okazji podmieniłem przekaźnik od zamka. Po zmienieniu przekaźnika centralka śmiga, nic się już nie blokuje. Myślę, że w Twoim przypadku to też będzie wina przekaźnika, bo objawy były takie same.
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Centralny zamek

Post autor: adrian_seki »

Mam pytanie do specjalistów...

Mamy zimę i jak mało się jeździ autem to czasem się rozładuje - wiadoma sprawa. Mam całożony pilot centralnego zamka i działa wszystko jest ok nawet siłownik otwierania bagażnika dodałem. I problem wygląda tak: gdy aku jest rozładowane już doś mocno że kierunki ledwo się błyskają to nie mogę otworzyć auta siłowniki nie reagują. Jak wcisnę zamknij to siłowniki zamykają się (chociaż są zamknięte ale widać że pracują) natomiast jak robię otwórz to nie ma reakcji. Jak wysteruję siłownik bagażnika to też się otwiera normalnie.

Dziwne jest to że jak otworzę sobie drzwi i wcisnę na drzwiach unlook to siłowniki otwierają dzwi. Myslicie że ten rezystor 4,7k jest może nie taki? Albo może plus ma znaczenie skąd go wziąłem że nie od przewodu + centralnego zamka tylko jakiś inny plus z wązki?
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”