Swieci Low Oil & ABS

Awatar użytkownika
tkrawiec
Posty: 41
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Car: 2.2 GT, 1991

Swieci Low Oil & ABS

Post autor: tkrawiec »

Witam,

Wczoraj zupelnie bez powodu pojawil zaswiecil mi sie komunikat o niskim cisnieniu oleju (czerwona ikonka Low Oil) i jednoczesnie pomaranczowa z informacja o problemie z ABS.
Olej jest swiezo zmieniony (kilka dni temu), poziom full. ABS dziala jak nalezy. Diody zapalaja sie i gasna bez kiedy im pasuje- dzieje sie to zarowno w czasie postoju na niskich obrotach jak i podczas jazdy. Czasem problem zniknie na 10 minut, a czasem jest non stop przez podobny czas. Podejrzewam, ze gdzies jest jakies zwarcie, ale gdzie szukac ?? Jakies pomysly ?
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3615
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: Maxxum »

To typowa usterka alternatora - właśnie tak się objawia. Musisz go zregenerować. Podaje Ci złe napięcia i tym się to objawia. Poszukaj na forum - już było o tym pisane 🙂
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
tkrawiec
Posty: 41
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Car: 2.2 GT, 1991

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: tkrawiec »

Dzieki za info.... problem w tym, ze alternator byl regenerowany mniej wiecej rok temu i auto przejechalo max 2500 km.... zakladam, ze da sie jakos zmierzyc napiecie generowane przez alternator - wie ktos jakich wartosci sie spodziewac ? 12V, 14V ?
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3615
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: Maxxum »

A czy regulator napięcia był wymieniany w nim bo on często siada w naszych alternatorach. Sam wymieniałem już ze trzy razy. Sprawdził bym też masę na wszelki wypadek. Alternator powinien dawać napięcie ok. 14 V a nawet ciut wyżej z tego co pamiętam.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
tkrawiec
Posty: 41
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Car: 2.2 GT, 1991

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: tkrawiec »

Nie wiem czy regulator byl wymieniany - razem z rozrusznikiem byly regenerowane w jakiejs firmie sie w tym specjalizujacej gdzies w okolicach Kłodzka.
Ja w swoim mam alternator Mitsubischi, a Ty ? - i czy wymiana tego regulatora to jakas wieksza zabawa w lutowanie czy zwykle odkrecenie paru srubek ? Zakladam, ze regulator jest wbudowany w alternator ?

Zastanawiam sie czy nie lepiej kupic zupelnie nowy alternator ale problem polega na tym, ze nie wiem jaki bo widze, ze sa dostepne do 2.2 GT z napieciem 12V i 14V - boje sie zeby czegos nie spalic jak wezme 14V i zeby nie byl za slaby jak wezme 12-stke (nie jestem w stanie sprawdzic jakie napiecie generuje moj bo chwilowo jestem poza Polska i autem zobacze sie za miesiac 2 dni przed dluzszym wyjazdem :( )

https://www.auto-doc.at/autoteile/gener ... omSearch=1
Ostatnio zmieniony 2021-05-24 20:13 przez tkrawiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3615
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: Maxxum »

Nowe raczej nie warto kupować bo z tego co słyszę są kiepskiej jakości. Najlepiej byłoby zregenerować w dobrej firmie. Regulator oczywiście jest częścią alternatora. Chyba trzeba lutować. Orygunalny alternator w Naszych Probaskach był właśnie mitsubishi.

W tym temacie masz numery poszczególnych części jak również wygląd regulatora napięcia. Akurat wrzuciłem do 3.0
viewtopic.php?t=8458&start=25
Ostatnio zmieniony 2021-05-24 22:56 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 436
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: karakan »

Mogę ci sprzedać oryginalny alternator do regeneracji
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
tkrawiec
Posty: 41
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Car: 2.2 GT, 1991

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: tkrawiec »

Dzieki, ale kupilem juz regulator napiecia - wymiana nie powinna byc trudna. Tak jak pisalem powyzej reszta byla regenerowana rok temu i przejechalem na tym 2.5 tys km wiec nie sadze zeby cos wiecej bylo nie tak bo kontrolka od ladowania sie nie swieci. Jak cos to najwyzej kupie kompletnie nowy alternator jakiejs lepszej firmy np. Bosch.
Awatar użytkownika
Mroofka
Posty: 262
Rejestracja: 2011-02-03 11:29
Car: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
Gallery: viewtopic.php?t=18751
Lokalizacja: Ełk

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: Mroofka »

Zeby regulator wymienic musisz caly alternator rozebrac. Moze byc problematyczne. Potem zeby zlozyc szczotki sie blokuje cienkim bolcem od zewnatrz alternatora i po wlozeniu wirnika sie szczorki puszcza
wystarczy chcieć
adrian_seki
Posty: 888
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Swieci Low Oil & ABS

Post autor: adrian_seki »

Pytanie do znawców probe...

Też mi mój alternator odwala - już dwa razy wyciągałem i wciąż jakieś robi sobie żarty ze mnie.

Więc tak. Regulator już wymieniałem w nim 5 lat temu i wszystko było ok wskazówka ładowania ustawia się w poziomie napięcie 13,8-13,9V. Ok miesiąca temu coś się stało bo wskazówka napięcia poszybowała na max w górę i po chwili pod M i przestał ładowac zapaliło się LowOil i ABS. Wymieniłem regulator na nowy i ładowanie było na poziomie 13,4V. Trzy dni temu znowu przestał ładować. Okazło się że styk lutowania puścił i jak ruszałem wtyczka to łączył i nie łączył...

Dziś wyjąłem jeszcze raz alternator rozebrałem polutowałem już pożądnie ten regulator i miało być niby super. Ale nie było. Po wsadzeniu alternatora nie chciał się uruchomić po odpaleniu 12,5V... Chwile pochodził, zgasiłem odpalilem i nagle jest 13,8V. Pogasiłem pododpalałem i było 13,8 wróciłem do domu wszystko pasowało.

Odpalam po obiedzie a tu znowu wskazówka pomiędzy M i R czyli ładowanie na poziomie 12,4V... I tu pytanie - czy jest jakiś element odpowiedzialny za uruchomienie tego naszego alternatora? Jest wtyczka dwupinowa ale skąd ona idzie i gdzie czy ktoś wie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”