KŁOPOTY Z ROZRUSZNIKIEM porada

DZIBI
Posty: 20
Rejestracja: 2006-11-04 08:36
Samochód: 2,2 GT 1993

KŁOPOTY Z ROZRUSZNIKIEM porada

Post autor: DZIBI »

poszukuje porady dziwna sytuacja jak silnik zimny rozrusznik działa bez zastrzeżeń "od kopa" na rozgrzanym często zdarza się że nie reaguje na przekrecenie stacyjki zdarza się to po jeździe 10 min z prędkością średnio 180km/h wydaje mnie się że chyba nawet bendixsu nie wyrzuca klemy ok. szczotki wymieniane w zeszłym roku czy są tuleje w probaku??
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Moze masz to co ja mialem kilka dni temu.
Mianowicie poluzowana koncowka meska (ta na bendxie), jest fabrycznie rozklepywana, lecz z czasem sie luzuje i nie zawsze styka.
Ja swoja zaklepalem (obie) wyczyscilem dokladnie i zalalem je cyna.
Teraz jest wszystko w porzadku.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Dokładnie albo brak kontaktu, albo przewód się przerywa i przy kolejnym odpalaniu nagrzewa zwiększając rezystancję.

Miałem kiedyś coś takiego w busie, tylko że tam ktoś założył za cienki przewód do rozrusznika.

:wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
DZIBI
Posty: 20
Rejestracja: 2006-11-04 08:36
Samochód: 2,2 GT 1993

Post autor: DZIBI »

dzięki za rady jutro zobacze mam nadzieję że nie zamarzne szkoda że nie ustaliłem czy są tuleje teraz zastanawiam się jaki wpływ na odpalenie ma wciśnięcie sprzęgła może tu coś się zepsuło :wink:
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

a i ja sie podlacze.ostatnio pojawil sie problem z rozruchem z tym ze raczej nie ma reguly kiedy akurat mnie zaskoczy.od tygodnia palil bez zastrzezen i dzis znowu raz zaniemogl.w zeszla srode nie odpalal kilka razy po rzad.gwoli wyjasnienia-przekrecam kluczyk,kontrolki przygasaja,radio reaguje na spadek napiecia (wylacza sie i wlacza),ale slychac tylko zalaczenie przekaznika pompy paliwa na grodzi,natomiast bendiks ani drgnie.w weekend mialem tylko chwile wiec zrobilem tylko rekonesans w okolicach rozrusznika i oczyscilem wsuwke na bendiksie i na kabelku bo bylo dosc zielono ale jak widac to nie zalatwia mojego problemu.a pytam bo moze w ten weekend uda mi sie za to zabrac,i licze na jakies opinie n/t samego bendiksu-czy szukac po stronie mechanicznej czy elektrycznej?
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
DZIBI
Posty: 20
Rejestracja: 2006-11-04 08:36
Samochód: 2,2 GT 1993

ROZRUSZNIK

Post autor: DZIBI »

przygasanie kontrolek jest wynikiem dużego poboru prądu który może być w tym wypadku spowodowany powstaniem tzw. zwarcia w rozruszniku jedna ze szczotek bądz kilka a jest ich 4 niewystarczająco dotyka do rdzenia rozrusznika (powód zużyta, bądź zawieszona) powoduje to zachwianie pola elektromagnetycznego co w efekcie prowadzi do większego poboru prądu i tak w kółko aż zrobi się odpowiedni pole elektromagnetyczne mogące poruszyć ten rozrusznik
jest jeszcze jedna możliwość na rdzeniu zostały wypalone ścieżki
jak wymiana samych szczotek nie stanowi większego problemu ale rdzenia nie naprawisz to należy wymienić na używane bądż nowy
szczotki nie są drogie ale kupujac je musisz mieć na wzór
generalnie to życzę powodzenia z odkręceniem jego bez końcówki łamanej nie ma co podchodzić.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

DZIBI, a jak tam u Ciebie z rozrusznikiem? Wszystko już działa?
DZIBI pisze: teraz zastanawiam się jaki wpływ na odpalenie ma wciśnięcie sprzęgła może tu coś się zepsuło :wink:
Na pewno wiesz, że jeżeli nie wciśniesz sprzęgła, to rozrusznik nie powinien kręcić.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
DZIBI
Posty: 20
Rejestracja: 2006-11-04 08:36
Samochód: 2,2 GT 1993

Post autor: DZIBI »

NIE DALEJ SIĘ ZAWIESZA ale to przez to że żle spiłowałem szczotki ale jak pomysle o ponownym wykreceniu to wole jednak poczekać aż wogule przestanie krecić :lol: masakra
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A może to faktycznie wina włącznika nad sprzęgłem?
Myślisz, że źle spiłowane szczotki będą tego powodem? Zwłaszcza, że
tak jak napisałeś, nie słychać nawet wyrzucanego bendiksu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
DZIBI
Posty: 20
Rejestracja: 2006-11-04 08:36
Samochód: 2,2 GT 1993

Post autor: DZIBI »

u mnie ząłacza się bendix wciskam sprzęgło i robi tik tik czy klik klik jakkolwiek :o
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

DZIBI pisze:NIE DALEJ SIĘ ZAWIESZA ale to przez to że żle spiłowałem szczotki ale jak pomysle o ponownym wykreceniu to wole jednak poczekać aż wogule przestanie krecić :lol: masakra
rozrusznik to pikuś przy alternatorze :D
Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

bez wcisnietego sprzegla nawet pompa sie nie wlacza,a ja tradycyjnie wciskam sprzeglo,przekrecam,slychac jak zwykle delikatne cykniecie przekaznika pompy,a jak sie dobrze wsluchac to i nawet ja sama mozna uslyszec natomiast bendiks ani drgnie.dzis rano znowu nie bylo reakcji.wzielem pret stalowy,wycelowalem w strone bendiksu,popukalem postukalem,wsiadlem,przekrecam i ...nic.przekrecam jeszcze raz,2,3 i za 4 pyk i chodzi.pozatym caly dzien krecil jak nalezy.

dodam jeszcze ze przygasanie kontrolek nie jest mocne,doslownie minimalnie przygasaja i jak na moj gust w efekcie pracy pompy bo jak mowilem bendiks ani drgnie.

w poldku jak mialem zjechane tuleje rozrusznika,to gasly do zera ale tam chociarz bendiks sie odzywal a tu nic...

coz,mroz nie mroz w sobote trzeba ruszyc do walki
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

Ja mialem tak ze po przekreceniu kluczyka zrobilo TYK i nic wiecej czasami odpalał za pierwszym razem czasem za 3 lub 4.
bendixs byl dobry szczotki tez tulejki tez.
Pomogła dopiero zmina cewki.
Koszt nowej to niestety wydatek 120zł
O a wyglada ona tak(moja stara):
Obrazek
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

U mnie kiedyś wypadł ten cieniutki przewód (wsuwka), który idzie do automatu na zdjęciu powyżej. Objaw był identyczny. Słychać było tylko pompę, a reszta "ani be, ani me". Co ja się wtedy na główkowałem. :D Na szczęście miałem w pobliżu Dr. MiHa, który wpadł na to, że może to być wina tego cienkiego przewodu. Włożył spinkę na miejsce i było po kłopocie. :D

Ten automat można śmiało dać do regeneracji, wyjdzie dużo taniej.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ja tez bylem dobrej mysli ze to tylko ta wsuwka jest moim problemem,tym bardziej jak zobaczylem na niej spora ilosc syfu w odcieniach zieleni,ale mimo wyczyszczenia na blysk,scisniecia kombinerkami (coby lepiej stykalo) problem pojawia sie dalej (tzn przedwczoraj sie pojawil i do dzis chodzil poprawnie)

dzieki wszystkim za podpowiedzi,w niedziele zdam relacje z tego tematu...


edit:

rozruchowych przebojow ciag dalszy:

niestety dopiero dzis pokusilem sie o wyprawe do garazu bo w zeszla sobote tak mrozilo ze postanowilem jeszcze tydzien polatac na chybil trafil...

odkrecilem,wyciagnelem i wybebeszylem skubanca (znaczy bendiks) i stwierdzilem ze czasy swojej swietnosci ma juz dawno za soba.o ile jak mu wyjme sprezyne i wloze luzem to chodzi elegancko ze nie moge go utrzymac reka,ale jak tylko zaloze sprezyne to nie daje rady.w sumie organoleptycznie stwierdzilem ze nie stawia ona an takiego oporu zeby az tak bardzo go blokowala.nie jest skrzywiona ani nic z tych rzeczy a jednak nie moze jej uciagnac.jak wyjme sprezyne i zloze wszystko do kupy to tez ladnie wyrzuca wirnik ale to nie jest rozwiazanie bo przecierz musi wrocic na swoje miejsce...

na regeneracje tez trzeba pewnie czekac,pozatym dzis sobota i w zwiazku z powyzszym za 2 godziny cisne z kumplem do Malborka do kolegi Nowisa po caly rozrusznik z nowymi szczotkami


i kolejny edit:

rozrusznik od Nowisa zamontowany i kreci jak marzenie...
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: weteran »

Jak chcecie się dogadać z rozrusznikiem to musicie zrobić małą przeróbke.Należy zamontować przekażnik i podpiąć go między kabelek od stacyjki , tak żeby prąd ze stacyjki szedł do przekażnika i uruchamiał bezpośrednio plus z akumulatora na styk z automatu rozrusznika jest to ten na wsuwke. Jak się nie myle koloru czerwonego. Naprawa rozrusznika możę nic nie dać.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

a ja mam troszkę inny ból z rozrusznikiem. Czasem mi sie przycina do tego stopnia że aku nie daje rady go obrócić, potem druga próba i z trudem obraca. I tak ostatnio coraz częściej. Przypuszczam że się zaciera. Rozbierał go ktoś kiedyś ?? są tam jakieś tuleje ?? jeśli tak to jakie i od czego pasują bo nie chce mi się wyciągać i dopiero potem biegać hehe wolałbym zakupiś odrazu :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Tuleje są i bardzo możliwe, że się na nich zaciera. Podobny efekt daje też
poluzowany główny przewód idący z aku. Sprawdź, czy nie trzeba go po prostu dokręcić.
Tuleje pasują pewnie od Madzi. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

no napewno do mazdy będą od mazdy hehe ale szukałem alterantywy :)
oo przewodzie nie pomyślałem :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

faktycznie objaw ewidentnie zjechanych tulei.a skoro jeszcze nie miales przyjemnosci go wyciagac to ja rownierz stawiam na tuleje.niestety nie pomoge przy doborze zamiennika,ale mala rada.jesli mialbys kupic w sklepie nawet pasujace tulejki i zaplacic kilka zlotych to lepiej idz do jakegos rzemieslnika i niech ci wytoczy z jakiegos konkretnego materialu.kupne zamienniki sa kompletnie do d...y!jesli zmienisz orginalne na inne bedziesz to robil cyklicznie co jakies pol roku
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
karamba69
Posty: 7
Rejestracja: 2007-02-11 10:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Łąg

Post autor: karamba69 »

york pisze:bez wcisnietego sprzegla nawet pompa sie nie wlacza,a ja tradycyjnie wciskam sprzeglo,przekrecam,slychac jak zwykle delikatne cykniecie przekaznika pompy,a jak sie dobrze wsluchac to i nawet ja sama mozna uslyszec natomiast bendiks ani drgnie.dzis rano znowu nie bylo reakcji.wzielem pret stalowy,wycelowalem w strone bendiksu,popukalem postukalem,wsiadlem,przekrecam i ...nic.przekrecam jeszcze raz,2,3 i za 4 pyk i chodzi.pozatym caly dzien krecil jak nalezy.

dodam jeszcze ze przygasanie kontrolek nie jest mocne,doslownie minimalnie przygasaja i jak na moj gust w efekcie pracy pompy bo jak mowilem bendiks ani drgnie.

w poldku jak mialem zjechane tuleje rozrusznika,to gasly do zera ale tam chociarz bendiks sie odzywal a tu nic...

coz,mroz nie mroz w sobote trzeba ruszyc do walki
Powitać mam tak samo i wymiana silnika :lol: razem z rozrusznikiem nie pomogło , podejrzewam że jest jakis przekażnik i to on jest winien
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

oki w takim razie jednak rozbiore najpierw. W sumie to tylko 3 śruby i kable hehe

Edit
Zrobione. 3 śruby hehe marzenie, przeszkadza jakieś hmmm wzmocnienie a to kolejne 5 śrub :oops:

po rozebraniu, faktycznie stwierdzam zatarcie. Większość tulejek ma luz, do tego te w bendiksie czy jak to tam sie pisze hehe wyszły wszystkie, a jedna wytarła się do hmmm połowy, z tej z obudowy zakrywającej bendiks została tylko połówka
tutaj małe foto:
Obrazek

Na szczęście po raz kolejny udowodniłem że mazda to auto typu plug&play hehe miałem w garażu drugi rozrusznik od starej mazdy GC z 86 roku ale sprawny :) pasuje jak ulał, co prawda ma zupełnie inna budowę wewnętrzną (taki starodawny prosty hehe bez tych trybów wyżej ze zdjęcia) i nie wiem czy da rady długo pociągnąć ale w każdym razie chodzi, nawet bardzo ładnie, i co najważniejsze pasuje :) też tu macie panowie ułatwienie na przyszłość. Skoro jakieś stare żelastwo z mazdy pasowało to nie trzeba szukać konkretnie rozruchu od 2,2 tylko z jakiejkolwiek do 92 roku i trzeba zwrócić tylko uwagę aby się zmieścił między filtr oleju a skrzynię czyli na oko musi być podobnych rozmiarów do naszych. reszta pasuje. Nawet elektromagnes jest idento. Przełożyłem swój na wszelki wypadek :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Galeria: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: KŁOPOTY Z ROZRUSZNIKIEM porada

Post autor: tymooon »

Obrazek
Pozwoliłem sobie posłużyć się dodanym wcześniej zdjęciem, żeby zadać pytanie.. - Czy oprócz głównego przewodu z aku. i tej spinki przychodzi tam jeszcze jakiś kabel? Czy ta śruba jest pusta ?
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: KŁOPOTY Z ROZRUSZNIKIEM porada

Post autor: Maciucha »

Do drugiej śruby podłączone jest uzwojenie stojana.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Galeria: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: KŁOPOTY Z ROZRUSZNIKIEM porada

Post autor: tymooon »

tak szczerze to nie mam pojęcia co to znaczy :oops: Jakbyś mógł tak po chłopsku napisać ;-) czy tam idzie na tą śrubę kabel jakiś ? Sorry ale nie znam słownictwa mechanicznego.. terminów itp.. :oops:
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”