Nie odpala. Pilne

Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Nie odpala. Pilne

Post autor: Pluto »

Sory chłopaki że nawet nie próbuje szukać ale naprawde nie mam czasu. Samochód nie odpala. Paliwo jest, z popychu idzie ale rozrusznik nie kręci tylko takie tykanie głośne słychać. Wskazówka od turba nie drgnie nawet jak odpalony, a jak próbuje kręcić (nie kręci tylko tyka) to wtedy turbo pokazuje do końca.
A samochód na dzisiaj do oddania miał być. Już drugi raz mi taki numer wywinął. :cry: Broni sie jak może żeby go nie sprzedać.

Proszę moderatorów o nie blokowanie tematu. Jak naprawie usterke temat można usunąć.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Może naładuj akumulator i nie sprzedawaj :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :) Co do wskazówki od turbo to nie wiem bo nie mam narazie. Może jutro sobie kupie jakiś taki wskaźnik :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

A może po prostu szczotki rozrusznika się skończyły i słychać tylko automat.
Co do wskazówki turbo, to nie wiem jak ona ma się do odpalania, więc niestety nic nie podpowiem.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Chłopaki mają racje - tykanie - AKU!

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Akumulator naładowany (bez przesady). Idę pokombinować z tym rozrusznikiem. Jak to tylko szczotki to nie jest źle. Ale dlaczego ta wskazówka od turbo nie pokazuje.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Co "tyka"? :shock:

Bo już nie rozumiem - (1) nie odpala tylko tyka i w tym momencie wskazówka turbo idzie do końca, (2) jak już odpalisz to najpierw wskazówka ani drgnie, potem coś tyka i w końcu wskazówka idzie do końca, czy (3) "tykanie" zamiast odpalenia swoją drogą, a dziwne zachowania wskaźnika doładowania to niezależny problem?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Odp: 1
Jak próbuje kręcić to nie kręci - tylko tyka. I wtedy wskazówka od turba skacze do końca.
Natomiast jak już zapali na pych i jedzie to wtedy wskazówka od turba się nie rusza.
Ja tak to zrozumiałem.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Może spróbuj walnąć czym twardym w rozrusznik. Mówię poważnie.
Mógł się po prostu zawiesić. Możliwe też, ze robi jakieś zwarcie podczas włączania go i przez to wariuje wskazówka PSI. Ale czy tylko ona by świrowała? Możesz mieć też luźny przewód, ten gruby plusowy, co idzie z bezpośrednio z aku, a może wypadła spinka z tego najcieńszego przewodu? Ale wtedy by chyba nie pykał.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Wypchnąłem go i na popych. Do znajomego mechanika w wiosce zajechałem. Zgasiłem przed warsztatem. Jak przyszedłem mechanikiem to odpalił normalnie. I wskazówka od turbo też ok :shock:
Wystraszył się czy co? Na razie jest ok ale chyba musze wymienić szczotki bo się wieszają. Tak mi się wydaje :roll:
Jaki koszt takiej operacji i czy dużo pracy przy wyciąganiu rozrusznika?
Skorik rozumiesz idealnie :wink:
Dzięki wszystkim za pomoc.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

kolego mialem tosamo dlokladnie
musisz pare razy pokrecic kluczykiem ale z wyczuciem nawet 15 razy tak zeby pierwsze tykniencie uslyszec i powinien zapalic .Dokladnie tosamo mialem rozrusznik stanol w martwym punkcie i musi go obrucic (niewiem dlaczego niedzieje sie to na popych ) i mi odpala bez klopotu do tej pory czyli jakies 4 miechy
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Bo na "popych" nie używasz rozrusznika. :D
Dlatego tak się nie dzieje. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

No i problem się powtórzył :?
Nie będę już liczył na to że przejdzie (chociaż stukałem pukałem i nic nie dało). Przeczyściłem wszystkie mocowania kabli przy rozruszniku i przy aku ale też nić nie dało. Więc rozrusznik wykręcony i szczotki wyjęte. I teraz moje pytanie: skąd mam wiedzieć że to te szczotki zawiodły? Są wytarte nie równomiernie tzn. jedna bardziej druga mniej itd.
Wirnik ma trochę luzu bocznego. Co mogę sprawdzić żeby nie składać tego jeszcze kilka razy?
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Możliwe, że wyrobiły się tuleje, w których chodzi wirnik (stąd luzy boczne).
Ten luz może powodować "zacieranie" się wirnika, a na chłopski rozum,
wirnik może pracować pod kątem, co powoduje bardzo duży pobór prądu.
Co do szczotek, to wystarczy spojrzeć, czy sprężynki wystarczająco dociskają szczotki. Jeżeli jest szczelina bądź bardzo słaby docisk, to czas na wymianę szczotek. Z resztą możesz je wymienić, jak już wszystko masz na wierzchu. :D Może też być tak, że szlag trafił wirnik.
J jeszcze jedna rzecz. Możliwe, że elektromagnes odpowiedzialny za wyrzucanie bendiksu jest już na wykończeniu.

Najlepiej jak dasz cały rozrusznik do zakładu specjalizującego się w rozrusznikach i alternatorach, aby go sprawdzili.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Dzięki OLEYKU za pomoc. Masz u mnie browarka jak tylko zdam prawko i pojawię się na najbliższym zlocie :wink:
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

no to napisz co było.
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Wymienili mi te szczotki i wpieli jakiś przekaźnik co to niby ma pomóc przy starcie bo prąd jakoś słabo przechodził. A te tuleje nie były aż takie tragiczne więc zostały.
ObrazekObrazekI love Skyline
Hohen
Posty: 3
Rejestracja: 2009-11-10 18:51
Samochód: 2.2 GT I-gen 1991r.
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Odpala tylko na popych.

Post autor: Hohen »

Witam !
Jestem nowy mam mojego forda (2.2 GT I-gen 91r.) od 2 miesiecy
preszukalem forum z podobnymi tematami ale nie moglem znalezc na tyle podobnych by mi to moglo pomoc.
Otóż moj problem polega na tym ze pewnego dnia jechalem wylaczylem silnik i juz nie chcial odpalic dopiero kiedy sie poddalem i chcialem go przpechnac na parking ktory nie jest platny pomyslalem ze sprobuje go odpalic na popych zadzialalo ale od tamtej pory auto przestalo odpalac normalnie tzn. odpala tylko po rozpedzeniu go.

Z góry dziękuje ...
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Odpala tylko na popych.

Post autor: Maxxum »

Na Twoim miejscu na początek sprawdziłbym kody błędów.
Jak to zrobić - masz w FAQ. Wystarczy poszukać.

Warto też się przywitać w odpowiednim miejscu, napisać skąd jesteś itd.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Odpala tylko na popych.

Post autor: Robert »

Maxxum pisze:Na Twoim miejscu na początek...
Mogę się mylić, ale na Twoim miejscu na początek wcisnąłbym pedał sprzęgła przy odpalaniu :roll:
:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2812
:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5377
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Hohen
Posty: 3
Rejestracja: 2009-11-10 18:51
Samochód: 2.2 GT I-gen 1991r.
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Nie odpala. Pilne

Post autor: Hohen »

zawsze wciskam sprzęgło przy odpalaniu
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: Nie odpala. Pilne

Post autor: wingerman »

A jak akku?
Może opiszesz szerzej swój problem, czy kręci szybko, czy wolno, czy próbuje zaskoczyć, czy w ogóle nie reaguje, czy jeszcze co tam. Czy jak odpala na pych, to czy równo pracuje, czy odpala po prostu gdy tylko się toczy, czy może musi mieć większą prędkość, czy załapuje z pychu od razu, czy może potrzebuje więcej prób. itd. itd.

Im więcej dasz informacji tym więcej będzie można podpowiedzieć, czy to rozwiązań czy podając linki.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Hohen
Posty: 3
Rejestracja: 2009-11-10 18:51
Samochód: 2.2 GT I-gen 1991r.
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Nie odpala. Pilne

Post autor: Hohen »

Podcyas postoju nic krece kluczykiem i nic sie nie dzieje a wystarczy ze autko popchne wskocze i odpale na biegu.
I tak to wygląda.
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Nie odpala. Pilne

Post autor: Scyzor »

Miałem tak samo.
Sprawdź jak wyglądają klemy od aku (czy czyste itd).
Jak są ok, to daj nurka i zmostkuj kawałkiem drutu ten wyłącznik przy pedale sprzęgła.
Jak nie pomoże - to pewnie pomoże to co mi pomogło - wymiana rozrusznika :lol:
Ewentualnie - może styki przewodów rozrusznika sie poluzowały albo zaśniedziały.
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Nie odpala. Pilne

Post autor: Maxxum »

No właśnie - jeżeli rozrusznik nawet nie kręci to mogły się zawiesić szczotki. Spróbój lekko uderzyć np rurką metalową w obudowę rozrusznika (opukaj go z kilku stron) a potem przekręć kluczyk. Jeżeli zapali to wymień szczotki w rozruszniku.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”