Brak prądu (ładowania?)

Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Brak prądu (ładowania?)

Post autor: Bendek »

Witam!
W moim probe jakieś 2 tygodnie temu padły szczotki w alternatorze. Wymontowałem alternator założyłem nowe szczotki z regulatorem napięcia. Wszystko było ok. Probe postał 2 tygodnie wczoraj idę a tu akumulator rozładowany do zera, a był wymieniany miesiąc temu na nowy. Możliwe że akumulator rozładował się od tej zielonej lampeczki co podświetla stacyjkę? Nie mam żadnego radia ani alarmu więc od czego rozładował sie akumulator?
Druga sprawa naładowałem akumulator (tzn ładował się godzinę niecałą) przejechałem 5 kilometrów i brakło prądu. Czy jak naładuje akumulator do
"pełna" np przez całą noc to wszystko będzie ok. Czy możliwe że to wina tych szczotek?
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Co to znaczy:
PROB-AL pisze: przejechałem 5 kilometrów i brakło prądu.
Znaczy zgasł Ci samochód, czy co?

A co po odpaleniu pokazywał wskaźnik ładowania?

Godzina na naładowanie akumulatora, to stanowczo za mało, ale jeżeli odpalił na nim samochód, to nie był tak bardzo rozładowany.

Możliwe, ze jest problem z regulatorem napięcia, bo po odpaleniu samochodu, to on jest odpowiedzialny za podawanie prądu. Ale to wszystko tylko przypuszczenia.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

Zgasł mi probe kontrolki się lekko żażyły. po odpaleniu przed tym jak przejechałem to 5 km wskaźnik był w normie. Możliwe że szczotki jeszcze sie nie uformowały? nie wiem czy wiesz o co mi chodzi. Po prostu nowe szczotki są na styku z tym wirnikiem proste a później jeśli sie "dotroą" to mają zagłębienia. jak odpaliłem to jechałem na światłach i na dmuchawie.

Zmienione dwukrotnie :wink: (po raz pierwszy i ostatni) przez Roberta:

Zapomniałem dodać że regulator napięcia kupiłem nowy razem ze szczotkami.
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Podświetlenie stacyjki działa koło 30 sekund, jak reszta oświetlenia aktywowanego otwarciem drzwi. Jeśli już, to może zostawiłeś włączone oświetlenie wnętrza albo niezatrzaśnięty bagażnik lub maskę?
Sprawdź raczej:
- regulator napięcia alternatora (podczas jazdy wskazówka ładowania powinna być wyżej, niż na postoju);
- klemy (dokręć, przeczyść drucianą szczotką, nasmaruj wazeliną);
- zwarcie w :arrow: halogenach 8).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

u mnie podświetlenie stacyjki świeci cały czas :?
regulator napięcia mam nowy, moze tylko te klemy.
jak nie dam rady to bede jeszcze pisał.
narazie dzięki.pozdr. :D
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

u mnie też to podświetlanie się chyba świeci czas tego pewny nie jestem ale zawsze świeci mi się kontrolka z kluczykiem a akumulator tez mi często pada a od ostatnio dodam że muszę go ładować co tydzień nie wiem co jest z nim :?:
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Po prostu, wyłączajcie na zero stacyjkę 8) 8) Masz dwa poziomy w stacyjce , patrzac na ruch zgodny z kierunkiem zegara, pierwszy gdy stacyjka wyłącza wszelakie źródła odbiorników i drugi gdzie dalej możesz kluczyk wyciągnąć, cześć odbiorników elektrycznych włączona.
Prawdopodobnie w tej opcji wyciągacie kluczyk i wtedy przez noc akumulator zdąży sie poważnie rozładować.
Trzecia pozycja to już rozruch.
pzdr.

ps. zreszta już to kiedyś ktos opisywał na forum
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Podświetlenie kluczyka gaśnie, ale troszke później niż pozostałe światełka i tak powinno być. Co do wyciągania kluczyka to ja np. mogę go wyciągnąć tylko w jednej pozycji, skrajnej, kiedy wszystko jest wyłączone.
Poza tym najlepiej wyłącz wszystko i sprawdź ile samochód pobiera prądu.
A zrób to tak:
1. Weź amperomierz
2. odepnij minus od akumulatora
3. jeden koniec miernika złap za klemę minusa, a drugi do minusa akumulatora
4. odczytaj co pokaże miernik.
Jeśli nie masz alarmu czy innych bajerów to samochód nie powinien pobierać nic. Ja mam autoalarm z bajerami i pobiera mi 20mA, a to naprawde malutko jeżeli akumulator ma 60Ah.
Poza tym myślę ze żarówka od podświetlenia kluczyka to troche za mało żeby rozładować dobry akumulator w 3 dni.
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

witam
nadal nie poradzilem sobie z problemem
mierzylem napiecie na wlaczonym silniku i jest na wolnych obrotach ok 12-13 V wraz z obrotami napiecie rosnie az do 17V regulator napiecia mam nowy wiec co jeszcze moze byc przyczyną?? moze ja zle zlozylem alternator?
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A gdzie mierzyłeś to napięcie ? Powinieneś na klemach aku.
Ładowanie powinno wynosić około 14 V i przy dodawaniu
gazu lekko wzrastać, czyli u Ciebie jest w miarę dobrze.

Możesz zrobić małe doświadczenie. Zdjąć klemę z akumulatora, wyłączyć
wszystkie odbiorniki w samochodzie, wyjąć kluczyk i delikatnie
dotykać klemę do aku. Jeżeli przy dotykaniu będzie iskrzyć, to znaczy,
że jest coś co ciągle pobiera prąd. Możesz też sprawdzić miernikiem,
jak duży jest ten pobór.

Przyczyną może być jeszcze akumulator. Przypomniało mi się pewne zdarzenie.

Parę lat temu kupiłem nowiusieńki akumulator do Eskorta. Miałem go
z dwa, czy trzy tygodnie i któregoś razu zostawiłem samochód pod
firmą na weekend. Niestety zostawiłem włączone światła. Po trzech
dniach wyładował się do zera. Wziąłem go więc do domu i naładowałem.
Ładowałem aż do bulgotania elektrolitu. Na drugi dzień wsadziłem do
samochodu i... dupa. Nie kręcił. Pojechałem więc z reklamacją do sprzedawcy. Tam go przebadali i facet stwierdził, ze aku jest sprawny.
Oto co mi poradził. Ładować akumulator przez trzy doby, non stop,
nawet jak się będzie gotował, to ma się ładować, oczywiście jak najmniejszym prądem, powoli i dokładnie.
Tak też uczyniłem i wyobraź sobie, że teść jeździ na nim już kupę lat.

EDIT:
Poczytaj jeszcze te tematy, może coś pomogą.

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... B3adowania

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... B3adowania

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... B3adowania
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

PROB-AL pisze:... wraz z obrotami napiecie rosnie az do 17V ...
OLEY pisze:i przy dodawaniu
gazu lekko wzrastać, czyli u Ciebie jest w miarę dobrze.
17 V to zdecydowanie za dużo. Może masz rozładowana baterię w mierniku (cyfrowym) wtedy zawyża napięcie?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Też miałem tuż po wymianie regulatora 17V - na szczęście elektryk to zauważył, cofnął Probka na warsztat i zamontował mi zewnętrzny.

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 4572#44572

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 7459#57459
(do tego wątku odsyłał już OLEY).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

witam
napięcie mierzyłem na klemach aku
może regulator mimo ze nowy jest uszkodzony - szkoda by było bo trochę za niego wybuliłem w tym tygodniu będę miał drugi na pewno sprawny alternator to będę wiedział czy to wina alternatora czy czegoś innego
a może ma ktoś schemat i instrukcje jak podłączyć zewnętrzny regulator
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Proszę bardzo, chociaż znalezłem to na forum w ok. 40 sekund: roll:

Obrazek :
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

Witam ,czytałem cały opis i nasunęła mi się jeszcze jedna możliwość, akumulator może mieć walniętą którąś celę i też nie będzie trzymał.
2,2GT turbo USA 91r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kay pisze: akumulator może mieć walniętą którąś celę i też nie będzie trzymał.
Fakt, jest to możliwe, ale wątpię, bo:
PROB-AL pisze: wczoraj idę a tu akumulator rozładowany do zera, a był wymieniany miesiąc temu na nowy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

Lepiej kupić drugi alternator niby dobry < za 80 zł> czy założyć zewnętrzny regulator napięcia np od żuka czy tam poloneza do tego alternatora co mam. Na bank to wina regulatora napięcia.
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

OLEY to że nowy akumulator bo ma miesiądz to nie musi wykluczać tego że ma walniętą celę, a rozładowuje mu się podczas jazdy na światłach, alternator niby ładuje ale aku nie przyjmuje a jeszcze autko z niego ciągnie w czasie jazdy ale to tylko moja opinia. miałem podobną sytuację :wink:
2,2GT turbo USA 91r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kay, masz rację. To, że jest nowy wcale nie znaczy, że jest sprawny.
Inaczej nie byłoby czegoś takiego jak reklamacja. :D
Ale zauważ, że coś takiego zdarza się raz na ileśset przypadków
i szukanie w tym przyczyny jest akurat na szarym końcu. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

sprawdzałem na innym aku i jest to samo.
to wina regulatora napięcia.
dzieki za wszystkie porady :)
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ano właśnie.
I dlatego, że regulator napięcia bądź koniec szczotek, to najczęstsze powody takich awarii, powinno zaczynać się diagnozę właśnie od tego, a nie np. od pękniętej celi w aku. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kay
Posty: 91
Rejestracja: 2004-08-13 09:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Kay »

Oley masz rację ,zasugerowałem walniętą celę bo akurat przerobiłem to na własnej skórze. POZDRAWIAM :wink:
2,2GT turbo USA 91r.
Awatar użytkownika
exit
Posty: 504
Rejestracja: 2008-03-15 01:09
Samochód: Doblo i Tipo 2019, 1.4 LPG :)
Galeria: viewtopic.php?t=14203
Lokalizacja: Choszczno, Barlinek, Myślibórz
Kontakt:

Post autor: exit »

Witam,
Jako iż jestem świeżo po naprawię alternatora to podzielę się moimi doświadczeniami. Otóż najlepiej (na mój gust) wyciągnąć go od strony koła (podpowiedź Oley'a) Odkręcacie koło, drążek kierowniczy, jedną śrubę z plastikowej osłony, którą można odłamać lub odgiąć. Dobrze jest też ten uchwyt na śrubę odgiąć. A najważniejsze jest to, aby skręcić kierownicą na maxa w lewo (wtedy schowa się drążek i mamy full miejsca na wyjęcie alternatora. Od razu piszę, wyciągać kołem od paska klinowego do nas. Zajmuje to ok 30 min :) Tak samo go wkładamy.
A teraz co do szczotek, otóż wystarczy je wyciągnąć i pojechać do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i dobieramy szczotki ( ja zapłaciłem 6.50 zł za komplet) A regulator napięcia to już wydatek rzędu 130 - 150 zł ponieważ też miałem zamiar go wymienić :P
Ku pokrzepieniu serc :) Napiszę, że już za drugim wyjmowaniem alternatora robi to się proste jak bułka z masłem :)
A po wymianie szczotek mam znów śliczne ładowanie w granicach 13.8 V - 13.9 V :D:D
http://www.konkretshop.pl - internetowy sklep erotyczny!
http://www.konkretpizza.pl - Konkret Pizza
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja tam wyciagalem alternator gorą i zajmowalo mi to 10min :D tylko wystarczy sie poszarpac, odgiac przewod hamulcowy i ta czarna puszke jakas:] a chyba ze macie klime to odpada taki sposob :P

a ja u siebie wymienialem pierw caly regulator napiecia ze szczotkami (mimo iz moje wygladaly jak nowe ale kupic mozna bylo tylko w komplecie!! :evil: ) i dalo tyle ze ladowanie mialem normalne na wolnych obrotach a wraz ze zwiekszaniem sie obrotow ladowanie znacznie wzrastalo!! :[ czyli prawie 200zl w bloto!! pozniej przerabial mi elektryk na zewnetrzny regulator od poloneza!! dzialalo 3 miechy chyba, ale w miedzyczasie szalaly kontrolki cholera wie dlaczego!!:/

az w koncu sie wkurzylem i kupilem za grosze alternator od SHADOWa ktory lata do dzis az miło :D
Obrazek
Awatar użytkownika
exit
Posty: 504
Rejestracja: 2008-03-15 01:09
Samochód: Doblo i Tipo 2019, 1.4 LPG :)
Galeria: viewtopic.php?t=14203
Lokalizacja: Choszczno, Barlinek, Myślibórz
Kontakt:

Post autor: exit »

Wiem, że górą ponoć da radę.... odkręciłem ten bzdet o którym mowa i za chiny wyszarpać go nie mogłem :P Ale jak to się mówi ... wszystko trzyma się na patentach :P Osobiście wole od koła, a te 30 min to brałem z zapasem na powikłania typu, zapieczone śruby :P

P.S. też kupiłem alternator u SHADOW'a (wymieniłem szczotki) i też śmiga aż miło :)
http://www.konkretshop.pl - internetowy sklep erotyczny!
http://www.konkretpizza.pl - Konkret Pizza
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”