Probe zgasł podczas jazdy

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Probe zgasł podczas jazdy

Post autor: daniel »

Siemka
w swoim autku mam uszkodzoną turbine ( dlatego jeżdze teraz nie przekraczajac 3 tys. obr.), ale był moment że musiałem pare razy przycisną i nagle po tym jak puściłem gaz Probek zgasł i zaraz jeszcze na biegu go normalnie odpaliłem i wszystko było ok :wink:

co może być tego przyczyną???...a i podczas łagodnego dodawania gazu bardzo lekko przerywa
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Może to kable WN ??? Sprawdz też filtr paliwka .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

filtr paliwa zmieniony 3 dni temu, a co do kabli...moze to i to????, ale dziwi mnie to zgaśnięcie......może któryś z urzytkowników z dłuższym stażem by sie wypowiedział :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

hmyy jak mialem przebicie na przewodach to silnik strasznie nie rowno pracowal, szczegolnie przy dodawaniu gazu... ale nigdy mi nie zgasl :wink:
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

ale tak mi wsumie normalnie pracuje....a dzisiaj nie wiem co sie stało czemu zgasł :? , fakt przy dodawaniu gazu na prawde bardzo lekko przerywa, ale jak sie naciska raptownie to nie ma przerywania
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

to sprawdz przewody(najlepiej zakladajac czyjes sprawdzone).. bo to mi wyglada na male przebicia :wink:
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

rozumiem że teraz o przerywaniu mówisz, ale co z tym zgaśnięciem???..miał ktoś już taki przypadek, co do przerywania to myśle też że mam gdzieś dolot nie szczelny, bo coś przy dodawaniu gazu gwiżdże i to nie od turbinki
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

w gt tez mam nieszczelny dolot... i tez swiszczy... podobno (ja nie mam jeszcze spostrzezen na ten temat) jesli jest dobrze szczelny dolot to prawie wogole turbawki nie slychac... ale mi nic nie przygasa... an inie szarpie :wink:
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

:? ale czemu zgasł????????????????????
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

dopnę sie tutaj co by nie bałaganić.

Przed chwilą (no może przed godziną) wyjechałem sobie z garage w celu przejażdżki i po przejechaniu kilkuset metrów silnik od tak zgasł, ale przed "zgaśnięciem" zasygnalizował mi buzerem (tak jak to ma to miejsce przy odcięciu paliwa/zapłonu przy np. przekroczeniu max ciśnienia doładowania). Przez chwile myślałem że po prostu odcięło i nie zdążyło załapać ponownie i zdechł, ale zonk. Silnik ni chuchu nie chce odpalić. Po przekręceniu zapłonu cacy, rozrusznik kręci silnik łapie na sekundę dwie, potem buzer odcięcia i zdycha. I tak w kółko.
Raczej wykluczam czujnik wstrząsowy, bo takowego mazda nie ma. Wywala mi za to kod 42, ale juz od dłuższego czasu. No i w moich nocnych poszukiwaniach przyczyny (rozszczelnienia i tp) zauważyłem kałużę płynu pod autem (najpewniej chłodzenie turbiny bo dokładnie pod nią była w sumie niewielka plama.
3 dni temu dłubałem przy dolocie, być może coś zruszyłem, ale co ?? instalkę pospinałem prawidłowo, po nocy nie bardzo mogłem sie przyjżeć bezpiecznikom głównym.
jakieś sugestie ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Faktycznie może to być bezpiecznik wysokoamperowy
w puszce przy aku. Jak się nie mylę ma 30A.
Jest odpowiedzialny za odcięcie dopływu paliwa.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Sprawdźcie sobie wężyk od chłodzenia turbiny. Ten zaraz pod kolektorem wydechowym. Po części jest metalowy po części gumowy mi właśnie zaczął cieknąć i rozebrałem pół auta żeby się do niego dostać.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

bezpiecznik luknę, ale nie sądzę żeby chłodzenie miało cos wspólnego z odcięciem paliwa, choć zrobić trzeba :)


EDIT następnego dnia:

bezpieczniki są cacy, wszystkie łącznie z tymi w kabinie. Jakieś kolejne sugestie ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Iskra jest?
A co z rozrządem. Może jakiś przeskok o ząbek?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

wróciłem właśnie z garage.
Więc najpewniej powodem było być może podwieszenie sie zaworka Turbocharger Boost Control Solenoid rozmontowałem cały dolot od filtra aż do intercoolera łącznie ze wszystkimi elementami po drodze. Silnik odpalił bez problemu
Postawiłem na zawór ponieważ to on jest odpowiedzialny w pierwszej kolejności za podanie sygnału o nadmiernym ciśnieniu i konieczności odcięcia paliwa, a taki dokłądnie objaw miałem. Wykręciłem sobie to to oblukałem i z zewnątrz wygląda cacy. Rozkręciłem co sie dało i w środku również cacy. Przy okazji wyszło na jaw skąd cieknie, ale o tym nie warto pisać bo wszyscy wiedzą :lol: Jutro poskładam, bo nie mam wężyka z którego cieknie na wymianę. Poskładam i sie zobaczy :)
Ale musze powiedzieć jak na wolnossący to sie ładnie na obroty wkręcił (bez turbiny i przepływki hehe)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”