problem ...postojówki

Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

problem ...postojówki

Post autor: DUKE »

Witam wszystkich ..moze zaczne od zyczonek :lol: Wszystkiego naj,naj,najlepszego w Nowym Roku 2004 dla wszystkich!!!!
a teraz problem :(
Jak jezdzilem w deszczowa pogode wszystko bylo oki....na drugi dzien wlaczylem swiatla i odrazu mi bezpiecznik wywalilo (teil lub tail 15A) wymienilem pare bezpiecznikow i to samo odrazu jak wlącze postojowki pali bezpiecznik inne sa dobre...co zrobic???nie mam postojowek,tylnich swiatel, podswietlenia kokpitu.. :( odcialem postojowki bo pomyslalem ze moze z przodu robi zwarcie przy halogenach ale nic to nie dalo...jestem wsciekly...(dzien wczesniej wymienialem plyn w chlodnicy i plukalem nagrzewnice...moze tam cos zalalem albo cos :( ) jak myslicie??co zrobic???pomozcie
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Spokojnie, Stary.... Nie takie sie zwarcia rozpykało.... :lol:

Naprawodpodobnniej przy deszczu abo przy płukance zalałeś przewody i zrobł ci się grillek - przyfajczyło przewody i stopiło izolację.
Co robić:

1. Odłącz akumulator
2. włącz postojówki
3. W miejsce bezpiecznika podłącz omomierz - powinieneś mieć zwarcie.
4. Następnie połanczaj wszystkie żarówki - patrz na omomierz (weź sobie kogoś do tego) - jeśli oporność wzrosła - masz przyczynę. Pamiętaj że najprawdopodobniej masz zwarcie na przewodzie - też każde poruszenie wskazówki/wyświtlacza daje Ci znać czy jesteś blisko.
5. Jeśli do tego momentu nie masz przyczyny, musisz porozpinać obwody. Niekoniecznie będzie to łatwe, w szczególności jeśli nie masz schematu i nie wiesz gdzie obwody się łączą.
Jeśli po odłączeniu oporność zwrośnie - jesteś w domu :)

Życzę szybliego wzrostu oporności :)
oj! nieraz to i pół dnia zejdzie zanim się dokopię....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Dzieki za pomoc MiH moze kiedys mi sie przyda ta rada..ale poradzilem sobie jakos....troszke poglówkowalem i przypomnialo mi sie ze wymienialem zaroweczki w tylnim podswietleniu tablicy :lol: no i rozkrecilem a tam mi sie woda dostala (i robilo zwarcie) i tyyyyle zachodu...czas pracy jakies 10s :lol: :lol: :lol: :lol:
Pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Gratulacje!

PS. Patrz punkt 4.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

I problem w Probe - palacy sie bezpiecznik

Post autor: Zolak »

Witam, pojawil sie pierwszy problem

Wymienilem zarowki z przodu na H4 Bosha i wszystko bylo w porzadku
Wieczorkiem zszedlem na dol by pozachwycac sie autkiem i zapalilem swiatla (raz przekrecilem tak ze nie otworzyly sie lampy a powinny zapalic sie pozycyjne) i nic podswietlenie deski rozdzielczej rowniez przestalo swiecic. Okazalo sie ze wystrzelil bezpiecznik ktorego wymienilem i ktory wytrzelil po raz drugi(tak bylo z chyba 5 bezpiecznikami)

Czy ktos wie co moglo sie stac??
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Szukaj zwarcia. Nie wiem tylko co ma podświetlenie deski do lamp postojowych bo o ile pamiętam za podświetlenie deski jest odpowiedzialny bezpiecznik tail. Który bezpiecznik Ci wywaliło i jak cała historia się zaczęła ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

W takim razie są 2 :) Crupkowi spalił się bezpiecznik tail i nie działały mu tylne światła i podświetlenie przycisków i zegarów :)

EDIT : po dłuższym namyśle mógl mieć coś namieszane :) Jest tak jak pisze Robert :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Tzn. jesli byly wszystkie bezpieczniki wporzadku w tej malej puszcze z bezpiecznikami ktora jest pod maska (6 bezpiecznikow w rzedzie) to wszystko gralo.Wystrzelil ten jeden i nie dzialaja mi teraz pozycyjne i podswietlenie deski rozdzielczej.Bezpieczniki w srodku autqa sa 100% dobre bo sprawdzilem kazdy po kolei.Dodam ze podswietlenie przyciskow dziala

Przed chwila bylem w aucie i powiem tak:
Wszystko dziala (lampka otwarcia drzwi,podswietlenie stacyjki,zamkow itd.)poza :
-pozycyjnymi z przodu
-podswietleniem deski rozdzielczej

Gdy wkladam bezpiecznik odrazu strzela

jesli ktos wie "o co kaman" to prosze o pomoc

A moze to jakis przekaznik poszedl sie j***ć, juz nie wiem co to moze byc

Po przeczytaniu paru tematow na probe.net mysle ze wina jest radia i tych 2 czarnych kabelkow wiec jutro sprawdze i dam znac


Zeby nie zakladac nowe tematu zadam pytanko; Jak sie wymienia olej w skrzyni manualnej?? (tylko bez glupich tekstow typu stary zlewasz i nalewasz nowy :D )

Gdzie jest jakis korek,miernik wlew oleju czy cos takiego??

Pozdrowki
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

siem,masz gdzieś zwarcie na lini świateł pozycyjnych/podświetlenia tablicy,przejrzyj dobrze kable i kostki i dojdziesz do usterki :wink: Albo jak chcesz od razu wiedzieć to zmostkuj wejścia bezpiecznika jakimś grubym drutem i zobaczysz gdzie się zacznie palić :wink: :D :wink: Co do skrzyni może ten temat ci pomoże http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9239
Padam dzis i nie mam sił tłumaczyć :wink: Naprawdę nic trudnego :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Wszystko jest git, te podlaczenia robil jakis partyzant z wycietego lasu
NAwet antena zaczela dzialac bo byla nie podlaczona:D


POZDRO
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

Cześć wszystkim ...mam mały problem, mianowicie w moim aucie nie ma z przodu postojówek, niby narazie policja się jeszcze nie przyczepiła :) ale pasowało by to zrobić. Nie wiem jak sie za to zabrać bo mam całkiem inne lampy niz w poprzednim probasie. W tamtym mogłem normalnie wykrecić całą lampe a tu nie mam pojęcia jak to zrobić bo mam wersje kanadyjską. Lampy wygladają tak jak na załączonej przeze mnie fotce (z pomarańczowym kierunkiem). Czy ktoś ma pojęcie jak je ściągnąć ? no i jak zrobić żeby była w koncu ta pozycja z przodu ?


Obrazek
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Chodzi ci o kierunki jak widzę. W więc masz wersje USA czyli mocowane są od wewnętrznej strony. Musisz albo zdjąć zderzak albo się pogimnastykować by dotrzeć ręką od spodu. Ja mam euro więc dokładniej musi napisać ktoś kto ma USA.
Ostatnio zmieniony 2008-02-12 13:09 przez Dee Jay, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Są różne sposoby...

Papu dla wyszukiwarki: postoj* kierunk* USA zwróci 5 postów (z niniejszym włącznie).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

Trochę sobie poczytałem i właśnie tego się obawiałem że trzeba będzie ściągać zderzak :/ no ale nic ...dzięki za podpowiedzi. Jak mi się zechce to zrobię troche fotek i opisze co i jak zeby innym było lżej :)
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Przecież tam pisali, że nie trzeba...
Zamiast "trochę" przeczytaj te 4 posty z wyników wyszukiwania.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

Wiem Robert że można inaczej, ale ja chcę to zrobić dokładnie. Lubię mieć wszystko w zasięgu wzroku no i nie chce sobie rąk pozdzierać pchając je w małe szczeliny :) dlatego postanowiłem ściągnąć zderzak o własnie przy okazji wstawie jakąś siateczkę :D
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

dlatego postanowiłem ściągnąć zderzak o własnie przy okazji wstawie jakąś siateczkę
raczej weź wystaw tą siateczkę złomiarzom :twisted: :wink:

kierunków nie musisz ściągać ale lekko nie jest z wymianą :wink:
oryginalnie w tych kierunkach masz dwuwłóknową pomarańczową żarówkę,która sygnalizuje postój oraz kierunkowskaz czyli światła postojowe są pomarańczowe,a z boku jest tzw. obrysówka.
możesz zostawić na oryginale usa albo wstawić białą żarówkę dwuwłóknową 5W/20W odciąc zasilanie 20 W i zostawić 5W na postojówke,a zamiast obrysu zrobić kierunek 8)
możliwości wiele ale na oryginale sa najładniejsze 8)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

ta siateczke właśnie od złomiarzy mam :lol: hehe ..Nie chce robic jakiejs wsi, u ojca w lancii kappie jest z przodu orginalna siateczka (czarna) i ja tez własnie sobie chce wstawić taką samą nie srebrną tylko czarną.
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

goliath lancia kappa nie miała montowanej siatki w zderzaku więc nie może być oryginalna z tego co wiem.

A co do siatki to musze to powiedzieć

Po co?

I to jeszcze ze złomu :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Problem ze światłami postojowymi

Post autor: matix84 »

Witam, mam problem ze światłami postojowymi.
Mianowicie podczas jazdy nagle zgasło mi podświetlanie licznika - spalił się bezpiecznik. Wymieniłem na nowy ale znów się spalił.
Najwyraźniej jest zwarcie w układzie i to dość silne, amperomierz podpięty w miejscu bezpiecznika przekroczył 20A. Bezpiecznik, na którym tak się dzieje jest od to TAIL R.,
lewy tylny postój - świeci, prawy - nie,
oba przednie nie świecą - dziwne, bo postoje z reguły są podłączone na krzyż
licznik, oświetlenie gałek oraz podświetlanie schowka - nie świecą
Ktoś miał już taki przypadek? Biorę pod uwagę jakieś zwarcie na kablach (napiszcie którędy idą przewody do tych żarówek)? Dzisiaj jeszcze przyszedł mi pomysł, że może zwarcie robi regulator jasności podświetlania licznika (gdyż muszą być tam jakieś elementy elektroniczne).
Macie jakieś pomysły?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Problem ze światłami postojowymi

Post autor: Destroyer »

Owszem mam jeden pomysł :) Poczytaj ten wątek :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=2277 Tutaj znajdziesz wszystkie odpowiedzi, a przede wszystkim bardzo wiele sugestii i porad.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem ze światłami postojowymi

Post autor: matix84 »

A umiałbyś normalnie pomóc? Czy tylko odsyłasz do FAQ i do wyszukiwarki z których już wcześniej skorzystałem i nie dało mi to odpowiedzi.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem ze światłami postojowymi

Post autor: Sam »

Ja ci pomogę - po prostu :) weź miernik czy inna kontrolkę :) i przegrzeb pół instalacji elektrycznej znajdź zwarcie :) a jak ci się nie chce to oddaj auto elektrykowi chociaż z doświadczenia wiem że elektrycy na warsztatach to raczej debile nie obrażając nikogo, znam wiele warsztatów w moim rejonie ale naprawdę mało kto ma świadomość tego co robi :) .

Tak w sumie przyszedł mi pomysł jeszcze jak wywlekałem instalację w swoim to idzie ona nad lewym przednim nadkolem i jest przyczepiona jakimiś spinkami mogła ci spaść na nadkole i po dużej ilości km się przetrzeć co by wyjaśniało zwarcie i nie świecenie obu przednich postojów. Ale wątpię ze tak sie stało. Sprawdz zarówki i kable przy samych lampach bo może ktoś coś tam łączył na krótko i nieudolnie izolował. A co do podświetlenia schowka to ono działa po postojowych tez sprawdź czy tam cos nie zwiera zacznij od prostych rzeczy a potem przejdź do rozrywania instalacji :D i nie zwieraj w żadnym wypadku bezpiecznika miernikiem czy innymi sprytnymi sprzętami bo jak za długo potrzymasz to na pewno będziesz rozrywał pół instalacji albo wymieniał przewody ;) pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Problem ze światłami postojowymi

Post autor: Destroyer »

matix84 pisze:A umiałbyś normalnie pomóc? Czy tylko odsyłasz do FAQ i do wyszukiwarki z których już wcześniej skorzystałem i nie dało mi to odpowiedzi.
Słabo kolego szukałeś :) Ja wpisałem jedno słowo i ograniczyłem wyszukiwanie do II generacji i znalazłem od cholery wątków traktujących o oświetleniu zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Uwiez że tam, znalazłem dużo bardziej sensowne porady niż "weź miernik i szukaj zwarcia po całym samochodzie". Polecam i Tobie. A jak moderator zobaczy, to i tak zamknie wątek bo podobnych było multum :1111_bye:
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”