funkcje pokrętła wycieraczek

Awatar użytkownika
megalith
Posty: 35
Rejestracja: 2006-08-21 20:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

funkcje pokrętła wycieraczek

Post autor: megalith »

Parę dni temu mój kolega mnie zaskoczył, wykonując pokrętłem ruch o którym nie wiedziałem - mianowicie wyciągnął pierścień na zewnątrz (pociągnął "od deski") i tenże ładnie usadowił się w pozycji odsuniętej.

Tyle że nie przyniosło to żadnego efektu w pracy wycieraczek. Więc moje pytanie jest - co powinno się stać po wyciągnięciu tego pierścienia (poza tym że nie da się wcisnąć spryskiwacza ;) )

Funkcje pierścienia o których wiem:
1 w górę - tryb przerywany
2 w górę - tryb ciągły wolny
3 w górę - tryb ciągły szybki
1 w dół - tryb ciągły szybki pokrętło samo wraca
Funkcje przycisku to poza kręceniem (regulacja odstępu wycierania) to szczoch na szybę połączony z dwukrotnym przetarciem.

Czy jest coś jeszcze czym mnie Probe zaskoczy?
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

Z tego co piszesz to nie jest funkcja tylko po prostu pokrętło zeskoczyło,
tylko nie dało się go zdjąć do końca bo blokuje je to mniejsze od spryskiwania szyb.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, a mi wycieraczki świrują trochę na położeniu "czasowe" (tam gdzie regulujesz częstotliwość małym pokrętłem z boku). Raz działają, raz nie, stają w połowie wycierania. Co to może być i gdzie zaglądnąć?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

drzymek tez tak mam ale tylko przy najmniejszej częstotliwości, jak troszke zwieksze jest ok

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: funkcje pokrętła wycieraczek

Post autor: Destroyer »

megalith pisze:
Funkcje pierścienia o których wiem:
1 w górę - tryb przerywany
2 w górę - tryb ciągły wolny
3 w górę - tryb ciągły szybki
1 w dół - tryb ciągły szybki pokrętło samo wraca


Czy jest coś jeszcze czym mnie Probe zaskoczy?
Jak przekręcisz pokrętło w dół na pozycje MIST i puścisz aby zaraz wróciło to wycieraczki przecierają raz powoli a jak przytrzymasz to przecierają szybko :D
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

davidlive pisze:drzymek tez tak mam ale tylko przy najmniejszej częstotliwości, jak troszke zwieksze jest ok

p.
to widze ze nie jestem jeden :lol:
przelacz wycieraczki na zime jak Ci to bardzo przeszkadza i juz bedzie wporzadku przynajmniej u mnie tak jest :)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

zgadza sie tez tak zrobiłem i faktycznie jest poprawa , a co do tego zawieszania to przeszkadzało mi raczej to że czasem potrafiło mi bezpiecznik wywalić.

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
megalith
Posty: 35
Rejestracja: 2006-08-21 20:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: megalith »

edi_pg pisze:Witam,
Z tego co piszesz to nie jest funkcja tylko po prostu pokrętło zeskoczyło,
tylko nie dało się go zdjąć do końca bo blokuje je to mniejsze od spryskiwania szyb.
Jestem przekonany że nie, z uwagi na to iż wykonuje identyczny ruch jak pierścień od świateł żeby zostawić je otwarte bez świecenia, i dodatkowo słychać klik który sugeruje że jest tam jakaś mechanika która ustawia je w pozycji odsunięte-dosunięte. A ktoś już może próbował to u siebie?
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Wysunięcie tego pokrętła na zewnątrz nie skutkuje niczym. Nie ma takiej funkcji. Poprostu pokrętło spada. Click słychać może w dlatego że zaczepy puszczają.

Drzymek, david -> wyciągcie przełącznik wycieraczek, rozbiercie i wyczyśćcie. Zaśniedziały styki.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Wyciaraczki się zacinają przy pracy INT

Post autor: adrian_seki »

Witam

Mam problem polegający na zacinaniu się wycieraczek - jakby coś nie łączyło gdy mamy pozycję INT w najszybszym trybie pracy stąd zakładam nowy temat. Moja prośba polega na tym abyście podpowiedzieli mi czy to kwestia przełącznika przy kierownicy czy może coś gdzieś nie łączy lub też wina samego silnika. Czekam na odpowiedzi ponieważ powoli mnie już to zaczyna drażnić. pozostałe funkcje działają poprawnie jednak dostrzegam chwilowe przerwania jednak ułamki sekund trwają. W położeniu INT przerwy trwają aż do kolejnego wyzwolenia (czasowy impuls).
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: funkcje pokrętła wycieraczek

Post autor: adrian_seki »

Czy ktoś zna może odpowiedź?
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: funkcje pokrętła wycieraczek

Post autor: karakan »

Borykasz się z problemem 10 lat? :D
Ja odpowiedzi nie znam, próbowałeś zamienić przełącznik na inny? Wyeliminowałbyś jedną możliwość.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: funkcje pokrętła wycieraczek

Post autor: Maxxum »

Może ten temat Cię naprowadzi, choć widzę że już w nim pisałeś - viewtopic.php?p=321612&hilit=wycieraczk ... 85#p321612

Wydaje mi się jednak że to nie jest wina przełącznika, bo zapewne wtedy nie chciały by się włączać, lub wyłączać a tu problem jest podczas pracy już - raczej szukałbym w silniczku od wycieraczek lub przekaźniku.

Ps. Lepiej byłoby kontynuować ten temat w wątku który podałem - dużo bardziej pasuje. Ten temat jest raczej o samych funkcjach pokrętła.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”