OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Hehe to nie jestem sam :twisted: :twisted: :twisted:
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No pewnie, że mechaniczne uszkodzenie jednego z pasków ogrzewania tylnej szyby jest naprawialne. Wystarczy tylko zlokalizować miejsce w którym została przerwana ścieżka na szybie i zastosować jeden z dostępnych na rynku klejów przewodzących prąd.
Np. jeden z tego typu :arrow: http://www.allegro.pl/search.php?string ... y&order=pd
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

Qki G pisze:A ja mam taką sytuacje, że dzialaja mi tylko 4 paseczki, i to nie kolo siebie, tylko jakies tam dowolne, co może być przyczyną i czy to jest naprawialne, czy pozostaje tylko wymiama szybmy, ze sprawnym ogrzewaniem??
to daje się naprawić. Są w sklepach specjalne "pasty" srebrne którymi łączysz przerwane paski.
Przy pomocy miernika (albo żaróweczki) sprawdzasz w którym miejscu nitka ogrzewająca jest przerwana, i w to miejsce nanosisz ten preparat który przewodzi prąd. W poprzednim samochodzie na ok 10. przerwanych udało mi się przywrócić do życia... jedną ;)
Podobno fachowcy biorą ok 50 pln za naprawe paska :?
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

NO to chyba dam sobie spokoj bo musialbym zerwac folie:)

a co do fachowców, no cóż zdzierają z czego się tylko da:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Z racji tego, że idzie zima i aby uniknąć nowych tematów związanych z awariami ogrzewania tylnej szyby
oraz dyskusji na temat włącznika i czasowego wyłączania ogrzewania
tylnej szyby w jedynce w tym wątku:

:arrow: Wypas w Dwójce

Pozwoliłem sobie dzisiaj rozebrać tenże włącznik na części pierwsze. :D

Obrazek Obrazek

Czy nie uważacie, że jest tam dość sporo elektroniki, aby nie było
wyłączania czasowego?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

u mnie jak wlacze podgrzewanie tylnej szyby to grzeje caly czas dopóki sam nie wylacze:] a jak juz wylacze to zaraz i tak zaparuje szyba :roll: wiec jezdze wiekszosc czasu z wlaczonym podgrewaniem:]

wogule przez rok podgrzewanie czasem mi dzialalo a czasem nie... z przewaga na niedzialanie :roll: w koncu sie zmusilem w sobie i poszukalem przyczyny!! okazalo sie ze w takiej kostce w tylnej klapie sie kroche ukruszyl kabel i czasem stykal a czasem nie po zamknieciu klapy.. a jak go dotknąłem reka to sie urwal calkiem :P
Ostatnio zmieniony 2007-11-15 14:54 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Coś mi tnie łącze i nie widzę Oley Twoich fotek, ale opis w serwisówce chyba kończy dyskusję:
Heated Rear Window Defroster

The heated rear window defroster consists of a control switch with integral timer, and a series of grid wires baked on the inside surface of the rear window.

When the control switch is pressed, current is directed to the grid wires on the rear window. The heated grid wires keep the rear window clear of fog or ice.

The timer automatically turns off the heating grid after approximately 10-15 minutes of operation. If more than 10-15 minutes is needed, the grid can be reactivated for another 10-15 minutes by again pressing the control switch.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Edyta
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-01 16:15
Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
Galeria: viewtopic.php?t=12656
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: Edyta »

Dzisiaj odkryłam, że w moim cudeńku też nie działa ogrzewanie tylniej szyby. :( No więc sprawdziłam napięcie przy tych wtyczkach na szybie i lipa....nie ma.... paski chyba nie są poprzerywane a bezpieczniki są ok. W związku z tym pytanie. Czy włącznik <ten> powinien wskoczyć do środka i tam już zostać, czy odskoczyć z powrotem do przodu? dziwnie to brzmi, ale mam nadzieję że rozumiecie. Bo u mnie wogóle się nie wciska...może tu jest problem?
Pzdr
Probe 2.0 16V :-) - Tęskno.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Powinien odskoczyć :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Robert pisze:Heated Rear Window Defroster

The heated rear window defroster consists of a control switch with integral timer, and a series of grid wires baked on the inside surface of the rear window.

When the control switch is pressed, current is directed to the grid wires on the rear window. The heated grid wires keep the rear window clear of fog or ice.

The timer automatically turns off the heating grid after approximately 10-15 minutes of operation. If more than 10-15 minutes is needed, the grid can be reactivated for another 10-15 minutes by again pressing the control switch.
Hehe.
Ponieważ ja z tych bardziej ułomniejszych :wink: i j. angielskiego nie znam,
postanowiłem przetłumaczyć tekst za pomocą tłumacza netowego:

:arrow: http://www.tranexp.com:2000/Translate/result.shtml

Jak przeczytałem tekst przetłumaczony, to ryłem ze śmiechu. :D :D

Oto ten tekst:

"Ożywiony Tylna szyba Odmrażacz.

Ten ożywiony tylna szyba odmrażacz składa się od pewien władza trzasnąć batem rezygnować integralny chronometrażysta , i pewien seria od kraty druty upieczony od wnętrze zewnętrzna strona od ten tylna szyba. Podczas ten władza trzasnąć batem jest wciśnięty , rozpowszechniony jest prowadził do kraty druty od tylna szyba. Ten ożywiony kraty druty utrzymywać ten tylna szyba rozliczać od mgła albo lód. Ten chronometrażysta mechanicznie uruchomić nie nadawany ogrzewanie kraty za w przybliżeniu 10-15 minuty od praca. Jeśli więcej niż 10-15 minuty jest potrzebny , ten kraty mogą być reaktywowany pod kątem inny 10-15 minuty przy znowu natarczywy ten władza trzasnąć batem"
.


:D :D :D

Postanowiłem więc sprawdzić to osobiście.
I dokładnie tak jest. Ogrzewanie wyłącza się samo po około piętnastu minutach. Sprawdzałem kilka razy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Kurczę ale fajna nazwa dla włącznika- "trzasnąć batem"- od dziś sam będę ją stosował :lol: :D :P :mrgreen:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Edyta
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2007-11-01 16:15
Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
Galeria: viewtopic.php?t=12656
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: Edyta »

Tak , wiem że to dziwne, ale dzisiaj przy wymianie siłowników klapy, ogrzewanie szyby zaczeło działać :-k :shock: , wcześniej nawet nie zauważyłam, że przycisk jest podświetlony, bo po prostu się nie świecił. Więc dzisiaejsza naprawa to 2 w 1, a nawet 3, bo działa też spryskiwacz tylniej szyby, po małym przepchaniu.
Klapa naprawiona
Ogrzewanie tylniej szyby działa
spryskiwacz
to teraz prawe lusterko....
a w przyszłości tłumik.....
Pzdr i dzieki za rady.
Probe 2.0 16V :-) - Tęskno.
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: SzwedV6 »

No to odgrzeję.... Problem wygląda następująco: brak ogrzewania tylnej szyby i lusterek, kontrolka od ogrzewania cały czas się lekko żarzy, po wciśnięciu pstryczka świeci normalnie (włącznik sprawny, sprawdzone), klikania przekaźnika nie słychać (jest sprawny, sprawdzone). W czym może być problem?
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: archeolog »

Ja mam na wtyczkach do siatki grzewczej 4V masa jest dobra problem z plusem ... gdzie szukać przyczyny ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: Robert »

Sprawdź na przekaźniku:
  • czarno/biały przewód doprowadza napięcie z akumulatora - powinno tam być 12V
    • jeśli nie ma, to tu tkwi przyczyna
    • jeśli jest, to szukasz dalej: jeden czarno/niebieski przewód to wejście z włącznika, na drugim (niestety ten sam kolor) masz wyjście na szybę - sprawdź, czy jest tam +12V (sprawdź po prostu na obu)
      • nie ma - winny przekaźnik
      • jest - do wymiany przewód miedzy przekaźnikiem a szybą
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: archeolog »

No dobra ale gdzie jest przekaźnik :D
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: Robert »

Nie przeginaj - wątek ma zaledwie 2 strony :1111_bicz:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
wacekneo
Posty: 9
Rejestracja: 2010-01-05 20:24
Lokalizacja: Lubrza (Opolskie)

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: wacekneo »

odkopuję temat, nie działa mi podgrzewanie, nie mam napięcia na stykach przy szybie, po wciśnięciu przycisku nic się nie dzieje, nawet kontrolka nie chce się zaświecić. Sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są ok, jedynie 80 nie mogę wyjąć ale widać że jest cały, jak powinien działać ten przycisk? chodzi mi o to czy powinno coś cyknąć po jego naciśnięciu, załączyć się przekaźnik i czy ten przycisk posiada elektronikę w środku?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: Robert »

wacekneo pisze:... i czy ten przycisk posiada elektronikę w środku?
Skoro OLEY odpowiedział (nawet wkleił fotki) kilka(naście) postów wyżej, a Ty nadal pytasz, to rzuca inne światło na końcówkę Twojego nicka. :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: CBR »

wacekneo pisze: chodzi mi o to czy powinno coś cyknąć po jego naciśnięciu, załączyć się przekaźnik i czy ten przycisk posiada elektronikę w środku?
Jak widzisz po fotkach Oleya jakaś tam elektronika jest.
Jedyne pochodzi z włącznika przy jego wciśnięciu.
Jak działa to podświetla pasek w przełączniku.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
wacekneo
Posty: 9
Rejestracja: 2010-01-05 20:24
Lokalizacja: Lubrza (Opolskie)

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: wacekneo »

Troszkę źle zapytałem, za dużo spraw na głowie i człowiek nie myśli co robi :oops: temat przeczytałem cały, zdjęcia widziałem tylko nie wiedziałem z której generacji jest ten włącznik, właśnie przeczytałem jeszcze raz i doczytałem sorry
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: adrian_seki »

Ten dziwny scalak nie jest przypadkiem NE555? ciekawe jak jest wykonane tam opóźnienie a ja swojego aż tak nie rozbierałem xD
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: bogdano »

Witam.
Chciałem odświeżyc temat bo nie załącza mi się przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby, gdzie on jest umiejscowiony w II generacji? Gdzieś nad bezpiecznikami w kabinie czy w "Fuse box"-ie?

Dzięki za info i pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: Robert »

Za wyłącznikiem wstrząsowym pompy paliwa (w bagażniku) - znajdź C418 na pierwszym rzucie całości w wątku o wtyczkach.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

Post autor: bogdano »

Robił mi z tym ogrzewaniem autoelektryk jakieś pół roku temu i działało ale mi się wydaje że cykało gdzieś nad bezpiecznikami w kabinie. Ale może się mylę.
A nie wiesz Robert może jak jest zrealizowane podtrzymanie napięcia na ten przekaźnik? Bo po wciśnięciu przycisku przekaźnik zasterowuje i trzyma. Jak się wyłączy stacyjkę to znowu trzeba zasterować przyciskiem bo po wyłączeniu stacyjki rozłącza przekaźnik. Tak mi to działało ale się spinkoliło. :) To jest jakiś specjalny przekaźnik że po zasterowaniu cewki sam trzyma czy może jakiś inny moduł tym steruje jeszcze oprócz przekaźnika?
Z tego co analizuje schemat to widzę, że za całe sterowanie i podtrzymanie przekaźnika odpowiada przełącznik od załączania ogrzewania szyby. Z przełącznika lecieć ma plus na wtyczkę c200 a potem na c418 na cewkę na przekaźniku?
Czyli wynika z tego, że w sumie jak mam spierniczony ten przekaźnik to mogę zastosować jakiś normalny 12V z innego samochodu. O ile oczywiście po przyciśnięciu przycisku dostanę plusa na przekaźnik (styk 663)?
Dobrze myślę?

P.S. Tak z ciekawości jeszcze zapytam, po co leci plus z przycisku sterowania ogrzewaniem na PCM? Co PCM ma do ogrzewania tylnej szyby?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”