- układ czasowy jest w przycisku,
- przekaźnik dowolny,
- ogrzewanie tylnej szyby zwiększa obciążenie elektryczne i wtedy PCM zwiększa wolne obroty za pomocą zaworu IAC BPA
OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Odpowiadając w kolejności pytań:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Dzieki serdeczne. Posprawdzam sobie tą instalację bo wiem teraz jak to ma lecieć pokolei. Tylko że aura niesprzyjająca i chyba się z tym wstrzymam aż się ociepli.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
bez sprawdzania, strzelam: moze zalacza podgrzewanie lusterek?
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Nic nie załącza bo nie słychać przekaźnika po zasterowaniu przyciskiem a jeszcze miesiąc temu było słychać.
Jeszcze jedno pytanko. Nie wiecie czasami jak tam się dobrać do tego przekaźnika? Z bagażnika jest dostęp do niego czy trzeba gdzieś po samochód nurkować?
On jest narażony na jakieś wpływy atmosferyczne czy zabudowany?
Ma ktos może opis pinów przekaźnika c418 bo we wtyczkach nie ma tego nigdzie a może w serwisówce której nie posiadam jest?
Pozdrawiam.
P.S.
Jeszcze jedno pytanko. Nie wiecie czasami jak tam się dobrać do tego przekaźnika? Z bagażnika jest dostęp do niego czy trzeba gdzieś po samochód nurkować?
On jest narażony na jakieś wpływy atmosferyczne czy zabudowany?
Ma ktos może opis pinów przekaźnika c418 bo we wtyczkach nie ma tego nigdzie a może w serwisówce której nie posiadam jest?
Pozdrawiam.
P.S.
A wszystkie probki miały podgrzewane lusterka czy tylko wybrane modele bo szczerze powiedziawszy to mi to nigdy nie działało albo nie zauważyłem.Kocureq pisze:bez sprawdzania, strzelam: moze zalacza podgrzewanie lusterek?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
http://www.performanceprobe.com/info/pep.php
Wg powyższej rozpiski podgrzewane lusterka były w rocznikach '93-94 w jednym pakiecie opcjonalnym nie z ogrzewaną tylną szybą, ale z jej wycieraczką i spryskiwaczem
Wg powyższej rozpiski podgrzewane lusterka były w rocznikach '93-94 w jednym pakiecie opcjonalnym nie z ogrzewaną tylną szybą, ale z jej wycieraczką i spryskiwaczem
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Dziwne. Ja w '97 euro miałem podgrzewane lusterka, działały razem z tylną szybą.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Dziwne, bo dla odmiany wg tej rozpiski w 1995 zrezygnowano w ogóle z podgrzewanych na rzecz składanych.
3 możliwości: błąd na stronie, której do tej pory nie było powodu nie ufać, rocznik - in VINo veritas (w VINie prawda) albo składak
3 możliwości: błąd na stronie, której do tej pory nie było powodu nie ufać, rocznik - in VINo veritas (w VINie prawda) albo składak
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
To co, widział ktos kiedyś ten przekaźnik w jakim on jest miejscu? Bo przekaźniki w probku można znaleźć w różnych dziwnych miejscach niekoniecznie chronionych przed warunkami atmosferycznymi.
Szczególnie w okolicach przedniej szyby się walają pod maską niezabezpieczone przekaźniki. Aż się dziwię, że wogóle działają, bo słyszałem ze są one od wycieraczek.
Co do lusterek to ja oryginalnie mam lusterka nieskładane a w chwili obecnej jedno mam składane a drugie oryginalne bo miałem po stronie pasażera rozwalone i nie mogłem dokupić takiego nieskładanego to na razie mam założone z wersji euro składane.
Szczególnie w okolicach przedniej szyby się walają pod maską niezabezpieczone przekaźniki. Aż się dziwię, że wogóle działają, bo słyszałem ze są one od wycieraczek.
Co do lusterek to ja oryginalnie mam lusterka nieskładane a w chwili obecnej jedno mam składane a drugie oryginalne bo miałem po stronie pasażera rozwalone i nie mogłem dokupić takiego nieskładanego to na razie mam założone z wersji euro składane.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Ale zaglądałeś i nie znalazłeś?
Raczej nie. Po prostu nie raczyłeś nawet spojrzeć na rysunek, o którym Ci pisałem, a co dopiero skonfrontować go z rzeczywistością.
Raczej nie. Po prostu nie raczyłeś nawet spojrzeć na rysunek, o którym Ci pisałem, a co dopiero skonfrontować go z rzeczywistością.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
-- oryginalny post 2010-11-25 19:25 --
Bez chłostania sie przyznaję że nie skonfrontowałem z rzeczywistością chociaż wiem z rysunku rozmieszczenia elementów że przekaźnik ten jest zainstalowany w okolicy bagażnika po lewej stronie. . O ile o tym samym rysunku myślimy. Pytałem tylko czego się tam mogę spodziewać jak się do tego dobiorę. A spróbuję się dobrać jutro albo w sobotę o ile mnie śnieg nie zasypie.
P.S. Jeszcze jedno pytanko bo jeszcze siedzę i analizuję schemat. Gdzieś w okolicach CPU nad bezpiecznikami znajduje się wtyczka C224 na której styk nr 76 BK/O wlatuje plus z bezpiecznika DEFOG 40A w Fuse Box. Potem to ma lecieć dalej na przekaźnik.
Tylko problem jest taki że nigdzie nie mogę znaleźć opisu wtyczki C224. Ma ktoś może opis tej wtyczki albo może mi chociaż napisać jak ona wygląda?
-- dodano 2010-11-26 20:56 --
Zastanawia mnie tylko jeden fakt, po co w przekaźniku pomiędzy + a - na cewce wlutowany jest opornik?
Jaką on pełni funkcję bo zauważyłem że w sprzedaży są przekaźniki z opornikiem i bez opornika.
-- dodano 2010-11-29 10:53 --
Witajcie ponownie.
Orientujecie się może jaka powinna być oporność grzałki na tylnej szybie orientacyjna i jaki spadek napięcia przy podłączonym zasilaniu na szybie?
pozdr
Bez chłostania sie przyznaję że nie skonfrontowałem z rzeczywistością chociaż wiem z rysunku rozmieszczenia elementów że przekaźnik ten jest zainstalowany w okolicy bagażnika po lewej stronie. . O ile o tym samym rysunku myślimy. Pytałem tylko czego się tam mogę spodziewać jak się do tego dobiorę. A spróbuję się dobrać jutro albo w sobotę o ile mnie śnieg nie zasypie.
P.S. Jeszcze jedno pytanko bo jeszcze siedzę i analizuję schemat. Gdzieś w okolicach CPU nad bezpiecznikami znajduje się wtyczka C224 na której styk nr 76 BK/O wlatuje plus z bezpiecznika DEFOG 40A w Fuse Box. Potem to ma lecieć dalej na przekaźnik.
Tylko problem jest taki że nigdzie nie mogę znaleźć opisu wtyczki C224. Ma ktoś może opis tej wtyczki albo może mi chociaż napisać jak ona wygląda?
-- dodano 2010-11-26 20:56 --
Dotarłem dzisiaj do tego przekaźnika ale oczywiście ktoś tam już grzebał i w miejscu w którym powinien być jest czarna dziura a przekaźnik wisiał podwieszony za bocznym plastikiem w bagażniku. Sterowanie przekaźnikiem z kokpitu działa ale szyba nie grzeje. Z tym myślę, że nie będę miał problemu bo dzisiaj mnie ciemność zastała i nie mogłem rozgrzebać dalej. Pewnie tam gdzieś na tym słupku jest ujarany jakiś przewód.Robert pisze:Ale zaglądałeś i nie znalazłeś?
Zastanawia mnie tylko jeden fakt, po co w przekaźniku pomiędzy + a - na cewce wlutowany jest opornik?
Jaką on pełni funkcję bo zauważyłem że w sprzedaży są przekaźniki z opornikiem i bez opornika.
-- dodano 2010-11-29 10:53 --
Witajcie ponownie.
Orientujecie się może jaka powinna być oporność grzałki na tylnej szybie orientacyjna i jaki spadek napięcia przy podłączonym zasilaniu na szybie?
pozdr
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Zmierz sobie oporność pojedynczego paska oporowego na szybie, podziel przez liczbę pasków (każdy ma tę samą rezystancję) i wyliczyłeś opór zastępczy całości.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Ok. Już doszedłem chyba co jest nie tak, bo po odpaleniu na przycisku ogrzewania szyby przy podłączonych do szyby zaciskach plus i minus mierząc miernikiem pokazywało mi napięcie 0V. Po odłączeniu przekaźnika na wtyczce pokazywało mi 12V, które jak widać po podłączeniu grzałki znikało. Więc mój wniosek - zły styk na kablu lecącym od bezpiecznika 40A do przekaźnika. Podłączyłem z innego "powera" ten plus na przekaźnik i mam teraz napięcie na szybie 10V więc chyba jest ok. Ale sprawdzę jak mi się oblodzi bo stoję w garażu i mam szyby odparowane.
Wiec najprawdopodobniej będę musiał nowy kabel doprowadzić z tego bezpiecznika w "Fuse Box" dlatego pytałem o lokalizację wtyczki C224 bo przez nią to zasilanie leci. A o oporność grzałki pytałem żeby stwierdzić, czy w ogóle mam ją dobrą bo mi się wydawało że słabo grzeje.
Tak że jak ktoś wie jak ta wtyczka wygląda i gdzie mam jej szukać to będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrawiam.
Wiec najprawdopodobniej będę musiał nowy kabel doprowadzić z tego bezpiecznika w "Fuse Box" dlatego pytałem o lokalizację wtyczki C224 bo przez nią to zasilanie leci. A o oporność grzałki pytałem żeby stwierdzić, czy w ogóle mam ją dobrą bo mi się wydawało że słabo grzeje.
Tak że jak ktoś wie jak ta wtyczka wygląda i gdzie mam jej szukać to będę wdzięczny za podpowiedź.
A może mi kolega Robert powiedzieć jak mam zmierzyć rezystancję pojedynczego paska (be robienia przerwy w grzałce) po pierwsze a po drugie czemu mam tą rezystancję podzielić a nie pomnożyć przez ilość pasków? Przecież jak jeden pasek będzie miał około 0,5 Ohm a pasków jest np. 10 to rezystancja całości będzie chyba miała 5 Ohm? Czyli chyba pomnożyć a nie podzielić bo ilość pasków powiększa rezystancję.Robert pisze:Zmierz sobie oporność pojedynczego paska oporowego na szybie, podziel przez liczbę pasków (każdy ma tę samą rezystancję) i wyliczyłeś opór zastępczy całości.
Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Masz rację - mierząc jeden zmierzysz całość. Tym prościej.
Ktoś nie uważał na fizyce? Szeregowo się dodaje, równolegle dodaje się odwrotności i uzyskuje odwrotność oporu zastępczego. Przypomnisz sobie, uwierzysz, czy koniecznie domagasz się wyprowadzenia z pierwszego prawa Ohma?bogdano pisze:...czemu mam tą rezystancję podzielić a nie pomnożyć przez ilość pasków?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
To zmienia postać rzeczy. Normalne jest że jak całość oporu podzielę przez ilość pasków to wyjdzie mi opór pojedynczego paska.Robert pisze:Masz rację - mierząc jeden zmierzysz całość. Tym prościej.
Żeby zmierzyc opór pojedynczego paska trzeba by chyba odciąć ten pasek w 2 miejscach przy połączeniu wspólnym z prawej i lewej strony.
Pozdr.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
Dokładnie odwrotnie - gdybyś opór calkowity drabinki pomnożył przez ilość pasków, to dostałbyś opór pojedyczego (odciętego z obu stron).
Spróbuj przelać wodę przez sito - leje się powoli. A potem przez pojedynczy otwór - jeszcze wolniej, bo jeden otworek stawia większy opór. Podobnie z opornikami.
Spróbuj przelać wodę przez sito - leje się powoli. A potem przez pojedynczy otwór - jeszcze wolniej, bo jeden otworek stawia większy opór. Podobnie z opornikami.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno