Jak wymienić żarówkę?

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Jak wymienić żarówkę?

Post autor: Michał »

Problem dla wielu z Was jest pewnie banalny.... Dla mnie nie! Wczoraj wieczorem przepaliła mi się żarówka w lewym leflektorze. Wszystko było by dobrze gdyby nie policjant, który chciał abym ową żaróweczkę wymienił przy nim. Spędziłem na poboczu z nim 45min i nie udało mi się wyciągnąć przepalonej. Jak to zrobić? To przecież [b]MUSI[/b] być proste.
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Gość

Post autor: Gość »

Sh(.)(.)ters wymieniał napewno ci pomoże i da wskazówki aby nic nie połamać ja jaeszcze nigdy nie wymieniałem
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Hehe - musi to umrzeć każdy i tyle :D
Na początek przygotuj 2 śrubokręty: płaski i gwiazdkę. Odkręcasz 2 śruby z boków reflektora i zdejmujesz plastikową osłonę. Już widzisz reflektor. Z przodu przykręcony jest na 4 śrubki za pośrednictwem delikatnej , metalowej ramki. 2 górne odkręcisz łatwo, dolnych nawet nie próbuj, szkoda czasu bo są niedostępne standardowym śrubokrętem (jestem prawie pewien, że w tym momencie się poddałeś przy policjancie :D ). Delikatnie odginasz metalową rameczkę okalającą reflektor i wyjmujesz go na tyle aby widzieć wiązkę elektryczną (na której końcu w reflektorze zwykle bywa żarówka.
Właściwie już jesteś w ogródku i witasz się z gąską, ale pamiętaj o kilku rzeczach:
1. Żarówki halogenowe nie lubią być macane paluchami po szkiełku bo podobno szybciej się przepalają i znów 3ba się męczyć :D .
2. Rameczka jest delikatna i nie nadaje się do testów wytrzymałościowych (sprawdziliśmy z Cynkim - długo się ją prostuje po przytrzaśnięciu reflektorem) 8) .
3. Jeżeli po skręceniu okaże się, że światła co prawda palą, ale pozostały ci jakieś części (a w szczególności gumki zabezpieczające wiązkę przed wilgocią :D ), to znaczy że masz prze.....

Powodzenia :D

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Dla ulatwienia dodam ze mozesz smialo odkrecic " berecik" reflektora, odkrecajac 4 srubki :) i tak na marginiesie w moim przypadku udaje sie bez problemow wymienic zarowke po demontazu wlasnie tego daszka.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Ja też odkręcałem berecik.Luzujesz 4 śrubki i chyba tak jest szybciej :D .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:03 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Nie mam plastikowych osłonek,więc pozostaje przy 4 :D
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

Już zamontowałem. Chciałem zdjąć "berecik" ale śruby trzymają bardzo mocno- połamałem chinską końcówkę śrubokręta... Wyjąłem cały reflektor i miałem go jak na dłoni (dosłownie). Dzięki za rady panowie! Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

Post piętro wyżej jest mój... Nie zalogowałem się, ale teraz już TAK!

Jeszcze rez tnx za porady!
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
Laki
Posty: 131
Rejestracja: 2004-02-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Laki »

Hyh, z tym "berecikiem" to niezłe mam wspomnienia, te śruby tam to nie wiem z czego są zrobione a raczej jak tam są przykręcone. Z Tomim ostatnio to musieliśmy sobie poradzić przy pomocy szlifierki bo nie dało się ich za chama odkręcić. :twisted:
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Laki pisze:...bo nie dało się ich za chama odkręcić. :twisted:
skąd ja to znam? :D
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Cynki - nie bądź taki skromny - to twoja wersja :D . Byłeś mózgiem operacji a ja tylko dostarczałem narzędzia :D .

Miło, że się udało :D .

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Sh(.)(.)ters pisze: Jeżeli po skręceniu okaże się, że światła co prawda palą, ale pozostały ci jakieś części (a w szczególności gumki zabezpieczające wiązkę przed wilgocią :D ), to znaczy że masz prze.....
No ja wlasnie przedwczoraj to przerabialem - wymienilem zaroweczke, wszystko poskrecalem i cieszylem sie juz, ze dobrze poszlo :twisted: Przyszedl moj ojciec i zapytal do czego ta guma, ktora lezy na stole :?: :twisted: :twisted: :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Hehe, co 2 głowy to nie jedna - mnie z Cynkim udało się o tej gumie zapomnieć 2 razy, przy każdym reflektorze :D .

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Opolanin
Posty: 6
Rejestracja: 2009-05-04 07:10
Samochód: I gen. 2.2 GT 1992
Lokalizacja: Opole

Re: Jak wymienić żarówkę?

Post autor: Opolanin »

Miałem oryginalnie zamocowany "berecik". Śruby były zalakierowane, więc trzymały bardzo mocno. Z ośmiu śrub udało mi się odkręcić 4. Pozostałe musiałem przewiercić. Poprawiłem gwint M5 i skręciłem nowymi śrubami ze zwykłą podkładką i sprężynujacą.
Zastanawialiście się ( Ci którzy demontowali "berecik" ) czy nie ma ryzyka że berecik odpadnie w trakcie jazdy, atakowany pędem powietrza ? Na razie nie wymyśliłem jak dodatkowo go zamocować.
Do rozwiercania polecam preparat firmy MOLYDAL - nazwa STAREX. Zdecydowanie łatwiej się wierci.
I gen 2.2GT 1991 Opole
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Jak wymienić żarówkę?

Post autor: Prezes »

Ja u mnie obie żarówki wymieniłem na ''czuję''. Co prawda ciężko było ale jest to możliwe. Na początku trzeba kostki wypiac i najgożej jest z gumową osłoną, bo co prawda jest elastyczna, to kostka przeszkadza w jej wyjęciu. No i z tym zatrzaskiem żarówki jest problem żeby wsadzic.. Też nie mogłem odkręcic tych śrub po bokach i dlatego zdecydowałem się na inny sposób i przy okazji wymieniłem jeszcze jedną gumę bo była rozerwana. Przy lampie od strony pasażera jest jeszcze mniej miejsca i długo przy niej siedziałem.
A z ''palcowaniem'' żarówek halogenowych potwierdzam. Kiedyś w tico wymieniałem i dotknąłem, co prawda swieciła ale zrobił się bombel na szkle żarówki co uniemożliwiało późniejsze ustawienie reflektorów.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Opolanin
Posty: 6
Rejestracja: 2009-05-04 07:10
Samochód: I gen. 2.2 GT 1992
Lokalizacja: Opole

Re: Jak wymienić żarówkę?

Post autor: Opolanin »

Wymieniałem ostatnio reflektor i musiałem wypracować sposób na odkręcenie dwóch dolnych śrubek od metalowej ramki trzymającej klosz. Polecam końcówkę od wkrętarki ( bit ) + klucz płaski 6,5. Potraktowałem śruby uprzednio preparatem "Chemiczny Klucz".
I gen 2.2GT 1991 Opole
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”