Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

wojtekgdy
Posty: 258
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Car: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: wojtekgdy » 2014-01-19 11:12

Witajcie, ostatnio naszło mnie aby wykorzystać to co studiuje do celów związanych z hobby ;p Stąd następujące pytanie , czy spotkaliście się gdzieś może ze specyfikacją /dokumentacją sygnałów elektrycznych w probku a szczególnie interesował by mnie trip. Jakbym wiedział w jakim formacie jakie dane są przesyłane itd to myśle że nie byłoby większym problemem zrobić sobie wyświetlanie informacji jak spalanie itd. Widziałem, że ktoś wykonał takie cuś w probku II , ale tam już pewnie jest zwykłe przyłącze na kompa to i wszystkie informacje lądują w jednym gnieździe i można użyć no to http://allegro.pl/elm327-oprogramowanie ... 98022.html . Jak jesteście w stanie pomóc lub jakoś naprowadzić to będe wdzięczny . Pozdr

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: Patryk- » 2014-01-19 11:37

a czy tych funkcji nie ma przypadkowo w fabrycznym komputerze w wersjach tripem na desce?
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Car: Probe 2.2 GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: steam » 2014-01-19 11:53

w jedynkach mamy obd 1 a to raczej będzie działać na obd2
Ostatnio zmieniony 2014-01-19 14:27 przez steam, łącznie zmieniany 1 raz.

wojtekgdy
Posty: 258
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Car: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: wojtekgdy » 2014-01-19 13:20

Mozna troszeczke jasniej ? ; ) Moje założenie było w sumie takie ze komputer pewnie wysyła informacje o tym ale nie ma urzadzenia koncowego do wyswietlenia tego . Z tego co sie poki co spotkałem , komputer zazwyczaj idzie jeden do wszystkich aut a w ubozszej wersji nie ma wyswietlacza bo wiadomo ze kosztowalo by to niewiele w fabryce ale marketing .... Chociaż wiem ze tempomat to kwestia nietylko przełacznika ale czujnik na pedale gazu itp dlatego zwracam sie do Was czy ktos wie jak to wyglada ; )

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: Patryk- » 2014-01-19 14:49

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=21827 poczytaj w tym temacie, masz tu super opisane wyposażenie jedynki. jeśli chcesz się pobawić możesz dołożyć trip z wyświetlaczem :) kwestia wolnego czasu, chęci garażu i części 8)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
kicker
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Car: White GT 91
Gallery: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: kicker » 2014-01-19 16:20

Spokojnie możesz włożyć uniwersalny komputer pokładowy, ma wyświetlacz i pokazuje co tam chcesz. Podpinasz się pod sygnały między innymi z centralki, potem troche zabawy z kalibracją dot. spalania i masz tripa, nie oryginalnego, ale nówke z programem do laptoka. Pamiętam ktoś w jedynce to zakładał i wspominał na forum jakiś czas temu.

np. taki:
http://allegro.pl/uniwersalny-komputer- ... 49026.html

wojtekgdy
Posty: 258
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Car: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: wojtekgdy » 2014-01-19 17:33

Akurat tę rzecz chciałem własnie wykonać sam ;p Nie rozumiem tylko w opisie aukcji : wystarczy zasilić urzadzenie - to skądniby weźmie dane : >
Po niedzielnej lekturze wiem juz, że przy złączu obd II wszystkie dane są dostępne pod odpowiednimi zapytaniami( jedni piszą,że takimi samymi kodami dla wszystkich aut inni piszą że są różne dla róznych grup aut jak VW itd). W kazdym razie widze ze w swojej jedynce za duzo nie wymodze , ale juz dla aut z OBD II może warto będzie poświecić czas. Sam pomysł przyszedł z tragicznie dziwnej ceny ych o to zegarów. http://allegro.pl/super-komputer-rajdow ... 74898.html

Zastanawia mnie czy tam się płaci za niezawodność i wytrzymałość czy za marke lub monopol . Zasadniczo nie wiem jakie idą korzyści z takich zegarów,ale na róźnego rodzaju rajdach spotykałem się z tym. Może macie jakieś argumenty za i przeciw takiej modyfikacji ?
Drugie pytanie może durne ale nie zagladałem pod keirownice : do OBD I jest w ogle jakies złącze i jeśli tak , czy daje informace ( np predkosc) w jakiejs ciekawszej formie czy tylko wyrzuca kody bledow ? Pozdro

Awatar użytkownika
askot
Posty: 55
Rejestracja: 2009-02-27 20:26

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: askot » 2014-01-19 19:52

W jednym z trzech probe które posiadamy, zamontowaliśmy komputer uniwersalny. Działa już od roku i wszystko jest ok. Uważam że jakość jest lepsza
od orginalnego który też został zamontowany przeze mnie. Ma zdecydowanie więcej funkcji, między innymi można mierzyć przyspieszenie i opóźnienie hamowania. Wyświetlacz ma zdecydowanie lepszą widoczność wyświetlanych informacj na ekranie. Montuje się go w tym samym miejscu co fabryczny.
Montaż nie jest bardzo skomplikowany. W razie problemow służę pomocą. askot

wojtekgdy
Posty: 258
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Car: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dokumentacja sygnałów trip ? Ma ktoś ?

Post autor: wojtekgdy » 2014-01-21 18:16

A gdzie podlaczałes ten komp uniwersalny ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”