rozrusznik tyka a nie kręci

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

rozrusznik tyka a nie kręci

Post autor: piotrek »

Czasem jak zgaszę silnik a potem zapalę, to tyka elektromagnes ale nie chodzi rozrusznik, potem kilka razy przełączam stacyjką i po którymś razie zapala. Pomóżcie. Probe 2,2 gt rok 89.
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

mam to samo od kilku lat :) te modele tak mają (a tak na serio to pewnie szczotki lub cos w ten dekiel)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Też to mam :wink:
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: rozrusznik niewiem co się dzieje

Post autor: Jedrek »

piotrek pisze:czasem jak zgasze silnik a potem zapale to tyka elektromagnes ale nie chodzi rozrusznik , potem kilka razy przełączam stacyjką i po którymś razie zapala . Pomóżcie . Probe 2,2 gt rok 89.
Witam!
Najprawdopodobniej właśnie elektromagnes jest uszkodzony - a dokładniej styki które przekazują napięcie na szczotki rozrusznika.
Spróbuj sprawdzić na krótko omijając elektromagnes. Jeżeli bądzie kręcić znaczy że to nie szczotki.
Pozdrawiam! :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

dzięki za informacje oczywiście sprawdzę to sobie
Gość

Post autor: Gość »

Witam

Gdy kończyły mi się szczotki to też miałem taki efekt czyli elektromagnes uderzał ale bendiks nie chwytał. moim zdaniem wymiana szczotek powinna rozwiązać problem. Koszt niewielki a jak tego nie zrobisz to problem straszny jak nie będziesz mógł odpalić.
Pamiętaj tylko, że probe ma 4 szczotki.

Pozdrawiam
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja wpadłęm na prosty sposób :). Wymieniam rozrusznik :D
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

też wydaje mi się że to szczotki ale może i elektromagnez najlepiej spr
u elektryka jak coś to ja poratuje w potrzebie rozrusznikiem :D
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Gość

Post autor: Gość »

Tutaj jedna mala rada. Jak wam sie pierwszy raz zdarzy problem, ze rozrusznik nie kreci, ale slychac charakterystyczne cykanie - od razu do elektryka. Jak bedzie sie czekac, to mozna caly rozrusznik spalic, a po co taki wydatek, bo jak wczesniej wspomniano - zazwyczaj wystarczy wymienic szczotki.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

może ktoś wie jaki jest koszt szczotek i czy łatwo je dostać i od czego pasują
Gość

Post autor: Gość »

Witam

Mi szczotki dobrali na długość jak im pokazałem rozkręcony rozrusznik. Wszystkie 4 to ok 50 zeta.

Pozdrawiam
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

cykanie moze tez oznaczac za słaby prąd na wejsciu do rozrusznika.
tak jest u mnie...
elektryk jak usłyszał cykanie to powiedział z erozrusznik ze moze szczotki i cos tam (chyba bendix),
a jak rozebrał to sie okazało ze rorzrusznik jest ok,
tylko na wejsciu czasem podaje nizszy prąd!
czasem podaje normalłny i wtedy bez problemu kreci a jak poda za niski to cyka :/ co tu robic? :(
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

oj Krzycho... zes sie obudzil :D :D :mrgreen:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

Witaj Piotrek ! ja mialem tak samo i szukalem i kombinowalem co to moze byc az w koncu kiedys tak profilaktycznie przeczyscilem klemy od akumulatora posmarowalem smarem miedzianym i problem znikl :shock: - i teraz zauwazylem ze jak dluzszy czas ich nie czyszcze i znowu zaleza jakims syfem to znowu sie to pojawia :lol: - nie wiem moze jestem jakims odosobnionym przypadkiem ale mysle ze warto sprobowac i to nie tylko tyczy sie klem ale reszty stykow ktore maja wplyw na rozrusznik (też masa) -pozdrawiam!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
85roberto
Posty: 60
Rejestracja: 2006-10-30 19:33
Galeria: viewtopic.php?t=10209
Lokalizacja: Gosport(uk)-Pruszcz Gd(pl)

Post autor: 85roberto »

w wielu autach jest to samo, tak jak pisze kolega brudne styki, zla masa albo niedoladowany akumulator. jak mam do naprawy autko z tym problemem to zawsze zaczynam od sprawdzenia tych rzeczy i w 9/10 jest to strzal w 10. pozdrawiam.
Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW »

piotrek pisze:może ktoś wie jaki jest koszt szczotek i czy łatwo je dostać i od czego pasują
Koszt nowych szczotek to kwota około 20zł. Dla zainteresowanych symbol
to: 140559 firmy CARGO 4 sztuki.
Wymiana to małe piwko tylko trochę z wyjęciem rozrusznika trzeba się namęczyć ale jaki efekt- pali od pierwszego strzału i nic się nie zawiesza :D
Przed wymianą warto spróbować od innego akumulatora odpalić bo może się okazać że wina nie leży w rozruszniku tylko w zbyt małej ilości prądu potrzebnego na rozruch.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

ja mam to samo czyli czeka mnie wymiana szczotek jesli to nie pomoze to znaczy ze bebniks
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Miałem to samo w 2 probkach, nie pomogła wymiana szczotek ani elektrowłącznika. Mądrzy elektrycy dołączyli mi przy rozruszniku dodatkowy przekaźnik i problem znikł. Powiedzieli że prąd słabo dochodził i przekaźnik rozwiązał sprawę.
Obrazek I GT, Black & Red
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”