[naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Awatar użytkownika
zacanaheim
Posty: 118
Rejestracja: 2011-07-16 12:38
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
Galeria: viewtopic.php?t=23411

[naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Post autor: zacanaheim »

Witam wszystkich na wstępie - ogromnie podziękowania dla Maxxuma - za czas poświecony w niedzielne przedpołudnie:).


Chapter One [1]

Jakiś czas temu postanowiłem zmienić oświetlenie wnętrza probika - i dodatkowo naprawić tu i ówdzie. Wiadomo czasami nie działała jakaś krańcówka ,a to żarówka spalona itd. Rozkręciłem wszystkie źródła światła - obejrzałem i dokładnie kupiłem odpowiedniki tylko, że ledowe. A czemu ledowe? no nie dlatego że robie agro tunning - bo jak niektórzy wiedzą doprowadzam samochód do oryginału (żółte blachy in progress). Po prostu lubie jak jest jasno i przy okazji niedomknięcie drzwi nie spowoduje porannego zdziwienia. Oczywiście ledy zakupiłem tam gdzie zawsze , w dobrze znanym mi punkcie. Nie kupuje ledów za
"czy-pińcdziesiąt" tylko faktycznie dobrze zrobione odpowiedniki z radiatorami - nie rzadko z "symulantem" canu ;). Do rzeczy...

Chapter Two [2]

Skoro pogoda do dupy proboszcz w garażu - można lutować - no i właśnie zapach kalafonii cyny wszechobecny...- troche dziwnych spraw trzeba ponaprawiać - gdzies ISO zalutowane na kablach...a ma być oryginalnie - wiec ori radio i mała modyfikacja...w postaci AUX - uruchamianego poprzez wciśniecie AM. Dla ciekawskich radio oryginalne z papierami sie zgadza , naklejka z kodem i nr seryjnym w schowku. Ale nie będe sie biczował do tego stopnia żeby słuchać radia - w którym gówno jest , no może normalna muzyka po 23 - o tej godzinie prob śpi.
IMG_20160820_223845251-800x600.jpg
Chapter Three [3]

Pogoda sie poprawia jest na tyle słońca, że można jechać po nowe opony i felgi. - Jadę....czuje smród - eh kalafonia i cyna. Samochód zamknięty.
Jadę dalej..... Historia zapachowa trwa około 3-4 dni....coraz mniej czuć.... Jeżdźę w dzień więc nie zauważam braku podświetlenia nóg i wnętrza.
Buzzer działa...podwświetlenie stacyjki też , przyciski UNLOCK , LOCK również....Zero jakichś niepokojących błędów...


FINAL COUNTDOWN [4]

Wesele w sobotę...jako ze z moja wybranką jedziemy probim - musi być perfekcyjnie - więc garaż i diagnozowanie problemu - pierw bezpiecznik - skrzynka pod nogami kierowcy z lewej strony - jeden wystający 10A - ROOM - oswietlenie wnętrza - bezpiecznik sprawny tak jak myślałem bo dało sie zaświecić lampke na podsufitówce w polozeniu ON...nie dzialalo DOOR. - tak w tym momencie poczułem ból dupy.
Po wertowaniu forum - nie mam info gdzie jest ten pier*** CPU - zresztą nazwa masakrycznie kretyńska... To gówno tylko steruje swiatlem poszczegolnych innych gówien i je ściemnia - wiec jakie CPU.
Biore telefon dzwonie do Krecia , "Krecio dej numer do Maxxuma" Krecio Daje numer :) dzwonie w obawie że maxxum mnie zapi*** że niedziela , ze rodzina , ze wlasnie grila robi... - wrecz przeciwnie - pomoga...


Wiem już gdzie jest to gówno - Prosty dostęp

1) lewa strona pod nogami kierowcy lekko do góry po słupku. Nad bezpiecznikami - Biała puszka z zatrzaskiem.
IMG_20160821_120533062-600x800.jpg
Hmm moja sugestia - nie trzeba nic rozbierać żeby ją wyjąć - jedynie ta półka maskująca z lampką nad nogami - 4 zatrzaski plastikowe - spuszczamy ją na dół. Potem latarka - kładziemy sie na plecach i delikatnie zwalniamy zatrzask modułu oświetlenia (tfu CPU?!?!) I manewrujemy między kablami tak żeby niczego nie urwać - nie musze dodawać że ODPINAMY WCZEŚNIEJ KLEME !!!!!!!! KLEMĘ !

2) Ja już moduł mam , może czas na wyjęcie wszystkich źródeł światła - może gdzieś sie robi zwarcie.....Wyjmuje wszystkie żarówki które sam włożyłem...
Kur**** zdejmuje podsufitke(osłone plastikową) czuje smród spalenizny....
Już mam winowajcę.
IMG_20160821_123332649-800x600.jpg
Patrzę i nie wierzę - spalone tak jakby ktoś pod palnikiem trzymał - w sumie cieszę sie ze nie zajarało sie - potem zdziwienie jak to mozliwe ze 10A z ROOM nie wywaliło...aaaaaa no tak wywaliło pewnie w Module OŚwietlenia tranzystor....
Faktycznie otwieram puszke CPU :
IMG_20160821_123735083-800x600.jpg
I mierze tranzystory - zgodnie z opiską na forum...mam...tylko że nie typowo... u mnie padł największy NEC NPN.
Szukamy odpowiednika...coś co można wsadzić - wkładamy 7A , 80W - ori 30W.
TUtaj rodzi sie pomysł .....a może by tak poprawić fabrykę ....To bezpiecznik polimerowy - temperaturowy. Jeśli temp. zwiekszy sie ponad 60st. rozłącza sie , gdy sie schłodzi wlacza sie znów - jakie proste - a uratowałoby moduł (200mA-900mA). Niestety - żarówka ledowa zrobiła zwarcie - lekko zwierała przez długi okres...smrodząc trochę - niestety nie zaczaiłem o co chodzi.


IMG_20160821_124140994-800x600.jpg
Efekt oczywisty....
IMG_20160821_132312795.jpg

PO CO TO PISZĘ? Żeby was ostrzec przed ledem - zawsze sprawdzajcie i kontrolujcie stan żarówek niestety nasze samochody nie mają CAN'u nie odetną prądu przy jakichś podejrzanych sytuacjach...tak jak w moim przypadku - ori instalacja , nowy aku , dobre masy , bezpieczniki wszystko super....o mało włos mój samochód sie nie spalił... Dlatego polecam jeśli już montujecie coś nie stockowego - zabezpieczenia dodatkowe np. bezpieczniki polimerowe.
Mam nadzieje że komuś sie to przyda....
Załączniki
IMG_20160821_123422023-800x600.jpg
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Post autor: KrecioPL »

ostatnio przerabiam temat mercedesa, który się trochę sfajczył od ledowej żarówki
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
zacanaheim
Posty: 118
Rejestracja: 2011-07-16 12:38
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
Galeria: viewtopic.php?t=23411

Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Post autor: zacanaheim »

No temat robi sie dość popularny ostatnio :)...co mnie nie dziwi.. Ale jak widać niektórzy ludzie dalej wypierają sprawę :(
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Post autor: LukaszV8 »

zacanaheim pisze:PO CO TO PISZĘ? Żeby was ostrzec przed ledem - zawsze sprawdzajcie i kontrolujcie stan żarówek niestety nasze samochody nie mają CAN'u nie odetną prądu przy jakichś podejrzanych sytuacjach...tak jak w moim przypadku - ori instalacja , nowy aku , dobre masy , bezpieczniki wszystko super....o mało włos mój samochód sie nie spalił...
Nawet mnie nie strasz... :shock: ja u siebie mam wszystko podświetlone zimnobiałym led...
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
zacanaheim
Posty: 118
Rejestracja: 2011-07-16 12:38
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
Galeria: viewtopic.php?t=23411

Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Post autor: zacanaheim »

Nawet mnie nie strasz... :shock: ja u siebie mam wszystko podświetlone zimnobiałym led...
Daleki jestem od siania paniki , ale opisałem prawdziwą sytuację. :) Póki co też mam nogi podświetlone na bialo...ale bez radiatorów takie malo agresywne...
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Post autor: KrecioPL »

Prawda jest taka, Mateusz, że głównym problemem palących się LEDów jest ... rynek pochodzenia :) (CHRL)
Miałem 5 LEDów w ręce (od tej sprawy z Mercedesem), każdy niby taki sam, ta sama seria, ten sam producent, te same parametry...
A każdy jest tak naprawdę inny. Nie dziwię się, że dochodzi do zwarć i zapłonów skoro one są tak fatalnie wykonane.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
zacanaheim
Posty: 118
Rejestracja: 2011-07-16 12:38
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
Galeria: viewtopic.php?t=23411

Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU

Post autor: zacanaheim »

... rynek pochodzenia :) (CHRL)
Otóż to !....allegro odradzam :) najlepiej samemu pomacać zobaczyć jakość wykonania i zbadać pobór prądu miernikiem.
Odpalić leda na 24h pod prostownikiem/baterią i sprawdzić jakie osiągnie temperatury.
EOT. Może wkońcu ktoś się zajmie tym badziewiem które pchają na rynek...
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”