elektryka od klimy, problem!

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

elektryka od klimy, problem!

Post autor: Michał »

Walcze z elektryką klimy. Pali mi besbiecznik od klimy (w puszce obok akumulatora). Czy ktoś wie coś na temat "standardowych" usterek elektrycznego układu zasilania kompresora i wentylatora od klimatyzacji? Jeżeli ktoś mógłby udostępnić schemat, byłoby super. W strefie schematy są, ale akurat nie ten.
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Gość

Post autor: Gość »

Obrazek
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

normalnie masz zware...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Gość

Post autor: Gość »

Idzie nawet zrozumiec co nieco ze schematu
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

Big TNX Greyg za schemat! Dioda w C1006 zrobiła się zwykłym drutem i przywierała. Już wymieniona, ale jeszcze się nie załącza. Bezpiecznik nie wylatuje, ale klima nie reaguje na przycisk a/c w kabinie. Jak ją sztucznie włącze, to mrozi powietrze że hej! Chce ją do środy uruchomić.
Pytanie: Czy wentylator na chłodnicy klimy chodzi non-stop gdy klima jest włączona?

Według schematu wygląda mi na to że chodzi cały czas, ale chce potwierdzić jak to jest w praktyce...
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Gość

Post autor: Gość »

Ciesze sie, ze mogle pomoc. Z I gen. niewiele pomoge, bo w praktyce lepiej znam II gen., a wole nie pisac o czyms, czego sam nie sprawdzilem.

Wentylator powinien sie wlaczac tylko w razie potrzeby schlodzenia. Daj znac na PW, to podesle Ci reszte materialow na ten temat, ktore mam.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Michał pisze:Pytanie: Czy wentylator na chłodnicy klimy chodzi non-stop gdy klima jest włączona?

Według schematu wygląda mi na to że chodzi cały czas...
Tak, jest podłączony równolegle do elektromagnesu sprzęgła kompresora, więc pracuje wtedy kiedy kompresor.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: LukaszV8 »

Witku dzięki za sugestię, że jestem leń i pomoc w odszukaniu tematu :) :wink:

Pomoże ktoś kto rozumie ten schemat od klimy gdzie zacząć szukać po kolei przyczyny nie działania przycisku a/c (układ szczelny, napełniony, chłodzi po włączeniu sprężarki bezpośrednio z aku) ??
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: Romas »

daj z aku na kabelek od sprzęgła i zobacz czy cyka, silnik może być wyłączony, jak nie to sprzęgło do wymiany, a jak tak tomoże być do wymiany czujnik ciśnienia :wink:
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: LukaszV8 »

Ale Romas klimatyzacja w sensie chłodzenia jest nabita, szczelna, sprawna, sprężarka i sprzęgło działa, pracuje, chłodzi bardzo dobrze. Tylko muszę ją uruchamiać ,,na krótko'' biorąc + bezpośrednio z aku bo jest gdzieś problem elektryczny typu zaśniedziałe styki, przekaźniki i wciśnięcie a/c czy wyciśnięcie nie powoduje włączania/wyłączania klimy jedynie jak sobie podepnę sprężarkę do aku to tak mogę ją uruchomić.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: duracell »

Wg tego schematu co jest, to gdzie zapodajesz napięcie na krótko żeby zadziałała klima?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: Romas »

przekaźnik, bezpiecznik, czujnik ciśnienia , przełącznik i sprzęgło , takie rzeczy odpowiadają za załączanie się kompresora, szukaj :wink:
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: LukaszV8 »

Obrazek

Obie wtyczki ze zdjęcia są ze sobą spięte normalnie jak wszystko działa. Kompresor uruchamiam po podaniu do wtyczki w czerwonym kółku plusa bezpośrednio z aku (przewód ten idzie prosto do kompresora). Na wtyczce w niebieskim kółku brak 12v pomimo tego, że włączam przycisk a/c w kabinie.

Wg schematu to będzie chyba gdzieś tutaj (zielona strzałka) :arrow: Obrazek
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: duracell »

Powinieneś sprawdzić na HEATER CONTROL MODULE czy masz napięcie na C247 BK/Y.
I co się dzieje po naciśnięciu AC na C247 BL/Y BL/GN. (chociaż... tam z A/C SW nic nie powinno wychodzić - jest dioda na zaporze)
HEATER CONTROL MODULE ciekawe jakie zadanie ma ta żaróweczka w obwodzie, ta przy diodach.
Co to jest ta ECA podłączona do wtyczki C210?
Wychodzi na to że ECA steruje.
Czy masz napięcie na BL/O po naciśnięciu A/C SW?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: Maxxum »

Z tego co pamiętam, poniżej tej wtyczki którą rozpiąłeś jest właśnie przekaźnik klimy - zaczął bym od jego sprawdzenia, ponieważ jest on przymocowany do pasa przedniego, gdzie narażony jest na wilgoć.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: LukaszV8 »

-- dodano 7 cze 2016, o 20:28 --

Panowie 3/4 sukcesu...

przekaźnik w stanie praktycznie fabrycznym ale jego styki i wtyczka jak po powodzi...po zapodaniu nowej wtyczki sytuacja wygląda tak:

na 1 i 2 biegu wentylatora zapala się kontrolka a/c na panelu od nawiewów, kompresor razem z wentylatorem załącza się co jakieś 30s i gaśnie i tak w kółko...
Obrazek


Mam spieprzony rezystor od dmuchawy i działa tylko 3 i 4 bieg ? Klimatyzacja działa tylko na 1 i 2 biegu, który u mnie jest padnięty. Czy może to być przyczyna włączania się na kilka sekund kompresora od klimy i jego wyłączania ???
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: Scyzor »

Co do wyłączania i włączania kompresora co chwilę to (jak jeszcze nie rozszczelniła mi się chłodnica) miałem tak samo.
I klima chłodziła jak należy Może ten typ tak ma :?:

Z tego co wiem - to jeżeli padnie rezystor od 1go biegu klima nie działa.
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: elektryka od klimy, problem!

Post autor: Maxxum »

Włączanie się klimy co 30 sek. to normalne. Ewentualnie można by jednak sprawdzić ciśnienie w układzie. Jak będzie mało czynnika to albo się w ogóle nie włączy, albo będzie się zbyt często włączać.
A rezystor mimo wszystko wymień lepiej.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”