Zabezpieczamy nasze probki...

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Opisane wydazenia mialy miejsce ale na jedno panowie nie zwrocili uwagi tak jak napisal Raf oplacalo sie ukrasc bo inwestycja sie zwrocilai to z gruba nawiazka na takie desperackie akcje w stosunku co do naszych probko mozecie nie liczyc bo zlodziej kradnie zeby zarobic a nie stracic.
Po drogie nie ma zabezpieczenia na 100% o tym elektrozaworku wspomnialem dlatego ze jest
-niedrogi
-prosty w montazu
-raczej nie zawodny bo sytuacja przedstawiona przez Rafa zlodziej z kanisterkiem z wbudowana pompka to by jeszcze musial wiedziec ze masz takie zabezpieczenie muisalby miec czas zeby to wszuysko podlaczyc i raczej 30 sek mu nie starczy pozatym gdzie wlozy to ustrojstwo 5l + pompka na silnik? toz pod maska nie nma za bardzo miejsca a na masce nie zostawi bo jak pojedzie i wcale nie bedzie zwracal na siebie uwagi
Oczywiscie ze dobrze miec jeszcze dobry alarm z dwoma syrenami najlepiej.
Co do blokad skrzyni biegow hamulcow itp to ja bym nie warjowal bo to drogi szpas i do tego co zrobicie jak wam sie zepsuje w trasie ?
Mi osobiscie alarm wysiadl w zakopanym przy mrozie 30C i uwierzecie chwalilem boga ze go sam zakladalem i widzielem co zrobic zeby go obejsc :)
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Alarm z powiadomieniem, lokalizacja i zdalnym odcieciem wszystkiego w aucie (jako opcja mogla by byc mata paralizator podpieta). Wczoraj siedzac i czytajac co sie stalo nikosowi (szlak mnie trafil mam nadzieje ze autko sie znajdzie i znajda sie goscie co go ukradli ja bym nie darowal a do lasu mam nie daleko)wymyslilem jak zrobic taki alarm z powidomieniem na caly kraj (gdzie bys sie nie znajdowal zawsze zostaniesz powiadomiony) z terenu calego kraju moglbs autko unieruchomic (wymyslilem dosc skuteczny sposob ) i do tego moglbys zlokalizowac autko w wiekszych miastach. Calosc jest mojego pomyslu wiec nie byla by droga moge wyluszczyc moj pomysl tak ze kazdy moglby zrobic alarmik w swoim zakresie i nie trzeba by bylo do mnie przyjezdzac (no chyba ze ktos nie umie lub mu sie nie chce ) ostatnia czescia jest to co wspominalem juz w ktoryms z postow wczesniej mata razaca pradem (jak wlaczysz taki alarmik to po powiedzmy 30sek. wlacza sie taka mata na powiedzmy 15 sek to dalo by sie ustalic wprawdzie jest to nielegalne ale niech mnie podadza do sadu mam to w d...)
pozdrawiam
ps. temat rozwojowy i mam zamiar sprzedawac dalej te urzadzenia ale dla ludziz forum wyluszcze cala sprawe za free jesli beda chetni to powedcie
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wystarczy telefon komórkowy do auta wpakować, jak jeszcze dodasz najprostszy odbiornik GPS to zawsze możesz sprawdzić gdzie jest twój samochód. Jedyny problem, to tak to wszystko zamontować żeby nie dało się tego zbyt szybko znaleźć i zepsuć.
Pozdrawiam, Rafał.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Raf zgadza sie wlasnie na tym polega moj pomysl co do GPS-a to juz nie takie proste. Urzadzenie ktore wspolpracuja z GSm sa niesamowicie drogie a zrobienie przejsciowki GPS->GSM jest dosc skomplikowane i ja osobiscie nie umiem tego zrobic malymi kosztami (a jak ma to kosztowac 5-7 tys zl to ja odpadam) co do lokalizacj autka Idea ma taka opcje jak gdzie jestescie i tam mozna zloklizowac autko (w 20 najwiekszych miastach ) do kliku ulic pozamiastem jest juz ciezej bo mniejsza dokladnosc.
Co do pomyslu to jesgo podstawowe elemnety to:
-tel komurkowy marki nokia (musi byc z mozliwoscia szybkiego wybierania numerow za pomoca jednego przycisku od chyab 5110)
-centarlka alrmowa jakies 90zl najtansza (z syerna i pilotem)
-przekaznik do zalczania powiadowmienia
-troche kabli
koszty jakies 300zl tak licze max
pozdrawiam
ps. jak wiesz jak podlaczyc GPS pod tel i sakd wziac GPS takiego to powiedz
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

:D Ja oczywiście przyjąłem założenie że będzie mikrokontroler sterujący całym interesem, coś w stylu 80C52 w zupełności wystarczy, są to bardzo popularne, tanie i proste w programowaniu układy.

Ja bym rozpatrywał takie rozwiązanie:
GPS + antena cena detaliczna 120 EUR, ale u dystrybutora na polskę można to kupić znacznie taniej, może nawet coś około 450 PLN brutto!

Ten odbiornik ma na pokładzie mikrokontroler który można sobie oprogramować i bez pośrednio, przez port szeregowy można podłączyć modem GPRS np Motorola G18 Taki modem (a w zasadzie telefon) można w Erze dostać w promocji z taryfą telemetryczną za 1PLN (tylko na firmę niestety).

Takie rozwiązanie uważał bym za optymalne, GPS ma świetne algorytmy oszczędzania energii i cuda na kiju pozwalające na efektywne i efektowne wykorzystanie go w aucie nie tylko do alarmu...

Można zrobić to taniej, stosując gorszy i tańszy odbiornik GPS (za jakieś 200PLN powinno się znaleźć jakieś badziewie) trzeba wtedy zastosować zewnętrzny mikrokontroler.

Jest też wersja Motoroli G18 z wbudowanym odbiornikiem GPS, ale nie wiem ile takie coś kosztuje i czy można to sobie oprogramować.


Oczywiście sam telefon to też bardzo dobry pomysł, taka dokładność lokalizacji powinna wystarczyć, widziałem kiedyś nawet jakiś polski gotowy układ za 100PLN pozwalający sprzęgnąć przeciętny telefon z przeciętnym alarmem, tanie i eleganckie.
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

albo pedal gazu zabierac! mniej rzucajace sie w oczy dla przechodniow ;)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

buster pisze:Proponuje ściągać kierownice jak jaś fasola :wink: :lol: :lol:

Kto słyszał o złodzieju co idzie z kierownicą po auto, a bez niej nie pojedzie.
To może lepiej rozbierać go na części i zabierać ze sobą do domu. :lol:

Albo zamienić na rower i po kłopocie :D :D :D :D :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Quaki -> niestety ina to znajda sposób....

http://pluskwy.x.wp.pl/zagluszacze.html

Pozostaje probkowi dać worek fasoli coby za sobą ślad zostawiał... :roll:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

e no jasne ze sa sposoby ale wiekszosc zwyklych zlodzieji nie ma takich wynalazkowa nawet jak ma to nie zostawia ich w ukradzionym samochodzie (bo sa drogie)dzieki czemu mozna je pozniej namierzyc.
Co do tego o czym pisalem po namysle doszedlem do wniosku ze najprostsze zabezpieczenia sa najlepsze i tak oto wyszlo ze :
-powiadomienie tel.gsm + 1 przekaznik
-zabezpieczenie przelacznik +1 przekaznik
-dodatkowo 1 dioda mowiaca o stanie i troche kabli
Zabezpieczenie mozna wykoanc na dowolnym ukladzie elektrycznym w autku lub na przyklad na paliwie poprzez zawor na lini prowadzacej z baku do silnika. Powidomienie tez mozna zrealizowac na kilka sposobow na przyklad od stacyjki (po przekreceniu ) lub od swiatla drzwi (w momecie otwarcia ) lub tez moze je uruchamiac twoj alarm. Calosc jest przydatna w komplecie na przyklad z bejsbolem lub giwera :wink:
A teraz najwazniejsze systemik nie moze byc zamiast alarmu powinien funkcjonowac oprocz waszego alarmu jako dodatkowe zabezpieczenie
pozdrawiam
ps. lokalizacje uzyskujemy dzieki usludze idei (w telu musi siedziec pop lub abonament idei) gdzie jestes lub w pakiecie rodzinnym to sie nazywa chyba gdzie moje dziecko czy cos tak podobnie dzeki temu w wiekszych miastach znamy lokalizacje do kilku ulic natomaist pozanimi do jednej stacji bazowej (to pokrywa dosc duzy teren ale mozna wymyslic urzadzonka ktore dzialalyby powiedzmy jak nadajnik i odbiornik nadajesz w jednym a drogie wysyla odpowiedz w ten sposob mozna zlokalizowac nadjanik zminejszajac sile sygnalu )
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

a

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

Panowie pamietajcie o najwazniejszym ze dla zlodzieja nie wazna jest firma czy inna taka rzecz dla niego najwazniejszy jest czas wiec najskuteczniej moim skromnym zdanie jest blokada skrzyni dipol ktorej nie widac i alarm .no i oczywiscie jakis swoj patent odciecia zaplonu ,paliwa nawet glupiego rozrusznika to jest czas ktory zlodziej musi stracic zeby go wychaczyc..Pozatym zawsze go moze na lawete wziac i nic nie poradza cuda nie widy pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

panowie mam pytanko ... myślałem nad założeniem odcięcia zapłonu, ale boje się że zaczną mi sie pojawiac jakieś błedy na silniku i bedzie mi świecic diagnostkya silnika. jeśli ktoś ma z tym jakieś doświadczenia to prosze o wiadomość . dzięki

aha panowie co sądzicie o multi-lokach i ile u Was kosztują??? jaki zakład polecacie itd.

pozdro600
.....2.0 16V 94'.....
Gość

Post autor: Gość »

medici pisze:panowie mam pytanko ... myślałem nad założeniem odcięcia zapłonu, ale boje się że zaczną mi sie pojawiac jakieś błedy na silniku i bedzie mi świecic diagnostkya silnika. jeśli ktoś ma z tym jakieś doświadczenia to prosze o wiadomość . dzięki
Prosty układ antynapadowy i odcięcia zapłonu zarazem kosztuje 70zł.
Miejsc do monażu jest 100Tyś. A do tego nawet na włączonym samochodzie
jak cię wysadzą to daleko nie zajadą :twisted:
A konfliktów żadnych nie będzie.
aha panowie co sądzicie o multi-lokach i ile u Was kosztują??? jaki zakład polecacie itd.
Czas rozbrojenia 5sek. widziałem na własne oczy :shock: nie wrto a do
tego niszczy Ci mieszek od skszyni biegów
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Jak ktos ma ochote to moge zapytac o zgode i skopioowac pewien pomysl z klubu corrado, ma to zwiazek z telefonem i lokalizacją, ale jest tansze niz GPS ;)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Brychu pisze:... skopioowac pewien pomysl z klubu corrado, ma to zwiazek z telefonem i lokalizacją, ale jest tansze niz GPS ;)
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 2163#32163 :wink:
Pozdrawiam, Rafał.
machel
Posty: 41
Rejestracja: 2004-11-06 22:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: machel »

A ja wlasnie robie rozeznanie co do alarmów różnych i mam pare pytań:
Co to jest funckja "oświetlania drogi" ?
Czy trudno jest zrobić domykanie szyb w probku? Trzeba coś jeszcze oprócz samego alarmu?
Zamykanie centralnego po ruszeniu (np po 10 sekundach) jest opcją alarmu, czy to jakiś dodatkowy moduł do tego?
Co sądzicie o alarmach:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36735768
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36735843
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

najłatwiejszy sposób zabezpieczenia:

Obrazek

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
machel
Posty: 41
Rejestracja: 2004-11-06 22:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: machel »

- Panie doktorze, wszyscy mnie ignorują....
- Następny proszę !

:(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Oświetlanie drogi to opóźnienie wyłączenia świateł mijania na ileś (np.30) sekund, abyś mógł po zostawieniu swojego cuda na wjeździe do domu trafić do drzwi. Tylko musisz stawać światłami w kierunku domu i drogę z miejsca parkingowego do siebie mieć prostą (i nieoświetloną).
Czy trzeba czegoś do domykania? Nie wiem jak w Twojej dwójce (a skąd wiem, że 2, skoro nie byłeś łaskaw wpisać w profilu?), ale zapewne jak u mnie nie ma czujnika, czy są zamknięte, ale przy otwieraniu lewej szyby jest mechaniczna blokada wyłącznika, która wyskakuje przy całkowicie otwartej szybie. Zapewne jest jakiś układ przeciwprzeciążeniowy, który ją "wyrzuca", więc można zmierzyć prąd pobierany przez silniki przy otwieraniu (tu zamykaniu) szyby i gdy szyba jest już zablokowana (i silnik pcha w miejscu). To gdybyś chciał mieć wrażenie wykonania porządnej roboty. Jeśli nie, to wystarczy podpiąć (przez przekaźniki) silniczki do sygnału domykania, który trwa określony czas. W alarmach, do których podałeś linki jest on ustawiany na 1, 3 lub 35 sekund. Po 3 sek. całkowicie opuszczone szyby mogą nie zdążyć się zamknąć, w ciągu 35 sekund silnik będzie pchał nieruchomą szybę prawie pół minuty (więc np.spali Ci się po 5 latach zamiast po 25...). Lepszym rozwiązaniem jest przycisk na pilocie uruchamiający taki dodatkowy kanał. Gdy szyby są otwarte, to świadomie je domykasz, gdy się nie zdążyły zamknąć to jeszcze raz, jeszcze raz, ... I możesz je wetdy zostawić otwarte gdy idziesz niedaleko do ogródka piwnego (na colę) a jak kto wsadzi łeb do środka lub spróbuje otworzyć drzwi to będzie wyło.
Centralny zamek bez problemu, tylko podłączaj się (przekaźnik...) przed siłownikami a nie do przycisków sterujących, bo "normalne" (tzn.inne) samochody mają przyciski c.z. podłączone albo do 3 kabli i jednym idzie na stałe prąd do przełącznika i potem jest puszczany którymś z 2 wychodzących, albo 2 kable - tylko wychodzące - z których jeden przełącznik łączy z masą przy zadziałaniu, a tutaj są 2 przewody, 1 daje prąd do przełącznika, w przełączniku są 2 różne rezystorki i jest moduł, który po zmierzeniu oporności steruje zamkiem.
Zamykanie centralnego po ruszeniu jest opcją alarmu, ale jeśli tego brak, to moduł "kierowca" doskonale ten brak zastępuje :wink:. A na poważnie w 1 zestawie jest wymienione "jawnie", a w 2 antynapad / antyporwanie pewnie oznacza właśnie to. Jedno odłącza zapłon po jakimś czasie jeśli otwarto drzwi i nie zdezaktywowano alarmu (zwykle jakimś mikrowyłącznikiem), więc drugie (pierwsze wymienione) zapewnie zamyka centralny po jakimś czasie od włączenia zapłonu.
Czy teraz już się czujesz dopieszczony?
- Jeśli TAK: Następny proszę!
- Jeśli NIE: Następny proszę!
P.S.
Co sądzę o wystawianych alarmach?
- podoba mi się załączone na aukcji zdjęcie syrenki sześciotonowej (nie mylić z klubową Syrenką) - zapewne nie zadziałała funkcja oświetlania drogi od aparatu do obiektu ;)
- też chciałbym bezobsługową identyfikację użytkownika w pojeździe - kamera?, mierzy bioprądy?, wagę kierowcy?, sprawdza styl jazdy?, zachowanie? (tzn. czy użytkownik wsiada przez lewe drzwi, przez szyberdach czy przez klapę bagażnika), no bo jeśli muszę np. zaszczekać, to juz jest identyfikacja obsługowa (a może chodzi o identyfikację, czy użytkownik jest W POJEŹDZIE).
- funkcja KOMFORT - włącza (jak sądzę) muzyczkę, klimę, tryb SOFT zawieszenia oraz (jeśli siedzenie pasażera jest zajęte) reguluje oparcia foteli - do poziomu i zaparowuje szyby.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
machel
Posty: 41
Rejestracja: 2004-11-06 22:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: machel »

Wiellkie dzięki, czuje sie zdecydowanie dopieszczony. Siga zrobie soon, obiecuje.

Po drodze zaczalem sie zastanawiac, ze takie zamykanie samochodu musi sie odbyc po okreslonym czasie od _ruszenia_ a nie po odpalenia - inaczej zimą na pewno sobie zatrzasnę kluczyki w środku :)
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Autoalarmy i akcesoria

Post autor: M-Pro »

Siema ! Od kilku dni jestem poiadaczem proboszcza 2 gen. 2,5 gt usa. ( z 92r !!! chyba jeden z pierwszych) . Mam za sobą 7 lat walki z elektyką i mechaniką samochodową. Specjalizuję się w autoalarmach , c. zamkach i wszelkiej maści akcesoriach dodatkowych tj. automatyczne domykania szyb, radiopowiadomienia , reflektory xennonowe, czujniki cofania itd. Jeżeli nie masz zacięcia do elektryki lepiej zostaw to specom. Zawsze znajdzie się jednak grupa osobników spod znaku "zrób to sam " i właśnie im chciałbym sprzedać kilka patentów. Jak tylko dogadam się z administratorem, postaram się umieścić na stronie schematy i kilka rad jak solidnie zabezpieczyć i zbajerować swoje probe. Pozdrawiam
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Witam. Cieszę się z Twojej obecności na forum. Jest tu kilku osobników lubiących czasem grzebnąć w Probku, co nie zawsze kończyło się bezboleśnie :D .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
machel
Posty: 41
Rejestracja: 2004-11-06 22:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: machel »

Z nieba mi spadasz!
Czy w probku można jakoś w miarę bezboleśnie zrobić domykanie szyb? Podobno nie ma czujnika zamknięcia i stąd jest kibel...
I drugie pytanie od razu - czy są w alarmach patenty typu "zamknij samochód jak ruszę" ? Widziałem coś takiego gdzieś - ruszasz to Ci zamyka centralny żeby Ci ktoś na światłach nie wyciągnął czegoś z samochodu.
Pozdrawiam i witam na forum, szczególnie że z okolicy ! :)
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

machel pisze:Widziałem coś takiego gdzieś - ruszasz to Ci zamyka centralny żeby Ci ktoś na światłach nie wyciągnął czegoś z samochodu.
Hehe - gdybyśmy się spotkali to mógłbyś u mnie zobaczyć :D . Mam tak podpięty centralny, niestety nie mam pojęcia jak to zrobić.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Sh(.)(.)ters pisze: Hehe - gdybyśmy się spotkali to mógłbyś u mnie zobaczyć :D . Mam tak podpięty centralny, niestety nie mam pojęcia jak to zrobić.
Ty masz chyba przy odpaleniu a nie ruszeniu
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”