Zabezpieczamy nasze probki...

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Sqad pisze: Ty masz chyba przy odpaleniu a nie ruszeniu
Dokładnie przy odpaleniu. Co to w sumie za różnica :?: :D
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Właśnie nie wiem niektórzy obawiają się że się kluczyki zamkną same no ale
przecierz żeby samochód odpalić trza być w środku 8)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sqad pisze:...no ale przecierz żeby samochód odpalić trza być w środku
Żeby odpalić - tak, a potem silniczek się grzeje a my skrobiemy, skrobiemy. Alarm zamyka drzwi po odpaleniu z jakąś kilku- kilkunastosekundową zwłoką, więc albo poczekamy, aż zamknie i dopiero wysiadamy (i skrobiemy, skrobiemy), albo mamy w pilocie otwieranie (i jest opdpięty od kluczy - w naszej kieszeni), albo to samo i wozimy 2 piloty, albo mamy drugi kluczyk, albo - korzystając z bezobsługowej identyfikacji użytkownika dostajemy się do środka w inny sposób (zapewne wymieniony w instrukcji obsługi alarmu - ale mieliśmy nie pisać o konkretnych rozwiązaniach jak kto zabezpiecza).
A ja mam w bagażniku środek do odszraniania - kilka psiknięć i szyby przejrzyste. Tylko gdy dużo napada to najpierw trzeba jednak troszkę zgarnąć...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

Robert pisze: Żeby odpalić - tak, a potem silniczek się grzeje a my skrobiemy, skrobiemy. Alarm zamyka drzwi po odpaleniu z jakąś kilku- kilkunastosekundową zwłoką,
Ojciec ma u siebie jest to nie realnie żeby kluczyki samochód zamkną
pożądny alearm. Po pierwsze jeśli po odpaleniu drzwi się otworzone to się
nie zamkną, i jeśli drzwi są zamknięte odpali się otworzy i trzaśnie to też się
nie zamkną. Więć nie wiem w czym problem. Shooters ma zaraz po od paleniu
i nie przypominam sobie żeby dzwonił kiedyś do mnie żebym z kluczykami przyjechał
machel
Posty: 41
Rejestracja: 2004-11-06 22:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: machel »

Hm, skoro tak mówicie to rzeczywiście wygląda mądrzej niż mi się wydawało. Inaczej - przesraniutkie. Jak znam siebie to na drugi dzień miałbym kluczyki zatrzasnięte w stacyjce i mógłbym sobie tylko na nie popatrzeć, scenariusz dokładnie jak opisał Robert. :D
A co do domykania szyb - ciekawe czy dużo roboty byłoby z tymi czujnikami przeciążeniowymi? I czy będzie gdzie to podpiąć do alarmu?
Muszę poinwestygować temat. A może już to ktoś przerobił?
Probe 2gen, 1995, 2.0 16V, czarny
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

2 przycisk w pilocie dający sygnał na dodatkowym wyjściu alarmu, najlepiej programowanej długości. Mierzysz w jakim czasie zamykają Ci się w pełni otwarte szyby i ustawiasz troszkę więcej (albo wybierasz model z podobnym czasem). Nawet proste (tzn. tanie) alarmy mają teraz tę funkcję. Możesz wtedy - jak już wspominałem - zostawić wietrzącego się Probka z uzbrojonym alarmem. Chyba, że nie zauważasz (przez roztargnienie) zostawionych niedomkniętych szyb, kluczy w stacyjce, włączonych świateł, szeroko otwartych drzwi i oczek (świateł), braku koła, chodzących wycieraczek, itp... To musisz pokombinować z WIELOMA :wink: modułami dodatkowymi i oprócz zamykania centralnego po odpaleniu dorobić automaty włączające światła, wycieraczki (pasy automatyczne może już masz), puszczające "ręczny" i wrzycające lewy kierunkowskaz przy włączaniu się do ruchu.
Sqad pisze:...jeśli drzwi są zamknięte odpali się otworzy i trzaśnie to też się nie zamkną. Więć nie wiem w czym problem. Shooters ma zaraz po od paleniu i nie przypominam sobie żeby dzwonił kiedyś do mnie żebym z kluczykami przyjechał
Tak, jeśli się wcześniej zdążyło zamknąć. Jeśli zamyka się z opóźnieniem i zdążysz wysiąść i szybciutko, cichutko zamknąć drzwi (PROSIMY NIE TRZASKAĆ) to zapewne domknie centralny. A po automatycznym zamknięciu centralnego i następnie otwarciu drzwi powinna zadziałać funkcja antyporwaniowa i wyłączyć silnik po 30s.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Witam! Mam nadzieję, że jakoś się wam pomogę.Jak wspominałem posiadaczem proboszcza jestem od niedawna i nie jestem w stanie na daną chwilę sypać kolorami przewodów, bo jeszcze nic u siebie nie montowałem. Radzę więc wstrzymać się trochę, pomierzę wszystko i będę mógł podać wam gotowe patenty. Pierwsza sprawa: domykanie szyb. Zasada domykania szyb jest dość prosta i uniwersalna dla większości aut z wyjątkiem Renault. Po pierwsze. Jeżeli twoje autko ma oryginalne sterowniki przeciążeniowe można zastosować przekaźnik z regulowanym czasem (koszt ok 35 zl) Lub skorzystać z fcji komfort w alarmie. Jednak jest jedno "ale"... Szyby śmigają w większości aut na +15 czyli po włączonym zapłonie. Tu pojawia się problem, bo trzeba podać + na zasilanie sterowników oryginalnych w ten sposób, by + nie cofał się na całe autko. Wariant drugi. Jeżeli podnośniki szyb nie mają "przeciążeniówek" można za całe 65 zł ( wersja 2 szyby , 4 szyby-90zł_ zakupić taki sterownik. Montaż jest dość prosty: W probe "stanie spoczynku" :lol: na silnik szyby podane poprzez wyłącznik są masy ( w mercu plusy a w renówce nic) . Kontrolką sprawdzamy na którym z przewodów pojawi się + przy zamykaniu. Przewód ten przecinamy i wpinamy do sterownika zgodnie ze schematem. Po podłączeniu napięcia do sterownika , oraz wyprowadzeń na silniki pozostaje jeszcze wyzwolenie domykania. Możesz zrobić to za pomocą kluczyka jeżeli nie masz alarmu. To wymaga jednak zabezpieczenia diodami prostowniczymi, aby domykanie nie rozpoczęło się w momencie zamknięcia centralnego od środka. Większość z nas ma alarmy w autach i to tam należy szukać sterowania domykaniem. Najlepiej wykorzystać przewód na którym pojawia się masa na stałe (!!!) po zazbrojeniu się alarmu W alarmach podłączona jest do niego masa zasilająca czujniki dodatkowe. Trochę to brzmi kosmicznie ale kiedy już przygotuję schematy będzie widać to dość dobrze.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

wcale nie brzmi to tak kosmicznie. Możesz dać namiary na ten sterownik?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

www.amt-alarmy.pl tam znajdziecie wszystko co niezbędne do przetrwania i nie tylko. Polecam alarm ampio, ma sporo łatwoprogramowalnych funkcji więc "układa" go się pod siebie i pod auto.
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

sterownik MD-2 www.amt-alarmy.pl
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

strona do d... - brak najważniejszej informacji - cen.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze:strona do d... - brak najważniejszej informacji - cen.
e-mail, nie które firmy nie podają cen w internecie, jak ktoś jest zainteresowany to dzwoni albo pisze.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Oj Kamil Kamil.... no co Ty? Serio? Nie wiedziałem. :P

w strefie zrzutu .pdf z aktualnym cennikiem. Ceny mnie się podobają.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze:Oj Kamil Kamil.... no co Ty? Serio? Nie wiedziałem. :P

w strefie zrzutu .pdf z aktualnym cennikiem. Ceny mnie się podobają.


8)

No co ty.... :lol: :lol: :lol:


A ceny są... :shock:

Wole wolumen i swoje patenty
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Antynapad. Najłatwiej zrobić to za pomocą sterownika top-33 wg schematu nr2 http://www.amt-alarmy.pl/instrukcje%20i ... chemat.pdf .
Koszt ok 30 zł wraz z wiązką przewodów. Central zamyka się natychmiast po podaniu + 15 (zapłon niezanikający przy rozruchu). Sygnał zamykania i otwierania trwa 0,7 sek . Po tym czasie można korzystać z oryginalnego wyłącznika jeżeli nie chcemy zatrzasnąć sobie drzwi po uruchomieniu auta , lub wypuścić pasażera.
Przewód nr ... podpinamy do:
1 - masa pojazdu
2 + 15 -zapłon
3 + 30 - zasilanie stały plus przez bezpiecznik 5 A
4 -
5 - masa
6 - przewód przy przycisku otwierania w drzwiach (zamykanie)
7 -
8 - masa
9 - przewód przy przycisku otwierania w drzwiach (otwieranie)
10 -
11 -
12 - masa

Jeżeli zamek będzie zamykał się po wyłączeniu zapłonu zamienić ze sobą 6 i 9.

Sterownik działa niezależnie wzgl. alarmu.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Dzisiaj dzwoniłem do dośc dużego zakładu w Olsztynie, który montuje różniste instalacje alarmowe, car audio i inne duperele i pytałem o blokadę skrzyni do Probka (akurat mają papier na instalację Dipola). Gościu powiedział, że do Probków to nic nie znajdzie do blokowania skrzyni :shock: :shock: :shock: Aż mi się wierzyć nie chciało. Może macie jakieś blokady skrzyń u siebie? Skoro Dipola nie da się wstawić do Probe to może jakiś inny sensowny konkretny patent do blokowania skrzyni?
Dla ułatwienia: nie chodzi mi o konkretny model tylko czy ktoś ma czy lepiej dac sobie siana z taką blokadą bo nikt nie produkuje do Porbe.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

darel - daj se na luz z blokadą. Nie dość że niszczy mieszek to każdy, ale to każdy nawej największy patałach wie, że wystarczy aerozolem zamrozić blokadę a potem - lekko młoteczkiem... całość kilkanaście sekund.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

MiH pisze:darel - daj se na luz z blokadą. Nie dość że niszczy mieszek to każdy, ale to każdy nawej największy patałach wie, że wystarczy aerozolem zamrozić blokadę a potem - lekko młoteczkiem... całość kilkanaście sekund.
Tak zrobiłem jak powiedziałeś :roll: Rozmawiałem ostatnio z kumplem, który widział jak wygląda blokada po takiej akcji i tez mi odradzał. Trzeba pokombinowac inaczej i bedzie git
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Ukryte wyłączniki

Post autor: M-Pro »

Dobrze jest mieć jakiś "odcinacz" obwodu działający niezależnie wzgl. alarmu. Ostatnio spotkałem w sklepie gościa który kupował 4 wyłączniki. Dlaczego 4? - bo one się ciągle przepalają ... Pal licho, jeżeli autko nie odpali, a co jeśli będzie wyprzedzał akurat "na żyletkę" :?: Ze względu na rozmiary, najczęściej stosowane są te małe, 2 - 3 A . Nie ma w tym nic złego jeżeli są włącznikami przekaźnika odcianającego dany obwód. Całe obciążenie przejmuje wtedy przekaźnik. Gorzej natomiast jeżeli postąpimy tak jak bohater powyższej historyjki. Wyłączniki mają pewne wady. Osoby trzecie widzą i słyszą jak pstrykasz, i musisz pamiętać o ich włączeniu po zakończeniu jazdy. Zamiast pstryczków proponuję urządzonka które znajdziecie pod adresem
http://www.amt-alarmy.pl/zabezpieczenia ... tazowy.htm . Multiblok kosztuje ok 30 zł + 15 za przekaźnik z podstawką . Uzbraja się samoczynnie i sam możesz być wyłącznikiem dotykając masy (przy stacyjce) i śrubki podłączonej do wejścia urządzonka. Nie polecam gdyż trzeba mieć czyste paluchy, lub ślinić je. Lepszy jest magnes przy bryloczku i do tego kontaktrom schowany pod tapicerką . Zbliżenie i można odpalać, nic nie widać nic nie słychać , lub prosty przycisk typu "pusch" (można np schować go pod miękkim elem. tapicerki) . Na rynku jest sporo ciekawych immobiliserów, jednak wyłączniki to bardzo popularna forma utrudniania kradzieży. Trzeba je jednak montować rozważnie. Szanujmy życie !!!
Ps Punkty odcięć : http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3439
machel
Posty: 41
Rejestracja: 2004-11-06 22:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: machel »

Jako lamer podziwiam wiedzę, M-Pro :) Domykanie szyb przy takim przedstawieniu sprawy rzeczywiście nie wygląda na trudne ani skomplikowane :)
A co do zamykania - rozumiem, że jest to dziecinnie proste - włączam silnik, drzwi się zamykają, koniec kropka. Jak otworzę "ręcznie" (wysiądę, wypuszczę pasażera) - drzwi już się nie zamkną, tak?
Wygląda na to, że proste i jest szansa, że skuteczne :)
Bo szansa na to, że sobię zamknę kluczyki skrobiąc samochód zimą jest raczej znikoma.
Pozdrawiam i czekam na dalsze rady :1111_ok:
Probe 2gen, 1995, 2.0 16V, czarny
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Zamykanie , to nic innego jak przetworzenie sygnału ze stacyjki +15 zapłon na 0,7sek. impuls zamykanie i przy zaniku zapłonu taki sam 0,7 sek. na otwieranie. Nic dziwnego nie powinno się wydarzyć nawet jeżeli silnik zgaśnie. Dotyczy to omówionego powyżej sterownika. Te zamykające po ruszeniu np 5 km/h, są orginalnie montowane i czerpią impulsy z licznika. W podróbie nie spotkałem. Alarmy z antynapadem mają 5 sekundową zwłokę zamykania nie zal. od prędkości.
Co do szyb, nie jest to trudne. Podane powyżej podłączenia opisują jedynie podstawy zadziałania domykania. Konieczny jest ponadto dobór obciążenia, by nie stawały w połowie (jeżeli krzywe są prowadnice) wyłączenie detektorów przekaźniczkiem , by podczas domyk. alarm nie się nie wzbudzał, oraz funkcja STOP DOMYKANIE. Szyby , by nie obciążać akumulatora domykają się kolejno. Jako pierwszą radzę podłączyć lewą. Z szyberdachem też nie ma kłopotu, choć nie we wszystkich autach.
Wszystko znajdziecie w instrukcjach sterowników. Nie chce ich kopiować, a jedynie pokazać , że nie taki diabeł straszny.
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Ja wam podam inny patent. Auto zablokowane szpilą jest zazwyczaj na wstecznym. W probe pewnie było by to trudne, ale w takim VW Golfie wypinają jedną wsówkę , wrzucają 3 i łycha. Ruszyć , ruszysz i rozbujasz się też nieźle.
machel
Posty: 41
Rejestracja: 2004-11-06 22:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: machel »

To jeszcze jedno pytanie: gdzie się zazwyczaj umieszcza takie przekaźniki? I gdzie się umieszcza centralki alarmowe? Nie chcę tu robić przewodnika "jak wlamac sie do Probe", ale moze jest okreslona ilosc miejsc, gdzie siię umieszcza takie rzeczy?
Probe 2gen, 1995, 2.0 16V, czarny
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Wewnątrz auta ze względu na lesze warunki pracy. W trudnodostępnym miejscu żeby baran co się wpakuje za szybko nie znalazł, jednak na tyle dostępnym żeby w ogóle szło go zamontować. Ja mam w II takie zajefajne miejsce. Zaden jełop nie dobierze się do niego bo ma łapki na krótkie. A ja jak chce się do niego dostać to 3 ruchy i mam. Aha - zapomniałem dodać że co prawda jeszcze tego nie zrobiłem, ale zamontuje niezależny obwód z 2 syreną tak, że po tych 3 ruchach syrenka da pajacowi w ucho :lol: :lol: :P
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Przewody powinny być układane wzdłuż orginalnych wiązek. Taśmy pcv lub parciane którymi owinemy nasze dzieło, doskonale zamaskują wszelkie zmiany. Wszystko o czym tu piszemy jest do zdemontowania w warunkach warsztatowych, jednak gość grzebiący na ulicy, nie będzie w stanie tak łatwo sobie z tym poradzić. Jeżeli zmostkuje + i - kierunków, wyrwie kable od syreny, łamania zamka i stacji nie wspomnę i włoży łapy pod konsolę a tam centralka i dwa grube kable ... To jest w domu ! 2 minuty i jazda !!! To już opanowali> Fabryczne zabezpieczenia kosztują krocie, lecz mają jedną wadę, wszystkie są takie same. Nie możemy pozwolić by nasze auta były zabezpieczone standardowo.
Więc : syrenka z własnym, maskowanie wszystkiego + trudny dostęp, radiopowiadomienie. (150zł wyje alarm - pager piszcy, 250zł - wszystkie info o stanie alarmu )
Rolę bezpieczników alarmu ich ilość i dobór amperażu w alarmach opiszę innym razem. A co jeśli zgubimy kluczyki ??? Jest i na to sposób!
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”